Текст- опис «Снігова зірочка»

Про матеріал
вчити складати художній опис за власними спостереженнями ,поповнювати словниковий запас учнів, розвивати вміння добирати влучні слова – порівняння, близькі за значенням, вжиті в переносному значенні, висловлювати власні думки, вміння працювати в групі, парі, робити висновки. Дотримуватись норм культурної поведінки, бажати більше знати.
Перегляд файлу

Урок  розвитку  зв’ язного  мовлення  з  елементами  STEM – освіти

Тема. Текст- опис «Снігова  зірочка»

Мета. Формувати компетентності.

Предметні: вчити складати художній опис за власними спостереженнями ,поповнювати словниковий запас учнів, розвивати вміння добирати влучні слова – порівняння, близькі за значенням, вжиті в переносному значенні.

Ключові: соціальну – висловлювати власні  думки, вміння працювати в групі, парі, робити висновки.

Загальнокультурну – дотримуватись норм культурної поведінки, бажати більше знати.

STEM – компетентності – вміти конструювати, наукову грамотність.

Обладнання :зимові пейзажі, музика М. Тарівердієва, біла та синя сніжинки, відео-фізхвилинка балет А Духової «Сніжинки», пластилін, кольоровий картон для створення сніжинки в техниці пластилінографії, відео «Сніжинка біла» К. Бальмонт.

    Хід уроку

  1. Організаційний момент

Сьогодні будемо спостерігати,

Висновки робити і працювати.

А щоб урок пішов на користь вам,

Фантазувати буде кожен сам.

  1. Актуалізація знань

-Сьогодні на уроці української мови ми будемо з вами спостерігати, творити , фантазувати, складати, придумувати.

3.. Визначення теми і мети уроку.

Робота в парах

  • Запишіть відгадку.
  • Наче срібні зірочки
  • Білосніжні квіточки
  • Із зимової хмаринки
  • До землі летять …..(сніжинки)
  • Як би ви по іншому назвали сніжинку?

(чарівна зірочка, снігова квітка, казкова сніжинка, сніжно-біла красуня, зимова гостя з неба).

  • То ж робимо висновок – говорити будемо про сніжинки. Спробуємо словами передати красу Снігової зірочки.
  • К. Бальмонт. Сніжинка                                              https://www.youtube.com/watch?v=KgQshMYFp2k    
  1. Узагальнення власних спостережень.

-Ітак, відкриваємо білу сніжинку. Вона просить нас пригадати ваші перші спогади , уяви, фантазії про сніжинки.

- Моя сніжинка була велика і пухнаста, вона повільно летіла з неба, була схожа на квітку.

-А ваша?

(Діти діляться власними спостереженнями)

  1. Складання речень про сніжинки
  • Послухайте слова відомих письменників про сніжинки.

          З неба падають сніжинки

      На дерева, на будинки,

      На майдани, на садки.

      На ялинки, на дубки.

     Закрутилися сніжинки,

    Як веселі комашинки,

     Наче зграї білих мух,

     Як м’ який холодний пух.

                                Н.Забіла

  • Сніжинки- дивовижні створіння зими. Коли вони повільно падають, хочеться їх зловити і уважно розглянути. Вони такі красиві і абсолютно різні!

     Ми сніжинки, ми пушинки,

     Покружляти ми не проти,

     Ми сніжинки-балеринки,

     Ми танцюємо день і ніч…

-Ось так дивовижно відомі люди пишуть про сніжинки.

- А тепер послухайте уривок із оповідання Лариси Воронкової. Доберіть до нього заголовок і поміркуйте з чим автор порівнює сніжинки. «Раптом пішов сніг. Таня розгледіла сніжинки на долоні. Коли вони летіли, були наче пух. Придивилася ближче – як зірочки. На сонці сніжинки іскрилися ніби срібло.»

- Скажіть, будь ласка, навіщо ми з вами прослухали стільки описів сніжинок?

(для того , щоб навчитися передавати власні враження)

  • Запишіть свої речення
  • Ви записали чудові речення. Але це все вигадки, фантазії, давайте послухаємо ,що думають про сніжинку діти із групи «Науковці».
  • 1 .Трапляються сніжинки - велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість.  Сніжинки бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижної квітки, орнаменту, стрілочок. Це залежить від температури повітря в той момент, коли вони падають. Проте в такій різноманітності є чіткі правила: сніжинка завжди шестигранна.
  • 2. Сніжинка народжується тоді, коли водяна пара замерзає навколо крихітної частинки пилу. Утворюється кристалик льоду. Немає двох абсолютно однакових сніжинок. Але кожна з них має тільки шестигранну будову
  • 3. Є в природі сніжинки-крихітки, їх ледь помітно неозброєним оком. Ці сніжинки – голочки, випадають в Антарктиді, де дуже сильні морози.
  • Фізхвилинка .   (https://www.youtube.com/watch?v=llXAq1VIjMM)
  1. .  Складання розповіді «Снігова квітка.»

     Давайте відкриємо блакитну сніжинку і відповімо на такі запитання:

         -Як сніжинки потрапляють на землю?

         -На що вони схожі?

       -Де красуні народжуються?

       -Які вони?

7  .Виготовлення сніжинки із пластиліну в техниці пластилінографії.(Діти працюють під музику М. Тарівердієва) https://www.youtube.com/watch?v=HiUkmghWoWo

      Виставка робіт.

 8.Підсумок уроку.

   

    Вдома ,як творчі діти, складіть сенкан до слова сніжинка.

    Милуйтеся красою. Творіть і фантазуйте!

    Дякую за працю, любі діти.

docx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку