Таблиці множення числа 5 і ділення на 5. Складання й розв’язування задач за малюнками.

Про матеріал

Урок у 3 класі до підручника підручника М. В. Богданович, Г. П. Лишенко на тему "Таблиці множення числа 5 і ділення на 5. Складання й розв'язування задач за малюнками".

Перегляд файлу

Дата:

Тема:Таблиці множення числа 5 і ділення на 5. Складання й розв’язування задач за малюнками.(до підручника М.В. Богданович, Г.П. Лишенко)

Мета: закріпити навички табличного множення і ділення на 5; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач, знаходження значень виразів; вдосконалювати вміння творчо працювати над умовою задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, формувати критичне мислення, навички співробітництва; виховувати працелюбність, виховувати інтерес до математики

Хід уроку

І. Організаційний момент

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

     Міркуємо – швидко!

     Відповідаємо – правильно!

     Лічимо – точно!

     Пишемо – гарно!

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

1.Гра «Лопоможи шпаку долетіти до шпаківні». Усний рахунок.

2·5   10:2   3· 6    12:4   2·7   12:3   2·9   21:3   3·5+4   (19)

-Кінцевий результат число 19.

  1.  

2. Гра "Хто швидше?"

На дошці у 2 стовпчики записано приклади таб­личного множення, а між ними — результати. 2 учні з'єднують свої приклади з правильним результатом за допомогою стрілок.

2 х 6 27 3 х 4

2 х 7 18 3 х 7

2 х 8 21 3 х 9

2 х 9 14 3 х 6

12

16

18

5.Математичний диктант.

- Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.

-Записуйте  тільки відповіді.

-Знайдіть третину числа 15.

-Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.

-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.

-Птахи звели 2 гніздечка, в кожному по 10 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?

-Знайдіть половину числа 50.

-Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.

-Знайдіть суму чисел 20 і 15.

-Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.

-Знайдіть суму чисел 20 і 25.

-Знайдіть різницю чисел 60 і 10

4. Фронтальне опитування

Розв’язування простих задач, складання обернених до них

За 3 дні майстер виготовив 15 ваз. Скільки ваз виготовляв майстер за

1 день?

15 : 3 = 5 (в.)

— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.

3 • 5 = 15 (в.); 15 : 5 = 3 (дні)

У трьох дівчат 18 олівців, порівну в кожної. Скільки олівців у кожної дівчинки?

18 : 3 = 6 (ол.)

— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.

6 • 3 = 18 (ол.); 18 : 6 = 3 (д.)

5.Хвилинка каліграфії з логічним завданням

Продовжіть ряд чисел до 50.

5; 10; 15; ...

III. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми закріпимо знання таблиці множення числа 5 і ділення на 5; навчимося застосовувати знання таблиць на практиці; будемо складати і розв’язувати задачі.

 

IV. Робота над темою уроку

Картинки по запросу ділення числа 51. Робота за таблицями множення і ділення чисел на 5

 

— Поясніть, як склали таблицю множення числа 5 і таблицю ділення  числа 5.

— Розкажіть таблиці з пам’яті.

— Перевірте правильність рівності 5 • 7 = 35.

2. Тренувальны вправи

null

 

 

 

 

Добери відповідні числа

null

 

 

 

 

 

3. Робота над задачею

Аналіз задачі, складання короткої умови. (с. 24, завдання 149)

К.— 25 кг

Ц.— 5 кг

М.— ?, у 5 разів <

- Скільки кг картоплі використали на приготування сніданку?

- Скільки кг цибулі використали на приготування сніданку?

- Що сказано про моркву?

— Чи можемо відразу дати відповідь на головне питання задачі? Чому?

— Що для цього треба дізнатися? Якою дією?

— Запишіть розв’язання задачі.

Сильніші учні складають вираз (25 + 5) : 5 = 6 (кг).

Усі решта розв’язують по діях (слабшим учням роздають картки підказки).

Розв’язання

1) +=

2) :=

Відповідь: 6 кг моркви витратили.

Фізкультхвилинка

Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири – набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

Руки вгору піднесіть.
Пальці швидко полічіть:
Ліворуч – 5, праворуч – 5,
Скільки разом? Як сказать?

Руки вгору піднесіть
І почнемо всі лічить.
Скільки пальців на руці
Хором скажемо усі

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 24, завдання 150)

Зошит — 4 грн

Книжка — ?, у 5 разів дорожча

Аналіз задачі за короткою умовою. Самостійне розв’язування задачі.

  • Яка вартість зошита? (4 грн)
  • Що сказано про вартість книжки?
  • Що запитується у задачі?

Розв’язання

1) 4 • 5 = 20 (грн) — коштує книжка

2) 20 + 4 = 24 (грн)

Відповідь: 24 гривні вартість зошита і книжки разом.

2. Знаходження частини числа (с. 25, завдання 152)

— Знайдіть чверть числа 24; п’яту частину числа 40.

— Якою дією знаходимо частину від числа?

  1. Складання і розв’язування задачі за малюнком (с. 25 завдання 151)

- Що ви бачите на малюнку?

- Скільки л води у відрі і каструлі разом?

- Як знайти скільки л води у відрі?

1) 16 – 4 = 12 (л) — у відрі.

- Самостійно складіть вираз до другої частини завдання.

2) 29 – 15 = 14 — різниця чисел 29 і 15.

Скільки куль є в піраміді?4. Завдання з логічним навантаженням (с. 25, завдання 153)

— Складіть вираз до завдання. Перевірте розв’язання на практиці.

(13 – 3) : 2 = 5 (см)

4.1 Додаткове завдання.

VI. Підсумок уроку

— Які таблиці множення, ділення повторили на уроці?

— Пригадайте таблицю множення на 5.

— Як не обчислюючи визначити, чи належать відповіді до пригаданої таблиці? (Відповідь має закінчуватися на 0 або на 5.)

— Які з чисел не будуть відповідями таблиці множення на 5?

10; 15; 23; 45; 25; 37; 40; 46; 30; 21; 20.

VII. Домашнє завдання

С. 25, завдання 154; 155.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 липня 2018
Переглядів
14147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку