9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Технологія "Сторітеллінг"

Про матеріал
Головною особливістю сучасного закладу освіти є відкриті для всього нового педагоги. Стрімкі та широкомасштабні зміни, які відбуваються в освіті, вимагають мобільності від педагога, його готовності до змін у системі соціальної взаємодії. На даний момент актуальними є прості у використанні, проте ефективні методи навчання та виховання, які не потребують тривалої підготовки та мають мінімальні вимоги до обладнання класних кімнат та кабінетів
Перегляд файлу

Запорожченко В.І.

Сторітеллінг

 

Головною особливістю сучасного закладу освіти є відкриті для всього нового педагоги. Стрімкі та широкомасштабні зміни, які відбуваються в освіті, вимагають мобільності від педагога, його готовності до змін у системі соціальної взаємодії.

На даний момент актуальними є прості у використанні, проте ефективні методи навчання та виховання, які не потребують тривалої підготовки та мають мінімальні вимоги до обладнання класних кімнат та кабінетів

Аби «нудні» та абстрактні процеси перетворити на захопливу діяльність, пропоную використати у своїй роботі ефективний метод «сторітеллінг».

Сторітеллінг – технологія створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача.

У перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати. Отже, сторітеллінг – це розповідь історій.

Гадаю,  що ви  погодитеся: вміння говорити, формулювати власні думки – необхідні життєві навички для кожної людини. На сьогодні володіння інформацією, її обробка, вміння чітко передавати почуття, аргументувати свою позицію –головні задачі, які стоять перед освітою.

Мова – це складний психологічний процес, який неможливо оцінювати, розвивати окремо від мислення або сприймання. Розповідь історій – процес емоційний, захоплюючий, який добре запам’ятовується. Отже, сторітеллінг як вигадка казок, історій добре підходить для формування усного мовлення учнів.

Сторітеллінгом зацікавлені і педагоги, і психологи у всьому світі, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти. Історії дозволяють розповісти про те, як приймаються рішення та будуються стосунки. Через обмін історіями, вибудовуючи емоційні зв’язки, учні та вчителі створюють правильні й більш якісні взаємостосунки.

 

Види сторітеллінгу

-         Культурний – розповідає про цінності, моральність та вірування;

-         Соціальний – розповідь людей один про одного (можна розповідати дітям історії з життя відомих людей, що може стати для них прикладом для побудови свого життя).

-         Міфи, легенди – вони відображають культуру й нагадують нам, чого в житті слід уникати аби бути щасливим.

-         Jump story – всі полюбляють слухати історії про містичних істот, коли неочікуваний кінець змушує підстрибнути на стільці від страху. Такі історії допомагають подолати власні страхи.

-         Сімейний – сімейні легенди зберігають історію наших пращурів. Ці історії передаються з покоління в покоління та мають повчальний характер.

-         Дружній – ці історії об’єднують друзів, оскільки вони згадують про певний досвід, який вони пережили разом.

-         Особистий – особисті історії розповідають про власний досвід та переживання. Це важливий вид сторітеллінга, оскільки подібні історії допомагають зрозуміти себе, і почати розвиватися.

 

Основні функції сторітеллінгу

1.     Мотиваційна. Це спосіб переконання учнів, який дає змогу надихнути їх на прояв ініціативи в навчальному процесі.

2.     Об’єднуюча. Історії є інструментом розвитку дружніх, колективних міжособистісних стосунків у класі, групі.

3.     Комунікативна. Історії здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях.

4.     Інструмент впливу. Дозволяє не директивно впливати на учнів та формувати в них суспільно корисні переконання.

5.     Утилітарна. Один із найпростіших способів донести до інших зміст завдання або проекту.

Сучасне підростаюче покоління спілкується, переважно, у віртуальному світі. Тому реальне спілкування стає мистецтвом, якому потрібно навчати знову. Для цього чудово підходить метод «сторітеллінгу».

Сторітеллінг – це творча розповідь. Обов’язковими компонентами такої розповіді мають бути самостійно створені дитиною нові образи, ситуації, дії. При цьому учні використовують свій набутий досвід, знання, але по-новому комбінують їх.

 

Прийоми навчання розповіді історій

-         основні: зразок, план, аналіз;

-         допоміжні: запитання, нагадування, вказівка, заохочення, підказка;

-         специфічні: запис розповіді учнів, придумування розповідей-мініатюр, об’єднаних однією дійовою особою тощо.

 

Види розповідей на словесній основі

-         розповідь на тему, запропоновану вчителем;

-         розповідь за планом;

-         розповідь за запропонованим початком;

-         розповідь за опорними словами;

-         складання казки за власним сюжетом.

Історії повинні бути змістовними, логічно послідовними, точними, виразними, зрозумілими слухачам, самостійними, невеликими за розмірами.

 

Структура історії

Вступ – основна мета цього етапу – підготувати учнів до самої історії, створюється контекст історії.

Розв’язка – це переломний момент в історії. Наприклад, було погано, ми щось зробили і стало добре або навпаки, було добре, але ми за чимось не вслідкували, і стало погано. Історії без розв’язки не цікаві учням.

Висновки – їх треба озвучувати обов’язково. Досить часто з однієї історії можна зробити кілька висновків, тому треба спрямувати думки учнів у потрібне нам русло. І головне на цьому етапі не перейти тонку межу між висновками та повчаннями.

Мистецтво сторітеллінгу – це один із найприродніших і водночас найефективніших способів надавати навчальному процесу особливої якості.

 

Пропоную перейти до роботи над історією . Як же вона народжується на уроці ?

І.Гра «Ключ до теми»

Зараз ви побачите кілька зображень . Назвіть , які асоціації у вас зявляються за цими картинками .( картинки різних видів відпочинку)

ІІ .Прийом «Павутинка думок»

До слова відпочинок доберіть , будь ласка , слова які у вас асоціюються з цим словом .

-Що таке відпочинок для вас? Де ви можете і любите відпочивати ?

Отже, відпочинки бувають різні , а ми будемо сьогодні складати розповідь про відпочинок у літньому таборі.

ІІІ.Метод «Мікрофон»

-Хто з вас був у літньому таборі?

ІV. Діалог «Знайомство»

Подивіться на картинку . Як ви вважаєте, діти в цьому таборі всі однієї національності ? Чому ? (різне забарвлення шкіри) То який це табір ? (Міжнаціональний ). Яка мова є міжнародною мовою ?(англійська)

Якою мовою вам треба спілкуватися ,щоб зрозуміти один одного?  (англійською)

 Тож давайте пригадаємо знайомство англійською мовою .

  • Hello !
  • My name is
  • What is you name ?
  • My name is
  • I am  from England .
  • Where are you from?
  • I am  from .
  • Lets be friends.
  • Ok

V. Технологія «Мозаїка»

 Кожна дитина особистість, індивідуальність , має свої звички , характер . Яким був наш герой ви зрозумієте після перегляду цього відео .

Уривок з мультфільму «Пісенька Петрика Пяточкіна» .

Із записаних на окремих папірцях слів скласти опис поведінки  героя.

( повинна вийти картинка самого героя)

VI .Робота в групах

Оскільки хлопчик був неслухняним, він порушив плавила внутрішнього розпорядку табору і одного разу , під час денного відпочинку, він сам пішов до моря …

Обговоріть в групах , що з ним могло статися. Що він при цьому відчував ?  Які правила техніки безпеки він порушив ?

VII .Складання розповіді за початком

На дошці картинки до тексту.

А зараз за початком складіть свою розповідь « Відпочинок у літньому таборі».

На літніх канікулах я їздив(ла) відпочивати до міжнародного  табору «Сонячний». Знаходиться він на березі Азовського моря, в сосновому бору.

Усе було добре , але витівки  Петрика мене вразили …

 

VIII .Прийом « Крісло автора»

Представник кожної групи вийдіть, сядьте на стілець і зачитайте продовження  розповіді.

IX .Метод Емпатії

Уявіть себе в ролі нашого героя .

Як ви вважаєте чи змінить ця пригода нашого героя ? Як саме ? Які висновки він зробить для себе ?

Наступного дня у нього був день народження ми вирішили влаштувати йому свято . В їдальні спекли торт , а ми прикрасили його і написали на ньому побажання Петрикові.

Як бачимо подання інформації у вигляді цікавої історії є більш доступним для дітей .

Технологію «Сторітелінг»  можна застосовувати на різних етапах уроку та на уроках різних типів .

Написання історії про себе – це гарний привід описати вчинки та почуття , проаналізувати їх . Крім того , використали знання з різних предметів.

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку