Технологічна карта до проекту побутової діяльності з теми "Охайне житло", 6 клас

Про матеріал
Використання різноманітних прийомів на уроках трудового навчання та технології, що надаються в технологічній карті інноваційного уроку, є виключно корисною технологією завдяки якості, інтерактивності, гнучкості й інтеграції різноманітних видів навчальної інформації.
Перегляд файлу

Технологічна карта до проєкту побутової діяльності з теми «Охайне житло», 6 клас

 

ВСТУП

Опановуючи тему «Охайне житло» з розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування» здобувачі освіти набувають під час навчального процесу корисних побутових навичок з правил прибирання житла та застосування мийних засобів.

Метою технологічної освітньої галузі Нової української школи є реалізація творчого потенціалу учня, формування критичного та технічного мислення, готовності до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб, культурного та національного самовираження.

Навчальна програма з трудового навчання для 5–9 класів розроблена відповідно до вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 р. та Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 р. № 409.

 

 

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА ІНОВАЦІЙНОГО УРОКУ

«Охайне житло» 6 клас

 

Тема уроку

«Охайне житло»

Клас

6

Мета та завдання уроку

  1. Формування ключової компетентності «Спілкування державною мовою».

Навчити:

- усно та письмово оперувати технологічними поняттями;

- обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проекту;

- ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших;

- шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, підручниках, посібниках, технологічній документації, періодичних виданнях, у мережі Інтернет.

Формувати:

- усвідомлення важливості розвитку української технічної і технологічної термінології та номенклатури.

  1. Формування ключової компетентності «Основні компетентності
    у природничих науках і технологіях».

Навчити:

- аналізувати та узагальнювати результати;

- використовувати наукові відомості для досягнення мети, обґрунтованого рішення чи висновку.

Формувати:

- усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;

- розуміння важливості грамотної утилізації відходів виробництва;

- шанобливе ставлення до природи, праці.

 

  1. Формування ключової компетентності «Ініціативність  і підприємливість».

Навчити:

- проектувати власну професійну діяльність відповідно до своїх, переваг і недоліків, мислити творчо, генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;

-  розробляти план для досягнення цілей;

- ухвалювати рішення й оцінювати їх ефективність;

- аналізувати помилки;

- знаходити вихід з кризових (критичних) ситуацій.

Формувати:

- впевненість під час реалізації власних ідей, визнання своїх талантів, здібностей, умінь і демонстрація їх у праці;

- здатність брати на себе відповідальність за кінцевий результат власної та колективної діяльності, ініціативність, відкритість до нових ідей.

 

  1. Формування ключової компетентності «Екологічна грамотність і здорове життя».

Навчити:

- безпечно організувати процес зміни навколишнього середовища для власного здоров’я та безпеки довкілля;

- вирізняти можливий негативний вплив миючих засобів  та володіти прийомами їх безпечного застосування;

- безпечно користуватися інструментами для прибирання житла.

 

Етапи уроку

 

Інтерактивні методи та прийоми

 

Форма

зворотного зв’язку

Способи оцінювання діяльності учнів

Організаційна частина уроку

Прийом «Телеграма»

Додаток 1

 

Метод «Блокнот успіху»

Додаток 2

 

Позитивний емоційний настрій здобувачів освіти

 

Підвищується самооцінка, впевненість у собі.

 

 

Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів

Прийом

«Згоден - Не згоден»

Додаток 3

 

Прийом «Відтермінована розгадка»

 

 Оцінює ситуацію або факти, аналізує інформацію.

 

 

Вчитель загадав загадку (дивний факт) в кінці минулого уроку, щоб розпочати з неї наступне заняття.

 

2 б.

 

 

 

2 б.

Мотивація

навчально-пізнавальної

діяльності учнів

Прийом «Приваблива мета»

Додаток 4

 

Зацікавленість до теми уроку

 

 

 

Засвоєння нових знань і способів дій

Прийом Інтелект-карта «Прибирання житла»

https://www.mindomo.com/ru/mindmap/3a9c8ebe9a6544ec92ad3893af1e6db2

 

Прийом «Джерела інформації»

Додаток 5

Дає швидкий і повний огляд великої теми

 

 

 

 

 

Активізація роботи й зацікавленість учнів.

 

 

 

 

 

 

 

2 б.

Закріплення знань і способів дій

Прийом «Хмара слів»

https://drive.google.com/file/d/1YMK6rv_L6RKuCXj75O9W8IRoUGvT_Chk/view?usp=sharing

 

Прийом

«Плакат Думок»

Додаток 6

 

Вправа «Класифікація»

https://learningapps.org/display?v=pg3axmvj321

Додаток 7

За допомогою «Хмари слів» діти з’ясовують, про який вид прибирання вони будуть складати план.

 

 

 

 

Створення візуального звіту

 

 

 

Закріплення нового матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 б.

 

 

 

2 б.

Рефлексія

Прийом «Райтинг або рейтинг» - (з англ. «накопичена оцінка»)

Самооцінювання

 

Рефлексія

Прийом «Ребус»

Додаток 9

 

1 б.

Домашнє завдання

Три рівні домашнього завдання

Додаток 10

Закріплення нового матеріалу

 

 

 

ВИСНОВКИ

У цілому, використання таких прийомів на уроках трудового навчання є виключно корисною технологією завдяки якості, інтерактивності, гнучкості й інтеграції різноманітних видів навчальної інформації.

В процесі спостереження можу зробити такі висновки:

  1. у дітей зростає пізнавальний інтерес, відчувається зацікавленість;
  2. учні з задоволенням повідомляють один одному цікаву інформацію;
  3. здобувачі освіти більш активні на уроках інтегрованого змісту;
  4. під час такого подання навчальної інформації в учнів перш за все розвивається система образного мислення.

 

 Додаток 1

Прийом «Телеграма»

Мета: створення позитивного емоційного настрою учнів.

Опис прийому: кожен учень пише випадковій особі будь-яке побажання на урок (бажаю доброго настрою, вдалого уроку, творчої миті, отримати одинадцять балів та інше), вкладає цю телеграму у паперовий літачок та запускає будь-кому. Кожен учень повинен отримати  телеграму.

 

Додаток 2

Метод «Блокнот успіху»

Мета: підвищення самооцінки, розвиток впевненості у собі, самопізнання.

Опис прийому: кожній команді видається аркуш паперу «Блокнот успіху», де командир та учні повинні протягом всього уроку виставляти бали за всі види робіт на уроці. Учні знайомляться з інтерактивними іграми та вправами уроку та критеріями оцінювання роботи.


C:\Users\Вікторія\Desktop\solnyishko-kartinki3.jpg 

 

 

Блокнот успіху

команди   _____________

 

 

Прізвище та ім’я здобувачів освіти

«Згоден-

Не згоден»

 (2 б)

«Відтермінована розгадка»

(2 б)

«Джерела інформації»

 (2 б)

«Плакат думок»

(3 б)

Класифі-кація

(2 б)

«Ребус»

(1 б)

Взаємоконтроль,

самооцінка

(12 б)

Оцінка вчителя за урок (12 б)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 3

Прийом «Згоден - Не згоден»

 

Мета: сприяти актуалізацію знань учнів та активізувати розумову діяльності.

Опис прийому: даний прийом дає можливість швидко включити дітей в розумову діяльність і логічно перейти до вивчення теми уроку. Дітям пропонується висловити своє ставлення до низки тверджень за правилом: згоден - «+», не згоден - «-».

Додаток 4

Прийом «Приваблива мета»

Мета: викликати зацікавленість до теми уроку

Опис прийому: перед учнем ставлять просту, зрозумілу і привабливу для нього мету, під час створення якої він мимохіть виконує і ту навчальну дію, яку запланував педагог.

Додаток 5

Прийом «Джерела інформації»

Опис прийому: для активізації роботи й зацікавленості учнів на початку уроку вчитель роздає роздруковані листи з QR-кодами, де розміщено інформацію, що стосується теми уроку «Мийні засоби»

Додаток 6

Інтерактивна вправа «Плакат думок»

Мета: процес виконання вправи повинен сповільнювати мислення та дати можливість зосередитись на ідеях інших. Такий прийом допомагає створити візуальний звіт про думки та питання учнів, які можна обговорити потім на наступних уроках.

Опис прийому: кожній групі видається лист формату А4 чи А3 в залежності від очікуваних результатів та кольорові фломастери, ручки. Посередині листа прикріплено зображення з цитатою. Вільне поле має використовуватись для записів учнів. У процесі великого паперового «обговорення» школярі мають записувати цікаві думки та питання, що стосуються теми на великому плакаті. Питання можна записувати, скажімо, чорною ручкою, а відповіді – червоною.

Окрім тексту можна використовувати лінії, підкреслення та різноманітні символи, малюнки. Записувати має не хтось один, а всі, бо це командна робота. Плакати повертається до вчителя і він аналізуєте його, коментує, залучаючи клас до обговорення.

Додаток 7

Вправа «Класифікація»

Формула: 1) онлайн-тест створений у сервісі  LearningApps.org та виконується за допомогою мобільних телефонів за посиланням QR-коду самостійно кожним учнем або в парах;

2) онлайн-тест виконується фронтально за допомогою інтерактивної дошки.

Завдання. Установи відповідність між категорією прибирання та видом діяльності.

 

 

Додаток 8

Прийом «Райтинг або рейтинг» - (з англ. «накопичена оцінка»)

Мета: оцінювання діяльності учнів на уроці.

Формула: завершивши роботу, учень сам виставляє собі оцінку. За цю ж роботу оцінку ставить і вчитель. Записують дріб. Наприклад: 8/9, де 8 – оцінка учня, а 9 – оцінка вчителя.

Додаток 9

Вправа «Ребус»

Завдання: відгадавши ребус, ви зможете відповісти на питання: «Що сприятливо впливає на дихання, теплообмін, нервову систему, інші фізіологічні функції організму людини.

Відповідь (прибирання)

 

 

 

Додаток 10

Три рівні домашнього завдання:

  1. Обов’язковий рівень: опрацювати § 28, с 236-243 за підручником: Трудове навчання (для дівчат): 6 кл. / В. К. Сидоренко, Т. С. Мачача. – Харків: СИЦИЯ,2014.
  2. Тренувальний рівень (за бажанням): пройти веб-квест «Гігієна житла» за посиланням  https://joyteka.com/100107811.
  3. Творче завдання (за бажанням): розробити кросворд до теми «Охайне житло».

 

 


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Гін А.О. Прийоми педагогічної техніки: Свобода вибору. Діяльність. Зворотний зв’язок. Ідеальність: посібник для вчителя /А. О. Гін. – 13-е видання. – Х.: Вид. група «Основа», 2019. – 112 с.
  2. ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п#Text

  1. Концепція Нової української школи:

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

  1. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi

  1. Пулагейченко М. Л. Професійний довідник учителя трудового навчання. – Х.: Вид. група «Основа», 2013. – 254 с – (Серія «Професійний довідник»).
  2. https://www.the-qrcode-generator.com/
  3. https://learningapps.org/index.php?page=4&s=&category=85
  4. https://www.mindomo.com/
  5. http://rebus1.com/index.php?item=main
  6. https://wordart.com
  7. https://joyteka.com

 

1

Щербак Вікторія Миколаївна

docx
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку