Урок читання 2 клас " Лисичка і Журавель"

Про матеріал
Урок з читання 2 класу НУШ " Лисичка та журавель " . Автор підручника Українська мова та читання частина 2 Оксана Вашуленко
Перегляд файлу

 

 

Автор: Морозова Вікторія Вікторівна,

вчитель початкових класів

опорного закладу Васильківського НВК №1

ім. М.М. Коцюбинського

 

Тема.  Українська народна казка «Лисичка та Журавель».

Мета.  Познайомити дітей з українською народною казкою «Лисичка та                 Журавель». Вчити виразно інтонувати казку, правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати зв’язне мовлення учнів, критичне мислення, збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття дружби, доброзичливого ставлення до людей.  

Обладнання. Інтерактивна дошка, картки для групової та парної роботи та індивідуальні картки.

Тип  уроку: комбінований.

                                                         Хід уроку

І. Організація учнів до уроку ( слайд 1)

Нумо , діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Очікування

- Що ви очікуєте від нашого уроку  (Відповіді дітей)

- А я очікую, що ви будете:

Уважні

Розумні

Організовані і

Кмітливі

 Позначте  настрій, з  яким  ви  розпочинаєте  урок. Поставте позначку у відповідне віконце в першій колонці.

 

На початку уроку

На кінець уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Щоб до кінця уроку ваш настрій став ще кращим, давайте налаштуємося на  плідну  працю.

 

І промовимо  веселу мовну розминку

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Мовна розминка

1.Чистомовка   ( слайд 2)

Жа-жа-жа – широка межа

Жу-жу-жу – я туди біжу.

Жі-жі-жі – журавель на межі.

Же-же-же – журавель жабу стереже.

Жи-жи-жи – журавлю допоможи.

  1. Читалочка  ( слайд 3)
  • А зараз попрацюємо в парах. Роз’єднайте слова  і прочитайте скоромовку.
  1. Скоромовка  ( слайд 4, картки)

На болоті журавель

Цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив дощ.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Пригадайте,  який розділ вивчаємо?

(Народні перлини для кожної дитини).

  • Про, які перлини говориться, ( Усна народна творчість).
  • Пригадайте, які твори  ми вивчали в цьому розділі?

Усна народна творчість  ( слайд 5)

( пісні, заклички , лічілки, мирилки , скоромовки, загадки, прислів’я, народні казки)

  • Згадайте, будь ласка, що таке народна казка?

Народна  казка   не має автора її складає народ. У казці  розповідається про вигадані , фантастичні події. Казка має повчальний характер.

  1. Інтерактивна вправа «Сенкан»

 - Діти, давайте спробуємо згадати все, що ми знаємо про казку і скласти про неї сенкан. ( складаємо на дошці)

Казка                                                ( зразок)

Цікава, чарівна

Виховує, навчає, захоплює

Вчиті, як на світі жить.

Оповідка

III. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Робота над новим текстом.
  2. – Ми прожовжуємо вивчати українські народні казки.
  • Відкрийте підручник на  сторінці 51
  • Прочитайте назву казки , яку ми сьгодні будемо читати? ( Лисиця і Журавель)
  • Про кого ця казка ?
  • - Що ви знаєте про цих тварин?
  • Учні  приготували  розповідь  про цих тварин.

 

Лисиця – звір, хижак. У неї гостра морда, пухнастий хвіст, яким вона користується як кермом. Хутро руде. Влітку лисиця живе в глибокій норі, а взимку ховається в густих хащах чагарнику. Вона живиться мишами, гризунами, молодими зайцями, птахами.  Як хижак лисиця знищує багато шкідливих гризунів і тим самим зберігає врожай зернових  культур.

 

Журавель — найвищий птах. Досягає у висоту 120 см. Але його вага лише 6-7 кг. Має довгу шию й ноги. Ніс теж довгий. Ззаду звисає пишний жмут довгого пір’я. Має дзвінкий голос — за три кілометри чути. Як курликне під хмарами, так усі підіймають голови вгору. Навесні його називають – веселиком.   (слайд 6,7), .

           7. Фізкультхвтлинка  ( слайд 10)

 

  1. - Отже , сьогодні ми будемо читати українську народну казку «Лисичка та Журавель.
  2.  Словникова робота ( слайд 8,9)
  • Але спочатку попрацюємо зі словами, які зустрічатимуться в казці

ЗАПРОСИНИ –  гостини

ПРИПРОШУЄ –  запрошує  

ПРИЯТЕЛЬКО –  подруга

ПРИЯТЕЛЮЄ – товаришує

РОЗГНІВАЛАСЯ - розсердилася

 

                                 ПРИ                    ГОЩАЙСЯ

                                РОЗІЙ                      ШЛИСЯ

                             

                            РОЗ                                     СЕРДИЛАСЯ

 

 

  1. Читання казки вчителем

- А зараз я читатиму  вам казку, а ви уважно слідкуйте, і дехто з учнів  буде продовжувати  читати.

             7. Фізкультхвтлинка  ( слайд 10)

  1.  Перевірка первинного сприймання тексту

                    - Чи сподобалася вам казка?

                    - Хто із героїв сподобався?

                    - Хто не сподобався?

                     -  Чому?

             9.  Робота з текстом. Вибіркове читання   

- Прочитайте, як Лисичка запрошувала Журавля в гості.

- Чим лисичка пригощала  Журавля? Який посуд вона вибрала для частування  гостя? Як ти думаєш, чому?

- Як Журавель подякував Лисичці? Прочитайте.

- Як Запрошував  Журавель Лисичку?

- Чи змогла лисичка пригоститися у Журавля?

- Що сказав Журавель , коли все виїв?

-  Чи подякувала Лисичка за частування? Прочитайте.

- То що засуджується в казці?   (Жадібність, невихованість,)

- А чого вчить нас ця казка?    (Бути гостинними, вічливими, гарними госпорарями)

- А який повинен бути гарний господар? Давайте згадаємо ,  і повторимо що ми вивчали про гостинність сьогодні на ранковій зустрічі. ( слайд 11)

8. Читання в особах.

  - Назвіть дійових осіб казки?

-Діти, зараз уявіть себе акторами. Прочитаємо казку в особах.

( діти читають казку в особа)

  1. Характеристика дійових осіб.
  • Діти, об’єднуються у  дві групи для виконання завдання.

Робота в групах.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» ( слайд 12,13)

 1 група повинна створити «асоціативний кущ» до образу лисички,

 2 група – до образу журавля, використовуючи  опорні слова:  нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, хитрість, улесливість, чемність, ввічливість.

                        «Асоціативний кущ» до образу лисички.  

                           

                              нещирість                       підступність

                               

            хитрість                  Л И С И Ч К А            

 

                                              улесливість

 

                     «Асоціативний кущ» до образу журавля.              

 

                             винахідливість           доброта         

 

               довірливість       Ж У Р А В Е Л Ь           щирість

 

                                       чемність          ввічливість

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Діти , а ви хотіли б мати таку подружку , як Лисичка? А чому?
  • Який має бути справжній друг? ( Добрим, щирим, доброзичливим , чемним, ввічливим).
  • І вам я раджу з повагою  і доброзичливо ставитися до своїх друзів.
  • Діти вам казка сподобалася?
  • З яким настроєм закінчили урок, поставте позначку у останній колонців.

ІХ. Домашнє завдання.

  Читати казку в особах.

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
2 січня 2020
Переглядів
4676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку