Урок розвитку зв’ язного мовлення з елементами STEM – освіти
Тема. Текст- опис «Снігова зірочка»
Мета. Формувати компетентності.
Предметні: вчити складати художній опис за власними спостереженнями ,поповнювати словниковий запас учнів, розвивати вміння добирати влучні слова – порівняння, близькі за значенням, вжиті в переносному значенні.
Ключові: соціальну – висловлювати власні думки, вміння працювати в групі, парі, робити висновки.
Загальнокультурну – дотримуватись норм культурної поведінки, бажати більше знати.
STEM – компетентності – вміти конструювати, наукову грамотність.
Обладнання :зимові пейзажі, музика М. Тарівердієва, біла та синя сніжинки, відео-фізхвилинка балет А Духової «Сніжинки», пластилін, кольоровий картон для створення сніжинки в техниці пластилінографії, відео «Сніжинка біла» К. Бальмонт.
Хід уроку
Сьогодні будемо спостерігати,
Висновки робити і працювати.
А щоб урок пішов на користь вам,
Фантазувати буде кожен сам.
-Сьогодні на уроці української мови ми будемо з вами спостерігати, творити , фантазувати, складати, придумувати.
3.. Визначення теми і мети уроку.
Робота в парах
(чарівна зірочка, снігова квітка, казкова сніжинка, сніжно-біла красуня, зимова гостя з неба).
-Ітак, відкриваємо білу сніжинку. Вона просить нас пригадати ваші перші спогади , уяви, фантазії про сніжинки.
- Моя сніжинка була велика і пухнаста, вона повільно летіла з неба, була схожа на квітку.
-А ваша?
(Діти діляться власними спостереженнями)
З неба падають сніжинки
На дерева, на будинки,
На майдани, на садки.
На ялинки, на дубки.
Закрутилися сніжинки,
Як веселі комашинки,
Наче зграї білих мух,
Як м’ який холодний пух.
Н.Забіла
Ми сніжинки, ми пушинки,
Покружляти ми не проти,
Ми сніжинки-балеринки,
Ми танцюємо день і ніч…
-Ось так дивовижно відомі люди пишуть про сніжинки.
- А тепер послухайте уривок із оповідання Лариси Воронкової. Доберіть до нього заголовок і поміркуйте з чим автор порівнює сніжинки. «Раптом пішов сніг. Таня розгледіла сніжинки на долоні. Коли вони летіли, були наче пух. Придивилася ближче – як зірочки. На сонці сніжинки іскрилися ніби срібло.»
- Скажіть, будь ласка, навіщо ми з вами прослухали стільки описів сніжинок?
(для того , щоб навчитися передавати власні враження)
Давайте відкриємо блакитну сніжинку і відповімо на такі запитання:
-Як сніжинки потрапляють на землю?
-На що вони схожі?
-Де красуні народжуються?
-Які вони?
7 .Виготовлення сніжинки із пластиліну в техниці пластилінографії.(Діти працюють під музику М. Тарівердієва) https://www.youtube.com/watch?v=HiUkmghWoWo
Виставка робіт.
8.Підсумок уроку.
Вдома ,як творчі діти, складіть сенкан до слова сніжинка.
Милуйтеся красою. Творіть і фантазуйте!
Дякую за працю, любі діти.