Театралізована постановка "Як Знак оклику і Знак питання Кому шукали"

Про матеріал

Пропоную Вашій увазі театралізовану постановку для учнів 1-4 класів "Як Знак оклику і Знак питання Кому шукали". З власного досвіду знаю, що діти із задоволенням дивляться спектаклі і театралізовані постановки. Пропоную зробити це заняття ще й корисним.

Мета: прищеплення інтересу дітей до української мови, збагачення словникового запасу; розвиток мовного кругозору, логічного мислення;

підвищення загальної мовної культури.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Мета: прищеплення інтересу дітей до української мови, збагачення словникового запасу; розвиток мовного кругозору, логічного мислення;

підвищення загальної мовної культури.

Обладнання: відповідні до п`єси декорації, костюми, звукові схеми слів.

 

Хід вистави

 

ДІЯ I

(На сцену виходять Знак оклику і Знак Питання)

ЗНАК ОКЛИКУ. Доброго дня, любі друзі. Я, Знак оклику, і мій друг Знак питання дуже раді з вами познайомитися.

ЗНАК ПИТАННЯ. Ми із Знаком оклику знайомі давно. І хоч наші думки не завжди співпадають, ми все одно продовжуємо дружити. Інколи навіть в одному реченні стоїмо. Бо знаки пунктуації дуже важливі.

ЗНАК ОКЛИКУ.  Нещодавно я був у відрядженні в одній казці. І там сталася дуже складана ситуація. Уявіть, через те, що була відсутня одна маленька кома.

ЗНАК ПИТАННЯ. Хіба таке може бути?

ЗНАК ОКЛИКУ. Уявляєте, королева віддала своїм підлеглим наказ:

«СТРАТИТИ НЕ МОЖНА ПОМИЛУВАТИ!».

І вони вже другий день не сплять. Не знають, як цей наказ виконати.

ЗНАК ПИТАННЯ. Але що саме королева мала на увазі – стратити чи помилувати?

ЗНАК ОКЛИКУ.  Справу у  тому, що королева не дуже поважає нас, знаки пунктуації. При написанні цієї фрази вона випадково забула поставити одну маленьку кому. І тепер всі придворні королеви пересварилися між собою. Одні кажуть, королева мала намір стратити людину, а інші – помилувати.

ЗНАК ПИТАННЯ.  Це дуже серйозна ситуація. Невже з-за однієї маленької коми7

ЗНАК ОКЛИКУ.  Саме так! З-за маленької коми!! Якщо її в цьому реченні не поставити після першого слова, то повеління королеви – стратити. Ось послухай. (Інтонує речення). Стратити, не можна помилувати. А якщо кома стоїть після третього слова, то королева наказала помилувати. (Інтонує). Стратити не можна, помилувати!

ЗАНК ПИТАННЯ. Роль однієї маленької коми дуже важлива. Що ж робити, щоб виправити ситуацію і врятувати життя людині?

ЗНАК ОКЛИКУ.  Треба негайно шукати кому!

ЗНАК ПИТАННЯ.  Але ж де її шукати? Хіба ми самі впораємося?

 ЗАНК ОКЛИКУ.  Не хвилюйся, нам діти допоможуть.

 

ДІЯ II

( Знак оклику і Знак питання стоять біля річки)

(Слайд 1)

ЗНАК ОКЛИКУ.  Ось перейдемо цю річку і опинимося у країні під назвою ФОНЕТИКА. Там і почнемо шукати кому.

ЗНАК ПИТАННЯ. Але я к ми подолаємо річку? Міст здається таким примарним.

ЗНАК ОКЛИКУ. Міст тут казковий. Он бачиш на дереві схема висить. Добираєш слово, яке відповідає схемі, на мосту з’являється дощечка. (Слайд 2).  Чим більше слів добереш, тим довший міст побудуєш. (Слайд 3)

 

 

 

ЗНАК ПИТАННЯ. А ти багато слів, які відповідають цій схемі можеш дібрати?

ЗАНК ОКЛИКУ. Ну….е….е….е…. Діти, допоможіть дібрати слова до цієї звукової схеми.

(Діти добирають слова, з’являється міст) (Слайд 4)

ЗНАК ОКЛИКУ. Ось ми і попали до країни Фонетика. Бачиш нас місцеві жителі зустрічають.

( По дорозі наближається літери О і Й)

ЛІТЕРА  О.  О-о-о!

ЛІТЕРА  Й . Й!

ЛІТЕРА  О.  О-о-о!

ЛІТЕРА  Й . Й!

ЗНАК ПИТАННЯ. Чого вони так жалісно скрикують? Може у них щось болить.

ЗНАК ОКЛИКУ. Треба допомогти! (Звертається до букв) Доброго дня, шановні!

ЗНАК ПИТАННЯ.  Що у вас болить? Чим допомогти?

О, Й (разом) Дякуємо, але ми гарно почуваємося.

ЗНАК ПИТАННЯ.  А чому ж тоді одна з вас співає О, а інша скрикує – Й?!

О. Я співаю, бо я голосна.

Й. А я – приголосна. Ми – букви, ми  позначаємо звуки.

О. В нашій країні живуть букви. Кожна має свій звук, який співає або говорить.

Й А об’єднавши зусилля, букви утворюють слово. Ось так.

О О-о-о!

Й. Й!

ЗАНК ОКЛИКУ. Як цікаво!

ЗНАК ПИТАННЯ. А коми живуть  у вашій країні?

О. НІ, коми у нас не живуть.

ЗНАК ОКЛИКУ.  А не ви нам не підкажете, де можна відшукати кому?

ЗНАК ПИТАННЯ. Куди нам йти?

Й. Ми підкажемо, якщо згадаєте, яка буква не  має свого звука.

ЗНАК ПИТАННЯ.  Невже є такі букви?

ЗНАК ОКЛИКУ. Діти, підкажіть, яка буква не має свого звука? (Звертається до дітей у залі)

ЗНАК ПИТАННЯ.  Це м’який знак.

О. Добре.  Ідіть дорогою прямо. Дійдете до міста Словотвір.

Й. І там вам далі дорогу підкажуть.

ЗНАК ОКЛИКУ.  Дякуємо!

 

ДІЯ III

( Знак питання і Знак оклику стоять серед будинків – слів. Побачивши будівельників, підходять ближче) (Слайд 5)

БРИГАДИР. Префіксе, де ти став? Посунься–но ближче до кореня. А ти, закінчення, перестань постійно змінюватися. Добре. Основа? Де основа слова? Так. Всі на своїх місцях.

ЗНАК ПИТАННЯ.  Що це вони будують?

БРИГАДИР. (Звертаючись до знаків) Вийшло чудово! Читайте, яке слово маємо.

ЗНАК ОКЛИКУ. Підберезники.

БРИГАДИР.  Безпомилково!!! До речі, а ви чекаєте, коли слова можна буде заказати?

ЗНАК ОКЛИКУ.   Ні, ми кому шукаємо.

БРИГАДИР.  Кому у слові? І виглядаєте ви якось підозріло. Може ви  чуже слово хочете поцупити? Гей, вартові!

Знак питання.  Почекайте! Ми не злодії і чуже слово нам не потрібно.

ЗНАК  оклику.  А кому ми шукаємо, щоб вона допомогла нам врятувати життя людині.

БРИГАДИР. А чим доведете, що ви чесні громадяни (Замислюється). О! Кожний в місті Словотвір знає Префікс, Корінь, Суфікс, Закінчення і Основу. Розкажіть мені вони, хто вони, тоді я вам повірю.

(Перед знаком питання і Знаком оклику стають вищеназвані частини слова)

ЗНАК ОКЛИКУ. Ну… Це дуже важливі громадяни міста Словотвір… Е – е-е…

ЗНАК ПИТАННЯ. Діти, ви знайомі з Префіксом, Коренем, Суфіксом, Закінченням і Основою? То допоможіть нам. А не то кине нас варта у в’язницю.

(Діти дають визначення частинам слова і наводять приклади)

БРИГАДИР.  Добре, тепер вірю, що ви чесні знаки. То кого ви шукаєте?

ЗНАК ПИТАННЯ І ЗНАК ОКЛИКУ. Кому!!!

БРИГАДИР. (Чеше потилицю) Але в місті Словотвір є префікси і суфікси, корені і закінчення, основа. Але ком тут ніколи не було.

ПРЕФІКС. Може в іншому місті пошукати.

КОРІНЬ. Чи в іншій країні.

ЗНАК ПИТАННЯ.  А ви нам не підкажете, куди нам далі йти?

СУФІКС. Звичайно, але спочатку виконайте наше завдання.

ЗНАК ОКЛИКУ. Ми спробуємо.

ЗАКІНЧЕННЯ.  Дивіться. Ось слово (Слайд 6)

 

Г  А  С  Т  Р   О  Н  О   М

Переставляючи букви, знайдіть інші слова, які у ньому  заховалися.

ЗНАК ПИТАННЯ.  Ось тут є слово ТРОН.

ЗНАК ОКЛИКУ.  А я бачу слово АСТРОНОМ.

БРИГАДИР.  Придивіться уважно.

ЗНАК ПИТАННЯ. Діти, на вас уся надія. Які ще слова ви бачите?

( Діти відповідають)

ПРЕФІКС. Молодці!

КОРІНЬ. Ми теж готові вам допомогти. Вийдете з нашого міста Словотвір і йдіть дорогою аж до роздоріжжя.

ПЕРФІКС.  Там є камінь вказівний. На ньому написано, куди далі йти.

ЗНАК ПИТАННЯ І ЗНАК ОКЛИКУ. Дякуємо вам. Бажаємо створити багато нових слів.

 

ДІЯ IV

(Слайд 7)

(Знак питання і Знак оклику стоять на перехресті біля вказівного каменю)

ЗНАК ПИТАННЯ. (придивляється) Що ж тут написано?

ЗНАК ОКЛИКУ. Все просто. Направо підеш – омоніми знайдеш, наліво – синоніми. А прямо підеш – антоніми не обійдеш.

ЗНАК ПИТАННЯ . Куди підемо?

ЗНАК ОКЛИКУ. А ти знаєш, що означають слова омоніми, синоніми, антоніми? Може це розбійники страшні?

ЗНАК ПИТАННЯ. Давай у дітей запитаємо.

ЗНАК ОКЛИКУ. Діти, а ви знаєте, що означають ці загадкові слова: омоніми, синоніми і антоніми?

 (Діти розказують правила, наводять приклади0

ЗНАК ПИТАННЯ.  Знак оклику, тепер ти знаєш куди нам йти?

ЗНАК ОКЛИКУ. Звичайно. Ми йдемо прямо.

ЗНАК ПИТАННЯ. А чому?

ЗНАК ОКЛИКУ. Бо прямо йти найлегше.

( Знаки йдуть. Через деякий час їм зустрічаються слова, що сваряться)

СЛОВА  -   Це ти винен!

  • Ні, це ти пару загубила!
  • А ти цю пару віднайти не можеш!
  • А ти не бачиш протилежного змісту. Все з-за тебе!

ЗНАК ПИТАННЯ. Ти диви як сварять. Зараз битися будуть!

ЗНАК ОКЛИКУ. Треба їх розняти. Тихо! ( Його не чують. Тоді знак кричить голосніше) Припиніть сварку негайно!

(Слова замовкають і дивляться на Знак питання і Знак оклику)

ЗНАК ПИТАННЯ. Доброго дня вам слова! Розкажіть чого ви таку бучу здійняли?

ЗНАК ОКЛИКУ. Може ми вам допоможемо!

СЛОВА.  Справа наша непроста. Жили, не тужили п’ять пар антонімів. В кожній парі  по два слова, одне без іншого життя не уявляють. Якось записав їх до зошита якийсь неуважний хлопчина та зробив це неправильно. До слова високий поставив у пару далеко, а до слова працяширокий. Слова переплуталися і забули, хто з ким у парі стоїть. І досі розібратися не можуть. Допоможіть нам, будь ласка, якщо зможете!

(Слайд 8)

 

ВИСОКИЙ     ЛІНЬ

ПРАЦЯ     БЛИЗЬКО

ДАЛЕКО     ВУЗЬКИЙ

ШИРОКИЙ    ТЕМРЯВА

СВІТЛО     НИЗЬКИЙ

 

ЗНАК ОКЛИКУ. Ну, звичайно, ми допоможемо! Ось до слова високий ми поставимо в пару слово… слово…

СЛОВА. Що? Не можете?! Та ми вас!!

ЗНАК ПИТАННЯ. Діти, рятуйте!

 ( Діти добирають антоніми. Ті радісно обіймаються, знайшовши свою пару)

ЗНАК ОКЛИКУ. Ну от, ми вам допомогли.

ЗНАК ПИТАННЯ .Може ви нам підкажете, де можна відшукати кому.

СЛОВА.  Кому? В нашій країні, що називається ЛЕКСИКА,  живуть різні слова. Про слово кома ми теж чули, але тут вона рідко з’являється. Вам, певно, потрібно до країни ОРФОГРАФІЇ. Там у словах подвір’я, ім’я, бур’ян ставлять якраз отаку позначку. (Малює) Може це і є ваша кома?

ЗНАК ОКЛИКУ. Та це ж кома!

ЗНАК ПИТАННЯ. Як ви кажете, країна називається?

СЛОВА. Країна ОРФОГРАФІЯ. Підете по цій доріжці прямо. Перейдете через болото ФРАЗЕОЛОГІЯ і знову прямо. До побачення! Дякуємо за допомогу!

ДІЯ V

(Слайд 9)

(Знак Оклику і Знак Питання стоять біля болота)

ЗНАК ПИТАННЯ. Ти знає як це болото перейти?

ЗНАК ОКЛИКУ. Я думав, ти у слів запитав!

( До них підходить Іменник)

ІМЕННИК.  Болото можна перейти по купинах.

ЗНАК ПИТАННЯ. А ти хто?

ІМЕННИК.  Я повертаюся додому до країни МОРФОЛОГІЯ.  Я – іменник.

ЗНАК ОКЛИКУ. А чого ж ти, якщо знаєш секрет, сам болото не перейшов?

ІМЕННИК. Якщо стаєш на купину, то треба пояснити фразеологізм, який на ній написаний. Якщо цього не зможеш зробити, то потонеш.

ЗНАК ПИТАННЯ.А скажи, Знак оклику, ти розумієшся на фразеологізмах? Я – ні, навіть не знаю, що таке фразеологізм. І якщо іменник не зміг перейти болото, то і ми не зможемо.

ЗНАК ОКЛИКУ. І я не знаю. Ну то й що? Ось діти, напевно, знають і нам допоможуть.

 (Діти роз’яснюють поняття «фразеологізм» і тлумачать: (Слайд 10)

  • пекти раків;
  • сісти в калошу;
  • попасти пальцем в небо;
  •  задерти носа.

(Знак Оклику, Знак Питання і Іменник переходять болото)

ІМЕННИК. Ви так мені допомогли. Запрошую Вас відвідати моя країну – МОРФОЛОГІЮ.  Про відмову навіть чути не хочу.

 

ДІЯ VI

(Слайд 11)

(Знак Оклику, Знак Питання і Іменник йдуть дорогою, милуються природою Але раптом бачать застиглі, непорушні слова)

ЗНАК ПИТАННЯ. Що сталося із словами?

ІМЕННИК. О, горе мені! Їх Зачаклував дляй чарівник. Він назвав їх неправильно і вони застигли. А я так поспішав на допомогу. (Плаче)

ЗНАК ОКЛИКУ. Не плач! Будь-якому горю можна зарадити. Згадай, чи не можна ці слова якось роз чаклувати.

ІМЕННИК.  Це можна зробити, якщо правильно назвати частину мови до якої відноситься слово.

ЗНАК ОКЛИКУ. Ну ось, бачиш! Знову незнайомі поняття!

ЗНАК ПИТАННЯ. А чому ти сам не роз чаклуєш?

ІМЕННИК. Я ж іменник. І все-все напевно знаю тільки про іменники.

ЗНАК ПИТАННЯ. А що ще є інші частини мови?

ІМЕННИК. Звичайно. Є прикметники, дієслова, числівники, прислівники, займенники, сполучники, прийменники, частки. І кожна частина мови має свої особливості, питання, відіграє свою роль в мові.

ЗНАК ОКЛИКУ. Ох, як складно!

ЗНАК ПИТАННЯ. Діти, ми ж не можемо кинути безутішного іменника в біді?

ЗНАК ОКЛИКУ. Так, діти, допоможіть нам ще раз! І подивіться, скільки слів ви роз чаклуєте, зробити вільними від злих чар.

(Слайд 12)

 

СОНЦЕ  ЗЕЛЕНІЄ  ДВАНАДЦЯТЬ

 

 СЯЄ   НЕБЕСНИЙ  ХМАРКИ

 

                         КВІТКОВИЙ   БЛИЗЬКО  СІМ

 

ВПРАВ  МИ  ВОНА      АЛЕ

 

(Діти дають визначення частинам мови і називають до яких частин мови відносяться дані слова. Після цього слова «розчакловуються», починають рухатися)

ІМЕННИК. Яке щастя! Я так рад! Всі слова вільні. Тепер, мої друзі, ви можете погостювати в країні  МОРОФОЛОГІЯ і поближче познайомитися з її жителями. А  вони зможуть виловити вам свою вдячність.

ЗНАК ОКЛИКУ. Ми б із задоволенням залишилися.

ЗНАК ПИТАННЯ. Але нам треба поспішати.

ЗНАК ОКЛИКУ. Від цього залежить життя людини.

ІМЕННИК. Мені так шкода!

ЗНАК ПИТАННЯ. А може ти нам підкажеш, як пройти до країни ОРФОГРАФІЯ?

ІМЕННИК. Ну, звісно. Ідете прямо. Урвище ОРФОЕПІЯ  перейдете через міст  СКОРОМОВОК. А там і країна  ОРФОГРАФІЯ  починається.

ЗНАК ПИТАННЯ І ЗНАК ОКЛИКУ. Дякуємо тобі.

ІМЕННИК. Це я і ніші жителі моєї країни будуть вам вічно вдячні за допомогу.

 

ДІЯ VII

(Слайд 13)

(Знаки питання і оклику стоять біля урвища  ОРФОЕПІЯ перед мостом СКОРОМОВОК)

ЗНАК ПИТАННЯ. Ніби – то міст, я к міст. У чому ж тут небезпека?

ЗНАК ОКЛИКУ. Та немає ніякої небезпеки. Крокуй собі і крокуй!

ЗНАК ПИТАННЯ.  Але ж недарма міст назвали мостом скоромовок?

СКОРОМОВКА.. Ваш приятель правий. Хто скоромовку правильно і швидко скаже, той – і крокуй собі і крокуй. А ті, хто помилився, в урвище падають, бо міст зникає.

ЗНАК ПИТАННЯ. А ти звідкіля знаєш?

СКОРОМОВКА. Бо я – скоромовка.  І знаю, що казати швидко нескладно. Дивиться, як це легко робиться.

(Слайд 14)

Для мишки нема звіра

Страшнішого від кішки.

(Скоромовка легко промовляючи слова, переходить міст і повертається назад).

СКОРОМОВКА.  І хто сміливий?

ЗНАК ОКЛИКУ. Та це ж так просто! (починає говорити скоромовку і заплутується).

ЗНАК ПИТАННЯ. Легко? І навіщо ці скоромовки вигадано?!

СКОРОМОВКА. Ми потрібні, щоб всі вчилися говорити чисто і  правильно. Адже міст знаходиться над урвищем ОРФОЕПІЇ, а це правильне, чисте і красиве говоріння. Ну що, спробуєте? Ось вам скоромовка, щоб міст перейти.

(Слайд 15)

 

Великі мурахи грали у шахи.

А маленькі мурашки грали у шашки.

 

ЗНАК ПИТАННЯ. Як важко. Може це урвище можна якось обійти?

ЗНАК ОКЛИКУ. Не трусь! Діти, навчіть нас гарно скоромовку казати.

(Знаки разом з дітьми відпрацьовують скоромовку і переходять міст)

СКОРОМОВКА. Здивували! Я й не вірила, що ви зможете гарно сказати скоромовку.

ЗНАК ОКЛИКУ. Так! Ми талановиті! Ми ще й не таке можемо!

ЗНАК ПИТАННЯ. Не задирай носа!

СКОРОМОВКА.  Щасливої дороги!

 

ДІЯ VIII

(Слайд 16)

( Знаки питання і оклику входять до країни ОРФОГРАФІЇ і дивуються кількості правил, що написані на будинках, вказівниках, бігбордах)

ЗНАК ОКЛИКУ. Ти диви скільки правил навколо!

ЗНАК ПИТАННЯ.  Хіба їх всі можна запам’ятати?

ЗНАК ОКЛИКУ. Але ж діти у школі їх всі напам’ять вивчають і при письмі застосовують. Значить вивчити можна!

ЗНАК ПИТАННЯ. А це що?

(Знаки завертають за ріг і опиняються на знімальному майданчику)

РЕЖИСЕР.  Стоп! Знято! Тепер далі. Справа виходять літери Б, П, В, М, Ф, Р, зліва – Ї, Є, Ю, Я. А в середину спускається наша зірка….

                      Стоп! Ну куди ви йдете. Я здається ясно сказав: справа – приголосні, зліва – голосні. Ще раз по місцях! Пішли! А в центрі з’являється всім нам потрібний і неповторний пан Апостроф.

(Виходить Апостроф)

І всі починають співати.

ЗНАК ОКЛИКУ. О, дивись! Та це ж наша кома!

ЗНАК ПИТАННЯ. Ти впевнений!

РЕЖИСЕР. Стоп! Ну нема! Зовсім нема ніякої можливості працювати! (Сердиться і кричить) хто пустив сторонніх на знімальний майданчик?!! Охороно!!!

ЗНАК ОКЛИКУ. Ми не сторонні! Ми кому шукаємо! (Звертаючись до апострофа) Комо, комо! Ти нам дуже потрібна!

АПОСТРОФ. Хто кома? Я – кома?! Так мене ще не ображали! Все. Зніматися у такій атмосфері неможливо. Я йду!

ЗНАК ПИТАННЯ. Вибачте нас! Але в даному випадку від героїчного вчинку коми залежить доля людини!

ЗНАК ОКЛИКУ.А ви так схожі на кому!

ЗНАК ПИТАННЯ. У вас дуже героїчна зовнішність! От ми і переплутали. Вибачте нас!

АПОСТРОФ (красується) Так, так! Я дуже мужній! (Підбігає охорона, але Апостроф відсилає її). Залиште цих знаків! (Звертаючись до Знаку оклики і Знаку питання) Знаєте, я ще дуже великодушний. Тому, якщо ви з оточуючих мене слів назвете ті, у яких я присутній, то я вам підкажу де шукати кому.

 

(Слайд 17)

 

БУР`ЯН   ПОДВІР`Я   ТЕЛЯ

СІМ`Я   ІМ`Я                  СУЗІР`Я

МАЛЯ   ПРАЛЯ   КРОВ`Ю

 

ЗНАК ОКЛИКУ. От так халепа!

ЗНАК ПИТАННЯ. Діти, швиденько розкажіть, коли в словах ставиться апостроф.

ЗНАК ОКЛИКУ. І скажіть,  які з цих слів пишуться з апострофом, а які – ні.

(Діти називають правило апострофа і слова, які з ним пишуться)

АПОСТРОФ. Мені приємно, що багато дітей про мене знають, і вміють застосовувати при написані. Хоч з іншого боку і зрозуміло. Я ж – зірка! (гордовито оглядає всіх присутніх)

ЗНАК ОКЛИКУ. Так, так! Всі діти знають, коли ставиться апостроф!

ЗНАК ПИТАННЯ. А ще ви великодушний! І обіцяли нам підказати, де шукати кому. Допоможете?

АПОСТРОФ. Пам’ятаю, пам’ятаю! Вам потрібно знайти кому, яка чимось на мене схожа. Тільки марно ви її шукаєте в країні ОРФОГРАФІЯ. Тут тільки правила живуть, що пояснюють як писати різні слова.

ЗНАК ПИТАННЯ. А куди ж нам податися?

ЗНАК ОКЛИКУ. Ми вже стільки країн обійшли!

АПОСТРОФ. Вам потрібно до мегаполісу ПУНКТУАЦІЯ. І мій літак до ваших послуг. Він швидко домчить вас туди.

ЗНАК ОКЛИКУ. Дякуємо!

ЗНАК ПИТАННЯ І ЗНАК ОКЛИКУ. Бажаємо гарних зйомок!

 

ДІЯ IX

(Слайд 18)

(Знак питання і Знак оклику стоять посеред площі мегаполісу ПУНКУТУАЦІЯ)

ЗНАК ОКЛИКУ. Ну і чудово ж було мчати на літаку!

ЗНАК ПИТАННЯ. І що мені цей мегаполіс нагадує?

(Знаки озираються навколо)

ЗНАК ОКЛИКУ. Та це ж наше рідне місто! Ми так багато, друже з тобою мандруємо, що одразу і не впізнали його.

ЗНАК ПИТАННЯ. Так, так! А цей апостроф – мегаполіс, мегаполіс!

ЗНАК ОКЛИКУ. Це ж треба! Весь мовний світ обійшли, щоб повернутися в рідне місто!

ЗНАК ПИТАННЯ. Нам треба поспішати. Часу минуло вже багато. Королева не буде чекати.

ЗНАК ОКЛИКУ. Шукаймо будиночок коми! (Крутить головою по сторонах)

ЗНАК ПИТАННЯ. Та ми ось прямо перед ним стоїмо.

ЗНАК ОКЛИКУ. І справді!

(Знак Оклику дзвонить у дзвоник, виходить швейцар)

ЗНАК ОКЛИКУ. Доброго дня! Нам терміново потрібно до коми.

ЗНАК ПИТАННЯ.  Питання життя і смерті.

ШВЕЙЦАР. Я вас пропущу, коли ви мені розповісте, у яких випадках в реченні ставиться кома.

ЗНАК ОКЛИКУ. Ви не розумієте! Часу обмаль!

ЗНАК ПИТАННЯ. Вирішується доля людини!

ШВЕЙЦАР. Я все розумію. Але якщо ви не знаєте правил постановки коми, то пропустити я вас не можу!

ЗНАК ПИТАННЯ. Що його робити? Коли кома в реченні ставиться?

ЗНАК ОКЛИКУ. Я знаю!

ЗНАК ПИТАННЯ. (недовірливо) Знаєш правила постановки коми?

ЗНАК ОКЛИКУ. Ні! Я знаю, хто нам допоможе! Діти, останній разочок підкажіть, коли в реченні ставиться кома?

(Діти розповідають правила, наводять приклади. З будиночка вибігає кома)

КОМА. Любі друзі, я так рада вас бачити. А чому ви такі стривожені?

ЗНАК ОКЛИКУ. Біда, комо! В одному казковому королівстві королева написала указ

(Слайд 19)

 

СТРАТИТИ  НЕ  МОЖНА  ПОМИЛУВАТИ

 

ЗНАК ПИТАННЯ. І тепер тільки від тебе залежить доля людини.

КОМА. А хіба королева не поставила кому?

ЗНАК ОКЛИКУ. У тому то і річ, що – ні!

ЗНАК ПИТАННЯ Тобі вирішувати: стратять людину чи помилують.

ЗНАК ОКЛИКУ. І часу обмаль.

КОМА. То я негайно поспішу!

 

ФІНАЛЬНА СЦЕНА

(Слайд 20)

ЗНАК ОКЛИКУ. Все-таки молодець кома! Стала в реченні так, ніби королева її там одразу поставила.

ЗНАК ПИТАННЯ.  І людину помилували. Все королівство раділо і хвалило кому.

ЗНАК ОКЛИКУ. Ну не тільки потрібно похвалити. Ми – теж молодці.

ЗНАК ПИТАННЯ. Ми, звичайно, багато зробили. Але без допомоги дітей нас не впоратися.

ЗНАК ПИТАННЯ І ЗНАК ОКЛИКУ. Дякуємо вам, діти!

ЗНАК ОКЛИКУ. Ви такі розумники! Так багато правил знаєте.

ЗНАК ПИТАННЯ. А нам з тобою потрібно їх підучити.

ЗНАК ОКЛИКУ. Підучити правила – це добре. Але у нас і так багато справ. У кожного своя важлива функція в реченні.

ЗНАК ПИТАННЯ. Але про це наступного разу. А зараз будемо радіти і веселитися.

(Виходять всі діючі особи, виконують танок)

ЗНАК ОКЛИКУ. До побачення!

ЗНАК ПИТАННЯ. До нових зустрічей!

 (Завіса)

 

 

 

 

doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
3724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку