Мета :зацікавити учнів до пошукової та творчої діяльності та ознайомити з походженням історичних назв малих населених пунктів Житомирщини ;сформувати у дітей здібність нестандартно трактувати (відтворювати) ту чи іншу тему, розвивати творче сприйняття і самостійність мислення, навчити дитину творчо підходити до рішення будь-яких проблем.
Завданняформування в учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці;використання суб’єктивного досвіду набутого учнями;підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів;розвивати мисленнєву діяльність школярів та творчі здібності.
Тип проекту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}за основною діяльністюза предметною галуззюза характером контакту за тривалістю за кількістю учасників Дослідницько-творчий Міжпредметний (історія , образотворче мистецтво)Серед учнів класу Короткостроковий (2 неділі)Індивідуальний
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Учасники проекту. Учні 7 класу. Стислий опис проекту. Учні роблять дослідження топонімів ( історія виникнення назв населених пунктів ) сіл Житомирської області. Обирають цікаві на їх погляд назви сіл. Наступним етапом роботи над проектом є створення ескізів емблем обраних ними населених пунктів . Результати роботи представляють у вигляді презентації ескізів в подальшому оформлених в альбом .
Етапи роботи над проектом 1. Підготовчий етап {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміст діяльності вчителя 1. Представлення теми .2. Мотивація . Мозковий штурм.«Який герб нашої держави?» «Чи має герб місто Житомир ?» « Чи має герб смт Черняхів ?» « А чи є герб, емблема у нашого села?»( демонстрація прикладів гербів)3. Допомога у постановці завдання «Як встановити «справедливість?» - Створити ескізи емблем населених пунктів. 4. Згадати з учнями , що таке емблема ,геральдика , стилізація . На цих чотирьох етапах використовується наочність .5. Розподіл завдань (завдання для кожного учня індивідуальне )Учні самі обирають населені пункти , які будуть ілюструвати для того , щоб під час пошуку опрацювали більшу кількість інформації .
Стилізація це один із прийомів візуальної організації образного вираження, при якому виявляються найбільш характерні риси предмета і відкидаються непотрібні деталі. Стилізація як процес роботи являє собою декоративне узагальнення зображуваних об'єктів (фігур, предметів) за допомогою ряду умовних прийомів зміни форми, об'ємних і колірних співвідношень
2. Етап планування {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміст діяльності вчителя. Пропозиції вчителя , щодо плану роботи над проектом . Пропозиція вчителя , щодо часу виконання (2 неділі). Сформувати уявлення про очікувані результати форму звіту:усний захист проекту, коротка розповідь про походження назви населеного пункту з демонстрацією ескізу та опису техніки й використаних матеріалів . Результатом роботи над проектом буде сформованість у дітей вміння працювати самостійно, добирати матеріал для виконання завдання, оцінювати та аналізувати свою роботу та роботу однокласників. Запропонувати учням самостійно розробити критерії оцінювання роботи над проектом .
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Ім’я Коментарі Чи сподобався мені цей проект ?Чи був він для мене інформативним ?Чи зручними та зрозумілими були для мене рекомендації ?Чи сподобалось мені працювати одному ? Чи є мій вклад в кінцевий результат проекту ?Чи здобув я дослідницькі навички ?Які саме навички я здобув під час роботи над проектом ?Які навички під час роботи над проектом вдосконалив ?Яких навичок і знань мені не вистачало ?Щоб я змінив у своїй роботі над проектом ?Самооцінювання
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміст діяльності учнів. Розробка плану збір інформації про топоніми ;консультація з вчителем ;створення ескізів ;консультація з вчителем ;завершення роботи над ескізами ;(малюнок на аркушах А4 в обраній самостійно техніці та матеріалів );презентація ескізів;оцінювання роботи учасників проекту ;створення альбому ;Форма збору інформації – мережа Інтернет. Критерії оцінювання роботи над проектом .
3. Етап дослідження , аналізу{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміст діяльності вчителя1. На цьому етапі вчитель спостерігає , коригує діяльність учнів в разі потреби (проводить консультації з метою уникнути повтору назв населених пунктів , допомога у виправленні помилок в ескізах)Наголосити учням , що при використанні інформації , вони повинні також вказувати джерела з ,яких брали інформацію
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміст діяльності учнів. Учні закінчують проекти. Захист проекту( усна коротка розповідь про походження назви населеного пункту з демонстрацією ескізу та опису техніки й використаних матеріалів ). Розповідають з якими труднощами зіткнулися під час виконання проекту , що їм найбільше сподобалось в процесі виконання , що не сподобалось . Оцінюють власні результати та результати однокласників.