Матеріал містить основні положення щодо розкриття сутності технології розвитку критичного мислення, стратегій та особливостей уроку у даній технолдогії
Джон Дьюї“Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо сьогодні навчати так, як навчали цього вчора”.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці…Формування особистості, яка мислить критично
Номер слайду 5
Технологія розвитку критичного мислення. План1. Історія виникнення технології критичного мислення. Поняття про критичне мислення. 2. Сутність, цілі та завдання технології розвитку критичного мислення.3. Урок у технології критичного мислення. 4. Стратегії розвитку критичного мислення.
Номер слайду 6
Інтернет-посилання. Н. Цюра. Що таке критичне мислення та як його здобути https://high.itstep.org/2018/04/23/chomu-kry-ty-chne-my-slennya-tse-neobhidna-navy-chka-ta-yaki-buvayut-metody-ky-yiyi-rozvy-tku/Що ж таке критичне мислення? Для чого потрібно його розвивати? Що воно дає людині? https://naurok.com.ua/scho-zh-take-kritichne-mislennya-dlya-chogo-potribno-yogo-rozvivati-scho-vono-dae-lyudini-1363.html. Як розвивати критичне мислення в учнів (із прикладом уроків) https://nus.org.ua/articles/krytychne-myslennya-2/
Номер слайду 7
Методичний прийом “Мозаїка ІІ”
Номер слайду 8
Маркероване читання. V - треба запам'ятати! – це важливо- - не є суттєвим
Номер слайду 9
Бліц - перевірка
Номер слайду 10
Стратегія “Мозкова атака”КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ
Номер слайду 11
Критичне мисленнявміле відповідальне мислення, що дає змогу людині формулювати надійні ймовірні судження, оскільки: а) ґрунтується на певних критеріях;в) випливає з конкретного контексту.б) є таким, що самокоригується;М. Ліпман
Номер слайду 12
Критичне мислення. О. Пометун здатність ставити нові питання; добирати різноманітні аргументи; приймати незалежні, продумані рішення.
Номер слайду 13
здатність людини чітко виділити проблему, яку необхідно розв'язати; самостійно знайти, обробити і проаналізувати інформацію; логічно побудувати свої думки, навести переконливу аргументацію; здатність мислити мобільно, обирати єдино правильне розв'язання проблеми; бути відкритим до сприйняття думок інших і одночасно принциповим у відстоюванні своєї позиції. Критичне мислення
Номер слайду 14
Характеристики критичного мислення1 Самостій-ність2 Постановка проблеми3 Прийняття рішення4 Чітка аргументова-ність5 Соціальність
Номер слайду 15
Ознаки особистості, яка мислить критично. Відкритість Інтелектуаль-на активність. Допитливість. Незалеж-ність мислення. Вміння дискутувати. Проникли-вість. Самокри-тичність. Компетен-тність
Номер слайду 16
2. Сутність, цілі та завдання технології розвитку критичного мислення
Номер слайду 17
2. Сутність, цілі та завдання технології розвитку критичного мислення. Сутність технології розвитку критичного мислення (за М. Ліпманом);цілі та завдання технології розвитку критичного мислення.
Номер слайду 18
3. Урок у технології критичного мислення. Виклик 1 Осмислення 2 Рефлексія3
Номер слайду 19
ВИКЛИКузагальнити знання дітей. Мають подумати та розповісти іншим про те, що вони знають з обраної теми для обговоренняІЇї ціль – формування особистого інтересу для отримання інформації
Номер слайду 20
ОСМИСЛЕННЯвчитель має давати учням право та установку на індивідуальні пошуки інформації з подальшим груповим обговоренням, аналізом та закріпленням. Знайомство з новою інформацієюІІ
Номер слайду 21
РЕФЛЕКСІЯ?розмірковувати; обдумати те, що вони дізналися; обговорити, як це змінило їхні думки, бачення, поведінку тощоІІІ
Номер слайду 22
основних етапів уроку критичного мислення5 Розминка1 Обґрунтування навчання2 Актуалізація опорних знань і вмінь3 Осмислення нового матеріалу4 Рефлексія5
Номер слайду 23
Урок у технології критичного мислення. Виклик 1 Осмислення 2 Рефлексія3 Актуалізація опорних знань і вмінь учнів1 Вивчення нового матеріалу2 Закріплення3
Номер слайду 24
4. Стратегії розвитку критичного мислення. Стратегії – це певний загальний план дій.
Номер слайду 25
Стратегії розвитку критичного мислення “Товсті та тонкі запитання” “Діаграма Венна” “Кубування”
Номер слайду 26
Метод ПРЕСЯ вважаю, що ......тому, що... ... наприклад... Отже (тому), я вважаю...
Номер слайду 27
Д. Дьюї“Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо сьогодні навчати так, як навчали цього вчора”.
Номер слайду 28
Д. Халперн. Уміння осмислити і застосувати отриману інформацію. Швидко орієнтуватися у зростаючому потоці інформаціїОсновні групи вмінь