Технологічна карта уроку
Тема «В яких джерелах люди шукають інформацію», за модельною програмою «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.)
Тема уроку |
|
||||||||||
Очікувані результати
|
Після цього уроку учень/учениця:
|
||||||||||
Етап уроку |
Зміст роботи |
Методичний коментар |
Час |
||||||||
Вступний: актуалізація опорних знань і уявлень учнів, мотивація до навчання. |
Завдання:Уважно розгляньте ілюстрації. Визначте, що їх об’єднує. Ребус
|
Запропонуйте учням розгадати ребуси та спрогнозувати яка тема розглядатиметься на даному занятті .
Представлення теми уроку та очікувані навчальні результати. |
7-10 хв. |
||||||||
Основна частина конструювання учнями знань і навичок, формування власного ставлення до теми |
Міркуємо разом: Що називають інформацією? Чому люди потребують інформації? Де її можна знайти?
Робота з малюнком підручника.
З якими із названих джерел інформації ти стикався/стикалася у своєму житті? В яких ситуаціях життя варто звертатись до того чи іншого джерела? Спостерігаємо: Поглянь навколо себе та назви види джерел інформації які ти помітив/помітила. До яких видів вони належать?
Робота в парах: Закінчить речення: Я сприймаю інформацію, коли… Я надаю інформацію, коли… Я опрацьовую інформацію, коли…
Міркуємо, доводимо свою думку. Завдання: Висловіть та обґрунтуйте свою думку. Чому ці засоби поширення інформації називають засоби масової інформації?.
Коло міркувань. Чи може бути інформація недостовірною? Якщо так, наведіть приклади . Як можна визначити достовірність інформації?
Робота в парах, групах. Визначить у наведеному переліку, що є фактом, а що є думкою? Відповідь обґрунтуйте
Аргументуємо: Чи важливо розрізняти факт і думку. Чому? Як це пов’язане з достовірністю інформації? Мозковий штурм Складаємо пам’ятку Як перевірити, оцінити достовірність інформації? Які запитання потрібно поставити? |
Визначаємо поняття інформація, джерело інформації.
Характеризуємо види і форми інформації, життєві ситуації, в яких ми їх потребуємо? Визначаємо види джерел.
Пояснюємо доцільність застосовування поняття інформація.
Спрямовуємо учнів до розуміння значення понять текст і медіатекст
Визначаємо поняття факт і думка.
Розрізняємо факт і думку в запропонованому тексті/медіа тексті.
Оцінюємо інформацію щодо її достовірності.
Формулюємо запитання щодо достовірності інформації з різних джерел
|
25-30 хв. |
||||||||
Заключний етап уроку: узагальнення, систематизація учнями вивченого та їхня рефлексія щодо процесу та результатів навчальної діяльності |
Зв'язок з сьогоденням. Яку роль відіграє інформація у твоєму житті, житті твоєї родини. Поміркуй, чому сучасне суспільство називають інформаційним? |
7-10 хв. |
|||||||||
|
Домашнім завданням може бути: дослідити які джерела інформації є у вас вдома. У яких джерелах можна знайти інформацію про минуле? Навести приклади. Скласти наплічник «Корисні поради: Як безпечно працювати з Інтернет джерелами інформації». Придумати оповідання щодо різних видів інформації. Намалювати комікси «Пригоди в країні Інформації» тощо.
|
|