•Тісто - чудовий матеріал для мистецтва, з ним легше працювати, аніж з глиною. Воно дуже пластичне, м'яке, піддатливо слухає руки. Такі можливості матеріалу надихають на виготовлення дрібних деталей. Одним словом - не праця, а радість душевна! Натхнення приносить оточуючий світ. Роботи, картини відображають красу й досконалість природи.
Із солоного тіста можна створювати красиві і оригінальні речі, які нададуть затишок вашій оселі, зроблять інтер'єр вашої квартири неповторним або стануть відмінним подарунком для знайомих.
Основний зміст діяльності гуртка – формування зацікавленості дітей до тістопластики, формування умінь і навичок у засвоєнні основних технічних прийомів та способів ліплення; правил роботі у техніці тістопластики в процесі створення малих скульптурних форм.
Керівник гуртка: Худолій Тетяна Миколаївна
Життєве кредо : „ Створюй красу своїми руками!”
Метою роботи гуртка є надання учням навичок виготовлення найрізноманітніших виробів з солоного тіста та виховання творчої особистості,розвиток її інтересів, нахилів, здібностей.
•Тісто - чудовий матеріал для мистецтва, з ним легше працювати, аніж з глиною. Воно дуже пластичне, м’яке, піддатливо слухає руки. Такі можливості матеріалу надихають на виготовлення дрібних деталей. Одним словом - не праця, а радість душевна! Натхнення приносить оточуючий світ. Роботи, картини відображають красу й досконалість природи.
Із солоного тіста можна створювати красиві і оригінальні речі, які нададуть затишок вашій оселі, зроблять інтер’єр вашої квартири неповторним або стануть відмінним подарунком для знайомих.
Основний зміст діяльності гуртка – формування зацікавленості дітей до тістопластики, формування умінь і навичок у засвоєнні основних технічних прийомів та способів ліплення; правил роботі у техніці тістопластики в процесі створення малих скульптурних форм.
Гурток сприяє розвитку творчої уваги, формує естетичний смак та фантазію дітей, розвиває мислення, поліпшує дрібну моторику м’язів рук.
З тістом дуже полюбляють працювати діти і часто свої вироби називають «мукосольками». Борошно, сіль, вода - доступні, екологічно чисті матеріали.
Для дрібних виробів використовується мілка сіль. Вона виблискує на сонці, створюючи гарний ефект. Вироби можна розфарбовувати, а зверху покривати лаком.
Частину елементів для оберегів діти виготовлятимуть власноруч із солоного тіста. Такі заняття розвивають фантазію, зніматимуть надлишкову емоційну напругу, вчитимуть посидючості та відповідальності. Ліплення з солоного тіста розвиває моторику пальчиків, покращує самопочуття вцілому. Бо ручна робота – це праця душі, яка цінувалася у всі часи.
Гурток відвідують різновікові категорії учнів. Цей вид діяльності цікавить як учнів молодших класів, так і учнів старших класів. Наші вихованці є неодноразовими переможцями не лише у районних, а й у обласних виставках. Діти систематично брали участь у наступних виставках та конкурсах:
Крім цього вихованці гуртка є постійними учасниками шкільних виставок, які організовувались для батьків, ветеранів, воїнів АТО, дітей дитсадка «Сонечко».
Багато робіт, які були представлені на районну виставку, були відмічені, діти отримали подяку. Вихованці гуртка по-справжньому насолоджуються проробленою роботою. Вони виготовляли сувеніри не тільки на виставки, а й ще мали змогу дарувати ці чарівні фігурки-сувеніри на свята своїм друзям, рідним або просто оздоблювати свої оселі.
Активну участь у роботі гуртка «Тістопластика» взяли такі діти:
Калейдоскоп дитячих робіт:
Тістопластика відіграє величезне значення для розвитку у дитини таких якостей як: цілеспрямованість, акуратність, наполегливість, товариськість, допомагає розкрити творчі здібності дітей, уміння бачити незвичайне в предметі дослідження, розвивають просторове мислення, орієнтацію, розвивають дрібну моторику рук і багато що інше. Переваги цієї техніки можна перераховувати безкінечно, головне лише вміти правильно її застосувати.
Тістопластика виконує наступні функції:
*Корекційно-розвивающу - розвиток і корекція всіх психічних функцій (сприйняття, уваги, мислення, моторики і координації рухів і так далі)
*Повчальну - розширення знань і уявлень про самого себе, інших, навколишнє середовище, розкриття творчих здібностей дітей, уміння бачити незвичайне в предметі дослідження.
* Комунікативну - розвиток уміння позитивного спілкування і співпраці.
*Релаксаційну - перетворення деструктивних форм енергії в соціально-адаптивну форму діяльності, зняття психоемоційної напруги.
* Виховну - розвиток етичних сторін особи дитини, любові до праці, процесу творчості і пізнання.
ВИСНОВКИ
Заняття в гуртку «Тістопластика» - це один з видів трудової діяльності, несе величезні можливості для розвитку особистості дитини. Завдання педагога, знаючи і грамотно використовуючи ці можливості, побудувати навчальний процес з урахуванням вікових, індивідуальних особливостей дітей.
Роботу було розпочато на уроках трудового навчання в початковій школі. Я прийшли до висновку, що заняття ліпленням сприяють розвитку дрібної моторики рук, художнього смаку, індивідуальності, інтуїції, виховують організованість, дисциплінованість і акуратність при роботі з солоним тістом, а також уміння планувати творчий про це з кожним учнем.
Ліпленням діти починають займатися вже з молодшого віку, освоюючи найпростіші прийоми роботи з пластиліном та глиною. Цей період є найбільш сприятливим для розвитку творчої уяви дитини. Заняття ліпленням є ефективним засобом пізнання об'ємно-просторових властивостей дійсності. Тривимірне зображення об'ємних предметів допомагає школярам пізнати об'єкти в реальній повноті їх форм. У такій роботі в повній мірі реалізуються великі можливості для естетичного і художнього виховання учнів, а також для їх загального розвитку. Також ці заняття дають школярам хорошу можливість в оволодінні навичками роботи з різними матеріалами і інструментами, якими користуються в багатьох видах трудової діяльності.
Я виявила, що заняття скульптурою розвивають відчуття матеріалу і пластичної форми, удосконалюють окомір і тренують здатність до тонкої ручної роботи.
Творчий початок закладено в кожній дитині, і важливо шукати способи його розкриття. Важливим моментом підтримки інтересу дитини до занять є також його творча активність. Дитину повинен захоплювати сам процес з оволодіння тим чи іншим навиком. Тому перед ним треба ставити посильні, ясні цілі і завдання, обов'язково фіксувати досягнуте, а потім пропонувати нові завдання.
Тому заняття ліпленням необхідні дітям, так як вони допомагають розкрити творчий потенціал дитини, його індивідуальні здібності, сприяють всебічному розвитку особистості, допомагають дитині розслабиться, і благотворно впливають на його психіку. Діти починають прагнути до пізнання самих себе і навколишнього світу.