Розробка уроку "9 клас. Григорій Сковорода. Урок-портрет"

Про матеріал
Тип уроку - урок портрет. Використані інноваційні форми та методи роботи. Конспект уроку супроводжується ілюстраціями, що розкривають портрет філософа. Дані ілюстрації можна використати для презентації.
Перегляд файлу

     9 клас. Українська література

 

Тема : Життя і творчість  філософа , просвітителя , поета  Г.С. Сковороди (1722 –1794)

 

Мета : ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом письменника , розглянути

            філософські  погляди Г.Сковороди ;

            розвивати навички роботи учнів з підручником ,  додатковою літературою ,

            творче мислення , словниковий  запас учнів ;

            виховувати в учнів прагнення до самопізнання  та самовиховання , риси

            активної життєвої позиції

 

Тип уроку : урок – портрет

 

Обладнання : учнівські презентації  ,  відеофільм « Обличчя відомих українців.

                          Г.Сковорода » , тлумачний словник

 

                                                         ХІД  УРОКУ :

 

  1. Оргмомент                   Г.С.Сковорода – предтеча нової української літератури .

                                        Світ ловив мене , та не впіймав ( Г.Сковорода ).

 

  1. Літературний диктант « Драматургія давньої української літератури »

 

  • Перші українські драми називалися шкільними , тому що…
  • У шкільних драмах ролі виконували…
  • Одним із авторів шкільної драми був…
  • Інтермедії – це…
  • Найвідоміші інтермедії…
  • Більшість драматичних творів були анонімними , тому що…
  • Шкільні драми  розглядали теми…
  • Вертеп – це…
  • Вертепні вистави побутували переважно в …
  • Шкільна драма , інтермедії закладали основу для розвитку…
  • У драмі « Володимир » розкривається тема…
  • У розвитку театрального мистецтва важлива роль  належить відомому навчальному закладу…

 

  1. Словникова робота

 

Предтеча – той , що попереду. Г.С.Сковорода передував І.П. Котляревському і Т.Г.Шевченку, які вчилися на його життєвому прикладі.

 

  1. Перегляд відеофільму « Обличчя відомих українців. Г.Сковорода.»

 

  • Чому  Г.Сковороду вважають предтечею нової української літератури ?

 

 

                      

  1. Представлення учнівських презентацій  « Життєвий і творчий шлях  Г.Сковороди » .

 

  1. Робота в парах : скласти « літературне доміно »

 

Сковорода – науковець – учитель – філософ – просвітитель – поет – музикант – байкар…

 

  1.  « Чи знаєш ти , що…» : художні твори про  життєвий шлях  Г.Сковороди 
  • В.Шевчук « Предтеча »
  • І.Пільгук « Г. Сковорода »

 

  1. Інтерактивна вправа « Вільний мікрофон »

 

  • Які вчинки й повороти долі філософа вас здивували і чому ?
  • Що з життя Сковороди ми можемо взяти за приклад для себе і чому ?
  • Як ви вважаєте , чому йому вірили і так глибоко  шанували ?

 

  1. Проблемне питання ( міні – диспут )

 

Робити те , що дано природою ? Чи згодні ви ?

Багато хто , потоптавши природу , вибирає ремесло наймодніше і найприбутковіше , але цим вони ошукують себе. Багатство живить лише тіло , а душу звеселяє споріднена праця. Яка ваша думка щодо цього ?

 

  1.  Самостійна робота з підручником.

 

          Прочитати уривок філософського трактату Г.Сковороди  « Алфавіт , або Буквар

          світу » .

          Дати  відповідь на питання : ким бути , який шлях обрати в житті (за поглядами 

          Г.Сковороди ).

 

  1.  Складання опорного конспекту : основні положення  вчення  Г.Сковороди

                                                          ( ідея  «сродної  праці» )

 

 

  • Пізнати себе
  •  
  • Вибрати  «сродну працю»
  •  
  • Розвивати здібності шляхом освіти
  •  
  • Дружити з людьми , близькими за переконаннями

 

          

 

 

  1.  Створення  « асоціативного куща »

 

С -   скромний , серйозний


К -   кмітливий


О -   освічений


В -   вільнолюбний  ,  вчитель


О -   обачний


Р -   розумний


О -   об’єктивний


Д -  допитливий


А – активний , аскетичний

 

  1.  Літературна  гра « Закінчити речення »

 

Благословенні ви , сліди , не змиті вічності дощами ,

Мандрівника Сковороди з припорошілими саквами ,

Що до цілющої води простує , занедбавши храми.

                                                          М.Т.Рильський


   -  На уроці я був вражений...

  • Мене найбільше схвилювало…
  • Сковорода навчає нас…

 

 

 

Домашнє  завдання : 1. Виписати і вивчити напам’ять  5 афоризмів Г.Сковороди - 

                                            1 група

 

                                       2. Прочитати і скласти літературний паспорт байки  « Бджола та 

                                          Шершень » - 2 група

 

                                       3.  Скласти твір – мініатюру « Г.Сковорода  і наш час » - 3 група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
3411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку