ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ОСОБИСТІСНО-КОНЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ
із української літератури у 9 класі Дата: _________ № уроку____
Вермінської Світлани Іванівни
ТКІ-б з української літератури у 9 класі
Тема: Тема жіночої долі – одна з провідних тем Шевченкової творчості. Тема матері й сина в поемі «Катерина».
Мета: ознайомити школярів із програмовим твором Т. Шевченка про жіночу долю, співвіднести образи героїні із історичними реаліями; надати моральну і політичну оцінку подіям у творах; розвивати вміння образно переосмислювати, надавати власну оцінку образам творів, виховувати почуття безкомпромісності у ставленні до гнобителів нашої нації.
Очікувані результати: учні вмітимуть співвіднести образи твору з історичними реаліями; пояснити суворість авторської позиції щодо найменших відступів від почуття національної єдності. Розкрити символічний образ “ жінки-покритки”.
Обладнання: ілюстрації із зображеннями Т. Шевченка; тексти його творів, «Кобзар», дидактичний матеріал
Етапи |
Зміст роботи |
Діяльність учнів |
Ключові та предметні компетентності |
І Подача нового матеріалу |
І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів заняття. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. План уроку 1. Історичне минуле у творах Т. Шевченка 2. Жіноче питання у творчості Кобзаря 3. Особливості поеми «Катерина» 4. Звичаї та традиції українського народу у творі
|
Готуються до уроку Ознайомлюються з темою та метою заняття, записують план |
Інформаційна Спілкування державною мовою Соціокультурна |
ІІ Само- заглибленння |
Завдання: опрацювати статтю в підручнику. Виписати визначення поеми. Усно розповісти про «жіноче питання» у творчості поета
|
Читають статтю. Виписують визначення |
Саморозвитку та самореалізації |
ІІІ Практичний етап |
1. Робота над поемою «Катерина»: - Тема - Ідея - Основна думка - Значення епіграфа - Жанр - Композиція - Символічність образів (ворони, лірники, поводир…) 2. Дискусія на тему: «Чи актуальні питання, порушені у творі, в наш час» 3. Мікрофон: «Як прослідковується зв'язок поеми із усною народною творчістю?» (індивідуально)
|
Роблять ідейно-художній аналіз
Працюють у парах. Шукають цитати. Презентують роботу
Висловлюють думку |
Здоров’язбережувальна Компаративна Соціокультурна
Комунікативна |
ІV Контрол.- діагностичний етап |
1. Бесіда за запитаннями до теми уроку «Ти – мені, я – тобі» (складають по 3 запитання, обмінюються ними) 2. Складання і опрацювання схеми «Образ Катерини» (можна у парах), презентація
|
Оцінюють роботу однокласників Дають відповіді на запитання Працюють над схемою |
Уміння вчитися протягом життя |
Домашнє завдання: Заповнити «Хмаринку слів» на сайті – Д.С.р.
Створити сторінку у соцмережі одного із героїв Шевченка- В.р.