Технологічна карта уроку музичного мистецтва, 5 клас

Про матеріал
Технологічна карта уроку музичного мистецтва для здобувачів освіти 5-х класів з теми "У колі мистецтв". Матеріал розраховано для використання в закладах освіти.
Перегляд файлу

 

Технологічна карта уроку музичного мистецтва, 5 клас

(за модельною програмою «Мистецтво» Кондратової Л.Г.

до підручника «Мистецтво. 5 клас»(автори: Кондратова Л., Федун С., Чорний О.))

 

 

Тема 1. Мистецька абетка.

Урок № 1

ПІБ учителя: Чавунова Тетяна Вячеславівна.

Клас: 5, урок музичне мистецтво.

Тема уроку: «У колі мистецтв».

Мета уроку. Формування компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою.

Уміння: грамотно висловлювати українською мовою в усній чи письмовій формі свої враження від мистецтва; чітко формулювати судження, міркування; дискутувати щодо мистецьких явищ та інформації про мистецтво, отриманої з різних джерел.

  • Математична компетентність.

Уміння: застосовувати математичні поняття і категорії як інструменти під час створення художніх робіт; використовувати математичні знання для пояснення художньої виразності творів, логіки, структури художньої форми; аналізувати твори мистецтва та створювати власні художні твори за правилами художньої композиції.

  • Інноваційність.

Уміння: виявляти креативність у різних сферах життєтворчості, критично оцінювати та інтерпретувати явища культури з урахуванням взаємодії традицій та інновацій; пропонувати неординарні способи виконання творчих завдань, розвивати критичне мислення щодо власної художньо-творчої діяльності.

  • Екологічна компетентність.

Уміння: використовувати взаємодію “людина ─ природа” для вираження мистецькими засобами власних емоцій, почуттів, переживань; запобігати негативним впливам інформації на власний емоційний стан; поширювати засобами мистецтва ідеї свідомого споживання.

  • Інформаційно-комунікаційна компетентність.

Уміння: застосовувати цифрові технології для створення, презентації і популяризації художніх образів, мистецьких ідей; визначати художню цінністьцифрового контенту; добирати та опрацьовувати художню інформацію у пошуково-дослідницькій і соціокультурній діяльності для пізнання і творення мистецтва.

  • Навчання впродовж життя.

Уміння: визначати власні художні інтереси та потреби, виявляти мобільність у пізнанні мистецьких явищ і процесів; сприяти розвитку інтересу до мистецтва протягом життя; розвивати емоційний інтелект.

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці.

Методи навчальної взаємодії: фронтальні, індивідуальні.

Музичний матеріал:

СММ:  Естрадна композиція «Пісня ельфа» у виконанні Ф. Шеррі (скрипка), Р. Ловланда (фортепіано). М. Лисенко. Баркарола «Пливе човен» для фортепіано.

СОМ:  Карта мистецької мандрівки.

ХТД: «Сонце! Літо!» (слова Т. Лучанка, Н. Лучанко; музика Ш. Акіолі, А. Діггса).

Поняття:  композитор або композиторка, виконавець чи виконавиця, слухач або слухачка.

Обладнання: альбоми,  кольорові олівці, ТЗН (комп’ютер), музичний інструмент (баян).

Наочні посібники: підручники, альбоми для малювання, комп’ютерна презентація, портрети композиторів, нотний матеріал для глибокого пізнання мистецьких творів.

Компетенції учнів на уроці: урок сприяє формуванню ключової комунікативної компетентності    здобувачів освіти, соціокультурної компетентності, компетентності уміння вчитися.

Етап/тривалість

Діяльність учителя

Діяльність учня

Результат

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (2 хв)

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

Перевіряє готовність учнів до уроку.

 

 

Налаштовує учнів на роботу на уроці.

Учні сприймають повідомлення від вчителя та налаштовуються на роботу.

Створення сприятливого позитивного настрою на уроці. Налаштування на урок.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ  (3хв)

Учитель (декламує вірш М. Рильського «Мистецтво»).

Задає питання. Пропозиція створення проекту з теми.

Слухають вірш.

Дають відповіді на запитання вчителя.

Банк ідей щодо виконання проєкту.

 

Пробудження зацікавленості в учнів. 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (2 хв.)

Задає питання, пропонує пригадати знання з теми «Подорожі країнами і континентами».

Дають відповіді на питання вчителя.

Пригадати способи спілкування завдяки мистецтва і через мистецтво.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (до 9 хв.)

Перегляд інтерактиву з теми.

Вчитель розповідає, демонструє наочність «У колі мистецтв».

https://view.genial.ly/6339c6e2a965a10011f4194f/interactive-image-copy-copy-copy-interactive-image

 Називає тему уроку.

Вчитель ознайомлює учнів із музичним тезаурусом:

композитор або композиторка, виконавець чи виконавиця, слухач або слухачка.  Пояснює послідовність виконання поставлених завдань.

Фізкультхвилинка різних видів.

СММ: Естрадна композиція «Пісня ельфа» у виконанні Ф. Шеррі (скрипка), Р. Ловланда (фортепіано). М. Лисенко. Баркарола «Пливе човен» для фортепіано.

Вокально-хорова робота. Розспівування.

Хорова робота над піснею  «Сонце! Літо!» (слова Т. Лучанка, Н. Лучанко; музика Ш. Акіолі, А. Діггса).

Сприймають повідомлення вчителя.

 

 

Сприймають завдання та виконують роботу

під керівництвом вчителя.

 

Сприйняття  інформації, її аналіз та особисте розуміння учнями. Здобувачі освіти обирають способи творення художніх образів, зокрема цифрові, у різних видах і жанрах мистецтва для самовираження.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ (2 хв.)

Вчитель пропонує проаналізувати музичний матеріал прослуханих музичних творів та пісенного матеріалу. Ставить запитання.

Приймають участь в обговоренні та закріплюють знання про різновиди хорових колективів, особливості роботи хормейстеру та

види співочих голосів.

Закріплення знань про різновиди хорових колективів, особливості роботи хормейстеру та види співочих голосів. Здобувачі освіти встановлюють зв’язки між видами мистецтва, мистецтвом і життям. Аналізують власні емоції і почуття під час сприймання мистецьких творів і вербалізує їх; визначає та описує власні мистецькі вподобання.

 

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ (2 хв.)

Вчитель пропонує виконати взаємо та самоаналіз робіт.

Учні  користуються творчою шкалою й самі себе оцінюють.

Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо, що вдалося і тим, що потрібно засвоїти, над чим ще попрацювати. Здобувачі освіти оцінюють власні досягнення за колективно визначеними критеріями; пояснюють своє право на самовираження.

 

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ (25 хв.)

 

 

Контролює роботу учнів, надає учням індивідуальну допомогу.

Організовує слухання музики.

Виконують роботу у супроводі музики. Створюють схему майбутнього проєкту  «Хмара слів - WordArt.com»

(приклад Додаток 1)

 

 

Учні  діляться з іншими результатами творчої діяльності, пояснюють задум, пояснюють своє право на самовираженн. Беруть участь в обговоренні творів мистецтва, мистецьких і дослідницьких проєктах .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Word Art Варіант №1

 

 

 

 

 

 

Джерела інформації:

  1. Технологічна карта уроку мистецтва як сучасна форма планування педагогічної взаємодії вчителя і учнів [Електронний ресурс] Ратко М.В. – Режим доступу :// https://docs.google.com/presentation/d/1eZlwqakDer6s3Jl-vj_6Z4Ktpy-LSaiumAUPPBDPMcY/htmlpresent
docx
Додано
28 червня 2023
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку