Діагностування
стану сформованості навчальної діяльності
учнів 5 –6 –их класів
під час читання мовчки
Текст для читання
Мужня пташина
Ми з товаришами їхали лісовою дорогою. Довкола панувало тихе царство зеленого шуму. Будь, людино, обережна. І будь бережлива! Ліс довірився тобі. Не зрадь!
Непомітно ми задрімали, уколисані навколишнім спокоєм. Раптом завищали гальма. Машина різко зупинилася. «Що трапилося?» – спросоння допитувалися ми у водія. Той не відповідав, лише зосереджено вдивлявся в дорожну куряву.
Через дорогу переводила малят куріпка, і, як на лихо, у цей час з’явилася перед нею наша легківка. Схвильована мати настовбурчила своє сіре рябеньке крапчасте пір’я, загородила собою курчат і голосно квоктала. Напевне, просила почекати чи попереджала, що захищатиме діток навіть ціною життя. Малюки ж перебігали дорогу й розчинялися в болітці неподалік. Їх було десятеро, кумедні сірі клубочки на дрібних ніжках. І поки не сховалося останнє пташеня, куріпка вперто тримала свою бойову позицію. Якою б великою не була перед нею загроза, мати діток не покинула б. Здавалося, що мужня пташина захищала в ту мить не лише своїх малят, а й увесь ліс, усе живе й беззахисне на землі.
Водій терпляче чекав. Коли жодної пухнастої грудочки не залишилося на дорозі, куріпка зійшла в кювет, похитнула осоку й зникла.
Ми поїхали далі. Кожен із нас світився маленькою тихою радістю від побаченого.
Таблиця
оцінювання стану сформованості
освітньої діяльності учнів 5-6 класів
за питаннями до тексту
№ питання |
Компетентності учня |
1-6 |
Виявляє розуміння прочитаного |
7 |
Критично та системно мислить |
8 |
Логічно обгрунтовує власну позицію |
9 |
Діє творчо |
10 |
Виявляє інтерес до навчання, ініціативу в процесі навчання та оцінює ризики |
11 |
Висловлє власну думку, |
12 |
Конструктивно керує емоціями |
13 |
Самостійно приймає рішення |
14 |
Співпраця з іншими |
Діагностувальна робота за текстом
Мужня пташина
А Почалася гроза Б Дорогу перебігала зграя їжаківВ Дорогу переходили каченята Г Куріпка переводила малят через дорогу
|
А бути охайним Б бути чемним В обережно поводитися на природі Г не шкодити природі, а допомагати їй |
А куниця Б вантажівка В легковий автомобіль Г велосипед
|
А сірого Б білого В рудого Г чорного |
А лелеченя Б куріпка-мати В грудка снігу Г курча куріпки
|
А опис Б розповідь В роздум Г розповідь |
|
|
|
|
|
А Ніяк Б Ображусь, буду пояснювати, що вони не праві В Знайду іншу роботу для себе Г Знайду іншу групу
|
А одразу запишусь Б запитаю в батьків та прийму рішення В не знаю Г подумаю, наскільки це важливо для мене і прийму рішення
|
|