Тавтологія – повтор слова, спільнокореневих слів в одному або сусідніх реченнях: Школярам доручили прибрати шкільний двір. ВИДИ ЛЕКСИЧНИХ ПОМИЛОК
Номер слайду 2
Плеоназм – дублювання значення у двох словах: Кожному гостеві нашого закладу подарували пам’ятний сувенір. Багатослів’я – уживання зайвих слів: Похід князя Ігоря на половців відбувся у квітні місяці.
Номер слайду 3
Уживання слів у невластивому значенні: Молоко дуже корисливе для дитячого організму; Я рахую, що…; вірні рішення; задати запитання;Порушення сполучуваності слів, часто засноване на інтерференційнихявищах: Ми зайняли перше місце на конкурсі.
Номер слайду 4
Уживання слів, не властивих літературній українській мові (немотивовані діалектизми, полонізми, росіянізми): Треба приймати участь у різних міроприємствах. Уживання слів, не властивих зображуваній епосі: Солдати князя Ігоря були відважними.
Номер слайду 5
Некоректне вживання фразеологізмів: Я і природа – це дві сторони медальйона.
Номер слайду 6
ВИКОНАННЯ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
Номер слайду 7
Прочитайте речення. Чи може бути оратором той, хто допускає порушення мовних норм? Оратором є лише той, хто в змозі говорити з кожного питання говорити гарно, вишукано і переконливо, відповідно до важливості предметів, на користь часові і для задоволення слухачів (Тацит).
Номер слайду 8
Прочитайте речення. Чи трапляються в них порушення лексичної норми? Як слід сказати правильно?1. Моя сестра постійно притримується дієти. 2. У кожного мешканця будинку на дверях був поштовий ящик. 3. З нашого залізничного вокзалу відходять поїзди далекого слідування. 4. Приведи, будь ласка, приклад на вивчене правило.