В посібнику поміщено календарні плани і розробки уроків варіативного модуля: «Технологія електротехнічних робіт» 5 - 6 клас
Посібник може бути використаний вчителями трудового навчання загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій.
Технологія
електротехнічних робіт
Вчитель трудового навчання
Воробіївської ЗОШ I-II ступенів
Міщук В. Р.
Міщук В. Р. – вчитель трудового навчання Воробіївської ЗОШ I-II ступенів, Білогірського району.
Рецензент : Гуменюк О. Р. – керівник районного методичного об’єднання вчителів трудового навчання.
Схвалено радою Білогірського РМК
В посібнику поміщено календарні плани і розробки уроків варіативного модуля: «Технологія електротехнічних робіт» 5 - 6 клас
Посібник може бути використаний вчителями трудового навчання загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій.
Технологія електротехнічних робіт
5 – 6 клас
№ |
Кіл. Год. |
Дата |
Назва теми та її зміст |
Практична робота |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
1 |
5 |
|
Основи електротехнічних робіт. |
|
|
1 |
1 |
|
Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії. |
Практична робота інструктаж з БЖД Планування заходів щодо економного використання електроенергії. |
Характеризує поняття по електричну енергію та електричне коло, будову та призначення проводів; пояснює призначення електролічильника; називає елементи електричного кола; розпізнає електромонтажні інструменти; наводить приклади побутових електроприладів;
|
2 |
1 |
|
Джерела та споживачі електричної енергії.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Поняття про провідники та ізолятори. Проводи та їх види. |
|
3 |
1 |
|
Електромонтажний інструмент та прийоми роботи з ними. Електричне коло.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Умовні позначення елементів електричного кола. |
|
4 |
1 |
|
Побутова електроарматура. Запобіжники. Побутові електроприлади.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Види побутових електроприладів. Паспортні дані. |
|
5 |
1 |
|
Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Надання допомоги при ураженні електричним струмом. Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання. |
|
2 |
10 |
|
Практичні роботи. |
|
|
6 |
1 |
|
Розрахунок вартості спожитої електричної енергії. |
Практична робота інструктаж з БЖД Планування заходів щодо економного використання електроенергії |
Здійснює розрахунок витрат електроенергії; застосовує електромонтажний інструмент під час роботи; виконує підготовку проводів до монтажних робіт; здійснює монтаж простого електричного кола; здійснює демонтаж та складання лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання;
визначає характеристики електроприладів на основі паспортних даних; дотримується правил електробезпеки. |
7 |
1 |
|
Вивчення будови електричних проводів. |
Практична робота інструктаж з БЖД Вивчення будови електричних проводів. |
|
8 |
1 |
|
Прийоми роботи електромонтажним інструментом.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Прийоми роботи електромонтажним інструментом.
|
|
9 |
1 |
|
Підготовка проводів до електромонтажних робіт.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Підготовка проводів до електромонтажних робіт.
|
|
10 |
1 |
|
Складання простого електричного кола.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Складання простого електричного кола. |
|
11 |
1 |
|
Складання простого електричного кола. |
Практична робота інструктаж з БЖД Складання простого електричного кола. |
|
12 |
1 |
|
Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання. |
Практична робота інструктаж з БЖД Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання. |
|
13 |
1 |
|
. Читання паспортних даних побутових електроприладів.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Читання паспортних даних побутових електроприладів. |
|
14 |
1 |
|
Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
|
Практична робота інструктаж з БЖД Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
|
|
15 |
1 |
|
Складання з деталей конструктора простих електричних кіл. |
Практична робота інструктаж з БЖД Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
Підсумкове заняття |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
Дата ___________ Урок №1
Тема: Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії.
Мета: навчити учнів виконувати облік електричної енергії; розвивати просторове уявлення значимості макетів і моделей у проектуванні; виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Планування заходів щодо економного використання електроенергії. Облік електричної енергії.
Обладнання: макет електролічильника, провідники, джерело живлення, вимикач, вимірювальні прилади, електротехнічний інструмент
Поняття: електричний лічильник, електрична енергія, облік електричної енергії.
Хід уроку.
Що таке речовина?
З яких частинок складається речовина?
У яких станах може перебувати речовина? Чим вони відрізняються між собою?
Які відомі тобі прилади працюють за рахунок електричної енергії?
Де виробляється електрична енергія?
Для яких потреб людина використовує електричну енергію?
Дійсно, людина майже на кожному кроці використовує електричну енергію? Спробуймо навести приклади, де використовується електрична енергія? Тема нашого уроку: «Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії».
Що ж таке електрична енергія?
Які пристрої її виробляють?
У кожному будинку, в кожній квартирі закріплена невелика коробочка зі скляним віконцем. До неї підведено проводи, а за склом обертається металевий диск. Це - відомий кожному прилад електричний лічильник.
Якщо електричні прилади вимкнено, диск стоїть на місці. Проте, якщо ввімкнути хоча б одну електричну лампочку або інший прилад, диск починає обертатися. Початок обертання диска свідчить про те, що почалось використання електроенергії. Чим більше приладів увімкнено в квартирі, тим швидше обертається диск, а отже, більше використовується електричної енергії.
Складними дослідами було встановлено, що, крім молекул і атомів, у речовинах містяться менші від них, невидимі заряджені частинки. Наприклад, у металах їх називають електронами. Якщо кожну з цих частинок «підштовхнути», то можна примусити їх рухатися всередині речовини у певному напрямку. Такий упорядкований рух заряджених частинок називають електричним струмом , а пристрій, за допомогою якого ці частинки рухаються, - джерелом електричного струму, або джерелом електричної енергії.
Якщо заряджені частинки рухаються по спіралі електричної лампочки або електричної плитки, вони нагрівають їх до певної температури. У результаті цього спіраль лампочки світиться, а спіраль плитки - виділяє тепло.
Електрична енергія має велике значення в житті та праці людей. На підприємствах країни працює величезна кількість різних електричних машин і приладів. Вони приводять в рух трамваї і тролейбуси, ескалатори і будівельні крани. Електрика плавить метал і випікає хліб, доїть корів і виводить в інкубаторах курчат. Її використовують для освітлення квартир, вулиць, приміщень, кінотеатрів, спортивних залів. За допомогою електричної енергії працюють холодильники і швейні машини, пилососи і кондиціонери, телевізори і комп'ютери та багато інших електричних приладів).
Тому, яку б професію ти не обрав після закінчення школи, тобі необхідно оволодіти знаннями з електротехніки.
Електротехніка - галузь науки і техніки, пов'язана з виробленням, розподілом та використанням електричної енергії.
Люди створили багато різних пристроїв, машин, які виробляють електричну енергію. Для живлення плеєрів, магнітофонів, радіоприймачів, інших приладів, використовують відомі тобі батарейки їх ще називають гальванічними елементами, тому що в них відбуваються хімічні перетворення.
Гальванічний елемент має цинковий корпус і вугільний стержень, занурений в спеціальний порошок (суміш нашатирю і борошна). З'єднавши між собою кілька таких елементів, дістанемо батарею електричного струму. У батарейці від кишенькового ліхтарика з'єднано три елементи: вугільний стержень першого елемента з'єднаний з цинковим стаканчиком другого, а вугільний стержень другого - з цинковим стаканчиком третього. Від цинкового стаканчика першого елемента і вугільного стержня третього виведені металеві пластинки, які називають полюсами батарейки: довша пластина, прикріплена до цинкового корпусу, слугує негативним полюсом, який позначається знаком «мінус» (-), коротша пластинка є позитивним полюсом і позначається знаком (+). У таких батареях хімічна енергія перетворюється в електричну.
Електричні прилади мотоциклів, моторолерів, автомобілів та інших машин працюють від акумуляторів . У них також електрична енергія виробляється внаслідок хімічних перетворень. Недолік цих пристроїв - їх вихід з ладу через певний час використання.
Надійніші пристрої - генератори. Вони виробляють електричний струм на електричних станціях внаслідок обертання турбіни.
В електротехніці всі пристрої, які виробляють електричну енергію, називають джерелами електричної енергії.
Прилади і машини, які працюють за рахунок використаної електричної енергії, називають споживачами електричної енергії.
Для вироблення електричної енергії на електростанціях спалюють велику кількість вугілля, нафти, газу, витрачають воду річок. Щоб зменшити їх витрати, необхідно економно використовувати електроенергію. Ресурси, які залишаються від економії, можуть використовуватися для інших потреб. Зменшення кількості спалюваних речовин сприяє зменшенню шкідливих викидів у атмосферу, збереженню довкілля, поліпшенню життя на землі.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Запитання та завдання
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
VII. Підсумки уроку
1. Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
VIII. Домашнє завдання
Провести облік домашньої енергії.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ______________ Урок №2
Тема: Джерела та споживачі електричної енергії.
Мета: навчити учнів розрізняти проводи та їх види ; розвивати творче мислення; виховувати охайність.
Тип уроку: : комбінований
Практична робота: Поняття про провідники та ізолятори. Проводи та їх види.
Обладнання: макет електролічильника, провідники, джерело живлення, вимикач, вимірювальні прилади, електротехнічний інструмент
Поняття: Джерело електричної енергії, споживач електричної енергії, провідник, ізолятор.
Хід уроку.
Тема нашого уроку: «Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії».
Електрична енергія — найдешевший і найзручніший вид енергії. її широко використовують у народному господарстві і в побуті. Вироблення електричної енергії в нашій країні зростав з кожним роком.
Для роботи переважної більшості сучасних промислових машин, апаратів, приладів і побутових пристроїв потрібне джерело електричної енергії (джерело струму). Джерелом струму може бути генератор на електростанції, батарея гальванічних елементів, акумулятор.
Електрична енергія, що виробляється джерелом, приймається споживачем (приймачем) електроенергії.
Споживачі електроенергії — це й лампочка у ліхтарі, і двигун в електрокарі і в верстаті, й електричний дзвоник електрична праска, і багато інших пристроїв. У них електрична енергія перетворюється на світло, звук, тепло, механічний рух.
Для передавання електричної енергії від джерела струму до споживача потрібні провідники. Добрими провідниками є метали.
Матеріали, що не проводять струм, називаються ізоляторами. До них належать пластмаса, скло, фарфор, гума, суха деревина, сухе повітря та ін.
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Перелічіть споживачів електроенергії, які е у навчальній майстерні, удома, на заводі, в колгоспі, радгоспі.
Дата ______________ Урок №3
Тема: Електромонтажний інструмент та прийоми роботи з ними. Електричне коло.
Мета: навчити учнів читати умовні позначення електричного кола; розвивати уявлення про використання автоматичних приладів на виробництві; виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Умовні позначення елементів електричного кола.
Обладнання: комп’ютер, креслярський набір, формат А - 4..
Поняття: електрична схема, електричне коло.
Хід уроку.
Автоматизація виробництва здійснюється на базі механізації виробничих процесів. Під механізацією виробничих процесів розуміють часткову або повну заміну ручної праці машинною. При цьому функції керування і контролю виконує робітник.
Джерело струму і споживач електроенергії, з'єднані між собою провідниками, утворюють електричне коло. Якщо коло замкнуте, по ньому йде струм. Коли один провідник прибрати
або розірвати його в будь-якому місці, струм по колу не піде. Споживач електроенергії в цьому разі не працюватиме. Замикати й розмикати коло, не знімаючи й не розриваючи провідників, можна за допомогою вимикача.
Найпростіше електричне коло складається з чотирьох елементі: джерело струму, вимикач, споживач електроенергії, провідники. Неважко намалювати їх і показати, як вони з'єднані між собою. Але звичайно кола бувають значно складніші. Наприклад, у навчальній майстерні є електричні кола, до яких входять кілька ламп, електродвигуни верстатів, електричні печі та інше електрообладнання. Зробити малюнки таких кіл складно. Ось чому в електротехніці прийнято зображувати кола за допомогою умовних позначень.
За допомогою цих умовних позначень електричне коло можна зобразити, як це показано на малюнку. Таке зображення електричного кола за допомогою умовних знаків називається електричною схемою.
Закріплення вивченого матеріалу
1. Що називається електричним колом?
2. Що являють собою електричні схеми? Навіщо вони потрібні?
3. У чому відмінність малюнка електричного кола від його електричної схеми? У чому подібність?
4. З яких елементів складається електричне коло, схема якого зображена на малюнку?
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Скласти схему квартирної електромережі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ____________ Урок № 4
Тема: Побутова електроарматура. Запобіжники.
Мета: навчити учнів читати паспортні дані електричних приладів, розвивати просторове уявлення, виховувати любов до праці
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Види побутових електроприладів. Паспортні дані. Обладнання: посібники, журнали, комп’ютер, електричний патрон, штепсельна вилка.
Поняття: штепсельна вилка, електричний патрон, електроарматура.
Хід уроку.
Тема уроку: «Побутова електроарматура. Запобіжники».
Для електротехнічних робіт використовують установочні вироби: електричні вимикачі, електропатрони, штепсельні вилки та інші пристрої.
Електричний вимикач застосовують для замикання й розмикання електричних кіл. Він складається з основи, або корпусу, і двох контактів — рухомого й нерухомого. Контакти вимикача виготовляють з міді, латуні. За конструкцією електричні вимикачі поділяються на настінні (одиночні й групові), стельові й підвісні. У побутових світильниках великого поширення набули підвісні вимикачі.
Електропатрон призначений для приєднання лампи розжарювання до електричного кола. Патрони бувають стельові, настінні й підвісні. На малюнку показана будова підвісного електропатрона.
Штепсельна вилка призначена для приєднання до електричної мережі споживачів струму. На малюнку показана одна з конструкцій розбірної штепсельної вилки.
Створення технологічної картки для виготовлення виробу
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Ознайомлення з будовою електроарматури
Обладнання: викрутка монтажна, підвісний вимикач, підвісний електропатрон, штепсельна вилка.
Порядок виконання роботи:
а) викрутіть кріпильні гвинти й зніміть кришку підвісного вимикача;
б) огляньте будову контактного механізму, знайдіть контактні гвинти, контактну перемичку, важілець, місця приєднання проводів;
в) простежте за рухами контактної перемички при переміщенні важільця вимикача;
г) визначте положення «Увімкн.» й «Вимкн.»;
д) надіньте кришку й закрутіть кріпильні гвинти.
а) відкрутіть кришку корпусу електропатрона і вийміть фарфорове осердя;
б) огляньте будову осердя, знайдіть опорний і бічний контакти, контактні гвинти;
в) знайдіть місця приєднання проводів;
г) установіть осердя в кришку корпусу патрона, суміщаючи пази осердя з виступами на кришці;
д) закрутіть кришку патрона.
а) відкрутіть кріпильний гвинт у корпусі штепсельної вилки і роз'єднайте частини корпусу;
б) огляньте будову штепсельної вилки. Знайдіть контактні штифти, притискну планку, контактні гвинти;
в) знайдіть місця приєднання проводів;
г) складіть штепсельну вилку й закріпіть частини її корпусу гвинтом.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Пошук інформації та її аналіз
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ____________ Урок № 5
Тема: Побутові електроприлади. Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт. Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання.
Мета: навчити учнів визначати вибір конструкційних матеріалів для виготовлення проекту, розвивати творче мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Паспортні дані. Надання допомоги при ураженні електричним струмом.
Обладнання: посібники, журнали, комп’ютер, паспортні данні електричних приладів.
Хід уроку.
Тема уроку: «Побутові електроприлади. Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт. Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання».
Дивлячись навкруги ми бачимо і сприймаємо досить багато інформації.
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Вивчити: «Надання допомоги при ураженні електричним струмом».
Дата ____________ Урок № 6
Тема: Розрахунок вартості спожитої електричної енергії.
Мета: навчити учнів добирати інструменти, обладнання, пристосування для виготовлення проектного виробу, розвивати творчий підхід до виготовлення виробу, виховувати акуратність.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Планування заходів щодо економного використання електроенергії.
Обладнання: посібники, журнали, комп’ютер, креслярський набір, формат А - 4..
Хід уроку.
Оновою гарно виконаного виробу є інструмент. Від інструменту залежить його якість виконання. На сьогоднішньому уроці ми будемо проводити: «Добір інструментів, пристроїв та пристосувань»
В зале
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Добір інструментів, обладнання, пристосувань.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Добір інструментів. Пристроїв. Пристосувань.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ____________ Урок № 7
Тема: Вивчення будови електричних проводів.
Мета: навчити учнів виконувати художнє проектування, малюнок проектованого виробу, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Вивчення будови електричних проводів.
Обладнання: креслярський набір, формат А - 4..
Хід уроку.
Плануючи виготовити виріб, нам необхідно замислитись над тим, які він буде виконувати функції, мати естетичний вигляд.
Художнє конструювання виробу складається з таких етапів:
Художнє проектування виробу
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Розроблення необхідних документів для виготовлення виробу.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Розроблення необхідних документів для виготовлення виробу
Дата ____________ Урок №8
Тема: Прийоми роботи електромонтажним інструментом.
Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Прийоми роботи електромонтажним інструментом.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).
Хід уроку.
Прекрасне те, що ми робимо своїми руками, вкладаючи свою уяву, вміння та навички. На сьогоднішньому уроці ми приступимо до виготовлення виробу.
(Учні за власним проектом виготовляють виріб)
Вступний інструктаж. Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний). Заключний інструктаж.
Завдання
1. Виготовлення та оздоблення виробу.
Виготовлення та оздоблення виробу
Дата ____________ Урок №9
Тема: Підготовка проводів до електромонтажних робіт.
Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Підготовка проводів до електромонтажних робіт.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).
Хід уроку.
Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.
(Учні за власним проектом виготовляють виріб)
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Виготовлення та оздоблення виробу.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Виготовлення та оздоблення виробу
Дата ____________ Урок №10
Тема: Складання простого електричного кола.
Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Складання простого електричного кола.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).
Хід уроку.
Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.
(Учні за власним проектом виготовляють виріб)
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Виготовлення та оздоблення виробу.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Виготовлення та оздоблення виробу
Дата ____________ Урок №11
Тема: Складання простого електричного кола.
Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Складання простого електричного кола.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).
Хід уроку.
Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.
(Учні за власним проектом виготовляють виріб)
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Виготовлення та оздоблення виробу.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Виготовлення та оздоблення виробу
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ____________ Урок №12
Тема: Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.
Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).
Хід уроку.
Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.
(Учні за власним проектом виготовляють виріб)
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Виготовлення та оздоблення виробу.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Виготовлення та оздоблення виробу
Дата ____________ Урок №13
Тема: Читання паспортних даних побутових електроприладів.
Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Читання паспортних даних побутових електроприладів.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).
Хід уроку.
Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.
(Учні за власним проектом виготовляють виріб)
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Виготовлення та оздоблення виробу.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Виготовлення та оздоблення виробу
Дата ____________ Урок №14
Тема: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
Мета: навчити учнів розроблювати рекламу свого виробу, розвивати естетичні смаки, виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, комп’ютер.
Хід уроку.
Виготовлений виріб, красивий не тільки з зовні, але він буває ще кращим, коли його прорекламувати. Метою нашого уроку буде створення реклами для вашого виробу.
Реклама може бути різноманітною і різнобарвною, залежно від багатьох чинників можна використовувати різні її види. Види реклами визначаються Закріплення вивченого матеріалу
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Розроблення реклами.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Розробити рекламу свого виробу.
Дата ____________ Урок №15
Тема: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
Мета: навчити учнів виконувати елементарні економічні обґрунтовування проекту, розвивати уважність в математичних обрахунках, виховувати любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.
Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, комп’ютер.
Хід уроку.
Розробка будь-яких технічних рішень пов'язана з визначеними витратами, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво - експлуатація». Витрати бувають одноразові і поточні. У даній роботі розраховуються поточні витрати, тобто собівартість виробу.
У роботі спроектований активний полосовий фільтр. Подібні пристрої мають порівняно низьку собівартість через відсутність великої кількості мікросхем, радіоелементів і витрат праці на виготовлення подібних пристроїв.
Розрахунок собівартості одиниці виробу
Собівартість - це сума витрат на виробництво і реалізацію одиниці продукції. Вона відбиває вартість спожитих фондів (матеріали, що комплектують, амортизації будинків і фондів).
Собівартість - зовнішній показник, тому що від неї залежить прибуток і рентабельність.
Розрахунок собівартості може вироблятися декількома способами:
Найбільш точний і прогресивний метод - калькулювання. На підставі нормативів прямих статей витрат (матеріали, покупні вироби, зарплата) визначається собівартість продукції.
Калькуляція собівартості містить наступні статті витрат:
Нижче приводиться методика розрахунку всіх статей витрат.
Розрахунок основних матеріалів
Розрахунок вартості основних матеріалів
Найменування |
Одиниця виміру |
Норма витрати |
Ціна за одиницю матеріалу, грн |
Су-ма, грн |
Текстоліт |
кг |
0,1 |
1,3 |
0,13 |
Припій |
кг |
0,2 |
0,3 |
0,6 |
Каніфоль |
кг |
0,15 |
0,3 |
0,045 |
Провід |
м |
10 |
1,2 |
12 |
Разом |
12,775 |
|||
Транспортно-заготівельні витрати |
1,53 |
|||
Разом з урахуванням транспортно-заготівельних витрат |
14,305 |
Розрахунок основної зарплати
Розрахунок основної зарплати робітників виробництва
Види робіт |
Розряд |
Годинна тарифна ставка, грн |
Трудомісткість, Н-ч |
Сума зарплати, грн |
Травлення друкованих плат |
4 |
1,26 |
4 |
5,04 |
Свердління друкованих плат |
3 |
1,134 |
1,5 |
1,7 |
Монтаж друкованих плат |
6 |
1,68 |
10 |
16,8 |
Штампувальні |
3 |
1,134 |
8 |
9,07 |
Слюсарні |
4 |
1,26 |
10 |
12,6 |
Складальні |
5 |
1,426 |
8 |
11,42 |
Інші |
11,33 |
|||
Основна з/п робітників виробництва |
67,96 |
Вступний інструктаж.
Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).
Заключний інструктаж.
Завдання
1. Елементарні економічні обґрунтування проекту.
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Елементарні економічні обґрунтування проекту
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ____________ Урок №16
Тема: Захист проекту. Оцінювання результатів проектної діяльності.
Мета: навчити учнів виконувати захист проекту, розвивати естетичні смаки, виховувати якості самооцінки.
Тип уроку: комбінований
Практична робота: Захист проекту. Оцінювання результатів проектної діяльності
Обладнання: комп’ютер, готовий виріб, технологічна документація
Хід уроку.
Разом з вами ми пройшли нелегкий творчий, практичний шлях. Результатом нашої діяльності став готовий виріб, вашим завданням буде якомога краще представити його, щоб за свій захист ви отримали високий бал.
Учні за бажанням або за списком презентують свій творчий проект.
План захисту:
Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»
Запитання
Елементарні економічні обґрунтування проекту
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Список використаної літератури
1