Технологічна карта уроку

Про матеріал
Технологічна карта уроку української мови на тему "Правила вживання апострофа. Правильна вимова і написання слів з апострофом " 5 клас.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку української мови

ПІБ учителя: Дорошенко Наталія Василівна
Клас: 5
Тема уроку: Правила вживання апострофа. Правильна вимова і написання слів з апострофом.
Цілі уроку:

Навчальні  повторити,  систематизувати  й  узагальнити  знання  учнів  про  апостроф,  удосконалити  навички  правильної  вимови  й  написання  слів  з  апострофом,  навчити  учнів  оперувати  мовознавчими  термінами,  застосувати  знання  у  нестандартних  ситуаціях;  формувати  вміння  аналізувати,  порівнювати,  визначати головне, робити висновки, поповнювати словниковий  запас  слів  учнів;

Розвивальні - розвивати  навички  самостійної  роботи,  уяву,  творче та логічне мислення, мовлення;   

Виховні виховувати в учнів любов до української мови,  старанність, наполегливість, бажання творчо працювати, повагу один до одного.

 

Обладнання уроку:  таблиця  «Правила  вживання  апострофа»,  підручник,  індивідуальні  картки  «діряві  слова»,  тлумачні

словники, аудіозапис музики, конверт з  ілюстраціями, «мовне  дерево», листячко до  «мовного дерева», мікрофон.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.

Компетенції учнів на уроці:

спілкування державною мовою

володіти всіма видами  мовленнєвої діяльності;

інформаційна

аналізувати  мовні  явища,  розвивати  грамотність учнів;

учитися    впродовж    життя

здійснювати  аналіз  власної діяльності,  рефлексію;

соціальна і  громадянська

формувати навички роботи в

групі, співпрацювати з іншими на результат;

здоров’язбережувальна

 

дбати про здоров’я дітей

Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Організація початку уроку,

мотивація

 

1 хв

Налаштувати учнів на урок

 

Розповідь

 

Розповідає

Слухає

Актуалізація опорних знань учнів

 

4 хв

Повторити   правила

Бесіда

«Мозковий штурм»

Ф

Запитує, доповнює, уточнює відповіді дітей

Відповідає на питання, доповнює, запам’ятовує

Етап цілепокладання

3 хв

Формування мети і цілей уроку;

прогнозування змісту та результатів роботи

Оформлення «мовного дерева»

«мовне

дерево», листячко до  «мовного дерева»

І

Ф

Спостереження, допомога, повідомлення мети та цілей уроку

Заповнення очікувань на листочках, колективне створення дерева

Етап цілереалізації

 

30 хв

Закріплення знань, умінь і навичок

 

 

 

 

 

1.Опрацювання епіграфа

 

Мотивація до навчання

Читання епіграфа

Бесіда

Ф

Опрацювати епіграф, пояснити його

Прочитати епіграф, пояснити його

2.Перевірка домашнього завдання.

 

 

 

 

Закріплення знань, умінь і навичок

 Робота в групі

Робота в «четвірках»

Г

Назвати переможця

Визначити  вірш,  в  якому  вживається  багато  слів  з  апострофом, підрахувати кількість,

3.«Діряве слово»

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Виконання вправи під музику

Робота з картками

І

Звучить музика, вчитель спостерігає, дає рекомендації

Діти виконують завдання

4.Фонетикоскладач

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Відгадування загадок про звуки, складання слів

Бесіда

Ф

Читає загадки

Відгадати слово за звуками

5. Завдання  з  ключем

 

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Розподільна робота

Робота з картками

І

Консультує, допомагає, перевіряє діяльність учнів

Записати

слова  у  2  колонки:  з  апострофом  і  без  апострофа,  з

перших літер прочитати вислів)

6. Гра  «Цікава  фонетика»

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Робота біля дошки

Виконання вправ біля дошки

Ф

Перевіряє, пояснює

Написати  фонетичну

транскрипцію  слів

7. Робота з підручником

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Робота біля дошки

Виконання вправ біля дошки і в зошиті

Ф

І

Перевіряє, допомагає, пояснює

Впр.382, 383, 384

ст. 155

 

8. Фізкультхвилинка

 

Відпочинок

Перегляд відео або розповідь вчителя

 

 

Слідкує за правильним виконанням рухів

Виконання рухів, вправ за вказівкою вчителя

 

 

9. Орфографічний

  дубль-диктант

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Диктант із завданням

Диктант

Ф

І

Читає слова диктанту, перевіряє правильно підібрані слова

До  слова  записати

власний     приклад з тією самою орфограмою;

знайти  в  тлумачному  словнику  слово  «арф’яр»  і

пояснити його лексичне значення.

10. Гра  «Тренуємо  пам’ять»

 

Закріплення знань, умінь і навичок

Прослухати вірш, виконати  завдання

Бесіда

Ф

І

Читає вірш,  перевіряє слова, записані учнями

Прослухати  вірш,  запам’ятати, записати якнайбільше слів з апострофом

11. Вправа  -  асоціація 

 

Закріплення знань, умінь і навичок

«Упізнати» слова з апострофом

Метод ілюстрацій, бесіда

Ф

Показ  ілюстрацій

 

Розглянути ілюстрації, якщо  у  назві  є  апостроф  -  учні  плескають у долоні, якщо нема - не плескають

Рефлексія

5 хв

Закріплення знань, умінь і навичок, підсумок роботи, аналіз очікувань.

 Відповісти на питання

 

метод «Мікрофон»

Ф

Вчитель ставить питання. Звернемося  до  «мовного  дерева», до епіграфа.

Відповідати на питання,

обговорюємо, аналізуємо сподівання учнів

Оцінювання

 

1хв

Оцінювання роботи учнів на уроці

Оцінити  роботу кожного учня

оцінювання за участь у кожному етапі уроку, самооцінювання

Ф

І

Виставлення оцінок, аргументація, пояснення.

Щоденник

 

Домашнє завдання

1 хв

Домашнє завдання для закріплення

Записати домашнє завдання

Завдання та вправи відповідно до рівня знань

Ф

Дати завдання, пояснити алгоритм виконання

Записати в щоденник

 

 

 

 

*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Література:

Для вчителя

Для учнів

Великий тлумачний словник сучасної української: бл. 250000 сл. / В. Т. Бусел (уклад. та голов. ред.). – К. ; Ірпінь : ВТФ „Перун”, 2005. – 1728 с.

Великий тлумачний словник сучасної української: бл. 250000 сл. / В. Т. Бусел (уклад. та голов. ред.). – К. ; Ірпінь : ВТФ „Перун”, 2005. – 1728 с.

Календарне планування

 

Методичні рекомендації щодо викладання української мови у 2020/2021 навчальному році

 

Українська мова.5клас.:підруч.для закл.загальн.середн.освіти/С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова.-Вид.2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми.-К.:Грамота,2018

Українська мова.5клас.:підруч.для закл.загальн.середн.освіти/

С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова.-Вид.2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми.-К.:Грамота,2018.

УКРАЇНСЬКА МОВА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804

 

 Усі уроки української мови.5 клас.ІІ семестр/Є. П. Голобородько, К.Ю. Голобородько, О. А. Павлик, С.В. Мунтян, І. А. Бондаренко.-Х.:Вид. група «Основа», 2013

 

Додаткова літ-ра: Журнал «Дивослово», «Українська мова та література в школі», Сайт «На Урок», «Всеосвіта» та ін.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кваша Тетяна Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
9908
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку