Техніка яка допомагає

Про матеріал
Тема: Рукотворні тіла та матеріали, їхні властивості. Вплив людини на довкілля. Винаходи людства та їхній вплив на життєдіяльність людини Очікувані результати навчання: • розпізнає природні та рукотворні (штучні) об’єкти • порівнює рукотворні (штучні) об’єкти за певними властивостями • розрізняє природне і створене людиною довкілля • пояснює загрозу для довкілля дій людини • використовує інформацію, отриманих з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми) • наводить приклади того, як рукотворні (штучні) об’єкти (серед них і механізми) допомагають людині • описує деякі найважливіші винаходи людства Ключові компетентності: • вміння вчитися: • навчально-організаційні вміння і навички: - дотримується режиму навчальної діяльності, працює швидко і зосереджено; • загально мовленнєві вміння і навички: - розповідає чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання; • контрольно-оцінні вміння: - контролює послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати; • інформаційно-комунікативна: - знаходить у повідомленні інформацію, конкретні відомості; • загальнокультурна: - діє згідно з прийнятими правилами поведінки учня на уроці; • здоров’язбережувальна: - дотримується гігієнічних норм під час уроку; • соціальна: співпрацює в групі
Перегляд файлу

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия (11).jpg 

 

 

                                   Урок: «Я досліджую світ»:  

                                             природнича галузь      

                                                   24.10.2024р.  

                                            Клас: 1-Б          Ліцей №1

                            Вчитель: Єфремова Алла Василівна

Тема тижня: Техніка яка допомагає

 

Тема: Рукотворні тіла та матеріали, їхні властивості. Вплив людини на довкілля. Винаходи людства та їхній вплив на життєдіяльність людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати навчання:

  • розпізнає природні та рукотворні (штучні) об’єкти
  • порівнює рукотворні (штучні) об’єкти за певними властивостями
  • розрізняє природне і створене людиною довкілля
  • пояснює загрозу для довкілля дій людини
  • використовує інформацію, отриманих з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми)
  • наводить приклади того, як рукотворні (штучні) об’єкти (серед них і механізми) допомагають людині
  • описує деякі найважливіші винаходи людства

 

 Ключові компетентності:

  • вміння вчитися:
  • навчально-організаційні вміння і навички:

-        дотримується режиму навчальної діяльності, працює швидко і зосереджено;

  • загально мовленнєві вміння і навички:

-        розповідає чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання;

  • контрольно-оцінні вміння:

-        контролює послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати;

  • інформаційно-комунікативна:

-        знаходить у повідомленні інформацію, конкретні відомості;

  • загальнокультурна:

-        діє згідно з прийнятими правилами поведінки учня на уроці;

  • здоров’язбережувальна:

-        дотримується гігієнічних норм під час уроку;

  • соціальна: співпрацює в групі

 

 

 

 

 

 

 

Формування ключових компетентностей:

  1. вільне володіння державною мовою: вміння усно висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти
  2. навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в парі
  3. компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій: допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї;
  4. формулювати припущення і робити висновки;
  5.  пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
  6. інноваційність: відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо);
  7.  формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
  8. інформаційно-комунікаційна компетентність: здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
  9. навчання впродовж життя: визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення;
  10.                  навчання працювати самостійно і в групі культурна компетентність: залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості
  11.                  підприємливість та фінансова грамотність: вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей;

усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Емоційне налаштування вправа «Коктейль моїх емоцій»

  1. Ранкова зустріч

а)  Вітання «Дружнє коло»     б) Хвилинка релаксації  «Рухайся як я»

  Виглянуло із-за хмарки сонечко ( підняли руки вгору )

Подув холодний  вітерець (терти долоні)

Іду швиденько до школи  ( рухи ходи )

Бо надворі холодно (потерти себе руками)

Птахи не співать, відлеті ли у теплі краї ( махи руками)

Раптом пішов дощик ( кап, кап, кап,..) пішов ще сильніше.

І мені довелося йти під дощем ( рухи ходи під парсолькою)

Ось я вже в класі (сідають за парти)

г) Хвилинка спостереження «Віконечко у природу»   (пора року-…, місяць –..., число – …, день тижня –…, погода-… )

д)  Робота в групах гра з м’ячем «Я знаю три назви…»  (назви об’єкти живої природи, неживої природи)

      На сьогоднішньому уроці поговоримо про живу і неживу природу, дізнаємося про рукотворні тіла , їх властивості, про вплив людини на довкілля, та винаходи людства, їх вплив на життя людини.

     А щоб вам краще працювалося, зичу праці і старання, сил, натхнення, посмішок на ввесь день! А у вас який настрій? (смайлики)

  1. Організаційний момент. Вивчення теми уроку

      а)  На уроках ми вивчаємо природу. А що таке природа? (Все те, що оточує людину)

б) Спостереження. 

Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Сонце, небо, дерева, будинки, авто....)

  Так, ліс і річка, небо і повітря, вода, дощ, сніг, птахи, люди, тварини, рослини — все це природа.

в) Досвід дітей

Пригадайте, жива природа – це…люди, тварини, рослини,   гриби, бактерії, віруси. Нежива природа — Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, гірські породи, ґрунт. Це те, що зроблено руками людини.

   г) Загадка            

Подивись, мій любий друг, Що знаходиться навкруг?

Сонце світить золоте,  Хмарка в небі пропливає.

Поле, річка і трава, Вітер в полі повіва,

Птахи, звірі і ліси, Дощ , тумани, світ краси,

Людина і погода — Усе це навкруги... (природа).

ІІ.  Цікавинка від Катрусі

  1. Слово вчителя. Повідомлення.

— Пригадайте, чи всі предмети, які нас оточують, створила природа? (ні, є такі, які створила людина)

— Назвіть предмети, створені руками людини.

      Отже, після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд.

Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери.

  1. Робота в парах. Гра « Розмістіть предмети»

а) Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи. Доповніть кожну групу своїм прикладом.

https://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image014.jpgПриродні   об’єкти              Рукотворні   об’єкти

 

 

 

      

б) Дослідницький практикум «Що із чого зроблено?».

  Спочатку учні працюють у парах, роздивляючись різні предмети. Подумайте та зробіть свої припущення: хто вигоовляв ці речі, із чого виготовлені ці речі.

 Кожна пара, виконавши роботу, сигналізує та пояснює  

         Висновок: рукотворні тіла – це тіла, які людина створила власними руками.

  1. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»   (діти підіймають цеглинку, та називають зайве, пояснюють)

     Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

     Дуб, камінь, Сонце, повітря.

     Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

  • Шафа, стіл, парта, школяр.

     Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

  1. РУХАНКА 
  2. Висновок

       Людина і природа нерозривно пов'язані між собою. Людина бере від природи значно більше, ніж інші організми. Тим самим і впливає на природу значно більше, ніж інші організми. Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про вплив людини на природу та якими є наслідки негативного впливу людини на природу.

ІІІ.   Казкова галявина

  1. Слухання та обговорення казка «Чарівна красуня»

     Ви любите казки? А якщо скажу вам казку про чарівну красуню, кого ви уявляєте з такою назвою?... а щоб дізнатися про що або про кого моя казка, потрібно уважно послухати, я впевнена, що ви такої казки ще не чули. Отже слухаємо.. закрили оченята…легка музика

        Жили були у Всесвіті дев’ять красунь, дев’ять сестер. Та одна з них була найчарівніша. В біло-рожевому вінку з весняних квітів, у смарагдовій накидці із зелених шат, у золотавому багрянці щедрої осені – у всьому вона завжди прекрасна. Варто її лише захотіти і похмурі степи усміхнуться барвистою веселкою квітів, потягнуться до сонця зелені паростки у пустелях, виноградні грона наповняться соком.

 Розвивається на вітрах її розкішне золоте волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій… та інколи вона співає пісню:

Озирнись навколо ти, І побачиш диво: Небо, сонце і пташки... Як же тут красиво Ось береза розплела  Коси свої жовті, А ялини, як були,  Не змінились зовсім.    

 Чи впізнали ви цю красуню? Як звуть її? (Земля).

  1. Планета тривоги.

    Це наша планета, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною… Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очі – озерця, рідшати волосся, затихати голос… В мою душу закрадається тривога, а у вашу?

    Що саме непокоїть і тривожить нас?  (Міліють і забруднюються ріки, вирубуються ліси, зникають деякі рослини, тварини, забруднюється повітря, для задоволення своїх потреб людина добуває корисні копалини, створює штучні водойми, вирубує ліси, розорює степи й луки, будує електростанції, фабрики і заводи, зводить міста та села. Впливаючи на природу, людина змінює її. Часто ці зміни завдають природі непоправної шкоди.

              Діти, а чи пов’язані ці слова зі словами з нашого тижня?

 Автомобіль, трактор, мотоцикл, екскаватор, вантажівка – вихлопні гази (повітря, дихають люди) Газова плита- вуглекмслий газ (дихаємо)Заводи, фабрики – шкідливі викиди ( повітря, озонова куля) викиди у воду (гинуть мешканці водойм)

 Часто чуємо такі слова:"Земля-наш дім" Живучи на Землі, люди не замислюючись, роблять їй дуже боляче, руйнують її надра, втручаються у космічний простір, змінюють русла річок, забруднюють повітря і воду, знищують рослин і тварин.

       Ось скільки проблем ви назвали.  Що ж повинні робити ми, люди, знаючи що Земля наш прихисток, наш дім в біді? 

  1. Передбачення. Гра «Так, ні»

   Послухайте судження і визначте чи істинне чи хибне твердження, якщо хибне, перебудуйте на істинне, підбираючи картинки створюють емблему «Земля наш дім»

 

 

 

  • Деякі люди не повинні оберігати природу
  • Кожна людина повинна оберігати природу
  • Не ламайте гілок на деревах
  • Не чіпайте гнізда птахів
  • Кожен повинен забруднювати водойми
  • Насаджуйте квіти, дерева
  • Не кидайте сміття
  • Не вмикайте гучно музику
  • Не топчіть мурашники
  • Не зривайте первоцвіти
  • Не розпалюйте вогнища

 Отже, ми пригадали правила для того, щоб наша земля була екологічно-чистою яскравою планетою.

  1. Руханка

ІV. Закріплення засвоєних знань, умінь і навичок учнів.

  1. Робота над прислів’ям

«Природа одному мати, другому — мачуха».

Тому, хто береже природу, не завдає їй шкоди, економно використовує її багатства, вона мати. Природа-мати дає людині чисте повітря й воду, корисні продукти харчування, тішить своєю красою. Люди, які живуть серед природи-матері, добре почуваються, не хворіють.

      Тому, хто не береже природу, завдає їй шкоди, природа є мачухою. Природа-мачуха заставляє людину дихати брудним повітрям, уживати брудну воду, отруєні продукти харчування, оточує людину пустелею. Люди, які живуть серед природи-мачухи, часто хворіють.

  1. C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Пам'ятка Давайте друзі берегти природу разом.pngПам’ятки для учнів «Збережемо довкілля чистим»
  2.  Вправа «Мікрофонф»
  3. Самооцінювання

 

 

              

 

 

                                                     

docx
Додав(-ла)
Єфремова Алла
Додано
2 грудня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку