Технологічна карта уроку на тему "Життєвий і творчий шлях Лесі Українки"

Про матеріал
Технологічна карта уроку української літератури на тему "Життєвий і творчий шлях Лесі Українки". 10 клас
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку української літератури

 

Тема шкільного курсу: «Образне слово поетичного модернізму» («Загальнолюдське, національне, особисте»).

Урок № 52

ПІБ учителя: Повстянко Оксана Вікторівна

Клас: 10
Тема уроку: Життєвий і творчий шлях Лесі Українки

Цілі уроку:

Навчальні –  розширити й поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Лесі Українки; визначити роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці;

Розвивальні – вміння аналізувати й узагальнювати факти;

Виховні – виховувати в учнів повагу до життя-подвигу славетної українки, активну життєву позицію, патріотичні почуття


Обладнання уроку: портрет  Лесі  Українки, фотоматеріали, ноутбук, телевізор, міні-бібліотека  художніх  творів  поетеси, роздатковий теоретичний матеріал, 5 плакатів формату А-2, маркери.
Тип уроку: засвоєння нових знань і розвитку на їх основі вмінь і навичок

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

біографія письменника

відомості з життя і творчості Лесі Українки

працювати з різноманітними джерелами інформації для виконання завдань

 

цілісне уявлення про Лесю Українку як про людину, митця, її громадянську позицію

встановлювати зв’язки між подіями, проводити аналогії

 

боротьба письменниці з невиліковною хворобою, роль родини, культурного оточення та самоосвіти у формуванні її світобачення

аналізувати й узагальнювати факти

 

 

критично оцінювати результати людської діяльності

 

 

продуктивно співпрацювати в групі з іншими учнями

 

 

логічно висловлювати власні думки



Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Емоційне налаштування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

1.Налаштування учнів на роботу на уроці

 

 

 

 

2.Актуалізація суб’єктного досвіду

 

 

 

 

1.Перегляд відео «Ніколи не здавайся» https://www.youtube.com/watch?v=-bIz94AykCA

2.Бесіда:

- Про що цей мультфільм?

- Чого він навчає?

2.1.- Як цей мультфільм можна пов’язати з життям Л. Українки?

 

 

- Хто ж вона – Леся  Українка?

 

2.2.Складання учнями в парах асоціативного  куща  «Леся Українка» на основі раніше здобутих знань.

Бесіда за змістом переглянутого

 

 

 

 

Метод «Проблемне питання»

 

Метод «Асоціативний кущ»

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

Налаштовує учнів на роботу на уроці, актуалізує суб’єктний досвід учнів, пов’язаний з темою уроку, пропонує залишити в асоціативному кущі кілька стрілочок, щоб після опрацювання біографії письменниці додати нові відомості

Переглядають відео, відповідають на запитання вчителя, складають асоціативний кущ та зачитують відповіді на питання: Хто ж вона –Леся Українка?

Цілевизначення та планування

5 хв.

1.Визначення мети та завдань уроку учителем, мотивація навчання

 

 

 

 

2.Визначення учнями власних цілей

 

 

 

1.1.Оголошення учителем теми, мети уроку, очікуваних результатів.

 

1.2.Робота з епіграфом уроку (рядки з вірша «Contra spem spero!»). Коментарі. 

 

2.Учні продовжують речення:

Я очікую від цього уроку..

Цей урок познайомить мене..

На цьому уроці я хочу дізнатися…

 

 

 

 

Бесіда

 

 

 

 

Метод «Незакінчене речення»

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

І

Оголошує тему, мету уроку, мотивує учнів на навчальну діяльність;

зачитує епіграф уроку, пропонує учням прокоментувати його;

дає завдання учням визначити власні цілі уроку

 

Записують в зошити

тему уроку, коментують епіграф;

записують власні цілі та зачитують їх за бажанням

 

 

 

 

 

 

Засвоєння нових знань і розвиток на їх основі вмінь і навичок

25 хв.

1.Опрацювання навчального матеріалу про життя і творчість Лесі Українки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Закріплення набутих знань

1.1Робота з портретами письменниці різного віку (на дошці) та словесним портретом Лесі Українки (с. 145 підр.). Порівняння тендітної зовнішності Лесі Українки з її вдачею, темпераментом

 

 

1.2.Опрацювання теоретичного матеріалу про життя і творчість Л. Українки в групах.

Після опрацювання матеріалу кожна група представляє створену «Квітку життя Лесі Українки» (на плакаті формату  А-2, де заздалегідь намальовано квітку):

-пелюстка  «Дитинство»;

-пелюстка  «Доросле життя»;

-пелюстка  «Кохані чоловіки

Л. Косач»;

-пелюстка  «Поетична творчість»;

-пелюстка  «Увічнення пам’яті».

 

 

2.1. Бесіда за питаннями:

- Яку роль у формуванні характеру та світогляду письменниці відіграла тривала боротьба з хворобою?

- Доведіть, що на формування світобачення письменниці значний вплив мала родина та культурне оточення.

- Що в біографії письменниці вас найбільше вразило і схвилювало?

-Які риси характеру Лесі Українки ви хотіли, щоб були притаманні вам?

 

2.2. Доповнення асоціативного куща, створеного на початку уроку, новими відомостями.

 

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Інформацій-

ний пропуск (пилка)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

І

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

І

 

 

 

 

Повідомляє завдання. Коригує відповіді учнів у ході бесіди

 

 

 

 

 

Повідомляє завдання, критерії його оцінювання, здійснює поділ учнів на групи враховуючи баланс «сильних» та «слабких» учнів, разом з учнями повторює «Правила роботи в групі», надає матеріал для опрацювання, координує процес виконання завдань

 

 

 

Ставить запитання учням,  пропонує доповнити асоціативний кущ  «Леся Українка»

 

 

 

 

 

Опрацьовують теоретичний матеріал, розглядають портрети письменниці та роблять висновки про те, що й у кволому тілі може жити сильний дух.

 

Працюють над завданням в групах, представляють класу результати своєї роботи, учні з інших груп ставлять запитання тим, хто презентує роботу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідають на питання, доповнюють на основі опрацьованого матеріалу асоціативний кущ, створений на початку уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексивно-оцінювальний

9 хв.

1.Застосування набутих знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Рефлексія і оцінювання

  1. 1.Онлайн-завдання з’єднати запитання з відповідями за           QR-кодом «Біографія Лесі Українки» на платформі

https://learningapps.org

 

                  C:\Users\user\Documents\qrcode.png

 

2.1 Узагальнююча бесіда:

- Що дозволив мені зрозуміти сьогоднішній урок?

- Над чим примусив замислитись?

2.2. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Поєднання питання з відповіддю

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Мікрофон»

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

Коментує порядок виконання завдання, критерії його оцінювання, ставить запитання, підводить підсумки, аргументовано оцінює роботу учнів на уроці

Користуючись мобільним додатком для зчитування           QR- кодів, учні самостійно виконують завдання, відповідають на питання, отримують оцінки

Домашнє завдання

1 хв.

Диференціація домашнього завдання

Домашнє завдання:

Обов’язкове: скласти Стрічку часу. Поетичні збірки й цикли       Л. Українки за матеріалом підручника c.148-150. 

За бажанням на вибір:

Написати есе

- «Чим мене вразила біографія Лесі Українки?»;

- «Чому Лесю Українку називали дочкою Прометея?».

За бажанням індивідуальне:

Створити кроссенс «Леся Українка»

 

Ф

І

Оголошує і коментує домашнє завдання

Учні обирають домашнє завдання та роблять записи в щоденниках

*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література та матеріали сайтів:

Для вчителя

Для учнів

Навчальна програма з української літератури   для 10–11 класи (рівень стандарту), 2018 рік

Українська література (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти./авт. А.М. Фасоля, Т. О. Яценко, В. В.Уліщенко, Л. Г. Бійчук, В. М. Тименко. – Київ: педагогічна думка, 2018. – 192с.: іл.

Спогади про Лесю Українку. – К.,1963; 2 вид. –К., 1971

https://www.youtube.com/watch?v=-bIz94AykCA

Українська література (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти./авт. А.М. Фасоля, Т. О. Яценко, В. В.Уліщенко, Л. Г. Бійчук, В. М. Тименко. – Київ: педагогічна думка, 2018. – 192с.: іл.

https://learningapps.org/display?v=pvbv10etk21

https://www.youtube.com/watch?v=-bIz94AykCA

 

https://uk.wikipedia.org

 

https://sites.google.com/site/nimigorditsaviniccinna1/avipvar

 

https://learningapps.org/display?v=pvbv10etk21

 

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку