Урок. Закріплення складу числа 10. Порівняння чисел в межах 10. Монета номіналом «10 к.». Розпізнавання геометричних фігур.

Про матеріал

Урок- подорож розроблений для проведення уроку в 1 класі. мета даного уроку: закріпити склад числа 10 та нумерацію чисел від 1 до 10; розвивати мислення, увагу, навички усної лічби, удосконалювати обчислювальні навички учнів через ігрову діяльність; ознайомити із розмінюванням монет; виховувати цікавість та інтерес до математики.

Перегляд файлу

Предмет. Математика, 1 клас.

 

Тема. Закріплення складу числа 10. Порівняння чисел в межах 10. Монета номіналом         «10 к.». Розпізнавання геометричних фігур.

Мета: закріпити склад числа 10 та нумерацію чисел від 1 до 10; розвивати мислення, увагу, навички усної лічби, удосконалювати обчислювальні навички учнів через ігрову діяльність; ознайомити із розмінюванням монет; виховувати цікавість та інтерес до математики.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда), наочні (показ), інтерактивні (гра).

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Форма проведення: урок -казка.

Обладнання: мультимедійне обладнання; мультимедійна презентація, набори цифр від 0 до 10, роздатковий матеріал, індивідуальні картки.

Час: 35 хвилин.

 

Структура уроку

І.

Організаційна частина………………………………………………....

1хв.

ІІ.

Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку …..………………………………………………………………..

 

3 хв.

ІІІ.

Актуалізація опорних знань і вмінь учнів…………………………….

 4 хв.

ІV.

Закріплення та систематизація знань………………………………....

21хв.

V.  

Підсумок уроку. Рефлексія ………...……………………………….....

6 хв.

 

І. Організаційна частина.

(слайд 2)

– Доброго дня. Зараз урок математики, погляньте, чи все необхідне лежить на парті?

 

Встаньте діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Приготуйтеся будь-ласка,

Сьогодні у нас урок-казка.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

 

 Діти, а чи цікаво вам дізнатися, в яку казку ми з вами сьогодні потрапимо і з ким зустрінемося? Послухайте і відгадайте хто до нас поспішає.

Сидів він на віконечку,

Як маленьке сонечко,

Від Діда з Бабою утік,

Побіг у ліс і раптом зник. (Колобок) (слайд 3).

 Чи знайома вам ця казка?

– Діти, а ви пам’ятаєте як закінчилася казка? (Колобка з'їла лисичка)

Давайте сьогодні на уроці математики змінимо казку, де  кінець буде щасливим. 

   А хто буде гарно працювати на уроці і давати правильні відповіді, той отримає ось такого смайлика, який схожий на Колобка.

Сьогодні на вас чекає багато казкових пригод і цікавих завдань. Та для того, щоб казка мала гарний кінець потрібно повторити склад числа 10, скласти та розв’язати приклади, порівняти числа та розпізнати геометричні фігури.

 Тому ви маєте уважно слухати, швидко думати, працювати старанно.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 (слайд 4)

Розпочнемо нашу казку. Спекла баба Колобка, та й поклала на віконечко, щоб він прохолов. Лежить Колобок та й дивиться на небо. А по небу хмаринки пливуть. От він їх почав рахувати і нам пропонує позмагатися з ним, щоб перевірити, хто краще вміє рахувати.

(слайди 5-7)

(діти рахують хмаринки і показують відповіді на картках-цифрах 4, 6, 10).

– Діти, ви всі справилися із цим завданням і показали Колобку, що вмієте гарно рахувати предмети. Знаєте всі цифри. Ви стали справжніми друзями нашого героя.

 

 

ІV. Закріплення та систематизація знань.

1. Закріплення складу числа 10.

– А нашому Колобку захотілося подорожувати. От він і каже:

Ой, набридло на віконці

Все на сонечко сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачити увесь світ.

(слайд 8)

– Зістрибнув він з віконечка та й котиться вулицею Десятковою. Хто діти попереду Колобка? А позаду? Навколо багато будиночків, а в них цифри живуть парами, які складають склад числа 10. Допоможіть Колобку дізнатися яка цифра, де живе. (слайд 9)

– Молодці, діти, ви вправно справилися з цим завданням.

 

2. Самостійна робота дітей.

(слайд 10)

Котиться Колобок по доріжці, аж тут побачив він… (автобус)

– А які ще види транспорту знаєте?

– Відкрийте зошити на сторінці 37, знайдіть завдання під № 2. 1 варіант, розмістить цифри у верхні віконечка, а 2 варіант – у нижні.

– Перевіримо, чи правильно розміщені цифри.

– Назвіть цифри у порядку зростання.

– Назвіть цифри у порядку спадання.

 

3. Гра «Займи своє місце»

– Котиться Колобок далі, та щось захотілося йому з вами погратися і перевірити, як ви знаєте місце кожної цифри серед інших.

(Діти займають місце згідно цифри, яку вони отримали).

Діти, що ми з вами утворили? (числовий ряд)

 

4. Робота з монетами.

(слайд 12)

– Котиться Колобок лісом, коли бачить хатинку, а біля неї Зайчика. Зайчик говорить, Колобок-Колобок я тебе з’їм, а потім добавив: я тебе не з’їм, коли ти покажеш, що вмієш рахувати гроші. Розгубився Колобок, не знає, що й робити.

– Діти, допоможемо нашому герою?(так)

(слайд 13)

– Назвіть вартість монет, які зображені на екрані. (1 к., 2 к., 5 к.)

Скільки всього грошей? (діти усно називають приклад 5+2+1=8 к.)

(слайд 14)

­– Назвіть вартість монет. (5 к., 5 к.,)

скільки всього грошей?

(Ознайомлення з монетою номіналом 10 к.)

– Діти, є монета, яка відповідає цифрі 10, ось погляньте на неї.

(слайд 15)

Скажіть, якими меншими монетами можна розміняти монету вартістю   10 к.? (5+5, 5+2+2+1, 2+2+2+2+2, 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1, 5+1+1+1+1+1).

– Зайчик говорить добре ти порахував монети, відпущу тебе як і обіцяв.

– Молодці, діти, ви добре справилися із завданням,  і врятували свого товариша від біди.

(слайд 16)

 

Фізкультхвилинка

Давайте відпочинемо разом.

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка,

Вистроїлися на зарядку.

Похитали головою,

Раз притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо.

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

 

5. Робота з геометричним матеріалом.

(слайд 17)

– Покотився Колобок далі і зустрів Вовчика. Колобок-колобок, я тебе з’їм. Вовчик був дуже злим, бо ніяк не  міг виконати геометричне завдання. Та й сказав: якщо ти допоможеш розібратися з даними фігурами, то я тебе не буду їсти.

– Давайте ми йому допоможемо, і тоді він відпустить Колобка.

(слайд 18)

– Погляньте на малюнок і скажіть: з яких геометричних фігур він складається?

– Скільки на малюнку трикутників? (6)

– Скільки кругів? (4)

– Скільки чотирикутників? (8)

– Зрадів Вовчик, що ви йому допомогли та й відпустив Колобка.

 

6. Обчислення прикладів.

(слайд 19)

 – Покотився Колобочок далі лісовою стежиною і потрапив на пасіку, на якій жив ведмідь. Ведмідь, звичайно, зрадів такому смачненькому гостю, і хотів його з’їсти. А Колобок поглянув, що в нього не виконані приклади та й запропонував свою допомогу. Ведмідь погодився відпустити Колобка, але після того як розв’яже усі приклади.

 – Діти, ох і хвалькуватий же Колобок, він же не всі приклади зможе розв’язати, потрібно йому допомогти аби його Ведмедик відпустив.

– Знайдіть завдання під номером 4, покладіть правильно зошити. (викликаю до дошки 1 учня – виконує приклади такі ж як і в зошиті за дошкою).

– Діти, а в кого на парті лежить червоний квадрат, виконає і 3 стовпчик, де потрібно порівняти числа.

(відкриває дошку) Порівняйте, чи правильно ви виконали приклади?

– Сказав Ведмедик добре та швидко ти вмієш виконувати приклади, я відпущу тебе як і обіцяв.

– Молодці, діти, ви добре попрацювали над прикладами.

(слайд 20)

Фізкультхвилинка

На дверях замок висів,

Я відкрити не зумів.

Потягнув, покрутив,

Гарно стукнув – і відкрив (один учень проводить перед класом, а всі інші разом з ним).

 

 

 7. Каліграфічне письмо.

(слайд 21)

– Відпочивши, Колобок знову вирушив у дорогу. Аж раптом зустрів Лисичку-сестричку та й говорить: «Я тебе з’їм». А Колобок говорить: «Не їж мене, а давай краще ми відвідаємо конкурс красунь серед цифр».

– Діти, ви повинні постаратися, щоб Лисичці сподобалося, тоді вона відпустить Колобка, і наша казка матиме щасливий кінець.

– Виконайте п’яте завдання, у ньому потрібно написати цифри у порядку спадання.

– А тепер обміняйтеся зошитами і оберіть королеву цифр.
(Перевірка написання цифр відбувається в парах. Сусіди по парті обмінюються зошитами, вибирають найкращу цифру й малюють над нею корону).

 

Гарно ви попрацювали й Колобочка врятували. Лисичка вирішила не їсти і відпустила до діда та баби.

– Давайте порівняємо казки, та що була раніше, яку ви знали і ту, в яку ми з вами сьогодні потрапили? (перша казка мала сумний кінець, а друга – щасливий).

– Котиться Колобок, а на поляні багато прекрасних квітів, погляньте і у вас на парті є квіти, але вони з цифрами.

– Назвіть числа менші за 7;

– Назвіть числа більші за 5.

– Молодці, Колобочок вже біля свого будиночка

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 (робота в парах) (слайд 23)

Виконайте завдання у парах.

(на картках кожній парі роздаю завдання на відновлення цифрового ряду та складу числа 10. Слідкую за виконанням)

Діти, яке число супроводжувало Колобка всю дорогу? (число 10)

– Діти, які завдання ставив Зайчик? (порахувати вартість монет).

– А яке Вовчик? (розібратися з геометричними фігурами).

– Що треба було зробити для Ведмедика? (розв’язати приклади).

– Що запропонував Колобок Лисичці? (відвідати парад красунь серед цифр).

Діти, так із складом якого числа ми працювали? (зі складом числа 10).

– Ось і скінчилася наша казкова подорож разом із Колобком, у якій нам довелося багато попрацювати, щоб змінити кінець казки. У ході якої ми повторили склад числа 10, порівнювали числа та вивчили монету номіналом   10 к.

Зараз продзвенить дзвінок,

І закінчиться урок.

За який спасибі всім,

І дорослим, і малим. (слайд 24)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 липня 2018
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку