Проект спрямований на знайомство і вивчення творчості бардів.
Організація діяльності учнів в ході проекту передбачає створення підсумкового продукту (презентація, буклет, кросворд), в якому відображені результати дослідження за темою.
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ПРОЕКТУ
«ДІАЛОГ МИСТЕЦТВ МИНУЛОГО ІЗ СУЧАСНІСТЮ»
Тема:
«Наповнимо музикою серця»
(Бардівська пісня: минуле та сучасне)
(За програмою «Мистецтво», 7 клас, ІІІ чверть.)
Коротка анотація проекту
Проект про найяскравіших представників авторської пісні та про історію її виникнення.
Проект спрямований на знайомство і вивчення творчості бардів.
Організація діяльності учнів в ході проекту передбачає створення підсумкового продукту (презентація, буклет, кросворд), в якому відображені результати дослідження за темою.
Таким чином, проект – це „п’ять П”: проблема – планування – пошук інформації – продукт – презентація. Шоста „П” проекту – це його портфоліо, тобто папка, у якій зібрані всі робочі матеріали
Тип проекту – інформаційно - дослідницький
Вид проекту: індивідуально-груповий
Методи дослідження:
пошукова робота, формування уявлень учнів про авторську пісню як жанр сучасної музики (слухання музичного матеріалу), опрацювання робіт музичних експертів, статей, інтернет-джерел).
Мета проекту :
Дидактична мета проекту:
. Також в учнів будуть завдяки роботі над проектом формуються навички людини ХХІ століття:
- критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;
- комунікативні навички та навички співробітництва (демонстрація можливості ефективно співпрацювати з однокласниками; гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання;
прийняття відповідальності за результати спільної роботи); - вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички;
- інформаційна грамотність; - медіа грамотність (розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації)
- IКT – грамотність (використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації,створення відео у відеоредакторі);
- життєві та кар’єрні навички (ініціатива та самоспрямованість; лідерство та відповідальність).
Завдання:
Ключові запитання
Для чого потрібна авторська пісня?( В чому сила авторської пісні?)
Проблемні питання
Що ви знаєте про авторську пісню?
Хто такі барди?
Що може розповісти бардівська пісня про культуру свого часу?
Які вони - сучасні барди?
Навчальні питання
Хто є родоначальником бардівської пісні?
Б.Окуджава - актор, поет або бард?
Хто стояв біля витоків створення Перших фестивалів українських бардів «Оберіг» і «Червона рута»?
Чи відрізняється бардівська музика від виконання пісень у стилі бард – року?
Кінцевий результат:
Підвести учнів до висновку –
Авторська пісня несе в собі:
- Допомогу в розумінні людських цінностей.
- Допомогу в розумінні єдності людини і Світу.
- Авторська пісня очищає наші серця.
- Музика авторської пісні збагачує своєю красою.
- Вона закликає до високих почуттів, допомагають духовному становленню.
- Авторська пісня несе в собі глибоку філософію пізнання життя. І якщо авторська пісня стане другом, то можна бути впевненим, що вучні зможеуть виростити в собі такі якості як: щирість відкритість, чесність.
Вона допоможе стати вам багатими духовно, гармонійними людьми.
Учні отримають відповідь на питання: у чому ж цінність авторської пісні
Учні отримають Удосконалення творчих здібностей, умінь формувати оцінні судження, висловлювати свою думку про засоби музичної виразності авторської пісні, навички роботи з комп’ютером – створення буклету, презентації.
План проведення проекту
Підготовчий етап
1. Виявлення інтересів дітей за допомогою анкетування.
2. Вибір теми проекту відповідно до робочої програми і навчальним планом, формулювання цілей і завдань.
3. Попередній збір матеріалу по темі, формування списку літератури.
4. Підготовка тріади питань, буклету для батьків, стартовою презентації (від вчителя музичного мистецтва), спрямованої на виявлення рівня попередніх уявлень і досвіду учнів по темі навчального проекту.
Основний етап.
Заняття 1.
1. Демонстрація стартовою презентації, виявлення зацікавлених учнів.
2. Розробка цілей і завдань проекту.
3. Обговорення основоположного питання.
4. Постановка проблемних питань в процесі дискусії («мозковий штурм»).
5. Виявлення приблизних тем для дослідження і формування груп.
6. Розробка інструкцій для груп.
Заняття 2.
1. Остаточне формування груп по розробці окремих питань здійснюється з урахуванням обраних напрямків роботи, індивідуальних побажань і порад вчителя. (3-5 чоловік в групі).
* 1 група збирає матеріал про історію авторської пісні
* 2,3 групи знайдуть цікаві публікації, фотографії; готують розповідь про творчість бардів зі світовим ім'ям (В. Висоцький, Б.Окуджава).
* 4 групі необхідно зайнятися підбором музичних записів, записати на диск улюблені авторські пісні, розучити і виконати (по можливості) під гітару.
2. Розподіл обов'язків у групах, ознайомлення з правилами роботи в групі, критеріями оцінювання підсумкових робіт.
3. Визначення основних джерел інформації. Пошук інформації в різних бібліотеках, в мережі Інтернет, мультимедійні енциклопедії і ін.
4. Визначення способів збору і аналізу інформації
* Знайомство з поняттям «авторське право».
* Правила роботи в пошукових системах, збереження інформації, аудіо-та відео-файлів.
* Способи обміну зібраною інформацією серед учасників групи (Skype, електронна пошта, чат і ін.).
Заняття 3.
1. Написання плану роботи груп.
2. Обговорення теми дослідження. Висування гіпотези і шляхів її вирішення.
3. Визначення способів подання результатів.
4. Встановлення термінів виконання проекту.
Заняття 4 - 6.
1. Збір інформації по темі.
2. Систематизація та обробка зібраного матеріалу.
3. Аналіз і розподіл зібраного матеріалу за тематичними групами
4.Оформлення матеріалу у вигляді презентації або буклету.
5. Учитель здійснює контроль за роботою груп, консультує з питань, що виникають, спрямовує роботу.
6. Попередній перегляд і оцінювання робіт учнів.
7. Самооцінка учнів за допомогою листів самооцінювання. Оцінка внеску кожного учасника проекту в роботу групи.
Заключний етап
Заняття 8.
1.Захист продуктів дослідницької та практичної діяльності по групах на творчому вечорі.
2. Підведення підсумків роботи, оцінка результатів роботи в групах школярами і вчителем.
3. Нагородження учасників проекту. Рефлексія.
Оцінювання діяльності учнів у ході проектної діяльності:
Об’єктами перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти мають стати основні компетентності:
предметні мистецькі (зокрема інтерпретаційні та діяльно-творчі);
міжпредметні естетичні (естетичні оцінки й ставлення);
ключові (загальнокультурні, інформаційно-комунікативні, соціальні).
Основні види:
поточне (виконує діагностичну, стимулюючу коригуючу функції) і підсумкове (семестрове і річне).
Додатковими засобами стимулювання пізнавальної активності учнів є самооцінка та взаємне оцінювання.
Пам’ятка учню перед початком роботи над проектом
● Проект - це твоя самостійна творча розробка. Виконуючи його, залучайте до роботи батьків, друзів і інших людей.
● Пам'ятай, що головне для тебе - розвинути твої творчі здібності.
● Виконуй проект в наступному порядку:
1. вибери за допомогою батьків і вчителя тему;
2. підбери інформацію (книги, журнали, комп'ютерні програми, телепередачі і т.д.); плануй весь обсяг роботи і організацію її виконання за допомогою вчителя;
3. виконай теоретичну і практичну частини проекту;
4. продумай, які корективи можна внести в виконану роботу;
5. якщо вони надрукують графічну частину проекту;
6. підготуйся до захисту і оцінці якості твоєї роботи, виконай для захисту демонстраційні наочні матеріали;
7. захисти проект.
Використовуй в роботі довідкову літературу: каталоги, словники, журнали, книги і т.п.
○ Намагайся застосовувати в роботі сучасну техніку: відеокамеру, комп'ютер, фотоапарат, Інтернет.
○ Враховуй традиції і звичаї округу і району, в якому ти живеш.
○ Використовуй знання з будь-яких предметів, а також свій побутовий досвід. Виявляючи творчість, ґрунтується лише на наукових знаннях.
○ Не соромся з усіх питань звертатися до керівника проекту.
Від чого залежить успіх?
1. Не обмежуйте власних досліджень, дайте собі волю зрозуміти реальність, яка вас оточує.
2. Уважно аналізуйте факти і не робіть поспішних висновків (вони часто бувають невірними).
3. Будьте досить сміливі, щоб прийняти рішення.
4. Прийнявши рішення, дійте впевнено і без сумнівів.
5. Зосередьтеся і вкладіть в дослідження всю свою енергію і силу.
6. Діючи, не бійтеся зробити помилку.
Для підтримки атмосфери успіху,
підтримки позитивного емоційного настрою
Учасники проекту діляться враженнями, думками, відповідають на питання. Учитель оцінює активність роботи учнів, креативність, якість і обсяг використаних джерел, потенціал продовження роботи, якість звіту.
Висновок
Розробка даного проекту - це шлях до саморозвитку особистості через самореалізацію в предметній діяльності. Крім роботи з конкретною темою, пропонується широкий спектр комунікативних зв'язків зучнів в групі, з педагогами.
У процесі роботи діти отримують повне і глибоке задоволення від зробленого, розвивається їх творча активність, визначається соціальна позиція дитини. При цьому пізнається історія Батьківщини, зміцнюється усвідомлення того, що музика має велике значення в житті людини..
План реалізації проекту:
Аналіз виконання проекту ,досягнутих результатів (успіхів та невдач) їх причин, аналіз досягнення поставленої мети, оцінювання учнів.