Технологічна карта по проекту "Енергозбереження"

Про матеріал
Удосконалення системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження.
Перегляд файлу

Тема проекту:       Енергозбереження


Про Україну, друже, дбай,
Ресурси марно не втрачай.
Тепло та світло, воду, газ -
Бережи ти повсякчас!!!

 

Коротке резюме проекту


Енергія - це тепло і рух від Землі людям. Можливості нашої планети не безмежні, природа дарує блага тільки заощадливим.  Сьогодні багато слів звучить з екранів телевізорів про необхідність енергозбереження, це і зрозуміло. Адже Україна лише на 25%  забезпечує себе енергоресурсами, 75% імпортує. За рівнем енергозбереження на побутовому рівні Україна знаходиться на місці Європи у 70-80-х роках
Для виконання будь-якої роботи — своїми зусиллями чи за допомогою машин, механізмів — людині необхідна енергія. Енергія потрібна також для обігрівання житла, приготування їжі.
Використання енергії пов’язане з двома проблемами. По-перше, запаси невідновлюваних джерел енергії — нафти, газу, вугілля, деревини — вичерпуються. По-друге, сучасні способи виробництва енергії завдають непоправної шкоди довкіллю та людині внаслідок шкідливих викидів. Тому необхідно заощаджувати енергію. Економити енергію значно легше й дешевше, ніж виробляти її і постачати споживачам.
Привчатися економити енергію потрібно змалку. Звичка кожного з нас економити енергію, якнайменше витрачати її для виконання будь-якої роботи — запорука того, що наша країна буде створювати економічні, екологічно чисті машини і пристрої. Це сприятиме не тільки економії коштів, а й забезпеченню найкращих умов життя громадян. Але поки що нам є над чим працювати.
Питання енергозбереження потрібно обговорювати з дітьми більше як у школі, так і вдома – це майбутнє екологічної безпеки не тільки України, а й всього світу. Важливо  під час уроків, виховних годин, проектів охоплювати  питання: що таке енергія, які її види, відновні та невідновні джерела енергії, чи потрібно заощаджувати енергоресурси і для чого це робити, які прості дії може зробити кожна людина для того, щоб заощадити енергію та ресурси і зменшити кількість сміття.
  До цих пір відсутня державна система, яка, не чекаючи зростання тарифів, сприяла б скороченню вжитку енергоресурсів. Все тому, що не задіяний найголовніший елемент системи енергозбереження – мотивація!
Енергозбереження – це сукупність трьох основних видів заходів:
• моніторинг вжитку енергоресурсів;
• регулювання витрати теплоносія, електроенергії і води;
• підвищення мотивації учасників.
Лише використання всіх 3-х елементів одночасно дає ефект.
Що ж може зробити школа, вчитель і кожен учень окремо:
• дослідити можливості економії електрики вдома або в школі та почати економити;
• провести обстеження втрат тепла у себе вдома, утеплити вікна, зробити інші найпростіші заходи, щоб тепло краще зберігалося;
• економно використовувати воду, пам’ятаючи про її цінність;
впливати на поведінку енергоощадливості  батьків, друзів і знайомих.

Мета проекту: удосконалення системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження.

Завдання проекту:

  1. Активізація участі підростаючого покоління у процесі енергозбереження у закладі та вдома.
  2. Підвищення рівня інформованості учасників проекту в галузі енергозберігаючих технологій.
  3. Усвідомлення учнями глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища.
  4. Розвиток стійкого пізнавального інтересу до ідей сучасної фізики при поясненні процесів та явищ у навколишньому світі.
  5. Формування у школярів знань про екологічні проблеми регіону.
  6. Формування у підростаючого покоління стійких енергозберігаючих врівноважених звичок і способу повсякденного життя.
  7. Виховання свідомої особистості громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних ресурсів.
  8. Формування комунікативних здатностей учнів, уміння працювати у групах і парах змінного складу.
  9. Виявлення здатностей учнів до цілеспрямованої роботи з інформацією.
  10. Розвиток здатності до творчої діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед колективом.
  11. Скорочення споживання енергії в школі і в сім'ях учнів і вчителів.

Тип проекту: дослідницький, інформаційний.

Характеристика проекту:

-     за кількістю учасників: груповий;

-     за тривалістю: довгостроковий;

-     за спрямованістю: монопроект;

-     за характером контактів: внутрішній.

База реалізації : Сватівська ЗОШ І-ІІІ ст. №6

Форма навчальної роботи:малі групи по 4 – 5 чоловік.

Виконавці проекту: учні 8 класу, вчитель фізики, батьківська громадськість.

  

 

 План проведення проекту

 

І етап. Організаційно-підготовчий.

визначити цілі, завдання, методи дослідження. Планування командної роботи, формулювання гіпотез

ІІ етап. Творчо-дослідницький етап.

Учні разом з вчителем проводять моніторинг використання електроенергії в школі, виконують розрахунки використання електроенергії в навчальному закладі за рік.

ІІІ етап. Підсумковий. Оформлення та  презентація проекту (демонстрація результатів підкріплена аргументами і показом дослідів

Оформлення отриманих даних та визначення рекомендацій по енергозбереженню.

 

Сутність проекту: Проект зорієнтований на інтеграцію в систему освіти питань енергозбереження та залучення підростаючого покоління до навчально-практичної діяльності з питань ефективного використання енергоресурсів.

 

Очікувані результати:

  1. Удосконалення роботи за основними напрямками діяльності з енергозбереження.
  2. Охоплення максимальної кількості учасників роботою з енергозбереження.
  3. Сформованість свідомого ставлення до проблем економного енергоспоживання.
  4. Підвищення екологічної культури учнів.
  5. Формування екологічної свідомості та енергозберігаючого світогляду школярів.
  6. Використання набутих теоретичних знань з енергозбереження у реальних умовах.
  7. Економія енергоресурсів в школі та вдома за рахунок контролю енергоспоживання.
  8. Економія електроенергії у приміщеннях школи за рахунок контролю енергоспоживання.

Структура діяльності учителя і учнів під час роботи над навчальним проектом

Етапи діяльності

Учні

Учитель

Способи організації взаємодії

1

Підготовка. Визначення теми та мети проекту

Обговорення пошук інформації

Розповідає про задум, мотивує, допомагає у визначенні завдань

Навчальний діалог

2

Планування

Формулюють завдання, обговорюють їх

Коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції

Навчальний діалог

3

Прийняття рішень

Обирають оптимальний варіант

Спостерігає, непрямо керує діяльністю

Ситуація вільного вибору, дискусія

4

Збір інформації

Збирають інформацію

Спостерігає, непрямо керує діяльністю

Ситуація вільного вибору

5

Аналіз інформації, формулювання висновків

Аналізують інформацію, готують вироби

 

Спостерігає, коригує, радить

Ситуація вільного вибору, навчальний діалог

6

Захист проектів, колективний аналіз

Презентують проекти, обговорюють разом з учителем, оцінюють зусилля, використані можливості, творчий підхід

Обговорює разом з дітьми

Навчальний діалог

 

Етапи реалізації проекту

І етап. Підготовчий

  1. Визначення мети й завдань проекту. Обговорення та затвердження плану дій з виконання проекту.
  2. Учитель повідомляє учням тему, мету, кінцевий продукт проекту, завдання, план роботи
  3. Об`єднання в групи і визначення шляхів вирішення проблеми.

     Розподіл обов'язків серед членів творчої групи.

  • Енергетичний патруль. Мета та завдання: складання енергетичних паспортів приміщень школи; щоденний контроль енергозбереження у приміщеннях школи.
  • Служба енергоаудиту. Мета та завдання: облік споживання електроенергії, теплової енергії та води у школі.
  • Науково-дослідницьке відділення. Мета та завдання: науково-дослідницька діяльність із проблем раціонального використання енергоносіїв.
  • Прес-служба. Мета та завдання: проведення інформаційно-просвітницьких заходів, спрямованих на активізацію процесу енергозбереження; створення служби зв'язків із громадськістю; висвітлення роботи у ліцейській газеті, на сторінках сайту ліцею.
  1. Учні звертаються до довідників, інтернет-ресурсів, до вчителя для одержання додаткової інформації

Творчо-дослідницький етап

  1.  Енергоаудит приміщень школи: щоденний - для визначення днів максимального та мінімального споживання електроенергії, складання графіка роботи енергопатруля;

       2.  Складання енергетичних паспортів приміщень школи.

       3.  Науково-дослідницька робота з питань енергозбереження 

            (обґрунтування переваг енергозберігаючих пристроїв). Збір

             інформації, спостереження, анкетування.

        4. Проведення  енеогоаудиту побутових приладів

         5.  Учні звертаються до довідників, інтернет-ресурсів, до вчителя для

             одержання додаткової інформації.

ІІІ етап. Підсумковий

Учні розповідають про свою роботу у проекті, демонструють кінцевий продукт, захищають ідею, зміст, відповідають на запитання опонентів

Оформлення отриманих даних та визначення рекомендацій по енергозбереженню,  презентація результатів своєї роботи.

Заходи по впровадженню творчо-дослідницького проекта «Енергозбереження-крок до майбутнього»
1.  Оформлення куточка наочності щодо раціонального та економного вико¬ристання енергоресурсів в кабінеті фізики.
2.  Тематична виставка літератури «Енергозбереження в роботах учнів» в кабінеті фізики
3.  Сворення учнями 8 класу моделі "Школа майбутнього".
4.  Конкурс агітаційних плакатів, листівок, газет: «Збережемо енергію разом».
5.   Виготовлення інформаційних листівок «Бережіть енергію ”
6.  Виготовлення візитки «Поради по енергозбереженню» за підсумками  проведення проекту «Енергозбереження – крок до майбутнього».
7.   Створення комп’ютерної презентації: «Енергозбереження – крок до майбутнього».
8.  Волонтерська акція з розповсюдження листівок «Це так просто, і так важливо!, Які джерела світла кращі?, Навіщо мити вікна?, Кому і скільки потрібно світла?, Люмінісцентні лампи або лампи денного світла» серед жителів села.
9.   Анкетування та опитування учнів школи з питань  енергозбереження.
10.  Заключний етап: презентація проекта «Енергозбереження » учням , вчителям та батьківській громадськості.

Висновок:Енергозбережні заходи дійсно дозволяють економити енергію, енергетичні ресурси, є ключем до підвищення рівня життя, збереження навколишнього середовища. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат і залежать тільки від особистої обізнаності і зацікавленості людей.

План навчального проекту

Назва проекту:

Енергозбереження

Основні питання:

" Енергозбереження та використання альтернативних  енергетичних ресурсів,як спосіб подолання енергетичної кризи та охорона навколишнього середовища.»

Ключове питання:

Яку роль відіграє енергозбереження в повсякденному житті?

Тематичні питання:

Актуальність питання енергозбереження для людства ХХІ століття?

  Шляхи впровадження енергозберігаючих технологій?

Змістові питання:

  1. Енергозбереження та енергоефективність є техніками зменшення використання енергії.
  2. Енергоаудит - один з перших шляхів до покращення енергозбереження у будинках .
  3. Заходи, спрямовані на заощадження теплової та електричної енергії дома та в школі.

Стислий опис:

         Під час виконання проекту діти вчилися збирати данні використовуючи фото та відеокамери, технічні паспорти ел.приладів.. Після закінчення збору інформації, кожна група висвітлює свій результат. Проаналізувавши отримані результати, учні створють проект дослідження енергозбереження та захищають його Учнівський проект "Енергозбереження у моєму житті" Учні збирають інформацію стосовно альтернативних  видів енергії ( енергії Сонця, води, вітру, енергії приливів, енергії гейзерів…) та   складають список  тих, які можна використовувати в даній місцевості. Збирають  інформацію про можливість використання альтернативних видів енергії для економії електроенергії в побуті. Учні обговорюють  проблеми енергозбереження та екології міста та шукають шляхи їх подолання. Учні готують пропозиції (презентують їх)  щодо використання енергозберігаючих технологій.

Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект:

українська мова та література

природознавство

фізика та астрономія

математика

біологія

інформатика

Класи, учні яких можуть взяти участь в даному проекті – 5-11.

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Під час виконання проекту учні формують :

Освітня  галузь  «Природознавство»

формування в свідомості учнів основи для цілісного уявлення про природу;

забезпечення засвоєння учнями знань про закономірності функціонування живих систем,їх розвиток і взаємодію, взаємозв'язок із неживою природою, формування уявлень про природничо-наукову картину живого світу;

Освітня галузь „ Естетична культура”

сформувати в учнів систему естетичних цінностей як інтегральну основу світогляду, розвивати мистецькі уміння та компетентність, здатність до художньо-творчої самореалізації, виховувати потребу в духовному самовдосконаленні.

Освітня галузь „ Мови і літератури”

забезпечує вироблення і вдосконалення вмінь та навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності ( аудіювання, читання, говоріння, письма);

мовна - засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів людини та формування мовних умінь і навичок;

діяльнісна (стратегічна) - формування загально-навчальних умінь і навичок, опанування стратегій, що визначають мовленнєву діяльність, передусім спрямованих на розв'язання навчальних завдань і життєвих проблем.

Освітня галузь „Технологія”

ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, науці, повсякденному житті та їх підготовка до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням;

розуміння необхідності раціонального використання та відновлення природних ресурсів;

формування наукового світогляду і стилю мислення учнів, уявлення про фізичну картину світу, розкриття ролі знання з фізики в житті людини та суспільному розвитку;

формування в учнів ціннісних орієнтацій на збереження природи, гармонійну взаємодію людини і природи, уміння екологічно виважено взаємодіяти з довкіллям.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Під час виконання проекту учні вчаться: висувати гіпотези щодо збереження електроенергії, складати план дослідження, збирати та аналізувати інформацію, знайдену в Інтернеті, енциклопедіях,підручниках, компонувати, встановлювати порядок слайдів, статей, малюнків; презентувати та доводити свою думку під час презентації, публікації;

Діяльність учнів:

        В ході виконання  проекту учні знайомляться з учительською презентацією проекту, темою проекту , ключовим та тематичними питаннями, проводять дослідження альтернативних джерел енергій та  енергозбережувальних технологій, проводять енергоаудит приміщень школи та домашніх осель щодо використання енергоносіїв , презентують результати свого дослідження у вигляді короткого повідомлення результатів  та презентації своїх досліджень

( учнівської  презентації в режимі Power Point). Підтверджують або спростовують власні гіпотези, ілюструють свої ідеї за допомогою кольорових малюнків, доповнюють матеріалами з Інтернету, обговорюють, намагаються вирішити проблему енергозбереження, роблять висновки та пропозиції.

       Учні вчаться планувати та створювати презентації, публікації, веб-сторінки.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: 2 місяця

 

Вхідні знання та навички:

    Учні вміють користуватись комп’ютером, використовувати програму Word, Power Point, програму Publisher, програма Ехcеl? шукати інформацію в Інтернет, друкованих виданнях.

Матеріали та ресурси: фотоапарат, принтер,сканер, проектор, комп’ютер , засоби зв’язку з Інтернет.

Друковані матеріали:

Энциклопедия для детей. Том 19. Экология/ Главный редактор В.А.Володин. - М.: Аванта +, 2001.- 448 с.: ил.

Ресурси Інтернет:

1.      htt://www.solarenergy.iatp.org.ua

2.      htt://www.meta.ua

3.      htt://www.google.com

4.      htt://www.webzz.ru/pics/

5.      htt://www.animationfactory.com

6.      htt://travel.kyiv.opg/map/

Обдаровані учні:Учні самостійно вміють користуватись  вищезазначеними програмами, комп’ютером та допомагають іншим учасникам проекту.

 Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання проводиться згідно складених форм оцінювання.

Завершується оцінювання презентацією роботи в класі та оголошенням результатів конкурсу.

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
30 березня 2020
Переглядів
3032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку