Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник. Д. Красицький “Тарас Шевченко”.

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання у 2 класі "Вступ до теми. Д. Красницький «Тарас Шевченко»" До даного уроку є роздатковий матеріал. Мета: сформувати в учнів знання про Т .Г .Шевченка, як великого народного поета, художника; ознайомити із відомостями про раннє дитинство великого українського поета; удосконалювати навички свідомого та виразного читання; виховувати любов та повагу до творчості великого поета.
Перегляд файлу

 

Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник.

Д. Красицький “Тарас Шевченко”.

Мета: сформувати в учнів знання про Т.Г.Шевченка, як великого народного поета, художника; ознайомити із відомостями про раннє дитинство великого українського поета; удосконалювати навички свідомого та виразного читання; виховувати любов та повагу до творчості великого поета.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, мультимедійна презентація.

Тип: урок ознайомлення з новим твором

формування ключових компетентностей:

уміння спілкування рідною мовою - навчитися виражати та пояснювати поняття, думки, почуття, факти та погляди;

уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель відповідно до неї планування і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати результати своєї роботи;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

соціальної: формувати здатність працювати в парі, групі, з усіма в колективі;

загальнокультурної:навчитися аналізувати та оцінювати досягнення національної культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності;

громадянської:  виховати  патріотичну самосвідомість, громадянську відповідальність і мужність, готовність трудитися для розвитку держави, захищати її, підносити міжнародний авторитет.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Нумо, дітки, до роботи.

Для навчання час настав.

Наберемося охоти

Для потрібних, добрих справ.

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Артикуляційна розминка

для шиплячих звуків [Ш], [Ж], [Ч], [ДЖ]

https://www.youtube.com/watch?v=et8MRDK8vKc

2. Гра «Пірамідка»

Картинки по запросу гра пірамідка читання

3 Робота над чистомовкою .

Вч: А зараз, повторюємо за мною.(Вчитель каже, а діти повторюють)

  • Сні-сні-сні – народивсь він навесні,
  • Ас-ас-ас – підростав малий Тарас,
  • Іт- іт- іт – став відомим на весь світ,
  • Ар-ар-ар – написав для всіх «Кобзар».

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Бесіда.
    • Діти, вірші яких поетів ми з вами читали на попередньому уроці?
    • А який поет написав ці рядки з вірша?
  2. Читання вірша.

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вичертять ждуть.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми починаємо вивчати новий, цікавий розділ. А який ви дізнаєтесь коли розшифруєте слова й утворите речення.

Гра «Шифрувальник»

    расТа ровичГри ченкоШев – ликийВе днийНаро етПо і жнийХудо.

  • Так, молодці! Тему нашого розділу «Тарас Грирович Шевченко – великий народний поет і художник». А сьогодні ми ознайомимось із відомостями про раннє дитинство поета, його біографією та художніми роботами.

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь вчителем біографії Т. Г. Шевченка.

Тарас Григорович Шевченко народися 9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині в сім'ї кріпака Григорія Івановича Шевченка. Тарас почав учитися грамоти у 7 років. Його першим учителем був батько. Перша книжка віршів молодого поета називалася «Кобзар». Згодом Тараса Григоровича Шевченка стали називати Кобзарем українського народу.

Ще в дитинстві майбутній поет дуже захоплювався малюванням. Із часом він став видатним художником.

Помер поет 10 березня 1861 року в місті Сант-Петербург. Поховали у місті Каневі на Чернечій горі над Дніпром.

2. Самостійне заповнення картки «Біографія письменника» (додаток 1)

3. Робота за підручником С. 89.

1. Словникова робота

- Учні «луною» за вчителем читають слова.

Недосипа′ють, плека′ють, господа′рством, зда′леку, неаб′ищо, найрідніші′.

2. Робота над оповіданням Д.Красицького  «Тарас Шевченко».

      1. Читання оповідання комбінованим способом (учитель – учень – учитель). Перед читанням перед класом ставиться запитання:

- На кого змушені були працювати батьки Тараса?

Словникова робота.

- Діти, чи були в тексті слова, які ви не зрозуміли?

Хура — великий віз або сани для перевезення вантажів.(Слайд 14. Показ малюнка)

Вишняк — вишневий садок.

Кріпак —  селянин,  який  був  власністю  поміщика  за часів  кріпацтва.  Пан міг торгувати  кріпаками,  міг розлучати  назавжди  батька,  матір  із  дітьми,  чоловіка — з дружиною, навіть проміняти кріпака на мисливського пса.

Свита —  старовинний  довгополий  верхній  одяг,  зазвичай  з  домотканого

грубого сукна.

Панщина — робота, яку кріпаки виконували для пана.

Благенька — бідна, стара, латана.

Застудився — захворів на застуду.

Плекають — доглядають,  пестять, турбуються.

  • До поданих слів доберіть близькі за значенням слова, користуючись довідкою (Слайд 15).

Панщина

Неабищо

Кріпак

Плекають

Довідка:

доглядають, пестять;

робота, яку виконували для пана;

щось незвичайне;

людина, яка була власністю пана.

  1. Фізкультвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU

  1. Читання тексту «ланцюжком».

Яким було дитинство поета?

- У якій сімї народився Т. Г. Шевченко?

- Що ви дізналися про батьків поета?

- Молодці, все гарно запам’ятали. Тому секрет №1:

Найбільш відомою книгою є «Крбзар». Вірші перекладені понад на сотню мов світу. Більше ніж 8 мільйонів копій – таким був тираж книги за часів радянського союзу

  1. Перегляд відео « Стежками малого Тараса»

https://www.youtube.com/watch?v=JtZZzRf1fss

  1. Опрацвання вірша «Встала весна»

Зараз послухайте ще один вірш Тараса Шевченка, який має назву «Встала весна».

Зверніть увагу, як щиро та мелодійно звучить слово поета. На парті у вас лежать мнемотаблиці слідкуйте за текстом. Діти, зараз я (або учень) буду читати вірш в голос, а ви читайте разом зі мною пошепки. При цьому вам необхідно копіювати мій темп читання та інтонацію і звертати увагу на малюнки таблиці.

 Діти, нагадую вам, що у цьому вірші  слово «ряст» означає зелень, траву.

А зараз кожен з вас повинен  декілька раз прочитати вірш самостійно напівголоса, читайте уважно, з інтонацією, спробуйте уявити про що йдеться у цьому вірші. Цей вірш потрібно читати розмірено, лірично, ніби милуючись чарівними краєвидами. Отже починаймо читати. (Читання «бджілкою» протягом 1 хвилини).

  • Як весна змінила сонну землю? Знайдіть це у вірші та зачитайте. (розбудила,уквітчала її рястом, барвінком укрила).
  • Знайдіть у вірші та зачитайте, хто радо зустрічає землю, «убрану весною». ( на полі жайворонок, соловейко в гаї).
  • Які слова допомагають уявити весну як живу істоту? Знайдіть їх у вірші та прочитайте (Встала, розбудила,уквітчала, укрила).
  • Зверніть увагу на риму. Закінчення яких рядків співзвучні?  Прочитайте ці закінчення. ( Розбудила – укрила; гаї -зустрічають).

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Звуко-буквений аналіз слова «Кобзар»

К  о  б  з  а  р [ К о б з а′ р ] – 2 скл., 6 б., 6 зв.

 

Пр. тв. (К, б, з, р).

Пр. м’як. (  -  ).

Гол. (о, а)

Пр. дз. (б, з, р)

Пр. гл. (К)

2. Тестові завдання

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Діти, що на уроці вам саме більше запам’яталось? Чи сподобалось вам читати вірші Тараса Шевченко? Що вас схвилювало у його біографії? Які з картин Тараса Григоровича вас найбільше вразили? Для того, щоб ви висловити свої думки щодо своїх  вражень, ви можете використати будь-яку із карток, розташованих на дошці:

Мені сподобалося…

Я вважаю…

На мою думку…

Хочеться додати…

Можна зробити висновок…

Не погоджуюсь тому, що…

У підсумку скажу що…

  Вам потрібно обрати  картку з  початком висловлювання щодо сьогоднішнього уроку та продовжити вислів власними думками. Наприклад: «Можна зробити висновок, що Тарас Григорович Шевченко настільки майстерно відобразив красу рідної природи у своїх малюнках та віршах, що складається враження, як природа справді оживає.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 липня 2022
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку