Технологічна карта уроку математики в 6 класі. Тема "Модуль числа"

Про матеріал
В умовах карантинних обмежень всі учасники навчального процесу були вимушені перейти до навчання з використанням технологій дистанційного навчання. І тут з’являється багато запитань у вчителів: Як правильно спланувати урок з дотриманням Санітарного регламенту при використанні технічних засобів навчання? Як краще вмотивовувати здобувачів освіти до навчання? Які прийоми та методи ефективніші на тих чи інших етапах уроку? Тощо. Даний матеріал подано у вигляді технологічної карти уроку. Містить активні посилання на веб-сервіси, де розташовані завдання, які одночасно і зацікавлять школярів, і допоможуть засвоєнню нових знань. Матеріал може бути використаний при підготовці вчителем до уроку, який проводиться в синхронному режимі, так і в асинхронному.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

Тема шкільного курсу: Раціональні числа та дії з ними

Урок № 64

ПІБ учителя: Михайлова Вікторія Володимирівна

Клас: 6
Тема уроку: Модуль числа

Цілі уроку:

Навчальні –  сформувати уявлення учнів про геометричний зміст поняття «модуль числа»; виробити вміння читати, записувати вирази, що містять модуль, знаходити значення виразів, що містять числа під знаком модуля; навчити розв’язувати найпростіші рівняння з модулем, сприяти розвитку математичної мови, оперативної пам'яті, довільної уваги, наочно-дієвого мислення

Розвивальні - розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати увагу, розвивати усне мовлення

Виховні – виховувати вміння висловлювати свою точку зору, слухати відповіді інших, брати участь в діалозі, формувати здатність до позитивного співробітництва, виховувати культуру поведінки при фронтальній роботі, індивідуальній роботі


Обладнання уроку: ноутбук, презентація до уроку

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Модуль числа

 

-модуль числа,

-геометричний зміст поняття «модуль числа»,

-модуль від’ємного числа,

-модуль додатного числа,

-модуль числа нуль,

-модулі протилежних чисел

 

 

-знаходження модуля числа,

- знаходження модуля координати точки,

-запис виразів, які містять модуль числа,

-читання виразів, які містять модуль числа,

-знаходження значень виразів, що містять знак модуля,

-розв’язання найпростіших рівнянь, які містять знак модуля,

-організація своєї навчальної діяльності для досягнення результату,

- самостійно працювати з новим, доступним за складністю навчальним матеріалом, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати її,

-спілкуватися з іншими людьми,

-продуктивно співпрацювати в парі, в групі, з класом.


 


Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Організація початку уроку

1хв

Створення позитивного емоційного настрою. Створення сприятливого психологічного   клімату на уроці.

Вступне слово вчителя.

З яким настроєм ви приєдналися до уроку?

Чого б ви побажали всім нам під час уроку?

Вчитель і учні бажають успіху на уроці один одному.

 

 

Бесіда,

«Мікрофон»

    Ф

Вітається з учнями, налаштовує на плідну роботу.

 

Учні сприймають повідомлення від вчителя і однокласників та налаштовуються на роботу

Мотивація навчальної діяльності

3 хв

Формування внутрішньої потреби учнів у включенні в навчальну діяльність

Інтерактивна вправа з використанням оn-line платформи rebus1.com 1) http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%CC%CE%C4%D3%CB%DC&skip=4&mode=1

2) http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1

 

Гра «Розгадай ребус»

Ф

 

І

Інструктує учнів щодо виконання вправи.

Створює умови для формування внутрішньої потреби учнів у включенні в навчальну діяльність

 

 

Розгадують ребус.

Повідомляють про результати виконання завдання в чаті.

Повідомлення теми уроку, мети уроку

1 хв

Повідомлення тему, мети уроку; постановка завдань уроку

Повідомляє результати гри «Розгадай ребус» -учні отримали слова «модуль» і « число». Разом з вчителем формулюють тему уроку

Бесіда

Ф

Разом з учнями визначає тему і мету уроку, акцентує увагу учнів на важливість теми

 

Разом з учителем визначають тему і мету уроку

Актуалізація опорних знань

4 хв

1.Перевірка домашнього завдання.

2.Відтворення знань, що потрібні для подальшої роботи на уроці.

Інтерактивна вправа з використанням оn-line платформи learningApps.org https://learningapps.org/display?v=pgthvfdot21

 

Гра «Перегони»

І

Інструктує учнів щодо виконання вправи

Виконують вправу. Повідомляють про результати виконання в чаті

Вивчення нової теми

4хв

 

Створення проблемної ситуації

1.Розв’язування задачі.

Із пункту О одночасно вирушили дві груп туристів. Перша група вирушила на захід, друга – на схід. Через деякий час перша група знаходилась в пункті N(-15), а друга група – в пункті F(11). Порівняти, яка з груп знаходилась на більшій відстані від пункту О.

2.Висновок: для знаходження відповіді ми порівнювали не координати точок, а відстані від точки О до точки N та до точки F (модулі числа -15 та числа 11).

3. Означення модуля числа, його властивості

 

C:\Users\Виктория\Desktop\slide-12.jpg

Проблемна ситуація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда

Ф

І

Акцентує увагу учнів, чи може бути відстань від’єною величиною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом з учнями робить висновок

 

 

 

 

 

Формулює означення модуля числа, його властивості

Розв’язують задачу.

Повідомляють відповіді в чаті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом з вчителем роблять висновок.

 

 

 

 

 

 

Записують в зошити означення модуля, його властивості

Засвоєння нових знань

6 хв

Застосування набутих знань

Розвязування вправ

Приклад 1. Знайдіть модулі чисел: 0; -16; 271; 10004; 82,1; -3/4; −27/8

Розв’язання.

|0|=0; |−16|=16; |271|=271; |10004|=10004; |82,1|=82,1;|−0,7|=0,7;

−3/4=3/4; −27/8=27/8.

Приклад 2. Серед поданих чисел знайти пари протилежних чисел:

2; -7; 3,5; -2; 5/3; -3,5; 0; 1/7; 7.

Розв’язання.

2 і -2; 7 і -7; 3,5 і -3,5; 0 і 0.

Приклад 3. Знайдіть число k, якщо:

  1. k=8; 2) – k= -10; 3) - k=0

Розв’язання.

  1. 1) k= - 8; 2) k=10; 3) k=0

Приклад 4.Обчисліть:

  1. |−16|*|4|; 2) |−42|:|−2|; 3) |0|:|−2|

Розв’язання.

  1. |−16|*|4|=16*4=64; 2) |−42|:|−2|=42:2=21; 3) |0|:|−2|=0:2=0

Приклад 5. Розв’яжіть рівняння:

  1. |х|=2; 2) |х|=5,6

Розв’язання.

  1. |х|=2

х1=-2; х2=2

Відповідь: х1=-2; х2=2

  1. |х|=5,6

х1=-5,6; х2=5,6

     Відповідь: х1=-5,6; х2=5,6.

Приклад 6. Знайдіть відстань між точками:

  1. A(-10) і B( 4)   2) N(-7) і M(-4)

Розв’язання.

  1. |−10|=10; |4|=4

10+4=14

Відповідь: АВ=14

  1. |−7|=7; |−4|=4

7-4=3

Відповідь: NM=3.

Запам’ятай

Щоб знайти відстань між двома точками за їх координатами, треба:

  •                  додати модулі координат, якщо координати мають різні знаки;
  •                  від більшого модуля відняти менший модуль, якщо координати мають однакові знаки.

 

 

Бесіда

Ф

Знайомить учнів з алгоритмами розв’язання запропонованих вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Акцентує увагу на алгоритмі знаходження відстані між двома точками

Слухають пояснення, роблять записи в зошитах

Рефлексія

1 хв

Прояснення змісту опрацьованого.

Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти.

- Сьогодні на уроці я навчився…

-Було важко…

-Мені здалося важливим…

-Я зрозумів, що…

-Я відчув,що … . 

 

Бесіда

Ф

Організовує бесіду.

Прояснюють для себе зміст опрацьованого, аналізують що відбулося на уроці.

Повідомляють в чаті

 

 

 

Диференціація д/з.

1.Руханка (одразу після закінчення on-line частини уроку) https://www.youtube.com/watch?v=igmrcvpw1N0

 

2.а) Перегляд відео (за бажанням) https://www.youtube.com/watch?v=pB3zFHRVB2E

б) Опрацювання конспекту уроку в Google Classroom (на допомогу при виконанні тестових завдань)

https://classroom.google.com/w/MjAxNTMwNjc5NjEy/t/all

3. Розв’язати вправи за підручником Математика 6клас, №1004, №1006 с.176

 

4.Тренувальні тести в Google Classroom https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd88CeskoHZ0V12ELCWZDycncYzkjl4qmTbqLwdB21iNOlz8g/viewform

 

5. Інтерактивна вправа «Перегони» з використанням оn-line платформи learningApps.org https://learningapps.org/display?v=pm5ghph9t21

 

C:\Users\Виктория\Desktop\slide-13.jpg

Прийом «Три рівні д/з»

(за Гіном)

 

Ф

І

Пояснює д/з.

Інструктує учнів щодо виконання вправ.

1.Учні після І частини уроку (on-line ) виконують рухові прави.

2.Cамостійно вибирають завдання для виконання :

 або 3, або 4, або 5.

*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література:

Для вчителя

Для учнів

1.Математика.  Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

1.Математика: підручник для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. – К: Видавничий дім  «Освіта», 2014. – 304с.

2. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій/ Автор- укладач Н.П. Наволокова. – 2-ге вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 176с.

 

3.  М.В. Коновалова, Ю.О. Кудикова, О.П. Семиволос.  Педагогічні технології:  інструментарій, механізми, технологічна карта.– Х.: Вид. група «Основа», 2016.

 

4. А. О. Гін. Прийоми педагогічної техніки. — Х.: Веста: Видавництво «Ранок»,

2007. — 176 с.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
2116
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку