Автор: Морозова Вікторія Вікторівна,
вчитель початкових класів
опорного закладу Васильківського НВК №1
ім. М.М. Коцюбинського
Тема. Українська народна казка «Лисичка та Журавель».
Мета. Познайомити дітей з українською народною казкою «Лисичка та Журавель». Вчити виразно інтонувати казку, правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати зв’язне мовлення учнів, критичне мислення, збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття дружби, доброзичливого ставлення до людей.
Обладнання. Інтерактивна дошка, картки для групової та парної роботи та індивідуальні картки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку ( слайд 1)
Нумо , діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
Очікування
- Що ви очікуєте від нашого уроку (Відповіді дітей)
- А я очікую, що ви будете:
Уважні
Розумні
Організовані і
Кмітливі
Позначте настрій, з яким ви розпочинаєте урок. Поставте позначку у відповідне віконце в першій колонці.
|
На початку уроку |
На кінець уроку |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Щоб до кінця уроку ваш настрій став ще кращим, давайте налаштуємося на плідну працю.
І промовимо веселу мовну розминку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Мовна розминка
1.Чистомовка ( слайд 2)
Жа-жа-жа – широка межа
Жу-жу-жу – я туди біжу.
Жі-жі-жі – журавель на межі.
Же-же-же – журавель жабу стереже.
Жи-жи-жи – журавлю допоможи.
На болоті журавель
Цілий день збирав щавель.
Назбирав собі на борщ,
Та якраз вперіщив дощ.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
(Народні перлини для кожної дитини).
Усна народна творчість ( слайд 5)
( пісні, заклички , лічілки, мирилки , скоромовки, загадки, прислів’я, народні казки)
Народна казка — не має автора її складає народ. У казці розповідається про вигадані , фантастичні події. Казка має повчальний характер.
- Діти, давайте спробуємо згадати все, що ми знаємо про казку і скласти про неї сенкан. ( складаємо на дошці)
Казка ( зразок)
Цікава, чарівна
Виховує, навчає, захоплює
Вчиті, як на світі жить.
Оповідка
III. Повідомлення теми і мети уроку
Лисиця – звір, хижак. У неї гостра морда, пухнастий хвіст, яким вона користується як кермом. Хутро руде. Влітку лисиця живе в глибокій норі, а взимку ховається в густих хащах чагарнику. Вона живиться мишами, гризунами, молодими зайцями, птахами. Як хижак лисиця знищує багато шкідливих гризунів і тим самим зберігає врожай зернових культур.
Журавель — найвищий птах. Досягає у висоту 120 см. Але його вага лише 6-7 кг. Має довгу шию й ноги. Ніс теж довгий. Ззаду звисає пишний жмут довгого пір’я. Має дзвінкий голос — за три кілометри чути. Як курликне під хмарами, так усі підіймають голови вгору. Навесні його називають – веселиком. (слайд 6,7), .
7. Фізкультхвтлинка ( слайд 10)
ЗАПРОСИНИ – гостини
ПРИПРОШУЄ – запрошує
ПРИЯТЕЛЬКО – подруга
ПРИЯТЕЛЮЄ – товаришує
РОЗГНІВАЛАСЯ - розсердилася
ПРИ ГОЩАЙСЯ
РОЗІЙ ШЛИСЯ
РОЗ СЕРДИЛАСЯ
- А зараз я читатиму вам казку, а ви уважно слідкуйте, і дехто з учнів буде продовжувати читати.
7. Фізкультхвтлинка ( слайд 10)
- Чи сподобалася вам казка?
- Хто із героїв сподобався?
- Хто не сподобався?
- Чому?
9. Робота з текстом. Вибіркове читання
- Прочитайте, як Лисичка запрошувала Журавля в гості.
- Чим лисичка пригощала Журавля? Який посуд вона вибрала для частування гостя? Як ти думаєш, чому?
- Як Журавель подякував Лисичці? Прочитайте.
- Як Запрошував Журавель Лисичку?
- Чи змогла лисичка пригоститися у Журавля?
- Що сказав Журавель , коли все виїв?
- Чи подякувала Лисичка за частування? Прочитайте.
- То що засуджується в казці? (Жадібність, невихованість,)
- А чого вчить нас ця казка? (Бути гостинними, вічливими, гарними госпорарями)
- А який повинен бути гарний господар? Давайте згадаємо , і повторимо що ми вивчали про гостинність сьогодні на ранковій зустрічі. ( слайд 11)
8. Читання в особах.
- Назвіть дійових осіб казки?
-Діти, зараз уявіть себе акторами. Прочитаємо казку в особах.
( діти читають казку в особа)
Робота в групах.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» ( слайд 12,13)
1 група повинна створити «асоціативний кущ» до образу лисички,
2 група – до образу журавля, використовуючи опорні слова: нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, хитрість, улесливість, чемність, ввічливість.
«Асоціативний кущ» до образу лисички.
нещирість підступність
хитрість Л И С И Ч К А
улесливість
«Асоціативний кущ» до образу журавля.
винахідливість доброта
довірливість Ж У Р А В Е Л Ь щирість
чемність ввічливість
VІІІ. Підсумок уроку.
ІХ. Домашнє завдання.
Читати казку в особах.