Технологія гейміфікації у вивченні англійської мови (Огляд освітніх платформ)

Про матеріал
Використання новітніх інтерактивних технологій при вивченні англійської мови. Технологія гейміфікації.
Перегляд файлу

Бойко Н.І.,

вчитель англійської мови

ОЗО «Овруцька гімназія ім. А. Малишка»

 

Технологія гейміфікації у вивченні англійської мови

(Огляд освітніх платформ)

 

Вивчати англійську мову в школі учні починають зазвичай в початкових класах. Учні дуже люблять гри і все, що з ними пов'язано. Для учнів 2-4 класів на допомогу приходить програма «Enjoy Listening and Playing». Програма створена як мультимедіа додаток до підручника «Enjoy English», але разом з тим вона володіє універсальністю і гнучкістю і може бути використана в якості додатку до будь-якого підручника для перших років навчання. Програма сприяє формуванню навичок аудіювання (розвиваючи фонематичний слуху і пам'ять), читання, полегшує запам'ятовування і відпрацювання нової лексики; розрахована на колективну і індивідуальну роботу вчителя в класі з застосуванням мультимедіа проектора, інтерактивної дошки або персональних комп'ютерів, може бути використана для самостійної роботи учнів в домашніх умовах як закріплення вивченого матеріалу.

Для учнів старших класів становить інтерес платформа Duolingo. Платформа пропонує численні письмові уроки, диктанти, тут приділяється увага і розмовним навичкам. Користувачі отримують «бали досвіду» по мірі вивчення мови. Курс вважається вивченим, коли користувач виконав всі пов'язані з ними уроки. За один курс користувач може вивчити до 2000 слів.

Ще однією освітня платформою для вивчення іноземної мови є платформа Lingualeo. Назва походить від імені її талісмана та ігрового персонажа - левеняти Лео. Lingualeo ґрунтується на таких секретах вивчення іноземної мови як розуміння мети навчання, задоволення від регулярних занять, робота з живою мовою, наслідування носіям мови і доведення умінь до автоматизму за рахунок використання зорової, слухової і моторної пам'яті.

Користувач починає з проходження тесту на знання мови і заповнює список своїх інтересів. На їх основі Lingualeo складає персональний план навчання, виконання якого - в різних категоріях навичок - від сприйняття мови на слух до зростання словникового запасу і числа граматичних помилок.

Lingualeo пропонує вивчати мову на цікавих користувачеві матеріалах: аудиокнигах і піснях, відеозаписах або текстах, розміщених у відкритих джерелах або завантажених іншими учасниками. Серед джерел оригінального тексту і аудіо - виступи на конференціях TED і курси освітнього сайту Coursera, тематичні уроки, що публікуються в Evernote-блокноті.

Не можна обійти увагою нову технологію ігрового навчання Voxmate, також набирає популярність. Головним принципом тут є використання ефекту від ендорфіну, речовини, за допомогою якого клітини мозку обмінюються інформацією. Інтерактивні ігри задіють максимальну кількість каналів сприйняття інформації: зір, слух і моторику. Крім того, вони спеціально спроектовані так, щоб користувач постійно отримував щось нове - наступний рівень, чергове досягнення. З Voxmate вибір ігор великий, і кожне тренування онлайн покращує мовні навички в комплексі, учень не втомлюється від одноманітності.

Наприклад, тренування англійських часів можливе в інтерактивних діалогах, де учень вибирає правильний варіант відповіді або питання для свого героя. Так захоплюючі ігри замінюють звичні і набридливі вправи.

Корисним для вчителя буде знайомство з такою програмою-оболонкою як «Hot Potatoes», за допомогою неї можна урізноманітнити уроки англійської мови різними інтерактивні завданнями. В даному додатку успішно складаються цікаві кросворди, вправи на заповнення пропусків тощо.

Останнім часом набирає популярність і технологія MindMap, вона дозволяє створювати інтелект-карти, які задіюють уяву, творче та критичне мислення і всі види пам'яті: зорову, слухову, механічну, що дозволяє ефективніше запам'ятовувати лексичний матеріал.

Застосування інтелект - карт на заняттях англійської мови дозволяє:

• Створити мотивацію до оволодіння іноземною мовою, як засобом спілкування.

• Організувати індивідуальну, групову та колективну діяльність учнів.

• Здійснювати диференційований підхід до учнів.

• Організувати проектну діяльність учнів. Інтелект-карту можна використовувати для представлення результатів проектної діяльності.

• Навчити користуватися спеціалізованими словниками, довідниками з метою оволодіння новими мовними засобами, збільшення обсягу знань профільно-орієнтованого характеру (зокрема, термінології).

Технологія Mind mapping виявиться корисною і при складанні презентацій або веб-проектів.

В даний час розроблена величезна кількість методик, завдяки яким навчальний процес стає цікавою і захоплюючою дитячою пригодою. Безкоштовні онлайн олімпіади - це можливість для учнів проявити свої творчі здібності. Взяти участь в таких заходах може будь-хто. Немає ніяких обмежень і зайнятися вирішенням завдань можна на різних порталах ( «МетаШкола», «Skyeng» тощо).

Урок англійської - це вже незвичайний урок. Необхідно домогтися того, щоб діти чекали кожного нового уроку з великим нетерпінням, щоб англійська стала свого роду «зміною картинки» для них. Щоб кожен наступний урок не був схожий на попередній, щоб він надовго запам'ятовувався. Гейміфікація - найбільш підходящий інструмент для досягнення наших цілей.

docx
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку