Технологічна карта уроку музичного мистецтва, 5 клас (за модельною програмою «Мистецтво» Кондратової Л.Г. до підручника «Мистецтво. 5 клас»(автори: Кондратова Л., Федун С., Чорний О.))
Тема 1. Мистецька абетка. Урок № 1 ПІБ учителя: Чавунова Тетяна Вячеславівна. Клас: 5, урок музичне мистецтво. Тема уроку: «У колі мистецтв». Мета уроку. Формування компетентностей:
Уміння: грамотно висловлювати українською мовою в усній чи письмовій формі свої враження від мистецтва; чітко формулювати судження, міркування; дискутувати щодо мистецьких явищ та інформації про мистецтво, отриманої з різних джерел.
Уміння: застосовувати математичні поняття і категорії як інструменти під час створення художніх робіт; використовувати математичні знання для пояснення художньої виразності творів, логіки, структури художньої форми; аналізувати твори мистецтва та створювати власні художні твори за правилами художньої композиції.
Уміння: виявляти креативність у різних сферах життєтворчості, критично оцінювати та інтерпретувати явища культури з урахуванням взаємодії традицій та інновацій; пропонувати неординарні способи виконання творчих завдань, розвивати критичне мислення щодо власної художньо-творчої діяльності.
Уміння: використовувати взаємодію “людина ─ природа” для вираження мистецькими засобами власних емоцій, почуттів, переживань; запобігати негативним впливам інформації на власний емоційний стан; поширювати засобами мистецтва ідеї свідомого споживання.
Уміння: застосовувати цифрові технології для створення, презентації і популяризації художніх образів, мистецьких ідей; визначати художню цінністьцифрового контенту; добирати та опрацьовувати художню інформацію у пошуково-дослідницькій і соціокультурній діяльності для пізнання і творення мистецтва.
Уміння: визначати власні художні інтереси та потреби, виявляти мобільність у пізнанні мистецьких явищ і процесів; сприяти розвитку інтересу до мистецтва протягом життя; розвивати емоційний інтелект. Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці. Методи навчальної взаємодії: фронтальні, індивідуальні. Музичний матеріал: СММ: Естрадна композиція «Пісня ельфа» у виконанні Ф. Шеррі (скрипка), Р. Ловланда (фортепіано). М. Лисенко. Баркарола «Пливе човен» для фортепіано. СОМ: Карта мистецької мандрівки. ХТД: «Сонце! Літо!» (слова Т. Лучанка, Н. Лучанко; музика Ш. Акіолі, А. Діггса). Поняття: композитор або композиторка, виконавець чи виконавиця, слухач або слухачка. Обладнання: альбоми, кольорові олівці, ТЗН (комп’ютер), музичний інструмент (баян). Наочні посібники: підручники, альбоми для малювання, комп’ютерна презентація, портрети композиторів, нотний матеріал для глибокого пізнання мистецьких творів. Компетенції учнів на уроці: урок сприяє формуванню ключової комунікативної компетентності здобувачів освіти, соціокультурної компетентності, компетентності уміння вчитися. |
|||
Етап/тривалість |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
Результат |
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (2 хв) Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. |
Перевіряє готовність учнів до уроку.
Налаштовує учнів на роботу на уроці. |
Учні сприймають повідомлення від вчителя та налаштовуються на роботу. |
Створення сприятливого позитивного настрою на уроці. Налаштування на урок. |
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (3хв) |
Учитель (декламує вірш М. Рильського «Мистецтво»). Задає питання. Пропозиція створення проекту з теми. |
Слухають вірш. Дають відповіді на запитання вчителя. Банк ідей щодо виконання проєкту.
|
Пробудження зацікавленості в учнів. |
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (2 хв.) |
Задає питання, пропонує пригадати знання з теми «Подорожі країнами і континентами». |
Дають відповіді на питання вчителя. |
Пригадати способи спілкування завдяки мистецтва і через мистецтво. |
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (до 9 хв.) Перегляд інтерактиву з теми. |
Вчитель розповідає, демонструє наочність «У колі мистецтв». https://view.genial.ly/6339c6e2a965a10011f4194f/interactive-image-copy-copy-copy-interactive-image Називає тему уроку. Вчитель ознайомлює учнів із музичним тезаурусом: композитор або композиторка, виконавець чи виконавиця, слухач або слухачка. Пояснює послідовність виконання поставлених завдань. Фізкультхвилинка різних видів. СММ: Естрадна композиція «Пісня ельфа» у виконанні Ф. Шеррі (скрипка), Р. Ловланда (фортепіано). М. Лисенко. Баркарола «Пливе човен» для фортепіано. Вокально-хорова робота. Розспівування. Хорова робота над піснею «Сонце! Літо!» (слова Т. Лучанка, Н. Лучанко; музика Ш. Акіолі, А. Діггса). |
Сприймають повідомлення вчителя.
Сприймають завдання та виконують роботу під керівництвом вчителя.
|
Сприйняття інформації, її аналіз та особисте розуміння учнями. Здобувачі освіти обирають способи творення художніх образів, зокрема цифрові, у різних видах і жанрах мистецтва для самовираження. |
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ (2 хв.) |
Вчитель пропонує проаналізувати музичний матеріал прослуханих музичних творів та пісенного матеріалу. Ставить запитання. |
Приймають участь в обговоренні та закріплюють знання про різновиди хорових колективів, особливості роботи хормейстеру та види співочих голосів. |
Закріплення знань про різновиди хорових колективів, особливості роботи хормейстеру та види співочих голосів. Здобувачі освіти встановлюють зв’язки між видами мистецтва, мистецтвом і життям. Аналізують власні емоції і почуття під час сприймання мистецьких творів і вербалізує їх; визначає та описує власні мистецькі вподобання.
|
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ (2 хв.) |
Вчитель пропонує виконати взаємо та самоаналіз робіт. |
Учні користуються творчою шкалою й самі себе оцінюють. |
Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо, що вдалося і тим, що потрібно засвоїти, над чим ще попрацювати. Здобувачі освіти оцінюють власні досягнення за колективно визначеними критеріями; пояснюють своє право на самовираження.
|
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ (25 хв.)
|
Контролює роботу учнів, надає учням індивідуальну допомогу. Організовує слухання музики. |
Виконують роботу у супроводі музики. Створюють схему майбутнього проєкту «Хмара слів - WordArt.com»
|
Учні діляться з іншими результатами творчої діяльності, пояснюють задум, пояснюють своє право на самовираженн. Беруть участь в обговоренні творів мистецтва, мистецьких і дослідницьких проєктах .
|
ДОДАТОК 1
Джерела інформації: