Табличне множення і ділення

Про матеріал
Клас: 3. Тема: Табличне множення і ділення Мета: Навчальна: ознайомити із загальним правилом поділу чисел на парні та непарні; ознайомити із задачами які розвязуються трьома діями; закріпити знання таблиці множення і ділення; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на збільшення чила у декілька раз та на кілька одиниць; Розвиваюча: Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; формувати математичну мову. Виховна: Виховувати інтерес до математики, акуратність, Тип уроку: комбінований Обладнання: “Математика” 3 клас, Листопад, презентація.
Перегляд файлу

Клас: 3.

Тема: Табличне множення і ділення

Мета:

Навчальна: ознайомити із загальним правилом поділу чисел на парні та непарні; ознайомити із задачами які розвязуються трьома діями; закріпити знання таблиці множення і ділення; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на збільшення чила у декілька раз та на кілька одиниць;

Розвиваюча: Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; формувати математичну мову.

Виховна: Виховувати інтерес до математики, акуратність,

Тип уроку: комбінований

Обладнання: “Математика” 3 клас, Листопад, презентація.

 

Перебіг уроку

· Організаційний момент.

Добрий день мене звати Ангеліна Володимирівна  і сьогодні я проведу для вас урок математики. Але перш ніж ми почнемо наш урок нам потрібно

перевірити чи є у вас все необхідне для роботи на уроці. А сьогодні нам

знадобляться: підручник з математики, зошит, ручка, простий олівець та звичайно гарний натрій. У всіх є ці речі? Добре, тоді ми можемо починати наш урок.

· Постановка завдань уроку.

- Під час уроку нам потрібно буде виконати декілька завдань:

 Повторимо таблицю множення і ділення.

 Будемо розв’язувати цікаві задачі.

 Вчитимемося швидко і правильно виконувати обчислення.

 Перевіримо, як добре ви засвоїли цей матеріал.

 

 

· Перевірка домашнього завдання. (можливо не проводжу)

Спочатку перевіримо домашнє завдання.

На домашнє завдання вам був номер 148 та 149 .

Так,вправа 148 - У скільки разів відрізок коротший,ніж ламана?

Скільки см відрізок? (3 см.)

Скільки см ламана ? (Ламана має 6 ланок по 2 см.)

1) 6*2=12 (См.) Довжина ламаної

2) 12:3=4(р.)Відрізок коротший ніж ламана

Відповідь : у 4 рази відрізок коротший за ламану.

Вправа 149

8:2:1=4          27: 3: 3=3       0*30*4=0     0:  (78-19)=0

Чому останні 2 приклади дорівнюють 0 ?(в 1-Якщо один із множників дорівнює 0,тоді добуток дорівнює 0.   в 2- Якщо ділене дорівнює 0,то частка дорівнює 0).

Ваші зошити вже відкриті , запишіть число, класна робота, давайте каліграфічно , через клітинку, запишемо відповіді прикладів у порядку зростання. (0,0,3,4). Після запису один учень зачитує

відповіді для перевірки.

А тепер відступіть дві клітинки вниз від попередньої роботи та

· Каліграфічна хвилинка.

(Відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота, якщо не проводжу перевірку д/з)

Зараз ми з вами проведемо невеликий математичний диктант.

- Буде всього 5 завдань (записуємо тільки відповіді, записуйте каліграфічно)

 

1) 8 збільшити в 3 рази(24)

2) 14 зменшити в 7 разів(2)

3) У скільки разів 4 менше 36?(9 разів)

4) Знайти добуток чисел 7 і 4 (28)

5) 32 спортсмени вишикувались в 4 ряди.Скільки спортсменів в кожному ряду?(8)

 

- А зараз поміняйтеся зошитом із сусідом, будемо перевіряти як ви

впоралися із завданнями. (на презентації записані правильні відповіді, учні перевіряють)

- Отож у кого були помилки? Де саме?

- Це завдання ми виконали йдемо далі.

· Усні обчислення.

- Зараз подивіться на вправу 150, виконуємо усно. Зачитайте перше завдання. Хто скаже відповідь.

Повторимо! Якщо один із множників дорівнює нулю,то добуток дорівнює 0

 

2*7=14      7*1=7     (56-497)*0=0           2*3*2= 12      0*10*10=0

 

· Опрацювання нового матеріалу

Актуалізація

- Подивіться всі ,будь ласка ,на презентацію, зараз вам потрібно буде виконати завдання,це завдання буде готувати до наступної вправи.

Прочитайте числа записані на листочках і скажіть ,які числа є результатами множення на 3?

5 ,9, 27, 2, 22, 3,12

- Молодці ви гарно впоралися із завданням!

Завдання 151

Прочитайте числа записані на листочках і запишіть, які числа є результатами множення на 2.

5,8,12,18,3,2,6,1,14

Пояснення нового матеріалу

Вправа 152

1)Запиши числа 8,2,6,10,4 в порядку збільшення-2,4,6,8,10

2)Установи закономірність і продовж цей ряд чисел ще п”ятьма числами

Закономірність:наступне число на 2 більше ,ніж попереднє.

10+2=12;  12+2=14 ;  14+2=16;  16+2=18 ;  18+2=20.

Усі записані числа діляться на 2:

12:2=6   ; 14:2=7 ; 16:2=8; 18:2=9;  20:2=10.

Числа,які діляться на 2 називають парними

Числа,які не діляться на 2 називають непарними

Числа,які закінчуються цифрами 0,2,4,6,8- Парні

46,90,24,100-Парні числа Давайте ще раз прочитаємо це правило.

А тепер на презентації будуть з’являтися числа ,а ви будете говорити та записувати чи парні ,чи непарні)

Первинне закріплення.

- Щоб краще вивчити та повторити правила давайте зараз розв'яжемо у вправу 153.  Записуйте по середині номер 153. Учні за бажанням виходять до дошки та з поясненням розв’язують вирази

Серед чисел 8,7,18,1,5,2,0,11,19-визнач непарні й запиши їх

7,1,5,11,19

- А зараз давайте виконаємо вправу 154. Записуйте по середині номер 154.

Випиши спочатку усі парні числа,а потім непарні

14,23,87,78,30,99,88,36,40,75(Учні виходять до дошки та у перший рядок записують парні, а у другий  непарні числа)

Парні: 14,78,30,88,36,40                        Непарні:23,87,99,75

 Фізкультхвилинка

Руханка лемур

· Узагальнення та систематизація ЗУН

- Давайте виконаємо вправу 155. Записуйте по середині номер 155.

Давайте спочатку повторимо. Якщо у виразі є дії множення/ділення та додавання/віднімання, то яка дія виконуться першою? ( множення/ділення). А якщо є дужки? (у дужках)

Учні відповідають за бажанням.(Вправа якщо залишиться час)

24-16:82=16                          (35-29)6:2= 3                      2*(40-35)5=10

(24-16)8:2= 4                         (35-29)6*2= 12                  (40-35)5*2=10

Від 24 відняти частку чисел 16 і 2

Різницю чисел 24 і 16 поділити  на 2

Усно зробимо вправу 156. Порівняймо Що потрібно зробити спочатку, щоб порівняти вирази? (знайти значення виразів або скористатися правилами)

2*6  > 6*1

2*9 >2*8  другий множник у першому виразі більший, тому і добуток більший

7*2+0 > 7*2*0

2:1=2*1 При множенні/діленні числа на 1 число не змінюється        

20*1 <20+1      

2*4*3 > 24:3

- Виконуємо вправу 157. Це задача. Записуємо посередині Задача 157.

У секції боксу займається 12 дітей,у секції шахів -удвічі менше,а в секції плавання-на 15 дітей більше ,ніж у секції шахів.Скільки всього дітей займається в секціях шахів і плавання?

Читання умови

Аналіз тексту:

Про що йде мова у задачі? ( про дітей ,які займаються в секціях)

Скільки дітей займається боксом? (12)

Скільки дітей займається у секції шахів? (?,але увдічі менше)

Скільки дітей займається плаванням? (?,але на 15 дітей більше ,ніж у секціях шахів)

Яке запитання задачі? (Скільки всього дітей займається в секціях шахів і плавання?

Зверніть увагу, у короткому записі задачі три знаки запитання, отже наша задача развязаться тьома діями. Розв’яжемо її за планом, даючи відповіді на кожне із запитань поступово.    

План розв'язання

1) Скільки дітей займається у секції шахів?

2) Скільки дітей займається плаванням?

3) Скільки всього дітей займається в секціях шахів і плавання?

Розв'язання

1) 12 : 2 = 6 (д.) - займаються в секції шахів.

2) 6+15 = 21 (д.) - займаються в секції плаваня.

3) 6 + 21 = 27 (д.)

Відповідь: 27 дітей займається у секціях шахів і плавання.

Читаємо другу задачу. 158.

На складі зберігається 5 мультиварок, кавоварок - удвічі більше, ніж мультиварок, а чайників -на 10 більше ,ніж кавоварок. Скільки всього кавоварок і чайників зберігається на складі ?

Читання умови

Аналіз тексту:

Про що йде мова у задачі? ( про мультиварки,кавоварки,чайники,які зберігались на складі)

Скільки мультиварок зберігається? (5)

Скільки кавоварок зберігається? (?,але увдічі більше,ніж мультиварок)

Скільки чайників на складі? (?,але на 10  більше ,ніж кавоварок)

Яке запитання задачі? ( Скільки всього кавоварок і чайників зберігається на складі ?

Чи подібна ця задача до попередньої?(так) можливо, хтось запише короткий запис цієї задачі? Якщо учні не зможуть, тоді записую я.

Пошук розвязку

Якщо мультиварок 5, а кавоварок у два рази більше, чи можна знайти кількість кавоварок? Якою дією? (дією множення)

Якщо кавоварок 10, а чайників на 10 більше, чи можна знайти кількість чайників? Якою дією?(дією додавання)

Чи можна дати відповідь на запитання задачі? Якою дією?

1)5*2=10(шт.)-кавоварок зберігаються на  складі

2)10+10=20(шт.)-чайників зберігаються на  складі

3)10+20=30(шт.)-чайників і кавоварок зберігаються на складі

Відповідь:30 штук.

· Підсумок уроку

- Наш з вами урок підходить до закінчення, і нам потрібно підвести підсумки.

Спочатку давайте перевіримо чи всі завдання ми виконали.

Дізналися які числа є парними ,а які непарними?

Отже, скажіть число 124 парне чи непарне? Чому?( бо закінчується на 4) І 52(закінчується на 2) ,21(непарне)

Розвязували задачі, на три дії та пригадали як правильно множити та ділити на 0.

Так усі завдання ми виконали. Тож тепер продовжіть речення:

⇒ Сьогодні я дізнався...

⇒ Було складно...

⇒ Я зрозумів, що...

⇒ Тепер я зможу...

· Домашня робота.

- Вашим домашнім завданням буде вправи №159,160

- На цьому наше заняття закінчилося. До побачення.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 грудня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку