Театралізоване географічне свято "Екватор"

Про матеріал
В ігровій формі розширити і закріпити знання учнів з фізичної географії, формувати вміння учнів користуватись фізичною картою, шкалою висот і глибин, визначати географічні координати, виявляти зв’язки між компонентами. Розвивати просторове уявлення, пам'ять, мислення. Формувати у учнів активну пізнавальну діяльність з предмету, комунікативні компетенції.
Перегляд файлу

Відділ освіти

Бердянського міського виконавчого комітету

Бердянська загальноосвітня школа I-III ступенів №1

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

«ЕКВАТОР»

театралізоване  географічне  свято

 

 

 

 

Розробила:

вчитель географії та біології

Алейнікова Марія Іванівна

спеціаліст вищої категорії,

звання «Методист»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердянськ

 

Мета: в ігровій формі розширити і закріпити знання учнів з фізичної географії, формувати вміння учнів користуватись фізичною картою, шкалою висот і глибин, визначати географічні координати, виявляти зв’язки між компонентами. Розвивати просторове уявлення, пам'ять, мислення. Формувати у учнів активну пізнавальну діяльність з предмету, комунікативні компетенції.

 

Хід заходу:

 

Учитель. Уже стало доброю традицією в нашій школі святкувати 1 вересня День знань. У цей день поздоровляють першокласників. А наприкінці навчального року ми проводжаємо одинадцятикласників. Це їхнє свято. А сьогодні у нас свято шестикласників, вони переходять екватор шкільного життя...

Уявіть собі теплий літній ранок. Безмежна гладь океану... На хвилях гойдається корабель під назвою «Екваторія».

 

(Звучить музика з шумом океану. Палуба корабля.)

 

Команда ще спить, тільки юнга, який ще не зовсім прокинувся, взявся виконувати свої обов’язки... На сцену виходить капітан, дивиться по сторонах у бінокль. Виходить юнга зі шваброю. Миє палубу. Натикається на капітана. Відскакує. Протирає очі.

 

Юнга. Доброго ранку, товаришу капітане!

Капітан. Доброго, доброго! Що це ти сьогодні, юнго такий неуважний? Чи не виспався, чи стомився від нашого довгого плавання?

Юнга. Та є трохи, товаришу капітане. Боцман казав, що скоро екватор, так я його до півночі виглядав. І що воно оце таке екватор? І як люди взнали, що це середина Землі? Там що, лінія накреслена, чи прапорцями відмічено?

Капітан. Юнго, ти що з печі звалився? Ти коли небудь бачив географічну карту? Чи у вас у школі і географії не було?

Юнга. Ой, капітане! Та біс його знає, що воно за екватор на тій карті, і скільки їх розвелось. А до школи я ходив із середи на п’ятницю. Та сім п’ятниць на тиждень сидів біля моря, чекав на годящий корабель, щоб у мандри вирушити.

Капітан. Щось ми розбазікались. Екватор сьогодні буде, от і побачиш. А зараз хутко до роботи... Де це наша команда?

Капітан. Товариші матроси! Поздоровляю вас з цим пам’ятним днем.

Юнга (робить крок уперед). З яким?!

Капітан. Струнко! Сьогодні ми перетинаємо екватор, це не тільки середина Землі, а і середина нашого плавання, для створення святкового настрою пісню заспівай!

 (Звучить пісня «Волна»). 

Раптом чути шум і гуркіт. З’являється Морська Цариця..

Морська Цариця. Я — Морська Цариця! Як сміли ви порушувати спокій у моїх володіннях? Ви мене потурбували, наробили шуму-гаму. І за це я вас покараю! Ви не зможете перепливти екватор, доки не заплатите викуп.

Два водяних у цей час зв’язують моряків і тягнуть їх за сцену. Чути крики команди: «Допоможіть нам! Допоможіть!».

Морська Цариця (до залу). А чи є тут такі сміливці, що наважаться допомогти мандрівникам? Чула я, десь поблизу знаходяться хоробрі, кмітливі і дотепні шестикласники. Допоможете команді «Екваторії» виплутатися із халепи?

Шестикласники. Так!

Морська Цариця. Щоб їм допомогти, ви повинні взяти участь у конкурсах, які для вас проведуть русалки. Тільки тоді я відпущу команду на корабель, якщо ви відгадаєте всі мої загадки і дасте правильні відповіді на всі запитання.

 

Конкурс перший

1-ша Русалка. Цей конкурс називається «Бліцтурнір». Я швидко читаю запитання, а ви повинні швидко давати на них відповіді. Почали.

  1. Як називається найбільша паралель? Яка її довжина? (Екватор, 40 тис. км)
  2. Який океан: а) найбільший; б) найменший; в) найхолодніший? (а) Тихий;

б) Північний-Льодовитий; в) Північний-Льодовитий)

  1.   На якому материку немає річок? (Антарктида)
  2.   У якому морі ловлять рибу жителі трьох частин світу. (Середземному)
  3.   На яких материках чим північніше, тим тепліше? (Австралії, Антарктиді)
  4.   Який материк розташований у чотирьох півкулях? (Африка)
  5.   Чи можна найвищу в світі гору потопити в океані? В якому? (Так, у Тихому)
  6.   У яких місцях на Землі є тільки одна сторона горизонту? (На полюсах)
  7.   Який материк омивається всіма чотирма океанами? (Евразія)
  8. У якому морі не можна потонути? (Мертвому)
  9. Яка країна на екваторі лежить на тисячі островів? (Індонезія)
  10. На яких материках зима і літо бувають одночасно? (Південній Америці й Африці)
  11. Назвіть «кольорові» моря. (Чорне, Біле, Жовте, Червоне)

 

Конкурс другий

2-га русалка. Пропоную розгадати ребуси (ребуси намальовані на плакатах).

Конкурс третій

1-ша русалка. Складіть карту, розрізану на частини.

Виходять дві пари учнів, складають карту (хто швидше), і називають, що це за материк.

Конкурс четвертий

2-га русалка. Загадує загадки про природу.

  1. Синє море хитається, жовтий заєць купається? (Небо і сонце)
  2.   Якого каміння немає в морі? (Сухого)
  3.   «Вертиться, крутиться, ніколи не стане. На нім живуть люди, є гори і ями». (Земля)
  4.   Що то за гість, що темноту їсть? (День)
  5.   Один ллє, другий п’є, третій росте. (Дощ, земля, рос- лина)
  6.   У якому морі немає ні краплі води? (В намальованому)
  7.   Де вода стоїть стовпом? (У склянці)

 

Конкурс п’ятий

1-ша русалка. Хто утворить більше слів із літер слова «Екватор».

Дві команди по троє чоловік отримують папір і ручку і записують утворені слова (катер, авто, товар, рева, рот, кат, кров, кріт, тавро, рак, вар, рів, так).

Конкурс шостий

2-га русалка. Знайдіть спосіб прочитати загадки і розгадайте їх.

На слайдах написані загадки у зворотному напрямку.

  1. У воді дихає, а на повітрі помирає. (Риба)
  2.   В морі рибка золота, кораблі переверта. (Кит)

 

Конкурс сьомий

2-га русалка. А що знають шестикласники про мешканців океану — китів? (Найбільші кити — блакитні. Живляться вони планктоном. їхня масавід 3О до 150 тон. Лише маса язика такого кита дорівнює масі невеликого слона. Внаслідок знищення блакитні кити занесені до Міжнародної Червоної Книги.)

Морська Цариця. Молодці! А тепер розв’яжіть задачу.

Дві експедиції працюють одночасно: одна — на екваторі, а друга — на північному полюсі. Яка з експедицій і на скільки перебуває ближче до центра Землі? (Ближча та, що працює на полюсі. Форма Землі — геоїд. Радіус екватора на 21 кілометр більший за полярний радіус.)

З глобусом виходить 1-ша русалка.

1-ша русалка. Ти подивись, які вони грамотні. Геоїд... А чому ж тоді оцей глобус круглий? І екватор тут! такий маленький... (Шкільний глобус у 80 мільйонів разів менший від Землі, і тому на ньому не видно, що полюси трішечки приплюснуті. Щоб об'їхати навколо Землі по екватору, треба подолати відстань, що дорівнює понад 40000км.)

2-га русалка. Так може ви ще й знаєте, що таке екватор? (Екватор — це умовна лінія, що ділить Землю на дві рівні півкулі — Північну і Південну. У деяких екваторіальних країнах побудовані пам'ятники-обеліски на лінії екватора. Один з них споруджений у долині Пандо в 25 км від столиці ЕквадоруКіто. На пірамідальному обеліску стоїть кам'яна куля, опоясана золотим обручом. Обруч ділить кулю на дві половинипівнічну і південну. На піраміді є надпис: «Пам'ятник екватора». Цікава особливість обеліску в тому, що одна його половина знаходиться у Північній півкулі, а друга — в Південній.)

 

Морська Цариця. Молодці! Ви виконали всі завдання і цим допомогли мандрівникам. Я їх відпускаю.

 

Лунає вигук «Ура!». Моряки вибігають на сцену. Русалки виконують

танець на морські мотиви.

 

Капітан. Дякую вам, любі шестикласники. Ви нам допомогли, і ми запрошуємо вас разом із нами у подорож.

 

Усі піднімаються на палубу.

 

Юнга. А коли ми будемо екватор переходити?

Капітан. А зараз і будемо.

 

Двоє матросів натягують канат з надписом «ЕКВАТОР», а всі інші разом із шестикласниками перестрибують. На другому боці їх вітає Морська Цариця і вдягає шестикласникам медалі з написом «ЕКВАТОР».

 

(Звучить пісня «Азовське море»).

doc
Додано
18 січня 2020
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку