Технологічна карта уроку
Тема шкільного курсу: Титан духу і думки
Урок № 23
ПІБ учителя:
Клас: 10
Тема уроку: Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості І. Франка
Цілі уроку:
Навчальні – збудити бажання краще пізнати глибинний зміст ліричних творів І. Франка. Розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій «Чого являєшся мені у сні?», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня». Творчо осмислити і відтворити події, що відбувалися в житті І. Франка |
Розвивальні – розвивати вміння учнів досліджувати художні особливості творів |
Виховні – виховувати інтерес до поетичної творчості поета, чистоту і благородство почуттів |
Обладнання уроку: портрет письменника, збірка «Зів'яле листя», презентація уроку, відео файли, дидактичний матеріал, хмари слів, ПК.
Тип уроку: комбінований
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». |
Інтимна лірика. Збірка «Зів’яле листя». Поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…» |
розповідає про зб. «Зів’яле листя»; виразно й осмислено читає твори, аналізує їх; визначає й коментує засоби художнього увиразнення; знає і пояснює відмінність між громадянською та інтимною лірикою. |
Місце любовної теми у творчості І. Франка |
Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.
|
висловлює судження про важливість кохання в житті людини; порівнює специфіку виражальних засобів у поезії і музиці в розкритті інтимних мотивів; аналізує сучасні інтерпретації інтимної лірики І. Франка в музичних композиціях.
|
|
|
|
Перебіг уроку
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД* |
Діяльність |
Діяльність |
Способи оцінювання діяльності учнів, форми зворотного зв’язку |
1. Мотивація навчальної діяльності |
3 хв. |
Визначення теми і мети уроку. |
Читаємо епіграф. “…в душі стоїть село Франкової любові і печалі, Так начебто в його листки зів’ялі Листок мого кохання занесло” Д. Павличко “Лолин” . Давайте подумаємо: - Чому в’яне листя? - Що потрібно для того , щоб воно жило? - Перенесемо це на кохання… Тепло долонь, сонце серця, життєдайна енергія – все це необхідно для того , щоб любов не зів’яла. А якщо цього немає, наступає лірична драма. Роздумовуємо про актуальність любовної теми.
|
Робота з епіграфом
|
Ф |
Налаштовує учнів на роботу на уроці. Визначає мету уроку. |
Записують епіграф, обговорюють актуальність проблеми порушеної в ньому. З’ясовують тему уроку, сприймають повідомлення вчителя. Усвідомлення того, що кохання – найвеличніше з почуттів, яке надихає людину на шляхетні вчинки. |
|
3.Актуалізація опорних знань |
5 хв. |
Пробудження зацікавленості в учнів пригадати те, що вони знають. |
Давайте пригадаємо те, що вже відомо про І. Франка з попередніх уроків (хто такий І. Франко, роки життя, перша збірка, як називають Франка, творча спадщина) |
Вправа «Пригадай»
|
І
|
Допомагає пригадати вивчене |
Пригадують вивчену інформацію |
|
4.Усвідомлення змісту |
17 хв. |
Ознайомлення учнів з інформацією, її аналіз та особисте розуміння учнями. |
Перегляд відео «Тричі мені являлася любов». Обговорення (Чи можемо ми назвати поезію «Тричі мені являлася любов» біографічною? Які жінки подобалися Франку? Як закінчилася ця любовна драма?) |
Відеоматеріали
Обговорення
|
Ф |
Організовує перегляд відео. Створює ситуацію, яка не залишає байдужим нікого, активізує їх роботу. |
Сприймають нову інформацію. https://www.youtube.com/watch?v=2ItNPHCCs1A Аналізують почуте. |
|
|
|
|
Композиція збірки «Зів’яле листя». Охарактеризуємо три жмутки. |
|
І
|
Повідомляє завдання. |
Сприймають і засвоюють нову інформацію. |
|
|
|
|
Знайти в хмарі слів назви поезій Франка, проаналізувати їх. |
Хмара слів |
І
|
Повідомляє завдання. |
Знаходять назви поезій, Аналізують поезії |
Аналіз поезій відправити через Google Classroom (код класу: ttjcdjl). До 24.11.2020 |
|
|
|
Дати відповідь «Що є кохання для Франка?» |
Гра «Дешифруваль-ник» Проблемне питання |
І |
Щоб дізнатися, яке проблемне питання потрібно розкодувати QR код. Щоб відповісти на питання, вчитель рекомендує проаналізувати назву збірки, епіграф до уроку, рядки поезій, що вивчалися на уроці. |
Розкодовують код. Використовуючи набуті знання на уроці, учні роздумовують над проблемним питанням. |
|
|
2 хв. |
Вийти за межі існуючого музейного простору, донести інформацію про життя І. Франка та його сім'ї учням, а також долучити до життя музею та українського мистецтва якомога ширшу аудиторію |
Провести коротку екскурсію віртуальним музеєм |
Віртуальна екскурсія |
І |
Організовує віртуальну екскурсію |
Віртуальний музей родини Франка в Києві. https://frankovi.com.ua/3d-tur/?fbclid=IwAR0tXgb5ew7U0n-P0jx_VghHjdr6KTcDRcbKE5z62CqB3rr6KRr8IgVgJYg
|
|
7.Оцінювання навчальної діяльності |
1 хв. |
|
Зайти на сайт на урок, пройти тему «Збірка І. Франка «Зів'яле листя»» |
Онлайн-тест |
|
Повідомляє завдання, організовує проходження тесту |
Відповідають на питання. Код доступу 3270869 |
Онлайн від 1-12 балів |
5.Рефлексія |
1 хв. |
Прояснення змісту опрацьованого. Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти. |
Уявляємо як одягаємо дерево, листочки якого облетіли. Для цього використовуємо слова-листочки. Сьогодні на уроці було багато слів, тому наше дерево знову зелене. |
Дерево знань, слова-листочки |
І |
Пояснює завдання |
Прояснюють для себе зміст опрацьованого, аналізують що відбулося на уроці. |
|
6.Домашнє завдання |
1 хв. |
1.Вивчити вірш напам’ять (на вибір учня) Опрацювати підручник с. 85-91. 2. Написати есе на тему «Кохання – щастя чи в’язниця, Бог від якої заховав ключі». 3. Створити меми про Івана Франка |
Учитель одночасно задає д/з двох або трьох рівнів. Перший рівень — обов’язковий мінімум. Другий рівень завдання — тренувальний. Третій рівень— творче завдання.
|
Прийом «Три рівні д/з» (за Гіном)
|
Ф І
|
Пояснює д\з. |
Учні записують д\з у щоденники |
Вірш відзняти на відео і відправити через Google Classroom (код класу: ttjcdjl). до 27.11.2020. Есе та меми відправити через Google Classroom (код класу: ttjcdjl). До 24.11.2020 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Інструкції учням з опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань із зазначенням очікуваних результатів, яких має досягти учень, та дедлайнів виконання.
1.Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику на с. 85-91. (Краще пізнати глибинний зміст ліричних творів І. Франка. Розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій «Чого являєшся мені у сні?», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня». Творчо осмислити і відтворити події, що відбувалися в житті І. Франка)
2. Проаналізувати поезії: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені у сні», використовуючи схему. Аналіз поезій відправити через Google Classroom (код класу: ttjcdjl). До 24.11.2020
Схема аналізу поетичного твору
1.Автор і назва твору.
2. Тема твору.
3. Основна думка поезії.
4. Які життєві обставини викликали написання поезії.
5. Мотив і Жанр поезії.
6. Ключові образи твору.
7. Художні засоби.
8. Ваші роздуми і почуття, навіяні поезією.
3.Пройти тестування на сайті на урок. Код доступу 3270869
(до наступного уроку - 24.11. 2020)
Перелік завдань для опрацювання учнями
Для всіх учнів (обов’язковий мінімум)
(до наступного уроку - 24.11. 2020)
Для високого і достатнього рівня знань
Література:
Для вчителя |
Для учнів |
Українська література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / Олександр Авраменко, Василь Пахаренко. – К.: Грамота, 2018. – 256 с.: іл. |
Українська література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / Олександр Авраменко, Василь Пахаренко. – К.: Грамота, 2018. – 256 с.: іл. |
Навчальна програма у 10-11 класах (рівень стандарту), затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407. |
Франко І. Зів'яле листя / Упоряд. та підгот. текстів Б. Тихолоза. – Л. : Літопис, 2006 |
Іван Франко і методика викладання української літератури: навчально-методичний посібник / Володимир Микитюк. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, - 2017. – 200 с. |
Читаємо Франка. До 160-ої річниці народження https://www.youtube.com/watch?v=brFQJGc-Cxk
|
Навчальна гра на уроці літератури / Наталія Савчук. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с. – (Б-ка «Шк. світу»). – Бібліогр.: с. 125-127 |
Чого являєшся мені..» https://www.youtube.com/watch?v=Cd9iH25aBjY «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» https://www.youtube.com/watch?v=giHCWy-6DDM
|
Франко І. Зів'яле листя / Упоряд. та підгот. текстів Б. Тихолоза. – Л. : Літопис, 2006 |
|