Технолгія електротехнічних робіт

Про матеріал

В посібнику поміщено календарні плани і розробки уроків варіативного модуля: «Технологія електротехнічних робіт» 5 - 6 клас

Посібник може бути використаний вчителями трудового навчання загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій.

Перегляд файлу

 

 

Технологія

електротехнічних робіт

 

 

  • Календарно-тематичне планування
  • Розробки уроків

 

 

Вчитель трудового навчання

Воробіївської ЗОШ I-II ступенів

Міщук В. Р.

 

 

Міщук В. Р. – вчитель трудового навчання Воробіївської ЗОШ I-II ступенів, Білогірського району.

 

Рецензент : Гуменюк О. Р. – керівник районного методичного об’єднання вчителів трудового навчання.

 

Схвалено радою Білогірського РМК

 В посібнику поміщено календарні плани і розробки уроків варіативного модуля: «Технологія електротехнічних робіт» 5 - 6 клас

 

 

 

Посібник може бути використаний вчителями трудового навчання загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій.


Технологія електротехнічних робіт

5 – 6 клас

Кіл.

Год.

Дата

Назва теми та її зміст

Практична робота

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

5

 

Основи електротехнічних робіт.

 

 

1

1

 

Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії.

Практична робота інструктаж з БЖД Планування заходів щодо економного використання електроенергії.

Характеризує поняття по електричну енергію та електричне коло, будову та призначення проводів;

пояснює призначення електролічильника;

називає елементи електричного кола;

розпізнає електромонтажні інструменти;

наводить приклади побутових електроприладів;

 

 

2

1

 

Джерела та споживачі електричної енергії.

 

 

Практична робота інструктаж з БЖД Поняття про провідники та ізолятори. Проводи та їх види.

3

1

 

Електромонтажний інструмент та прийоми роботи з ними.

Електричне коло.

 

 

Практична робота інструктаж з БЖД Умовні позначення елементів електричного кола.

4

1

 

Побутова електроарматура. Запобіжники.

Побутові електроприлади.

 

 

 

Практична робота інструктаж з БЖД Види побутових електроприладів. Паспортні дані.

5

1

 

Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт.

 

Практична робота інструктаж з БЖД Надання допомоги при ураженні електричним струмом.

Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання.

2

10

 

Практичні роботи.

 

 

6

1

 

Розрахунок вартості спожитої  електричної енергії.

Практична робота інструктаж з БЖД Планування заходів щодо економного використання електроенергії

Здійснює розрахунок витрат електроенергії;

застосовує електромонтажний інструмент під час роботи;

виконує підготовку проводів до монтажних робіт;

здійснює монтаж простого електричного кола;

здійснює демонтаж та складання лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання;

 

 

 

 

визначає характеристики електроприладів на основі паспортних даних;

дотримується правил електробезпеки.

7

1

 

Вивчення будови електричних проводів.

Практична робота інструктаж з БЖД Вивчення будови електричних проводів.

8

1

 

Прийоми роботи електромонтажним інструментом.

 

Практична робота інструктаж з БЖД Прийоми роботи електромонтажним інструментом.

 

9

1

 

Підготовка проводів до електромонтажних робіт.

 

Практична робота інструктаж з БЖД Підготовка проводів до електромонтажних робіт.

 

10

1

 

Складання простого електричного кола.

 

 

Практична робота інструктаж з БЖД Складання простого електричного кола.

11

1

 

Складання простого електричного кола.

Практична робота інструктаж з БЖД Складання простого електричного кола.

12

1

 

Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.

Практична робота інструктаж з БЖД Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.

13

1

 

.

Читання паспортних даних побутових електроприладів.

 

Практична робота інструктаж з БЖД Читання паспортних даних побутових електроприладів.

14

1

 

Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

 

 

Практична робота інструктаж з БЖД Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

 

15

1

 

Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

Практична робота інструктаж з БЖД Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

1

 

Підсумкове заняття

 

 

 

1

 

 

 

 

 


Дата ___________                           Урок №1

Тема: Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії.

Мета: навчити учнів виконувати облік електричної енергії; розвивати просторове уявлення значимості макетів і моделей у проектуванні; виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Планування заходів щодо економного використання електроенергії. Облік електричної енергії.

Обладнання: макет електролічильника, провідники, джерело живлення, вимикач, вимірювальні прилади, електротехнічний інструмент

Поняття: електричний лічильник, електрична енергія, облік електричної енергії.

Хід уроку.

  1.       Організаційна частина.
  2.       Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учня.

Що таке речовина?

З яких частинок складається речовина?

У яких станах може перебувати речовина? Чим вони відрізняються між собою?

Які відомі тобі прилади працюють за рахунок електричної енергії?

Де виробляється електрична енергія?

Для яких потреб людина використовує електричну енергію?

  1.       Мотивація навчальної діяльності

Дійсно, людина майже на кожному кроці використовує електричну енергію? Спробуймо навести приклади, де використовується електрична енергія? Тема нашого уроку: «Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії».

  1. Вивчення нового матеріалу

Що ж таке електрична енергія?

Які пристрої її виро­бляють?

 

У кожному будинку, в кожній квартирі закріплена неве­лика коробочка зі скляним віконцем. До неї підведено проводи, а за склом обертається металевий диск. Це - відомий кожному прилад електричний лічильник.

Якщо електричні прилади вимкнено, диск стоїть на місці. Проте, якщо ввімкнути хоча б одну електричну лам­почку або інший прилад, диск починає обертатися. Початок обертання диска свідчить про те, що почалось використан­ня електроенергії. Чим більше приладів увімкнено в квар­тирі, тим швидше обертається диск, а отже, більше викори­стовується електричної енергії.

Складними дослідами було встановлено, що, крім молекул і атомів, у речовинах містяться менші від них, невидимі заряджені частинки. Наприклад, у металах їх нази­вають електронами. Якщо кожну з цих частинок «підштов­хнути», то можна примусити їх рухатися всередині речовини у певному напрямку. Такий упорядкований рух заряджених частинок називають електричним струмом , а пристрій, за допомогою якого ці частинки ру­хаються, - джерелом електричного струму, або джерелом електричної енергії.

Якщо заряджені частинки рухаються по спіралі елек­тричної лампочки або електричної плитки, вони нагрівають їх до певної температури. У результаті цього спіраль лам­почки світиться, а спіраль плитки - виділяє тепло.

Електрична енергія має велике значення в житті та праці людей. На підприємствах країни працює величезна кіль­кість різних електричних машин і приладів. Вони приво­дять в рух трамваї і тролейбуси, ескалатори і будівельні крани. Електрика плавить метал і випікає хліб, доїть корів і виводить в інкубаторах курчат. Її використовують для освітлення квартир, вулиць, приміщень, кінотеатрів, спор­тивних залів. За допомогою електричної енергії працюють холодильники і швейні машини, пилососи і кондиціонери, телевізори і комп'ютери та багато інших електричних при­ладів).

Тому, яку б професію ти не обрав після закінчення шко­ли, тобі необхідно оволодіти знаннями з електротехніки.

Електротехніка - галузь науки і техніки, пов'язана з ви­робленням, розподілом та використанням електричної енергії.

Люди створили багато різних пристроїв, машин, які виробляють електричну енергію. Для живлення плеєрів, магнітофонів, радіоприймачів, інших приладів, використо­вують відомі тобі батарейки їх ще називають гальванічними елементами, тому що в них відбуваються хімічні перетворення.

Гальванічний елемент  має цинковий корпус і вугільний стержень, занурений в спеціальний порошок (суміш нашатирю і борошна). З'єднавши між собою кілька таких елементів, дістанемо батарею електричного струму. У батарейці від кишенькового ліхтарика з'єднано три елементи: вугільний стержень першого елемента з'єднаний з цинковим стаканчиком другого, а вугільний стержень друго­го - з цинковим стаканчиком третьо­го. Від цинкового стаканчика першого елемента і вугільного стержня третьо­го виведені металеві пластинки, які називають полюсами батарейки: до­вша пластина, прикріплена до цинкового корпусу, слугує негативним полюсом, який позначається знаком «мінус» (-), коротша пластинка є позитивним полюсом і позначається знаком (+). У таких батареях хімічна енергія перетворюється в електричну.

Електричні прилади мотоциклів, моторолерів, авто­мобілів та інших машин працюють від акумуляторів . У них також електрична енергія виробляється внаслідок хімічних перетворень. Недолік цих пристроїв - їх вихід з ладу через певний час використання.

Надійніші пристрої - генератори. Вони виробляють еле­ктричний струм на електричних станціях внаслідок обертан­ня турбіни.

В електротехніці всі пристрої, які виробляють електрич­ну енергію, називають джерелами електричної енергії.

Прилади і машини, які працюють за рахунок використа­ної електричної енергії, називають споживачами елект­ричної енергії.

Для вироблення електричної енергії на електростанціях спалюють велику кількість вугілля, нафти, газу, витрачають воду річок. Щоб зменшити їх витрати, необхідно економно використовувати електроенергію. Ресурси, які залишаються від економії, можуть використовуватися для інших потреб. Зменшення кількості спалюваних речовин сприяє зменшен­ню шкідливих викидів у атмосферу, збереженню довкілля, поліпшенню життя на землі.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Запитання та завдання

  1. Для чого призначені джерела електричної енергії?
  2. Які пристрої називають споживачами електричної енергії?
  3. Яке значення електричної енергії в житті людини?
  4. Чому необхідно економити електричну енергію?
  1.    Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

  1. Планування заходів щодо економного використання електроенергії.
  2. Облік електричної енергії.

VII. Підсумки уроку

1. Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній ді­яльності?
  1. Аналіз кращих робіт учнів. (Учні називають авторів, роботи яких найбільше сподобались. Учитель аналізує найкращі розробки, акцентуючи увагу на правильності виконання ескізу, дотриманні конструктивних та естетичних вимог, грамотному описі моделі, обґрунтуванні доцільності вибору).
  2. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  3. Контроль за прибиранням робочих місць.

VIII. Домашнє завдання

Провести облік домашньої енергії.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Дата ______________                          Урок №2

Тема: Джерела та споживачі електричної енергії.

Мета: навчити учнів розрізняти проводи та їх види ; розвивати творче мислення; виховувати охайність.

Тип уроку: : комбінований

Практична робота: Поняття про провідники та ізолятори. Проводи та їх види.

Обладнання: макет електролічильника, провідники, джерело живлення, вимикач, вимірювальні прилади, електротехнічний інструмент

Поняття: Джерело електричної енергії, споживач електричної енергії,  провідник, ізолятор.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Для чого призначені джерела електричної енергії?
  • Які пристрої називають споживачами електричної енергії?
  • Яке значення електричної енергії в житті людини?
  • Чому необхідно економити електричну енергію?
  1. Мотивація начальної діяльності

Тема нашого уроку: «Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії».

  1. Вивчення нового матеріалу.

Електрична енергія — найдешевший і найзручніший вид енергії. її широко використо­вують у народному господарстві і в побуті. Вироб­лення електричної енергії в нашій країні зростав з кожним роком.

Для роботи переважної більшості сучасних про­мислових машин, апаратів, приладів і побутових пристроїв потрібне джерело електричної енергії (джерело струму). Джерелом струму може бути генератор на електростанції, батарея гальванічних елементів, акумулятор.

Електрична енергія, що виробляється джерелом, приймається споживачем (приймачем) електро­енергії.

Споживачі електроенергії — це й лампочка у ліхтарі, і двигун в електрокарі і в верстаті, й елект­ричний дзвоник електрична праска, і багато інших пристроїв. У них електрична енергія перетворюється на світло, звук, тепло, механічний рух.

Для передавання електричної енергії від джерела струму до споживача потрібні провідники. Добрими провідниками є метали.

Матеріали, що не проводять струм, називаються ізоляторами. До них належать пластмаса, скло, фарфор, гума, суха деревина, сухе повітря та ін.

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Наведіть приклади джерел і споживачів електро­енергії.
  2. Що є джерелом струму в мотоциклі, кишень­ковому ліхтарі?
  3. Перелічіть споживачів електроенер­гії, які е у навчальній майстерні, удома, на заводі, в колгоспі, радгоспі.
  4. Що є для них джерелом струму?
  5. Для чого потрібні провідники електричного струму?
  6. Чим відрізняються провідники від ізоляторів?
  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

  1. Поняття про провідники та ізолятори.
  2. Проводи та їх види.
  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Перелічіть споживачів електроенер­гії, які е у навчальній майстерні, удома, на заводі, в колгоспі, радгоспі.


Дата ______________                          Урок №3

Тема: Електромонтажний інструмент та прийоми роботи з ними. Електричне коло.

Мета: навчити учнів читати умовні позначення електричного кола; розвивати уявлення про використання автоматичних приладів на виробництві; виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Умовні позначення елементів електричного кола.

Обладнання: комп’ютер, креслярський набір, формат А - 4..

Поняття: електрична схема, електричне коло.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Наведіть приклади джерел і споживачів електро­енергії.
  • Що є джерелом струму в мотоциклі, кишень­ковому ліхтарі?
  • Перелічіть споживачів електроенер­гії, які е у навчальній майстерні, удома, на заводі, в колгоспі, радгоспі.
  • Що є для них джерелом струму?
  • Для чого потрібні провідники електричного струму?
  • Чим відрізняються провідники від ізоляторів?
  1. Мотивація начальної діяльності

Автоматизація виробництва здійснюється на базі механізації виробничих процесів. Під механізацією виробничих процесів розуміють часткову або повну заміну ручної праці машинною. При цьому функції керування і контролю виконує робітник.

  1. Вивчення нового матеріалу.

   Джерело струму і споживач електро­енергії, з'єднані між собою провідниками, утво­рюють електричне коло. Якщо коло замкнуте, по ньому йде струм. Коли один провідник прибрати

або розірвати його в будь-якому місці, струм по колу не піде. Споживач електроенергії в цьому разі не працюватиме. Замикати й розмикати коло, не знімаючи й не розриваючи провідників, можна за допомогою вимикача.

Найпростіше електричне коло складається з чо­тирьох елементі: джерело струму, вими­кач, споживач електроенергії, провідники. Неважко намалювати їх і показати, як вони з'єднані між собою. Але звичайно кола бувають значно склад­ніші. Наприклад, у навчальній майстерні є електричні кола, до яких входять кілька ламп, електро­двигуни верстатів, електричні печі та інше електро­обладнання. Зробити малюнки таких кіл складно. Ось чому в електротехніці прийнято зображувати кола за допомогою умовних позначень.

За допомогою цих умовних позначень електричне коло можна зобразити, як це показано на малюнку. Таке зображення електричного кола за допомогою умов­них знаків називається електричною схемою.

 

Закріплення вивченого матеріалу

 1. Що називається електричним колом?

 2. Що являють собою електричні схеми? Навіщо вони потрібні?

 3. У чому відмінність малюнка електричного кола від його елект­ричної схеми? У чому подібність?

4. З яких елементів складається електричне коло, схема якого зображена на малюнку?

  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

  1. Умовні позначення елементів електричного кола:
  • Розгляньте електричне коло кишенько­вого ліхтаря. З яких елементів воно складається?
  • На кресліть його електричну схему. 
  • На малюнках зображено схеми нерозгалуженого й розгалуженого електричного кола. Порівняйте схеми. Подумайте, чи горітиме одна з електричних ламп, якщо другу викрутити.
  • Придумайте схему кола, в якому є батарея гальваніч­них елементів і дві лампочки, що вмикаються незалежно одна від одної.
  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. (Учні називають авторів, роботи яких найбільше сподобались. Учитель аналізує найкращі розробки, акцентуючи увагу на правильності виконання ескізу, дотриманні конструктивних та естетичних вимог, грамотному описі моделі, обґрунтуванні доцільності вибору).
  • Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Скласти схему квартирної електромережі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата ____________                            Урок № 4

Тема: Побутова електроарматура. Запобіжники.

Мета: навчити учнів читати паспортні дані електричних приладів, розвивати просторове уявлення, виховувати любов до праці

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Види побутових електроприладів. Паспортні дані. Обладнання: посібники, журнали, комп’ютер, електричний патрон, штепсельна вилка.

Поняття: штепсельна вилка, електричний патрон, електроарматура.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Що називається електричним колом?
  • Що являють собою електричні схеми? Навіщо вони потрібні?
  • У чому відмінність малюнка електричного кола від його елект­ричної схеми? У чому подібність?
  1. Мотивація начальної діяльності

Тема уроку: «Побутова електроарматура. Запобіжники».

  1. Вивчення нового матеріалу

Для електротехнічних робіт використо­вують установочні вироби: електричні вимикачі, електропатрони, штепсельні вилки та інші пристрої.

Електричний вимикач застосовують для зами­кання й розмикання електричних кіл. Він скла­дається з основи, або корпусу, і двох контактів — рухомого й нерухомого. Контакти вимикача виго­товляють з міді, латуні. За конструкцією електрич­ні вимикачі поділяються на настінні (одиночні й групові), стельові й підвісні. У побу­тових світильниках великого поширення набули підвісні вимикачі.

 

Електропатрон призначений для приєднання лампи розжарювання до електричного кола. Патрони бувають стельові, настінні й підвісні. На малюнку показана будова підвісного електро­патрона.

Штепсельна вилка призначена для приєднання до електричної мережі споживачів струму. На малюнку показана одна з конструкцій розбірної штепсельної вилки.

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  • Розгляньте будову електропатрона, електричного вимикача, штепсельної вилки. Назвіть їхні основні деталі?
  • Чому корпуси виробів побутової електроарма­тури виготовляють із  пластмаси?
  • Скільки контактів мають електроустановочні вироби?
  • З яких матеріалів виготовлені контакти виробів побутової електроарма­тури?
  1. Лабораторно-практична робота.

Створення технологічної картки для виготовлення виробу

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Ознайомлення з будовою електроарматури

Обладнання: викрутка монтажна, підвісний вимикач, підвісний електропатрон, штепсельна вилка.

Порядок виконання роботи:

  1. Використовуючи малюнок, виконайте такі дії:

а) викрутіть кріпильні гвинти й зніміть кришку підвісного вимикача;

б) огляньте будову контактного механізму, знай­діть контактні гвинти, контактну перемичку, важілець, місця приєднання проводів;

в) простежте за рухами контактної перемички при переміщенні важільця вимикача;

г) визначте положення «Увімкн.» й «Вимкн.»;

д) надіньте кришку й закрутіть кріпильні гвинти.

  1. Використовуючи малюнок, виконайте такі дії:

а) відкрутіть кришку корпусу електропатрона і вийміть фарфорове осердя;

б) огляньте будову осердя, знайдіть опорний і бічний контакти, контактні гвинти;

в) знайдіть місця приєднання проводів;

г) установіть осердя в кришку корпусу патрона, суміщаючи пази осердя з виступами на кришці;

д) закрутіть кришку патрона.

  1. Використовуючи малюнок, виконайте такі дії:

а) відкрутіть кріпильний гвинт у корпусі штеп­сельної вилки і роз'єднайте частини корпусу;

б) огляньте будову штепсельної вилки. Знайдіть контактні штифти, притискну планку, контактні гвинти;

в) знайдіть місця приєднання проводів;

г) складіть штепсельну вилку й закріпіть части­ни її корпусу гвинтом.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів.
  • Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Пошук інформації та її аналіз

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата ____________                            Урок № 5

Тема: Побутові електроприлади. Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт. Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання.

Мета: навчити учнів визначати вибір конструкційних матеріалів для виготовлення проекту, розвивати творче мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Паспортні дані. Надання допомоги при ураженні електричним струмом.

Обладнання: посібники, журнали, комп’ютер, паспортні данні електричних приладів.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Чому корпуси виробів побутової електроарма­тури виготовляють із  пластмаси?
  • Скільки контактів мають електроустановочні вироби?
  • З яких матеріалів виготовлені контакти виробів побутової електроарма­тури?
  1. Мотивація начальної діяльності

Тема  уроку: «Побутові електроприлади. Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт. Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання».

  1. Вивчення нового матеріалу

Дивлячись навкруги ми бачимо і сприймаємо досить багато інформації.

 

  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

  1.               Читання паспортних даних..
  2.               Надання допомоги при ураженні електричним струмом.
  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  •  Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Вивчити: «Надання допомоги при ураженні електричним струмом».

 


Дата ____________                            Урок № 6

Тема: Розрахунок вартості спожитої  електричної енергії.

Мета: навчити учнів добирати інструменти, обладнання, пристосування для виготовлення проектного виробу, розвивати творчий підхід до виготовлення виробу, виховувати акуратність.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Планування заходів щодо економного використання електроенергії.

Обладнання: посібники, журнали, комп’ютер, креслярський набір, формат А - 4..

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Які є види конструкційних матеріалів?
  • Як правильно вибирати конструкційні матеріали?
  1. Мотивація начальної діяльності

Оновою гарно виконаного виробу є інструмент. Від інструменту залежить його якість виконання. На сьогоднішньому уроці ми будемо проводити: «Добір інструментів, пристроїв та пристосувань»

  1. Вивчення нового матеріалу

В зале

 

  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Добір інструментів, обладнання, пристосувань.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Добір інструментів. Пристроїв. Пристосувань.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата ____________                            Урок № 7

Тема: Вивчення будови електричних проводів.

Мета: навчити учнів виконувати художнє проектування, малюнок проектованого виробу, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Вивчення будови електричних проводів.

Обладнання: креслярський набір, формат А - 4..

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Що називається кресленням?
  1. Мотивація начальної діяльності

Плануючи виготовити виріб, нам необхідно замислитись над тим, які він буде виконувати функції, мати естетичний вигляд.

  1. Вивчення нового матеріалу

Художнє конструювання виробу складається з таких етапів:

  1. Практична робота.

Художнє проектування виробу

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Розроблення необхідних документів для виготовлення виробу.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Розроблення необхідних документів для виготовлення виробу


Дата ____________                            Урок №8

Тема: Прийоми роботи електромонтажним інструментом.

 Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Прийоми роботи електромонтажним інструментом.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Що називається кресленням?
  • Що називається ескізом?
  • Які основні етапи проектування?
  • Які професії по оздобленню виробів ви знаєте?
  1. Мотивація начальної діяльності

Прекрасне те, що ми робимо своїми руками, вкладаючи свою уяву, вміння та навички. На сьогоднішньому уроці ми приступимо до виготовлення виробу.

  1. Практична робота.

(Учні за власним проектом виготовляють виріб)

Вступний інструктаж. Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний). Заключний інструктаж.

Завдання

1. Виготовлення та оздоблення виробу.

  1. Підсумки уроку.
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Виготовлення та оздоблення виробу


Дата ____________                            Урок №9

Тема: Підготовка проводів до електромонтажних робіт.

Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Підготовка проводів до електромонтажних робіт.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Які є види конструкційних матеріалів?
  • Як правильно вибирати конструкційні матеріали?
  • Які є види автоматизації?
  • Яка мета автоматизації?
  1. Мотивація начальної діяльності

Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.

  1. Практична робота.

(Учні за власним проектом виготовляють виріб)

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Виготовлення та оздоблення виробу.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Виготовлення та оздоблення виробу


Дата ____________                            Урок №10

Тема: Складання простого електричного кола.

Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Складання простого електричного кола.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Що називають технологічною діяльністю?
  • Наведіть приклади об'єктів технологічної діяльності, які роз­міщені в майстерні. Для чого вони призначені?
  • Із яких конструкційних матеріалів вони виготовлені?
  • Що таке конструкційні матеріали?
  • Які галузі виробництва вам відомі?
  • Наведіть приклади об'єктів технологічної діяльності в кожній із галузей виробництва.
  1. Мотивація начальної діяльності

Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.

  1. Практична робота.

(Учні за власним проектом виготовляють виріб)

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Виготовлення та оздоблення виробу.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Виготовлення та оздоблення виробу


Дата ____________                            Урок №11

Тема: Складання простого електричного кола.

Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Складання простого електричного кола.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  •   Що таке проект?
  •   Із яких етапів складається виконання проекту?
  •   Який метод проектування нового виробу ми застосовували в 5 класі?
  •   З'ясування назви та призначення виробу.
  •   Визначення форми виробу, матеріалів для його виготовлення, ви­мог до виробу.
  •   Аналіз існуючих аналогів виробу, визначення їх переваг чи не­доліків.
  •   Розробка нової конструкції виробу.
  •   Практичне виготовлення виробу за власним задумом.
  1. Мотивація начальної діяльності

Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.

  1. Практична робота.

(Учні за власним проектом виготовляють виріб)

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Виготовлення та оздоблення виробу.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Виготовлення та оздоблення виробу

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 


Дата ____________                            Урок №12

Тема: Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.

Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Що таке зразок виробу?
  • Що таке модель-аналог?
  • Які типові перетворення ви використали для створення ескізу власної моделі виробу?
  1. Мотивація начальної діяльності

Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.

  1. Практична робота.

(Учні за власним проектом виготовляють виріб)

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Виготовлення та оздоблення виробу.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Виготовлення та оздоблення виробу

 


Дата ____________                            Урок №13

Тема: Читання паспортних даних побутових електроприладів.

Мета: навчити учнів виготовляти та оздоблювати виріб, розвивати логічне мислення, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Читання паспортних даних побутових електроприладів.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, матеріали, інструменти – (робочі, вимірні).

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Для чого необхідна технічна документація при виготовленні ви­ робу?
  • Які існують види технічної документації?
  • Чим вони відрізняються один від одного?
  • Об'єднати розташовані на дошці види технічної документації в три групи: ескізи, технічні рисунки та креслення. По закінченні роботи представник кожної групи має пояснити свій вибір.
  1. Мотивація начальної діяльності

Метою нашого уроку буде удосконалення практичних вмінь та навичок.

  1. Практична робота.

(Учні за власним проектом виготовляють виріб)

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Виготовлення та оздоблення виробу.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Виготовлення та оздоблення виробу


Дата ____________                            Урок №14

Тема: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

Мета: навчити учнів розроблювати рекламу свого виробу, розвивати естетичні смаки, виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, комп’ютер.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • У ролі яких фахівців ви попрацювали, виконуючи практичну роботу?
  1. Мотивація начальної діяльності

Виготовлений виріб, красивий не тільки з зовні, але він буває ще кращим, коли його прорекламувати. Метою нашого уроку буде створення реклами для вашого виробу.

  1. Вивчення нового матеріалу

Реклама може бути різноманітною і різнобарвною, залежно від багатьох чинників можна використовувати різні її види. Види реклами визначаються   Закріплення вивченого матеріалу

  • Якою може бути реклама?
  • Які є особливості рекламування?
  • Які є види реклами?
  •  Чим між собою відрізняється стимуляційна та порівняльна реклама?
  • Яка особливість нагаду вальної реклами?
  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Розроблення реклами.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Розробити рекламу свого виробу.


Дата ____________                            Урок №15

Тема: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

Мета: навчити учнів виконувати елементарні економічні обґрунтовування проекту, розвивати уважність в математичних обрахунках, виховувати любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

Обладнання: креслярський набір, формат А – 4, комп’ютер.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
  • Які є види реклами?
  • Основні цілі реклами?
  • Яка особливість рекламування?
  1. Мотивація начальної діяльності

Розробка  будь-яких технічних рішень пов'язана з визначеними витратами, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво - експлуатація». Витрати бувають одноразові і поточні. У даній роботі розраховуються поточні витрати, тобто собівартість виробу.

У роботі спроектований активний полосовий фільтр. Подібні пристрої мають порівняно низьку собівартість через відсутність великої кількості мікросхем, радіоелементів і витрат праці на виготовлення подібних пристроїв.

  1. Вивчення нового матеріалу

Розрахунок собівартості одиниці виробу

Собівартість - це сума витрат на виробництво і реалізацію одиниці продукції. Вона відбиває вартість спожитих фондів (матеріали, що комплектують, амортизації будинків і фондів).

 Собівартість - зовнішній показник, тому що від неї залежить прибуток і рентабельність.

Розрахунок собівартості може вироблятися декількома способами:

  • калькулювання;
  • укрупнені методи (параметричний, питомих ваг, агрегатний і інші).

 Найбільш точний і прогресивний метод - калькулювання. На підставі нормативів прямих статей витрат (матеріали, покупні вироби, зарплата) визначається собівартість продукції.

  Калькуляція собівартості містить наступні статті витрат:

  1. Матеріали.
  1. Покупні вироби.
  2. Основна заробітна плата  робітників виробництва.
  3. Додаткова зарплата  робітників виробництва.
  4. Відрахування у фонд соціально-страхових програм.
  5. Витрати на зміст і експлуатацію устаткування.
  6.  Загальновиробничі витрати.
  7.  Адміністративні витрати.
  8.  Інші виробничі витрати.
  9.         Витрати на збут.
  10.         Прибуток.
  11.         Повна собівартість.

Нижче приводиться методика розрахунку всіх статей витрат.

Розрахунок основних матеріалів

                               Розрахунок вартості основних матеріалів

Найменування

Одиниця виміру

Норма витрати

Ціна за одиницю матеріалу, грн

Су-ма, грн

Текстоліт

кг

0,1

1,3

0,13

Припій

кг

0,2

0,3

0,6

Каніфоль

кг

0,15

0,3

0,045

Провід

м

10

1,2

12

Разом

12,775

Транспортно-заготівельні витрати

1,53

Разом з урахуванням транспортно-заготівельних витрат

14,305

 

Розрахунок основної зарплати

Розрахунок основної зарплати  робітників виробництва

Види робіт

Розряд

Годинна тарифна ставка, грн

Трудомісткість,

Н-ч

Сума

зарплати, грн

Травлення друкованих плат

4

1,26

4

5,04

Свердління друкованих плат

3

1,134

1,5

1,7

Монтаж друкованих плат

6

1,68

10

16,8

Штампувальні

3

1,134

8

9,07

Слюсарні

4

1,26

10

12,6

Складальні

5

1,426

8

11,42

Інші

11,33

Основна з/п  робітників виробництва

67,96

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  • Що таке собівартість?
  • Що таке калькулювання?
  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

1. Елементарні економічні обґрунтування проекту.

  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Елементарні економічні обґрунтування проекту

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата ____________                            Урок №16

Тема: Захист проекту. Оцінювання результатів проектної діяльності.

Мета: навчити учнів виконувати захист проекту, розвивати естетичні смаки, виховувати якості самооцінки.

Тип уроку: комбінований

Практична робота: Захист проекту. Оцінювання результатів проектної діяльності

Обладнання: комп’ютер, готовий виріб, технологічна документація

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  2. Мотивація начальної діяльності

Разом з вами ми пройшли нелегкий творчий, практичний шлях. Результатом нашої діяльності став готовий виріб, вашим завданням буде якомога краще представити його, щоб за свій захист ви отримали високий бал.

  1. Захист проекту

Учні за бажанням або за списком презентують свій творчий проект.

План захисту:

  1.  Коротка характеристика завдання та вимог до об’єкту проектно-технологічної діяльності.
  2. Опис прототипу.
  3. Що змінено? З якою метою?
  4. Особливості технологічного процесу виготовлення та складання деталей.
  5. Особливості оздоблення.
  6. Що можна змінити?
  7.  Що не вдалося?
  1. Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?
  • Аналіз кращих робіт учнів. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  • Контроль за прибиранням робочих місць.
  1. Домашнє завдання.

Елементарні економічні обґрунтування проекту

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Список використаної літератури

  1. Алексюк А. М. Загальні методи навчання в школі. — К.: Радянська школа, 1981. — 214 с.
  2. Вдовченко В. В. Проектне моделювання на заняттях з освітньої галузі «Технології» // Вісник Черкаського університету. — Вип. 26. — Черкаси, 2001. — С. 19-22.
  3. Гуревич Р. Чи потрібен комп'ютер на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти. — 2001. — № 2. С. 6-10.
  1. Джонс Дж. К. Методьі проектирования: Пер. с англ. — 2-е изд., доп. — М.: Мир, 1986. — 396 с.
  2. Коберник О. М. Проектно-технологічна система трудового навчан­ня // Трудова підготовка в закладах освіти. — 2003. — № 4. — С. 8-12.
  3. Коберник О. М. Проектування на уроках трудового навчання .// Тру­дова підготовка в закладах освіти. — 2001. — № 4. — С. 23-26.
  4. Коберник О. М. Проектування навчально-виховного процесу в шко­лі. — К.: Хрещатик, 1996. — 168 с.
  5. Кравченко Т. В. Методика розробки творчих проектів у процесі вивчення основ технології обробки харчових продуктів // Трудова підготовка в закладах освіти. — 2004. — № 3. — С. 27-31.
  6. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів в системі загальної середньої освіти. Трудове навчання. Креслення // Трудова підготовка в закладах освіти. — 2000. — №4. — С. 2-5.
  7. Научно-технический прогресе. Словарь. — М.: Прогресе, 1987. — 336 с.
  8. Николов Л. Структури человеческой деятельности: Пер. с болг. — М.: Прогресе, 1984. — 176 с.
  9. Нісімчук А. С, Падалка О. С, Шпак О. Т. Сучасні педагогічні тех­нології: Навч. посібник. — К.: Просвіта, 2000. — 368 с.
  10.          Сухомлинський В. О. Вибрані твори: У 5 т. — К.: Радянська школа, 1986. — Т. 2. — 348 с.Шацкий С. Т. Избраннме иедагогические сочинения: В 2 т. / Под ред. Н. П. Кузина и др. — М.: Педагогика, 1980. — Т. 1. — 304 с.
  11. Щукина Г. И. Роль деятельности в учебном ироцессе. — М.: Про­свещение, 1986. — 144 с.
  12.          Творческие проекти для старшеклассников: Учебно-методическое пособие для Якиманская И. С. Проектирование личностно-ориентированной системьі обучения: принципи, ироблемьі, решения: Материальї НПК. — М.: ИПИ РАО, 1994. — 194 с.
  13. Ярмаченко Н. Д. Педагогическая деятельность и творческое паследие А. С. Макаренко. — К.: Радянська школа, 1989. — 188 с.
  14. Ярошенко О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів: Дидактико-методичний аспект. — К.: Станіца, 1999. — 245 с.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грищук Віолетта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
5562
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку