Тема Рекламний дизайн.
Мета: сприяти формуванню ключових компетентностей: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримувати його;
предметних: сприяти поглибленню знань учнів про прикладну графіку – плакат, формуванню уявлення учнів про рекламний дизайн, розвитку вміння створювати ескіз рекламного інформаційного плакату;
сприяти вихованню прагнення до особистої творчості
Завдання уроку:
Професія рекламного дизайнера.
Рекламна продукція.
Основні ознаки та призначення рекламного плакату.
Особливості композиції плакату.
Творче завдання: створити ескіз рекламного плакату художніх матеріалів або концертної афіші.
Обладнання: для вчителя: мультимедійний екран, презентація, зразки рекламних плакатів
Для учнів: альбоми, графічні та живописні матеріали, ємність для води, пезлі.
Тип уроку: комбінований
Мистецька абетка:
Графічний дизайн в рекламі - це процес вирішення проблеми візуальними засобами.
Шрифт – виразник культурної спадщини народу і розглядається як засіб естетичного і художнього оформлення носія інформації, в поліграфії є одним з найважливіших засобів оформлення будь-якої друкованої продукції.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотиваційний момент
Метод «мозкового штурму» : які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «реклама»?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «місткий кошик»:учні малюють кошик, вчитель пропонує написати всі складові графічного дизайну (де застосовується)
ІV. Теоретичний матеріал.
Вчитель демонструє відео презентацію «Рекламний дизайн»
Сучасна реклама - складне виробництво, що вимагає всебічних знань.
Графічний дизайн в рекламі - це процес вирішення проблеми візуальними засобами.
Мета рекламного дизайну в тому, щоб створити візуальне рішення проблеми комунікації, створити правильний образ, зрозумілий аудиторії.
Найбільша проблема в рекламі, коли дизайнер (або дизайн-бюро) закохується в свій прекрасний твір, створюючи те, що подобається самому собі, забуваючи, що він існує на гроші замовника і повинен стояти «на сторожі капіталістичних інтересів, забезпечуючи рівні продажів і робочі місця
Фотографії в рекламі привертають більше уваги, ніж малюнки.
Ілюстрації, що зображують людей, привертають увагу на 23% більше, ніж ілюстрації, що зображують неживі предмети.
Малюнки привертають увагу дітей, і їх часто використовують у відповідній рекламі.
Рекламні оголошення, надруковані на кольоровому папері, більш ефективні, ніж на простому.
Око спочатку затримується на кольоровій рекламі, а потім вже на чорно-білій
За ступенем сприйняття кольоріввід кращого до гіршого вони розташовуються в наступному порядку:
Перший рекламний друкований плакат був віддрукований в друкарні англійця У. Кекстона в 1477 році. Однак і в античності і середні віки існували передплакатні форми зовнішньої реклами. У стародавньому Римі балу широко поширена така передплакатна форма як графіті - від латинського «grafio» - «дряпається». Графіті представляли собою рекламні тексти рідше малюнки, які надряпують або наносилися фарбою на стіни будинків жителями античних міст.Так для анонсування вистав на стіні театрів малювали барвисту протоафішу. Ця «афіша» крім назви подання та дати містила живописне зображення найдраматичніших і видовищних моментів театрального дійства.
З'явилося слово «білболрд» понад 100 років тому в США для позначення дерев'яних дощок, які здавалися в оренду рекламодавцям для розміщення рекламної інформації. Якщо самому поняттю «білборд» всього 100 років, то історія самого рекламоносія набагато довша.
Правило «Трьох секунд»
Одна з найпоширеніших помилок при роботі дизайнерів над плакатом полягає в ігноруванні класичного правила «Трьох секунд». Всього лише те, що на вулиці у нас є приблизно три секунди, щоб повідомити аудиторії про свій продукт / послугу. І це головний параметр, що впливає на те, як потрібно підходити до дизайну для зовнішньої реклами.
Наприклад, рекламу в пресі людина бачить, перегортаючи журнал. На перегляд смуги він може витратити стільки часу, скільки вважатиме за потрібне, а отже, у нього є можливість уважно розглянути її, прочитати весь текст, записати адресу і телефон. Мало того, він може в будь-який момент повернутися до рекламного повідомлення.
Усього цього, як правило, позбавлена зовнішня реклама. Рекламні поверхні розташовані на вулиці, де люди майже завжди знаходяться в русі, намагаючись дістатися кожен до своєї мети. Вони зосереджені на своїй дорозі і велику частину уваги приділяють власної безпеки та можливості заощадити дорогоцінний час. При цьому рекламні конструкції рідко знаходяться в зоні прямої видимості і, як правило, вихоплюються з навколишнього простору тільки бічним зором. У результаті час контакту з рекламною інформацією виявляється вкрай коротким. Отже, у людини немає часу на читання довгого і тим більше глибокодумного тексту, йому ніколи уважно розглядати складні картинки, намагаючись зрозуміти, що ж там зображено.
Крім обмеження за часом повноцінному контакту з рекламою заважає одноразовість цього контакту, особливо якщо людина їде в машині і повернутися до промайнуло постеру у нього немає ніякої можливості.
Висновок простий - макети для зовнішньої реклами повинні бути досить простими як за формою, так і за змістом. Надлишкова інформація розсіює увагу і заважає ефективно впливати на аудиторію.
Шрифт є виразником культурної спадщини народу і розглядається як засіб естетичного і художнього оформлення носія інформації, в поліграфії є одним з найважливіших засобів оформлення будь-якої друкованої продукції.
Найбільш зручно читаються і є розбірливими шрифти Times Roman і Verdana. Саме ці шрифти вживаються в більшості рекламних плакатів. Ними виконується найбільш важлива інформація, яку бажає донести продавець до споживача товару.
У сучасній рекламі існує тенденція - використовувати шрифти без зарубок.
Гарнітура Verdana є прикладом шрифту без зарубок. Букви в цьому шрифті мають геометричну форму, вони однакової товщини, акуратні і відкриті. Такий шрифт, на думку психологів, позитивно впливає на візуальне сприйняття.
На легкість для читання впливають такі фактори:
Форма шрифтових знаків (малюнок або тип шрифту, розмір, пропорційність відносини ширини знаку до його висоти, ритм форми, насиченість, колір);
Шрифтова композиція (довжина рядка (написи) або ширина шрифтового поля (колонки), пробіл навколо рядка або шрифтового поля, інтервал між рядками, шрифтовими полями, форма рядків, шрифтового поля, ритм рядка і композиції тексту, колірне рішення);
Чіткість шрифту (відношення кольору шрифту до кольору фону, фактура, якість виконання);
Ясність шрифту (пізнаваність знаків, їх диференційованість, виправдана простота форм, представлення змісту).
Мета афіші: Сповістити аудиторію про захід, що готується (концерт, виставу)
Плакат і афіша впливають на глядача дуже короткий час (скороминущий погляд). Саме тому вони повинні бути дуже емоційні і красиві, щоб змусити погляд людини зупинитися і уважніше вдивитися у зміст.
плакат або афіша повинні доставляти глядачам (потенційним покупцям) естетичну насолоду
Дизайн плакатів і дизайн афіш - особливий напрямок в поліграфічному дизайні. Водному зображенні повинні бути присутніми сюжет, інтрига, емоційне напруження, спонукання до дії і цілісність форми
V. Практичне завдання
Учні виконують ескіз рекламного плаката або афіші
VІ. Закріплення матеріалу.
VІІ. Підсумок уроку
Оцінювання робіт учнів (метод «ярмарок»)
Додаток
Про колір у рекламі варто поговорити окремо.
Кожен колір має свою дію:
Зелений колір заспокоює нервову систему, знижує біль, втома, нормалізує кров'яний тиск.
Блакитний колір знімає болі при невралгії, запаленнях.
Помаранчевий стимулює почуття й прискорення серцебиття, підвищує кров'яний тиск, створює атмосферу благополуччя і веселого настрою.
Жовтий допомагає зосередитися, загострює сприйняття і сприяє вирішенню складних ситуацій, завдань і проблем.
Червоний колір - теплий і дратівливий, стимулює мозок, поліпшує настрій.
Фіолетовий діє на серце і кровоносні судини.
Червоний колір віддають перевагу люди влюбливі.
Зелений - здібні та врівноважені.
Синій - розчаровані.
Коричневий - консервативно налаштовані люди, які не бажають нічого міняти.
Жовтий, оранжевий - життєрадісні, імпровізують.
Фіолетовий - люди з нестійким характером.
Чорний - підкреслює владу і стриманість.
Нижче наведені деякі з основних значень різних квітів у християнській цивілізації (тобто це споконвічно російська трактування кольорів):
білий колір - срібло, чистота, правдивість, Європа, християнство;
жовтий колір - золото, багатство, сміливість, Азія, буддизм;
червоний колір - сила, демократія, революційність, Америка;
зелений колір - родючість, розквіт, юність, Австралія, іслам;
синій колір - невинність, миролюбність;
фіолетовий колір - печаль, лиха;
чорний колір - траур, смерть, Африка.
Асоціації квітів з континентами можна побачити в багатобарвному «логотипі» Олімпіади, що символізує єднання всіх країн.
Сучасна колірна семантика дещо багатші і набуває більше відтінків та смислових асоціацій: