З досвіду роботи Зачепилівського районного будинку дитячої та юнацької творчості щодо реалізації методу проектів в організації діяльності дитячого самоврядування
Технологія реалізації методу проектів в організації діяльності дитячого самоврядування
(З досвіду роботи Зачепилівського районного будинку дитячої та юнацької творчості)
Організація дитячого самоврядування в БДЮТ
Педагогічний колектив БДЮТ працює над проблемою: «Громадянське виховання дітей в позашкільній роботі».
В процесі реалізації проблеми педагогічний колектив зосередив зусилля на досягнення такої мети: формування національносвідомого громадянина, створення умов для всебічного розвитку особистості, виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення до занять в гуртках дітей, що потребують особливої педагогічної уваги.
Вирішуючи ці завдання колектив зіткнувся з проблемою активізації роботи органів дитячого самоуправління в гуртках та закладі, виведення його на новий, ефективний рівень. Результатом вирішення цієї проблеми було створення та реалізація проекту «Дитяче об’єднання в БДЮТ».
Дитяче об’єднання в БДЮТ
Проект
I. Обгрунтування актуальності проекту
В Україні швидкими темпами формується громадянське суспільство. Це актуалізує завдання розвитку особистості, яка здатна самостійно мислити, генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення.
Не випадково в докумендах спеціальної Сесії ООН (травень 2002 р.) зазначено, що діти повинні мати можливість здійснювати право вільно висловлювати свої думки, набувати знань і навичок, що стосуються прийняття рішень, спілкування. Необхідно заохочувати енергію і творчість дітей та молоді, щоб вони могли брати активну участь у громадянському житті.
У цьому контексті важливого значення набуває розроблення такої моделі дитячого об’єднання, яка давала б можливість виробити активну позицію у якомога більшої кількості дітей, виробити у них уміння працювати в команді, враховувати у своїх діях громадську думку.
Отже, ще з дитячого віку особистість повинна бути суспільно активною, бо байдужість до громадських справ – це не лише великі втрати для суспільства взагалі, а й для особистості зокрема, бо це позбавляє її повноцінного життя.
II. Мета, завдання проекту.
Мета проекту: створення і впровадження в практику роботи БДЮТ ефективної моделі дитячого самоврядування.
Завдання проекту:
III. Термін дії проекту
4 роки
IV. Учасники проекту
Педагогічний та учнівський колективи БДЮТ.
V. етапи реалізації проекту
Підготовчий етап: вересень – жовтень.
VI. Концептуально-організаційний етап.
Жовтень – грудень.
VII. Формівний етап:
3 роки.
VIII. Узагальнювальний етап:
Січень – травень.
XI. Очікувані результати
1. Згуртування дитячих колективів творчих об’єднань та колективу закладу.
Статут
казкової країни «Дивограй»
(дитяче самоврядування)
Зачепилівського районного БДЮТ
I. Основні положення:
Мета дитячого самоврядування будинку дитячої та юнацької творчості:
Основними принципами дитячого самоврядування в БДЮТ є:
II. Структура дитячого самоврядування. Країна «Дивограй».
Дитяче самоврядування має двоступеневе ігрову структуру – незалежні міста (творчі об’єднання) з власними структурами органів самоврядування, що залежать від напрямку діяльності творчого об’єднання, його вікового складу та Рада мудреців, що об’єднує представників різних творчих об’єднань та культорганізатора закладу.
III. Функційні обов’язки:
Рада мудреців:
- забезпечує виконання гуртківцями своїх обов’язків;
Розподіл обов’язків між членами Ради мудреців:
Головний літописець – пише протоколи засідань Ради, збирає документи, що стосуються діяльності Ради.
Головний глашатай – відповідає за випуск газети БДЮТ, за висвітлення життя БДЮТ в районній газеті, за зв’язок з громадськими організаціями.
Головний цілитель – відповідає за пропаганду здорового способу життя серед гуртківців.
Головний інтелектуал – розробляє пропозиції щодо інтелектуального життя колективу, організації інтелектуальних ігор, змагань.
Головний правознавець – виносить на засідання Ради питання, що стосуються забезпечення прав та обов’язків гуртківців.
Головний мандрівник – відповідає за проведення екскурсій.
Головний скарбник – відповідає за питання, що стосуються системи бонусів у закладі.
Положення
про систему бонусів в БДЮТ
З метою зростання зацікавленості гуртківців в роботі своїх творчих об’єднань, їхньої участі в різноманітних конкурсах, масових заходах, акціях та ін. пропонується введення системи бонусів.
Бонуси кожен гуртківець може одержувати за активну участь у житті творчого об’єднання, участь у конкурсах, масових заходах.
У кожному незалежному місті (творчому об’єднанні) створюються певні органи, які ведуть облік бонусів, одержаних гуртківцями (форма бонусів та спосіб обліку розробляється на зборах гуртка).
Два рази на рік (в кінці грудня та травня) підводяться підсумки, визначаються гуртківці, що одержали найбільше бонусів.
На засіданні Ради мудреців за участю адміністрації закладу розробляється спосіб відзначення таких учнів.
Дивограй
Слова: Сало Л.В., Дядечко О.
Музика: Дядечко О.
Від очей дітлахів
Спалахнув небокрай
Їх сьогодні зібрав
Диво-світ «Дивограй»
Приспів:
Обійди сто доріг
Сто земель облітай
Не зустрінеш таких
Ти талантів розмай.
Ой-ти диво – «Дивограй»,
Як веселка вигравай
Кожен рік як і сьогодні
Коло друзів ти збирай.
Затанцюй, заспівай
Всі таланти розкрий.
Для дітей «Дивограй»
То є мрія із мрій.
Приспів:
Не змовкай «Дивограй»
Нам серця звеселяй!
Розквітай яскравіш
Зачепилівський край!
Ой-ти диво – «Дивограй»,
Як веселка вигравай
Кожен рік як і сьогодні
Коло друзів ти збирай.
Структура
дитячого самоврядування
Будинку дитячої та юнацької творчості.
Країна «Дивограй»
Література
1. Волканова В. Сучасні технології навчання // Директор школи. – 2007. - № 37 (469). – 38 с.
2. Могилка О.П., О.І. Рассказова. Соціально-педагогічна діяльність у позашкільній сфері. Харківський Державний педуніверситет ім. Г.С. Сковороди Харків, 2003 - 30 с.
3. Савенко Н., Ковганич Г. Життєтворчий потенціал виховної системи. // Завуч. – 2005. - № 34 (256). – С. 13-22.
4. Стеців Л. Реалізуємо метод проектів // Директор школи – 2005. - № 40 (376). – С. 19-20.
5. Інформаційно-методичний збірник. Рекомендації. Робочі матеріали. Документи освіти. Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості. – Х., 2007. – 28 с.
6. Компетентність випускника школи (спецвипуск) // Завуч – 2005. - № 19 (241). – 47 С.
1