Літературне читання. Допомога, таблиця для вчителя "Облік перевірки сформованості навички читання вголос в початкових класах"
Техніка читання: умови перевірки в початкових класах
1. Здійснення перевірки техніки читання дитини в спокійній і звичній для нього обстановці.
2. При цьому дитина повинна сидіти за партою на відстані півтора-два метри від перевіряючого.
3. Перші кілька пропозицій або три-чотири рядки тексту дитина повинна читати без урахування часу. Це дасть йому можливість “вчитатися” в текст.
4. Вимоги до тексту:
– відсутність незрозумілих, незнайомих слів;
– доступне учням зміст;
– шрифт, відповідний шрифту підручників для початкових класів.
5. При визначенні кількості прочитаних за хвилину слів, спілки, прийменники, частини слів, що переносяться з рядка на рядок, частини слова, написані через дефіс, що мають у складі більше трьох-чотирьох букв, вважаються за “окремі слова”. Наприклад, “тихо-смирно” потрібно вважати як два різних слова, а “жар-птиця” за одне, так як у першій частині цього слова тільки 3 літери.
6. Перевірка розуміння змісту прочитаного тексту проводиться по 2-3 питань. Не слід для цих цілей просити переказати текст, так як переказ – це показник розвитку зв'язного мовлення учня, а не навичок читання.
Облік перевірки сформованості навички читання вголос
Назва закладу___________________________________________________________________
Вчитель ___________________________________________________________________
Клас __________ У класі учнів _________ Дата проведення _____________
№ |
Прізвище, ім’я учня
|
Спосіб читання |
Темп читання (кількість слів) |
Правильність читання |
Визначення теми |
Визначення основної думки |
Розуміння прочитаного |
Виразність читання |
вірш |
Бал за навичку читання вголос |
|||||||||
К-ть помилок |
мовленнєві |
орфоепічні |
наголос |
самостійно |
з допоїмо-гою |
самостійно |
З допомогою |
Розуміє |
Частково розуміє |
Не розуміє |
Паузи |
Логічні наголоси |
Інтонація |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість учнів |
% |
|
Спосіб читання |
цілими словами |
|
% |
складами і цілими словами |
|
% |
|
плавно складами |
|
% |
|
відривними складами |
|
% |
|
Правильність читання |
мовленнєві |
|
% |
орфоепічні |
|
% |
|
наголос |
|
% |
|
Темп читання: |
вище норми |
|
% |
відповідно до норми |
|
% |
|
нижче норми |
|
% |
|
значно нижче норми |
|
% |
|
Усвідомленість прочитаного: |
розуміє |
|
% |
частково розуміє |
|
% |
|
не розуміє |
|
% |
|
Визначення теми |
самостійно |
|
% |
з допомогою |
|
% |
|
не визначають |
|
% |
|
Визначення основної думки |
самостійно |
|
% |
з допомогою |
|
% |
|
не визначають |
|
% |
|
Дотримання виразності читання |
пауза |
|
% |
логічні наголоси |
|
% |
|
інтонація |
|
% |
К – сть учнів |
Перевірено |
Рівні навчальних досягнень |
|||||||
високий |
достатній |
середній |
початковий |
||||||
К-сть учнів |
% |
К-сть учнів |
% |
К-сть учнів |
% |
К-сть учнів |
% |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|