Технологічна картка за системою ОКН з української літератури у 9 класі. Тема "Т. Шевченко Поема "Катерина"

Про матеріал
Технологічна картка за системою ОКН Мета: ознайомити школярів із програмовим твором Т. Шевченка про жіночу долю, співвіднести образи героїні із історичними реаліями; надати моральну і політичну оцінку подіям у творах; розвивати вміння образно переосмислювати, надавати власну оцінку образам творів, виховувати почуття безкомпромісності у ставленні до гнобителів нашої нації.
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ОСОБИСТІСНО-КОНЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ

    із        української  літератури       у  9  класі       Дата: _________ № уроку____       

Вермінської Світлани Іванівни    

  ТКІ-б          з української літератури       у 9 класі                 

  Тема: Тема жіночої долі – одна з провідних тем Шевченкової творчості. Тема матері й сина в поемі «Катерина».

    Мета: ознайомити школярів із  програмовим твором Т. Шевченка про жіночу долю, співвіднести образи героїні із історичними реаліями; надати моральну і політичну оцінку подіям у творах; розвивати вміння образно переосмислювати, надавати власну оцінку образам творів, виховувати почуття безкомпромісності у ставленні до гнобителів нашої нації. 

   Очікувані результати: учні  вмітимуть співвіднести  образи твору з історичними реаліями; пояснити суворість авторської позиції щодо найменших відступів від почуття національної єдності. Розкрити символічний образ “ жінки-покритки”.
 

Обладнання:  ілюстрації із зображеннями Т. Шевченка; тексти його творів, «Кобзар», дидактичний матеріал

 

Етапи

Зміст роботи

Діяльність учнів

Ключові та предметні компетентності

І

Подача нового матеріалу

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів заняття.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

План уроку

1. Історичне минуле у творах Т. Шевченка

2. Жіноче питання у творчості Кобзаря

3. Особливості поеми «Катерина»

4. Звичаї та традиції українського народу у творі

 

Готуються до уроку

Ознайомлюються з темою та метою заняття, записують план

 

Інформаційна

Спілкування державною мовою

 Соціокультурна

ІІ

Само-

заглибленння

Завдання: опрацювати статтю в підручнику. Виписати визначення поеми. Усно розповісти про «жіноче питання» у творчості поета

 

 

Читають статтю.

Виписують визначення

Саморозвитку та самореалізації

ІІІ

 Практичний етап

1. Робота над поемою «Катерина»:

- Тема

- Ідея

- Основна думка

- Значення епіграфа

- Жанр

- Композиція

- Символічність образів (ворони, лірники, поводир…)

2. Дискусія на тему: «Чи актуальні питання, порушені у творі, в наш час»

3. Мікрофон: «Як прослідковується зв'язок поеми із усною народною творчістю?» (індивідуально) 

 

 

 

Роблять ідейно-художній аналіз

 

 

 

 

 

 

Працюють у парах. Шукають цитати. Презентують роботу

 

 

 

Висловлюють думку

Здоров’язбережувальна

Компаративна Соціокультурна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунікативна

ІV Контрол.-

діагностичний

етап

1.  Бесіда за запитаннями до теми уроку «Ти – мені, я – тобі»                       (складають по 3 запитання, обмінюються ними)

2.  Складання і опрацювання схеми «Образ Катерини»                                            (можна у парах), презентація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюють роботу однокласників      Дають відповіді на запитання

Працюють над схемою

 Уміння вчитися протягом життя

 

              Домашнє завдання: Заповнити «Хмаринку слів» на сайті – Д.С.р.

Створити сторінку у соцмережі одного із героїв Шевченка- В.р.

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Коваленко Л.Т., Бернадська Н.І.)
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку