ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ПРОЕКТУ «ДІАЛОГ МИСТЕЦТВ МИНУЛОГО ІЗ СУЧАСНІСТЮ»

Про матеріал

Проект спрямований на знайомство і вивчення творчості бардів.

Організація діяльності учнів в ході проекту передбачає створення підсумкового продукту (презентація, буклет, кросворд), в якому відображені результати дослідження за темою.

Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА   КАРТКА   ПРОЕКТУ

«ДІАЛОГ   МИСТЕЦТВ   МИНУЛОГО   ІЗ   СУЧАСНІСТЮ»

 

Тема:

 «Наповнимо музикою серця»

(Бардівська пісня: минуле та сучасне)

(За програмою «Мистецтво», 7 клас, ІІІ чверть.)

Коротка анотація проекту

Проект про найяскравіших представників авторської пісні та про історію її виникнення.

Проект спрямований на знайомство і вивчення творчості бардів.

Організація діяльності учнів в ході проекту передбачає створення підсумкового продукту (презентація, буклет, кросворд), в якому відображені результати дослідження за темою.

 

Таким чином, проект – це „п’ять П”: проблема – планування – пошук інформації – продукт – презентація. Шоста „П” проекту – це його портфоліо, тобто папка, у якій зібрані всі робочі матеріали

 

Тип проекту – інформаційно - дослідницький

Вид проекту: індивідуально-груповий

Методи дослідження:

пошукова робота, формування уявлень учнів про авторську пісню як жанр сучасної музики (слухання музичного матеріалу), опрацювання робіт музичних експертів, статей, інтернет-джерел).

Мета проекту :

  • Знайомство з одним з видів музичної культури - авторської піснею
  • Продовжити розглядати зв'язок музики з життям: життя - джерело музики.
  • Розкрити розуміння авторської пісні, як духовно - морального камертона, як лірично - сповідальних, сатиричних, романтичних пісень.

Дидактична мета проекту:

  • Формування компетентності у сфері самостійної діяльності;
  • Формування критичного мислення;
  • Формування навичок діяльності у групі.

. Також в учнів будуть завдяки роботі над проектом формуються навички людини ХХІ століття:

- критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;

 - комунікативні навички та навички співробітництва (демонстрація можливості ефективно співпрацювати з однокласниками; гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання;

 прийняття відповідальності за результати спільної роботи); - вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички;

 - інформаційна грамотність; - медіа грамотність (розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації)

- IКT – грамотність (використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації,створення відео у відеоредакторі);

- життєві та кар’єрні навички (ініціатива та самоспрямованість; лідерство та відповідальність).

Завдання:

  • 1.Познайомитися з видатними представниками авторської пісні.
  • 2.Визначити межі впливу авторської пісні на людину і відповісти на питання: у чому сила авторської пісні?
  • 3. Розширити уявлення про роль авторської пісні в житті людини.

Ключові запитання

 Для чого потрібна  авторська пісня?(  В чому сила авторської пісні?)

Проблемні питання

Що ви знаєте про авторську пісню?

Хто такі барди?

Що може розповісти бардівська пісня про культуру свого часу?

Які вони - сучасні барди?

Навчальні питання

Хто є родоначальником бардівської пісні?

Б.Окуджава - актор, поет або бард?

Хто стояв біля витоків створення Перших фестивалів українських бардів «Оберіг» і «Червона рута»?

Чи відрізняється бардівська музика від виконання пісень у стилі бард – року?

Кінцевий результат:

Підвести учнів до висновку –

Авторська пісня несе в собі:

- Допомогу в розумінні людських цінностей.

- Допомогу в розумінні єдності людини і Світу.

- Авторська пісня очищає наші серця.

- Музика авторської пісні збагачує своєю красою.

- Вона закликає до високих почуттів, допомагають духовному становленню.

- Авторська пісня несе в собі глибоку філософію пізнання життя. І якщо авторська пісня стане другом, то можна бути впевненим, що вучні зможеуть виростити в собі такі якості як: щирість відкритість, чесність.

Вона допоможе стати вам багатими духовно, гармонійними людьми. 

Учні отримають відповідь на питання: у чому ж цінність авторської пісні

Учні отримають  Удосконалення творчих здібностей, умінь формувати оцінні судження, висловлювати свою думку про засоби музичної виразності авторської пісні, навички роботи з комп’ютером – створення буклету, презентації.

План проведення проекту

Підготовчий етап

1. Виявлення інтересів дітей за допомогою анкетування.

2. Вибір теми проекту відповідно до робочої програми і навчальним планом, формулювання цілей і завдань.

3. Попередній збір матеріалу по темі, формування списку літератури.

4. Підготовка тріади питань, буклету для батьків, стартовою презентації (від вчителя музичного мистецтва), спрямованої на виявлення рівня попередніх уявлень і досвіду учнів по темі навчального проекту.

Основний етап.

Заняття 1.

1. Демонстрація стартовою презентації, виявлення зацікавлених учнів.

2. Розробка цілей і завдань проекту.

3. Обговорення основоположного питання.

4. Постановка проблемних питань в процесі дискусії («мозковий штурм»).

5. Виявлення приблизних тем для дослідження і формування груп.

6. Розробка інструкцій для груп.

Заняття 2.

1. Остаточне формування груп по розробці окремих питань здійснюється з урахуванням обраних напрямків роботи, індивідуальних побажань і порад вчителя. (3-5 чоловік в групі).

* 1 група збирає матеріал про історію авторської пісні

* 2,3 групи знайдуть цікаві публікації, фотографії; готують розповідь про творчість бардів зі світовим ім'ям (В. Висоцький, Б.Окуджава).

* 4 групі необхідно зайнятися підбором музичних записів, записати на диск улюблені авторські пісні, розучити і виконати (по можливості) під гітару.

2. Розподіл обов'язків у групах, ознайомлення з правилами роботи в групі, критеріями оцінювання підсумкових робіт.

3. Визначення основних джерел інформації. Пошук інформації в різних бібліотеках, в мережі Інтернет, мультимедійні енциклопедії і ін.

4. Визначення способів збору і аналізу інформації

* Знайомство з поняттям «авторське право».

* Правила роботи в пошукових системах, збереження інформації, аудіо-та відео-файлів.

* Способи обміну зібраною інформацією серед учасників групи (Skype, електронна пошта, чат і ін.).

Заняття 3.

1. Написання плану роботи груп.

2. Обговорення теми дослідження. Висування гіпотези і шляхів її вирішення.

3. Визначення способів подання результатів.

4. Встановлення термінів виконання проекту.

Заняття 4 - 6.

1. Збір інформації по темі.

2. Систематизація та обробка зібраного матеріалу.

3. Аналіз і розподіл зібраного матеріалу за тематичними групами

4.Оформлення матеріалу у вигляді презентації або буклету.

5. Учитель здійснює контроль за роботою груп, консультує з питань, що виникають, спрямовує роботу.

6. Попередній перегляд і оцінювання робіт учнів.

7. Самооцінка учнів за допомогою листів самооцінювання. Оцінка внеску кожного учасника проекту в роботу групи.

Заключний етап

Заняття 8.

1.Захист  продуктів дослідницької та практичної діяльності по групах на творчому вечорі.

2. Підведення підсумків роботи, оцінка результатів роботи в групах школярами і вчителем.

3. Нагородження учасників проекту. Рефлексія.

Оцінювання діяльності учнів у ході проектної діяльності:

Об’єктами перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти мають стати основні компетентності:

предметні мистецькі (зокрема інтерпретаційні та діяльно-творчі);

міжпредметні естетичні (естетичні оцінки й ставлення);

ключові (загальнокультурні, інформаційно-комунікативні, соціальні).

Основні види:

поточне (виконує діагностичну, стимулюючу коригуючу функції) і підсумкове (семестрове і річне).

Додатковими засобами стимулювання пізнавальної активності учнів є самооцінка та взаємне оцінювання.

Пам’ятка учню перед початком роботи над проектом

  1.                Рекомендації учневі в роботі над проектом

● Проект - це твоя самостійна творча розробка. Виконуючи його, залучайте до роботи батьків, друзів і інших людей.

● Пам'ятай, що головне для тебе - розвинути твої творчі здібності.

● Виконуй проект в наступному порядку:

1. вибери за допомогою батьків і вчителя тему;

2. підбери інформацію (книги, журнали, комп'ютерні програми, телепередачі і т.д.); плануй весь обсяг роботи і організацію її виконання за допомогою вчителя;

3. виконай теоретичну і практичну частини проекту;

4. продумай, які корективи можна внести в виконану роботу;

5. якщо вони надрукують графічну частину проекту;

6. підготуйся до захисту і оцінці якості твоєї роботи, виконай для захисту демонстраційні наочні матеріали;

7. захисти проект.

Використовуй в роботі довідкову літературу: каталоги, словники, журнали, книги і т.п.

○ Намагайся застосовувати в роботі сучасну техніку: відеокамеру, комп'ютер, фотоапарат, Інтернет.

○ Враховуй традиції і звичаї округу і району, в якому ти живеш.

○ Використовуй знання з будь-яких предметів, а також свій побутовий досвід. Виявляючи творчість, ґрунтується лише на наукових знаннях.

○ Не соромся з усіх питань звертатися до керівника проекту.

 

Від чого залежить успіх?

1. Не обмежуйте власних досліджень, дайте собі волю зрозуміти реальність, яка вас оточує.

2. Уважно аналізуйте факти і не робіть поспішних висновків (вони часто бувають невірними).

3. Будьте досить сміливі, щоб прийняти рішення.

4. Прийнявши рішення, дійте впевнено і без сумнівів.

5. Зосередьтеся і вкладіть в дослідження всю свою енергію і силу.

6. Діючи, не бійтеся зробити помилку.

 

Для підтримки атмосфери успіху,

підтримки позитивного емоційного настрою

  • Щоденні листівки успіху(результати досліджень) – виконує відповідна група учнів (взаємне оцінювання);
  • Висвітлення про хід проекту у шкільних ЗМІ (радіо, шкільна газета).

Учасники проекту діляться враженнями, думками, відповідають на питання. Учитель оцінює активність роботи учнів, креативність, якість і обсяг використаних джерел, потенціал продовження роботи, якість звіту.

Висновок

Розробка даного проекту - це шлях до саморозвитку особистості через самореалізацію в предметній діяльності. Крім роботи з конкретною темою, пропонується широкий спектр комунікативних зв'язків зучнів в групі, з педагогами.

У процесі роботи діти отримують повне і глибоке задоволення від зробленого, розвивається їх творча активність, визначається соціальна позиція дитини. При цьому пізнається історія Батьківщини, зміцнюється усвідомлення того, що музика має велике значення в житті людини..

План реалізації проекту:

  1. Опитування учнів з метою виявлення наявних знань з теми за допомогою анкети та онлайн-опитувальника.
  2. Поділ учнів на групи: 
  3. Ознайомлення учнів з метою та завданням проекту, алгоритмом дій, визначення джерел інформації.
  4. Робота над ознайомленням з інформаційно-комп’ютерними технологіями (відеоредактори, музичні редактори)
  5. Самостійна робота учнів над проектом, пошук, аналіз, систематизація, відбір інформації, її відповідне оформлення.
  6. Представлення проекту у вигляді ТВ-шоу.

Аналіз виконання проекту ,досягнутих результатів (успіхів та невдач) їх причин, аналіз досягнення поставленої мети, оцінювання учнів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демків Марія Василівна
    дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1442
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку