Методична розробка призначена для проведення бінарних уроків з предмету Спецтехнології кондитерського виробництва та Англійська мова, з метою розширення знань учнів, мотивації їх до саморозвитку та прививання любові до обраної професії, вміння працювати в команді та створювати спільні проекти.
Міністерство освіти та науки України
Державний навчальний заклад
«Одеське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
інтегрованого уроку з предметів: «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» та «Іноземна мова»
Підготували:
Заяць Руслана Русланівна
викладач технології приготування
борошняних-кондитерських
виробів з основами товарознавства
Довгань Наталія Володимирівна
викладач іноземної мови
м. Одеса
АННОТАЦІЯ
В умовах сучасного прогресивного суспільства важливим фактором ефективної освіти являється впровадження в навчальний процес елементів новітніх педагогічних технологій, форм та методів навчання та оцінювання учнів. У зв’язку з тим, що на ринку праці сьогодення однією з головних вимог являється знання англійської мови, для закладів професійної освіти постає нове завдання – забезпечення організації інтегрованого навчального процесу, тобто в процесі вивчення профільних дисциплін учні повинні вільно володіти матеріалом не тільки на українській мові, а й на іноземній, аби в майбутньому застосовувати знання на практиці.
Дана методична розробка враховує сучасні вимоги, та розроблена для професії «Кондитер» за напрямками навчання «Кондитер;пекар», «Кухар; кондитер».
Шляхи підвищення мотивації мовленнєвої та професійної діяльності учнів на уроках іноземної мови та технології борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства є модифікаційними.
Актуальність теми полягає у зміні поглядів на формування професійної компетентності учнів та творчої особистості, розвиненої з урахуванням сучасних вимог суспільства як у цілому, так і в сфері кондитерської галузі окремо.
Провідна ідея полягає у створенні оптимальних умов навчання як на уроках, так і в позаурочний час, для особистісного розвитку учня і збагачення його різнобічних професійних якостей під час виготовлення виробів, із застосуванням мовленнєвої діяльності під час роботи.
Ідея спрямована на формування освітніх компетенцій:
Новизна досвіду полягає у спрямованості його змісту на формування мотивів для навчання, що сприятиме розвитку в учнів самостійності, комунікативно-пізнавальної та соціальної активності, а також у поглибленні міжпредметних зав’язків.
Як результат, очікується поява в учнів внутрішніх спонукань до навчання, подальший саморозвиток учнів своєї мотиваційної сфери, а також – як наслідок є формування особистості в обдарованих та здібних учнів, що спонукає їх до пошуку шляхів самореалізації у професії, а саме: участь у науково-дослідницькій, пошуковій роботі, участь в олімпіадах, в конкурсах фахової майстерності тощо.
Досвід має практичну значимість, так як його зміст є доступним для використання викладачами профільних дисциплін та викладачами іноземних мов.
Досвід відповідає вимогам раціонального використання часу, засобів, затрат.
ПЛАН УРОКУ
Предмети: «Технологія приготування борошняних-кондитерських виробів з основами товарознавства», «Іноземна мова»
Професія: кондитер
Тема програми: «Технологія приготування бездріжджових видів тіста»
Тема уроку: «Технологія приготування масляного бісквіту»
Мета уроку:
Тип урок: урок систематизації та узагальнення знань учнів
Вид уроку: інтегрований
Педагогічна технологія: проектна
Метод проведення: словесний, наочний
Міжпредметні зв’язки: гігієна та санітарія – з теми «Санітарні вимоги до приготування борошняних кондитерських виробів»;
устаткування – з теми «Теплове устаткування»;
іноземна мова – з теми «Моя професія»;
інформаційні технології – з теми «Розробка презентацій».
Засоби навчання: комп’ютер, проектор, технологічні картки та схеми, наочний матеріал
Обладнання та наочність: питання для проведення гри «Валіза кондитера», фільм-презентація «Новітні технології у приготуванні масляного бісквіту», набір продуктів для приготування масляного бісквіту, проект творчої групи учнів «How to make a useful oil sponge cake», словник «На допомогу учневі»
Очікувані результати: учень повинен: знати технологічні процеси для приготування масляного тіста, та процеси що відбуваються під час замісу та випікання тіста; уміти оперувати наданою інформацією, сприймати інформацію англійською мовою.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Викладач профільних дисциплін перевіряє присутніх та готовність учнів до уроку
Вступне слово викладача профільних дисциплін
Вітаю всіх присутніх, бажаю продуктивної роботи на уроці.
ІІ. Мотивація
Викладач профільних дисциплін: В умовах сьогодення підготовка висококваліфікованих, конкурентоспроможних кадрів – стоїть на першій ступені в організації роботи професійно-технічних навчальних закладів. Тому сьогодні під час вивчення теми уроку : «Технологія приготування масляного бісквіту», метою якого є систематизувати та узагальнити Ваші знання з технології приготування бісквіту, розширити та поглибити професійні знання учнів з технології приготування масляного бісквіту, ми приділимо увагу новітнім технологіям, адже саме новітні технології – це сучасний двигун прогресу.
Викладач іноземної мови: Good day, dear guests and students. Today's lesson is not ordinary. We have become a part of Europe, therefore, we and the specialist Ruslana Ruslanovna consider it necessary for your professional growth to immerse you in the atmosphere of a true European integrated lesson of professional discipline "Technology of making flour-confectionery products with the basics of commodity science" and the general education discipline "Foreign language", because at all such lessons will soon become one of the components of the educational process of Ukraine's modern education. That is why it is important for you to understand professional disciplines and a foreign language at the highest level. ( Добрий день дорогі гості та учні. Сьогоднішній уроку не звичайний. Ми стали частинкою Європи, тому ми з викладачем профільних дисциплін Русланою Русланівною вважаємо за потрібне для вашого професійного зростання занурити Вас у атмосферу справжнього Європейського інтегрованого уроку професійної дисципліни «Технологія приготування борошняних-кондитерських виробів з основами товарознавства» та загальноосвітньої дисципліни «Іноземної мови», адже зовсім скоро такі уроки стануть однією із складових навчального процесу сучасної освіти України. Саме тому для Вас важливо розуміти на найвищому рівні професійні дисципліни та іноземну мову.)
ІІІ. Актуалізація знань.
Викладач профільних дисциплін
На уроках теоретичного та практичного навчання ви вивчали технологію приготування бездріжджових видів тіста та технологію приготування бісквітного тіста. Скажіть в чому особливість приготування бісквітного тіста?
Очікувана відповідь:
Бісквітне тісто готують шляхом збивання яєчно-цукрової маси і наступним перемішуванням цієї маси з борошном, розпушування відбувається за рахунок механічного збивання яєць.
Викладач профільних дисциплін
Які способи приготування бісквіту ви знаєте?
Очікувана відповідь:
Бісквіт основний можна готувати двома способами: без підігрівання яєчно-цукрової суміші (холодним способом) і з підігріванням яєчно-цукрової суміші (теплим способом).
Викладач профільних дисциплін
Як визначити готовність бісквітного тіста?
Очікувана відповідь:
Закінчення процесу випікання визначають за такими ознаками: поверхня напівфабрикату набуває золотисто-жовтого кольору з коричневим відтінком; бісквіт стає пружним — при легкому натисканні пальцями не повинно залишатись заглиблень. Готовність бісквіту великих розмірів можна визначити, проколюючи його товщу дерев'яною паличкою — на ній не повинно залишатися сліду від тіста.
Викладач профільних дисциплін
Що ж ускладнюємо Вам завдання, я описую можливий дефект – ви розповідаєте причину його виникнення.
Ситуація № 1:
При замішуванні з борошном тісто осіло.
Відповідь
Недостатньо або забагато збили яєчно-цукрову суміш; надто довго замішували тісто.
Ситуація № 2:
Чому тісто стало кислим під час вистоювання?
Відповідь
Перше, бісквітне тісто не може скиснути та воно не вистоюється – даний дефект характерний дріжджовому тісту, а в такому випадку тісто може стати кислим якщо воно перебродило, таке тісто можна використовувати в якості закваски для подальшої роботи з ним.
Ситуація № 3:
Бісквітний напівфабрикат з грудками нерозмішаного борошна.
Відповідь
Борошно всипали все одразу; недостатній час замішували тісто.
Ситуація № 4:
Бісквітний напівфабрикат щільний, малопористий, невеликого об'єму
Відповідь
Використали борошно з великим вмістом клейковини (без додавання крохмалю); недостатній час збивання яєць; тривалий час замішували з борошном; тісто довго не випікалося; збільшено кількість борошна в тісті.
IV. Опрацювання нового матеріалу.
Викладач профільних дисциплін
Тепер пропоную приступити до нового матеріалу. Нагадую що в кожного на парті лежить технологічна схема приготування масляного бісквіту.(додаток 1) Під час перегляду презентації переносимо до своїх конспектів технологічну схему та характеристику приготування масляного бісквіту.
На минулому уроці Вам було задане випереджальне завдання: обрати та охарактеризувати одну із новітніх технологій приготування масляного бісквіту. Тож слово надається голові творчої групи по даному завданню. (До дошки виходить творча група з презентацією.)
Голова творчої групи
Ми довго розмірковували, перечитували різні матеріали науковців щодо приготування бісквітного тіста, та зупинилися на новітній технології: додавання до бісквітного тіста квіткового пилку, який суттєво не впливає на фізико-хімічні показники нової бісквітної основи, але впливає на органолептичні. Науковцями в лабораторних умовах було встановлено, що введення пилку у кількості більшій 8 % впливає на смак, який стає більш солодким із присмаком пилку, деформація та вологість стабільна. Тому пропонуємо переглянути презентацію на тему : «Новітній підхід до приготування масляного бісквіту. Користь квіткового пилку у бісквітній заготовці.» (додаток 2)
Викладач англійської мови
You will now see the presentation. After review, you must answer the test tasks on the presentation.
Now I present to your attention a set of products. You should choose only those products that we need for the preparation of an oil biscuit dough. So call them.
Зараз ви повинні відповісти на тестові завдання по презентації.
(додаток 3 презентація, додаток 4 тести)
Тепер представляю Вашій увазі набір продуктів. Ви повинні обрати лише ті продукти котрі нам потрібні для приготування масляного бісквітного тіста. Та назвати їх по черзі. (на столі виставлено набір продуктів)
Очікувана відповідь:
Борошно – flour
Цукор - sugar
Масло вершкове – butter
Яйця – eggs
Розпушувач - ripper
Викладач спецдисциплін
Ви переглянули презентацію про новітні технології приготування масляного бісквіту. А які ще новітні підходи до приготування бісквітного тіста ви знаєте?
Очікувана відповідь:
Частину борошна – до 13% можна замінити на крохмаль (картопляний, кукурузний, рисовий).
Також можна використовувати високоякісний маргарин, він знизить калорійність виробу.
V. Застосування знань. Формування професійних компетентностей.
Викладач спецдисциплін.
Зараз представимо себе за кордон, наприклад у Лондоні, в кондитерському кафетерії. Ви знаменитий кондитер – до вас прийшли туристи, і ви повинні відповісти їм на їх питання, відповідаєте на українській та англійській мовах, адже туристи не тільки з Європи, ще з України прийшли послухати знаменитих кондитерів. Тож розпочнемо.
Відповідь - eggs, butter, flour, sugar, baking powder, essence. (яйця, масло вершкове, борошно, цукор, порошок для випікання або розпушувач, есенція)
Відповідь - a cake, a cake, a dessert, a biscuit crumbs, a basis for the elements of decoration (торт, тістечко, десерт, крихту бісквітну, основу для елементів оздоблення)
Відповідь – bowl, scales, mixer, spoon, letter or form for baking (миска, ваги, міксер, ложка столова, лист чи форма для випікання)
VІ. Заключний момент.
Викладач спецдисциплін
Аналізує роботу учнів, оцінює, проводить опитування за методом рефлексії.
Очікувані відповіді.
Так. Все досить чітко та зрозуміло. Після вивчення теми, можна підсумувати що ми вивчили технологію масляного бісквіту, зрозуміли основні етапи його приготування, особливості його рецептури та які новітні технології можна використовувати при його приготуванні, також назви інгредієнтів, інвентарю англійською мовою. Ми розвили професійну лексику з впровадженням англійської мови в даний урок.
VІІ. Домашнє завдання
Викладач спецдисциплін
Записати диференційоване домашнє завдання. Підготувати презентаційні матеріали для вивчення наступної теми уроку : «Технологічний процес виготовлення тістечок і тортів. Асортимент та особливості оформлення».
Дякую за увагу.
Викладач іноземної мови
Write your homework. The lesson is complete. Goodbye.
Запишіть домашнє завдання. Урок закінчено. До побачення.
Рекомендована література з предмету:
1. ЗайцеваГ.Т., ГорпинкоТ.М. Технологія виготовлення борошняних кондитерських виробів. Підручник для професійно-технічних навчальних закладів. “Вікторія”
2. Технологія борошняних кондитерських і хлібобулочних виробів. Навч. пос.
3. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. Абетка кондитерського мистецтва: Навч.пос
4. Бутейкис Н.Г., Жукова А.А. Приготування борошняних кондитерських виробів.
5. Перетятко Т.І. Борошняні кондитерські вироби. Учбовий посібник для коледжів, ліцеїв, училищ.
6. Бутейкис Н.Г.,Суркова Н.Ф. Посібник для кондитера. Підручник для учнів професійно-навчальних закладів.
7. Збірик рецептур борошняно-кондитерських та булочних виробів для підприємств громадського харчування.
8. Періодичні фахові видання : «Ресторатор», «Хлібопекарний і кондитерський бізнес України», «Профтехосвіта», тощо.
9. Новікова О.В.,Ростовський В.С. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К».
10. Технологія та лабараторний практикум кондитерських виробів та харчових концентратів. Дорохович А.М., Ковбаса В.М.
9.Технохімічний контроль сировини та хлібобулочних і макаронних виробів. Навч.пос. Дробот В.І.