Технологічна карта уроку. Тема «В яких джерелах люди шукають інформацію»

Про матеріал
Технологічна карта уроку. Тема «В яких джерелах люди шукають інформацію», за модельною програмою «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.)
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

Тема «В яких джерелах люди шукають інформацію», за модельною програмою «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.)

Тема уроку

В яких джерелах люди шукають інформацію

Що таке джерела інформації

та які вони бувають?

Що розуміють під текстом та медіа текстом?

Як оцінити достовірність інформації?

Очікувані результати

 

 

 

Після цього уроку учень/учениця:

  • Пояснювати значення понять інформація, джерело інформації, текст, медіа текст, факт, думка.
  • Характеризувати види джерел інформації.
  • Пояснювати  доцільність застосовування поняття інформація.
  • Аргументувати важливість інформації для людини і суспільства та її збереження.
  • Розрізняти факт і думку в запропонованому тексті/медіа тексті.
  • Формулювати запитання щодо достовірності інформації з різних джерел
  • Оцінювати інформацію щодо її достовірності.
  • Висловлювати  і пояснювати особисте ставлення до актуальності і важливості різних видів інформації.

 

Етап уроку

Зміст роботи

Методичний коментар

Час

Вступний:

актуалізація опорних знань і уявлень учнів,  мотивація до навчання.

Завдання:Уважно розгляньте ілюстрації. Визначте, що їх об’єднує.

Ребус

C:\Users\АнатоЛилия\Downloads\rebus.png

Запропонуйте учням розгадати ребуси та спрогнозувати яка тема розглядатиметься на даному занятті .

 

Представлення теми уроку та очікувані навчальні результати.

7-10 хв.

Основна частина конструювання учнями знань і навичок, формування власного ставлення до теми

 

Міркуємо разом:

Що називають інформацією? Чому люди потребують інформації? Де її можна знайти?

 

 

Робота з малюнком підручника.

 

З якими із названих джерел інформації ти стикався/стикалася у своєму

житті? В яких ситуаціях життя варто звертатись до того чи іншого джерела?

Спостерігаємо:

Поглянь навколо себе та назви види джерел інформації які ти помітив/помітила. До яких видів вони належать?

 

Робота в парах:

Закінчить речення:

Я сприймаю інформацію, коли…

Я надаю інформацію, коли…

Я опрацьовую інформацію, коли…

 

Міркуємо, доводимо свою думку.

Завдання: Висловіть та обґрунтуйте  свою думку. Чому ці засоби поширення інформації називають  засоби масової інформації?.

 

Коло міркувань.

 Чи може бути інформація недостовірною? Якщо так, наведіть приклади .

Як можна визначити достовірність інформації?

 

 

Робота в парах, групах.

Визначить у наведеному переліку, що є фактом, а що є думкою? Відповідь обґрунтуйте

  1. За дослідженнями археологів яблука почали вживати в їжу 8,5 тис. років тому.
  2. Їсти яблука  треба кожній людині, бо вони дуже смачні.
  3. Яблуко з його гладенькою шкірою та рожевим боком – це красивий фрукт.
  4. У середньому кожний  мешканець Європи з’їдає  близько 65 яблук щороку.
  5. Яблука радять споживати після сніданку.
  6. Сумарний об’єм води, яку використовують для вирощування одного яблука вагою 150 грамів,  близько 125 літрів, а  для виготовлення одного літра яблучного  соку потрібно понад 110 літрів води.

 

Аргументуємо:

Чи важливо розрізняти факт і думку.  Чому? Як це пов’язане з достовірністю інформації?

Мозковий штурм

Складаємо пам’ятку Як перевірити,  оцінити достовірність інформації? Які запитання потрібно поставити?

 

Визначаємо поняття інформація, джерело інформації.

 

 

 

 

 

 

Характеризуємо  види і форми інформації,  життєві ситуації, в яких ми їх потребуємо? Визначаємо види джерел.

 

 

 

 

Пояснюємо доцільність застосовування поняття інформація.

 

 

Спрямовуємо учнів до розуміння  значення понять текст і медіатекст

 

 

 

 

 

Визначаємо поняття факт і думка.

 

 

 

Розрізняємо факт і думку в запропонованому тексті/медіа тексті.

 

Оцінюємо інформацію щодо її достовірності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формулюємо запитання щодо достовірності інформації з різних джерел

 

 

25-30 хв.

Заключний етап уроку:

узагальнення, систематизація учнями вивченого та їхня рефлексія щодо процесу та результатів навчальної діяльності

Знаю

Розумію

Вмію

Висловлюю думку

Що означає

Інформація, текст,

медіатекст,

факт, думка

Аргументуйте

 на  прикладах важливість інформації для людини і суспільства.

Охарактеризуйте способи збереження та передавання інформації.

Яку роль відіграє Інтернет у житті людини і суспільства? Чи може Інтернет замінити для людини книги?

Відповідь обґрунтуйте.

Зв'язок з сьогоденням.  Яку роль відіграє інформація  у твоєму житті, житті твоєї родини. Поміркуй,  чому  сучасне суспільство називають інформаційним?

7-10 хв.

 

Домашнім завданням може бути:  дослідити які джерела інформації є у вас вдома. У яких джерелах можна знайти інформацію про минуле? Навести приклади. 

Скласти наплічник «Корисні поради: Як безпечно працювати з Інтернет джерелами інформації».

Придумати оповідання щодо різних видів інформації.

Намалювати комікси «Пригоди в країні Інформації» тощо.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пуца Світлана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
603
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку