Текст для аудіювання .5 клас ( НУШ). Українська мова

Про матеріал
Текст для аудіювання з української мови у 5 класі допоможе вчителю перевірити вміння учнів розуміти текст. тестові завдання за текстом у двох варіантах.
Перегляд файлу

Аудіювання тексту. Українська мова

                                                    5 клас

                                          СМУГАСТА ПАЛИЦЯ

 

Як правило, він походжав по подвір'ю, засунувши руки в кишені. Руки були стиснуті в кулаки, і штани настовбурчувались, ніби в кишенях лежало по каменю.

Йому все так проходило. Розбиті шибки, зірвані уроки, бійки. До його матері завжди приходили вчителі й міліціонери. Вона мовчки вислуховувала. Потім говорила, що він відбився від рук, і починала тихо плакати.

Коли в школі погрожували йому виключенням, він, не моргнувши й оком, відповідав: «Нема такого закону, щоб людину виганяли на вулицю. Всеобуч! Обов'язкове навчання!» «У колонію беруть злочинців, а. я не злочинець», — пояснював він у міліції.

Одного чудового дня він з'явився в дворі з палицею. Палиця була смугастою, схожою на міліцейський жезл, на шлагбаум, на шкіру зебри. І це приводило Мишка в захоплення. Він оперіщив хлопчика, який заґавився, і той залився слізьми.

По дорозі йому зустрілась жінка з дівчиною. Не слід було зупинятися й вступати в розмову. Тоді все було б гаразд. Жінка спитала: «У тебе дома хто-небудь осліп?» Він відповів: «Причому тут осліп? Ніхто й не думав осліпнути. Мені подобається — я й ходжу».

З такими палицями тільки сліпі ходять. Сліпий палицею дорогу нащупує, а смуги на палиці для того, щоб всі знали: йде сліпий.

Жінка пішла. Він задумався. І думки перенесли його... на людне перехрестя.

Людина стояла на розі й дивилася в небо. На очах у неї були темні окуляри. А в руці вона тримала смугасту палицю. Мишко опинився поруч. Палиця манила, кликала, притягувала, ..ратувала. Він схопив палицю й помчав вулицею. На бігу оглянувся й побачив, що людина, як раніше, нерухомо стояла на розі.

Тепер він зрозумів, що вирвав палицю з рук сліпого. Палиця зіпсувала йому настрій. Він вирішив негайно позбавитися від неї. Замахнувся й закинув її за паркан.

А якщо сліпий усе ще стоїть на кінці тротуару, піднісши незрячі очі до неба, і не може кроку ступити без своєї смугастої палиці? Мишко поліз за палицею через паркан. Він умовляв себе не ходити до СЛІПОЇ О. Остаточно посварився сам з собою. Але йшов.

На перехресті сліпого вже не було. Що робити далі? Може, перехожі приймають його самого за сліпого, раз він тримає в руках смугасту палицю? Мимо проходили дві жінки. Одна сказала другій:

- Знаєш, тут на перехресті людину задавили.

- На смерть?

- Не знаю.

Може, це був сліпий... Він підбіг до жінок і спитав: «Він був сліпий?» Жінка здвигнула плечима: «Не знаю».

Треба знайти сліпого. Якщо він живий, то, напевно, блукає по місту, безпомічно виставивши вперед руки.

Мишко метався по вулицях, заглядав в обличчя перехожих. Він шукав підняте підборіддя, капелюх, зсунутий на потилицю, темні окуляри...

Безжалісний буравчик свердлив його свідомість, примушував думати про людину, для якої на землі завжди ніч і не допомагають ні зірки, ні ліхтарі... А Мишко бачить усе. І будинки, які відбиваються, як в річці, в мокрому асфальті. І метелика, який помилково залетів у місто. І листя, і хмари, і пташок. І сонце б'є йому в очі. Але яка людині від цього радість,коли через неї може загинути інша людина.(О.Маштабей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант І

 

1. До якого стилю належить даний текст?

а) наукового;

б) художнього;

в) публіцистичного.

 

2. Яке покарання, як правило, терпів хлопець за свої витівки?

а) його сварили;

б) йому все так проходило;

в) його мучила совість.

 

3. Що відповідала мати на скарги?

а) що хлопець втратив контроль над собою;

б) став геть неслухняним;

в) що він геть відбився від рук.

 

4. Одного дня хлопець з'явився у дворі з:

а) палицею;

б) з указкою;

в) з прутиком.

 

5. Хлопчика звали:

а) Сашком;

б) Мишком;

в) Миколкою.

 

6. Як пояснив герой, чому ходить з палицею?

а) «Подобається — я й ходжу»;

б) «Мене заставили, тому й ходжу»;

в) «Я змушений це робити».

 

7. Як пояснила жінка призначення смуг на палицях?

а) вказують, що палиця належить літній людині;

б) для того щоб усі знали: іде сліпий;

в) вони надають палиці естетичного вигляду.

 

8. Яку групу слів за значенням вжито в даному реченні: «Палиця мани¬ла, кликала, притягувала, дратувала»?

а) синоніми;

б) антоніми;

в) омоніми.

 

9. Хлопець згадав людину, яка дивилися:

а) в небо;

б) вдалеч;

в) під ноги.

 

10. Чому він захотів позбутися палиці?

а) була зайвою;

б) здалась негарною;

в) зрозумів, що вирвав її з рук сліпого.

 

11. Куди хлопець подів палицю?

а) віддав хлопцям;

б) закинув за паркан;

в) загубив на вулиці.

 

12.Як автор образно назвав совість?

а) жорстоким цвяшком;

б) безжалісним буравчиком;

в)гострими кігтями.

 

 

 

 

 

 

Варіант II

 

1. Як походжав по подвір'ю хлопчик?

а)заклавши руки за спину;

б)взявшись в боки;

в)засунувши руки в кишені.

 

2. Хто завжди приходив до матері Мишка?

а)жителі мікрорайону;

б)двірники та прибиральниці;

в)вчителі й міліціонери.

 

3. Коли хлопцеві загрожували виключенням, він відповів: «Нема такого закону,...»:

а) щоб в школу не пускали;

б)щоб дітей карали;

в)щоб людину виганяли на вулицю.

 

4. Одного дня хлопець з'явився у дворі з:

а) палицею;

б) з указкою;

в) з прутиком.

 

5. Якою була палиця у Мишка?

а) кольоровою;

б) яскравою;

в) смугастою.

 

6. Яке речення є в тексті?

а) Він оперіщив хлопчика ...;

б) Він гепнув хлопчика ...;

в) Він вдарив хлопчика ... .

 

7 .Про що спитала жінка у хлопця?

а) «У тебе вдома с інвалід?»

б) «У тебе вдома хто-небудь осліп?»

в) «У тебе вдома трапилось лихо?»

 

8. Куди думки понесли Мишка?

а) на майданчик;

б) на перехрестя;

в) у провулок.

 

9. Хлопець згадав людину, яка дивилися:

а) в небо;

б) вдалеч;

в) під ноги.

 

10.Який вчинок скоїв хлопчик?

а) вкрав цінну річ;

б)штовхнув перехожого;

в)схопив палицю й помчав вулицею.

 

11.Яку новину він почув від жінок?

а) на перехресті людину задавило;

б) тут трапилась аварія;

в) нещодавно трапилася пожежа.

 

12. Чому Мишко не відчував радості від краси природи?

а) може, через нього загинула людина;

б) був надто стомлений;

в) засмутився через погані справи у школі.

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
5253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку