23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Розробка уроку з образотворчого мистецтва "Образ міста . Перспектива вулиці. "

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва " Образ міста . Перспектива вулиці" допоможе ознайомити та закріпити в учнів знання про закони перспективи, також за допомогою ілюстрацій показати поетапність виконання завдання.
Перегляд файлу

                        Образотворче мистецтво, 7 клас.

Тема. Образ міста . Перспектива вулиці.

Мета.

Формування предметних  компетентностей:  сприяти збагаченню знань учнів про основні  правила передавання простору  на площині.

Формування ключових компетентностей : 

предметної мистецької : продовжувати надавати знання про повітряну та лінійну перспективи ,скорочення їх розмірів, змін співвідношення світлотіні, правила розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового розташування;

міжпредметної естетичної : : розвивати в учнів вміння за ілюстраціями  здійснювати аналіз основних архітектурних стилів,  формувати образне, просторове мислення;

загальнокультурної: виховувати інтерес до такого виду мистецтва, як архітектура та живопис , ціннісне ставлення до шедеврів мистецтва, естетичний смак.

Обладнання: репродукції картин відомих художників К Піссаро ,                         К. Моне   зображення робіт  відомих архітекторів, фотозображення, презентація, комп′ютер.

Матеріали та інструменти : альбом для малювання, простий та кольорові  олівці, гумка, гуаш або акварель, пензлі №4, 6, ємність для води, серветки для витиранння рук і пензлів, палітра.

Основні поняття : точка сходження, точка зору, лінія горизонту,  повітряна перспектива .

Тип уроку: комбінований урок.

 

                                              Хід уроку 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда  

Учитель пропонує пригадати та дати визначення такому виду мистецтва , як архітектура,   з′ясовати основні положення та правила побудови перспективи: 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На попередніх уроках  ви  вже  спробували свої сили в проектуванні,  а    саме : проектували  будинок  в кутовій перспективі. Сьогодні продовжуємо свою творчість. Уявімо себе  архітекторами, задача яких спроектувати частину вулиці, але для того, щоб наше зображення було правильним,  а не спотвореним скористаймося певними правилами.

ІV. Вивчення нового матеріалу. 

Пояснення вчителя 

Картини на яких зображені споруди , вулиці, сквери , майдани, площі належать до жанру міського пейзажу. Саме ці об′єкти творять  образ  того чи іншого міста. Подорожуючи країною ми з захопленням розглядаємо архітектуру кожного міста. І  варто визнати,  що всі вони різні та неповторні .   Як часто у вас виникає бажання повернутись в улюблене місто ?  Чи не замислювались ви чому це відбувається?   Ми повертаємось думками  знову і знову туди ,створюючи в своїй уяві картинку-образ , щоб відчути усю  « палітру» настроїв – піднесення, радість, душевний спокій,  затишок та ін. Усі ці міста – це велика праця архітекторів , саме вони створюють той неповторний образ.

 Створення міського пейзажу вимагає використання чітких правил . Одним із таких є закон лінійної перспективи, що використовується для побудови вулиць. Іноді вони бувають прямими ,  (   схема побудови перспективи з однією точкою сходження)

 а інколи з поворотами ( схема побудови перспективи з різними точками сходження )

при цьому і в першому і в наступному випадках горизонтальні лінії фундаментів будівель, вікон, тротуарів будуть спрямовані на лінію горизонту. І ще не менш важливим є поняття «точка зору». Від положення якої залежить і  правильність зображення.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

     Організація сприйняття творів мистецтва.  

Учитель пропонує учням розглянути репродукцію картини та проаналізувати її.

Слово вчителя

Картина « Аvenue de l Opera»  К. Піссарро  - яскравий приклад архітектурного пейзажу .  Вулиця зображена відповідно до законів перспективи , тобто віддаляючись вона звужується, зображення стає нечітким та розмитим,  на відміну від об′єктів , що знаходяться на передньому плані, вони ж навпаки більші за розмірами та з чіткими контурами.  Стіни будівель ліворуч розташовані під прямим кутом до лінії горизонту. ( зображення картини Піссарро)

Практичне завдання 

 Намалюйте архітектурний пейзаж  з перспективою вулиці.

Пояснення завдання.

Зображення архітектурних споруд виконується з обов′зковим використанням правил перспективи.

Правила лінійної перспективи:  

 

 

 

Послідовність  виконання роботи:  

1. Проводимо лінію горизонту ,визначаючи на ній місце розташування точки сходження. 

 2. Відносно точки сходження зображаємо вулицю з поділом на проїжджу частину та тротуар.

3. Робимо побудову корпусу двох найближчих  будинків з двох сторін вулиці.  Площини  будинків, які  знаходяться з протилежних сторін відносно вулиці будуть сходитись в одній точці ( точці сходу , яку ми визначили на лінії горизонту).

4. Промальовуєм  деталі: вікна, двері т ін. Під час цієї роботи слідкуємо за пропорційним скороченням розмірів предметів.    

    

 Індивідуальна робота за творчим завданням.                

VІ. Домашнє завдання.

Завершити роботу вдома фарбами , додавши фігури людей, озеленення  та ін.                                                                                              

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку