Урок: «Я досліджую світ»:
природнича галузь
24.10.2024р.
Клас: 1-Б Ліцей №1
Вчитель: Єфремова Алла Василівна
Тема тижня: Техніка яка допомагає
Тема: Рукотворні тіла та матеріали, їхні властивості. Вплив людини на довкілля. Винаходи людства та їхній вплив на життєдіяльність людини
Очікувані результати навчання:
Ключові компетентності:
- дотримується режиму навчальної діяльності, працює швидко і зосереджено;
- розповідає чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання;
- контролює послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати;
- знаходить у повідомленні інформацію, конкретні відомості;
- діє згідно з прийнятими правилами поведінки учня на уроці;
- дотримується гігієнічних норм під час уроку;
Формування ключових компетентностей:
усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці
І. Емоційне налаштування вправа «Коктейль моїх емоцій»
а) Вітання «Дружнє коло» б) Хвилинка релаксації «Рухайся як я»
Виглянуло із-за хмарки сонечко ( підняли руки вгору )
Подув холодний вітерець (терти долоні)
Іду швиденько до школи ( рухи ходи )
Бо надворі холодно (потерти себе руками)
Птахи не співать, відлеті ли у теплі краї ( махи руками)
Раптом пішов дощик ( кап, кап, кап,..) пішов ще сильніше.
І мені довелося йти під дощем ( рухи ходи під парсолькою)
Ось я вже в класі (сідають за парти)
г) Хвилинка спостереження «Віконечко у природу» (пора року-…, місяць –..., число – …, день тижня –…, погода-… )
д) Робота в групах гра з м’ячем «Я знаю три назви…» (назви об’єкти живої природи, неживої природи)
На сьогоднішньому уроці поговоримо про живу і неживу природу, дізнаємося про рукотворні тіла , їх властивості, про вплив людини на довкілля, та винаходи людства, їх вплив на життя людини.
А щоб вам краще працювалося, зичу праці і старання, сил, натхнення, посмішок на ввесь день! А у вас який настрій? (смайлики)
а) На уроках ми вивчаємо природу. А що таке природа? (Все те, що оточує людину)
б) Спостереження.
Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Сонце, небо, дерева, будинки, авто....)
Так, ліс і річка, небо і повітря, вода, дощ, сніг, птахи, люди, тварини, рослини — все це природа.
в) Досвід дітей
Пригадайте, жива природа – це…люди, тварини, рослини, гриби, бактерії, віруси. Нежива природа — Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, гірські породи, ґрунт. Це те, що зроблено руками людини.
г) Загадка
Подивись, мій любий друг, Що знаходиться навкруг?
Сонце світить золоте, Хмарка в небі пропливає.
Поле, річка і трава, Вітер в полі повіва,
Птахи, звірі і ліси, Дощ , тумани, світ краси,
Людина і погода — Усе це навкруги... (природа).
ІІ. Цікавинка від Катрусі
— Пригадайте, чи всі предмети, які нас оточують, створила природа? (ні, є такі, які створила людина)
— Назвіть предмети, створені руками людини.
Отже, після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд.
Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери.
а) Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи. Доповніть кожну групу своїм прикладом.
Природні об’єкти Рукотворні об’єкти
б) Дослідницький практикум «Що із чого зроблено?».
Спочатку учні працюють у парах, роздивляючись різні предмети. Подумайте та зробіть свої припущення: хто вигоовляв ці речі, із чого виготовлені ці речі.
Кожна пара, виконавши роботу, сигналізує та пояснює
Висновок: рукотворні тіла – це тіла, які людина створила власними руками.
• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
• Дуб, камінь, Сонце, повітря.
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
Людина і природа нерозривно пов'язані між собою. Людина бере від природи значно більше, ніж інші організми. Тим самим і впливає на природу значно більше, ніж інші організми. Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про вплив людини на природу та якими є наслідки негативного впливу людини на природу.
ІІІ. Казкова галявина
Ви любите казки? А якщо скажу вам казку про чарівну красуню, кого ви уявляєте з такою назвою?... а щоб дізнатися про що або про кого моя казка, потрібно уважно послухати, я впевнена, що ви такої казки ще не чули. Отже слухаємо.. закрили оченята…легка музика
Жили були у Всесвіті дев’ять красунь, дев’ять сестер. Та одна з них була найчарівніша. В біло-рожевому вінку з весняних квітів, у смарагдовій накидці із зелених шат, у золотавому багрянці щедрої осені – у всьому вона завжди прекрасна. Варто її лише захотіти і похмурі степи усміхнуться барвистою веселкою квітів, потягнуться до сонця зелені паростки у пустелях, виноградні грона наповняться соком.
Розвивається на вітрах її розкішне золоте волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій… та інколи вона співає пісню:
Озирнись навколо ти, І побачиш диво: Небо, сонце і пташки... Як же тут красиво Ось береза розплела Коси свої жовті, А ялини, як були, Не змінились зовсім.
Чи впізнали ви цю красуню? Як звуть її? (Земля).
Це наша планета, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною… Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очі – озерця, рідшати волосся, затихати голос… В мою душу закрадається тривога, а у вашу?
Що саме непокоїть і тривожить нас? (Міліють і забруднюються ріки, вирубуються ліси, зникають деякі рослини, тварини, забруднюється повітря, для задоволення своїх потреб людина добуває корисні копалини, створює штучні водойми, вирубує ліси, розорює степи й луки, будує електростанції, фабрики і заводи, зводить міста та села. Впливаючи на природу, людина змінює її. Часто ці зміни завдають природі непоправної шкоди.
Діти, а чи пов’язані ці слова зі словами з нашого тижня?
Автомобіль, трактор, мотоцикл, екскаватор, вантажівка – вихлопні гази (повітря, дихають люди) Газова плита- вуглекмслий газ (дихаємо)Заводи, фабрики – шкідливі викиди ( повітря, озонова куля) викиди у воду (гинуть мешканці водойм)
Часто чуємо такі слова:"Земля-наш дім" Живучи на Землі, люди не замислюючись, роблять їй дуже боляче, руйнують її надра, втручаються у космічний простір, змінюють русла річок, забруднюють повітря і воду, знищують рослин і тварин.
Ось скільки проблем ви назвали. Що ж повинні робити ми, люди, знаючи що Земля наш прихисток, наш дім в біді?
Послухайте судження і визначте чи істинне чи хибне твердження, якщо хибне, перебудуйте на істинне, підбираючи картинки створюють емблему «Земля наш дім»
Отже, ми пригадали правила для того, щоб наша земля була екологічно-чистою яскравою планетою.
ІV. Закріплення засвоєних знань, умінь і навичок учнів.
«Природа одному мати, другому — мачуха».
Тому, хто береже природу, не завдає їй шкоди, економно використовує її багатства, вона мати. Природа-мати дає людині чисте повітря й воду, корисні продукти харчування, тішить своєю красою. Люди, які живуть серед природи-матері, добре почуваються, не хворіють.
Тому, хто не береже природу, завдає їй шкоди, природа є мачухою. Природа-мачуха заставляє людину дихати брудним повітрям, уживати брудну воду, отруєні продукти харчування, оточує людину пустелею. Люди, які живуть серед природи-мачухи, часто хворіють.