Тексти із цікавими завданнями "Тексти на Різдвяну тематику"

Про матеріал
Тексти та завдання для дітей слугують важливим інструментом для їхнього розвитку, навчання та формування ключових компетентностей. Ось основні цілі таких матеріалів: Навчальні тексти допомагають дітям вивчати нові слова, розвивати мовлення та формувати правильну вимову. Завдання на розуміння тексту сприяють розвитку навичок читання, аналізу та критичного мислення. Тексти, що моделюють реальні життєві ситуації, допомагають дітям зрозуміти, як використовувати знання у повсякденному житті, формують практичні навички.
Перегляд файлу

Зимова пригода маленького каченяти

Одного зимового ранку, коли сніг ще лише почав покривати землю білосніжною ковдрою, маленьке каченя вирішило прогулятися до лісу. Воно захоплювалося тим, як все навколо змінилося: дерева вкрилися інеєм, річка замерзла, а з неба плавно падали великі сніжинки. Але ліс був незнайомий і великий, тому, гуляючи, каченя не помітило, як загубилося.

Каченя почало хвилюватися, адже ліс був глибокий, а навколо – лише сніг та тиша. Раптом воно почуло лагідний голос:

  •           Чого ти сумуєш, маленьке каченя? – запитав сніговик, який з'явився з-за дерев.
  •           Я загубилося, - зітхнуло каченя. – І не знаю, як повернутися додому.

Сніговик усміхнувся і сказав:

  •           Не хвилюйся, я знаю цей ліс дуже добре. Підемо разом, я покажу тобі шлях.

Вони рушили вперед, і кожен крок ставав для каченяти все менш страшним. Дорогою сніговик розповідав цікаві історії про мешканців лісу, які взимку ховаються в теплих нірках. Вони зустріли мудру сову, яка подарувала каченяті теплу ковдру з моху, і білочку, яка поділилася смачними горішками.

Незабаром каченя побачило знайомі дерева біля свого будиночка. Воно подякувало сніговикові та іншим новим друзям і, щасливе, повернулося додому.

З того часу каченя зрозуміло, що, навіть якщо загубишся, завжди знайдуться друзі, які допоможуть знайти шлях додому. І ще воно знало, що завжди можна довіряти своєму серцю, яке підкаже правильну дорогу.

Завдання до казки

  1.       Питання на розуміння тексту:
    •        Хто зустрів каченя у лісі?
    •        Як допоміг сніговик каченяті?
    •        Які подарунки отримало каченя від сови та білочки?
    •        Чого навчилося каченя після пригоди?
  2.       Знайди в тексті:
    •        Слова, які описують зимовий ліс.
    •        Імена лісових мешканців, яких зустріло каченя.
  3.       Творче завдання:
    •        Намалюй картину зимового лісу, в якому гуляло каченя. Не забудь зобразити сніговика, сову та білочку.
    •        Вигадай продовження казки. Що сталося з каченям та його новими друзями наступного дня?
  4.       Граматичне завдання:
    •        Знайди та підкресли в тексті прикметники.
    •        Перепиши речення з казки, в яких є дієслова минулого часу.

Тестові завдання до казки "Зимова пригода маленького каченяти"

  1.       Виберіть правильну відповідь:
    1. Куди вирушило каченя?

a) На озеро

б) До лісу

в) До міста

  1. Хто допоміг каченяті знайти дорогу додому?

a) Ведмідь

       б) Сова

в) Сніговик

  1. Що подарувала сова каченяті?

a) Теплу ковдру

b) Горішки

c) Крила

  1.       Заповніть пропуски:
    •        Каченя загубилося у ____________ (ліс/місто).
    •        Сніговик розповідав про ____________ (жителів/магазини) лісу.
    •        Білочка поділилася ____________ (ягодами/горішками).
  2.       Знайди відповідність:
    •        Каченя      розповідала історії
    •        Сніговик      подарувала ковдру
    •        Сова       допомогло знайти дорогу
  3.       Вкажіть правильну послідовність подій:
    •        Каченя зустріло білочку.
    •        Сніговик допоміг каченяті знайти дорогу.
    •        Каченя загубилося у лісі.

Відповіді:




Цікаві завдання

  1. Гра "Знайди та розкажи": Попросіть дітей знайти в тексті три описані зимові явища або предмети (наприклад, сніг, інеї, замерзла річка). Після цього нехай кожен дитина розповість, чому саме це явище або предмет є важливим для зими.
  2. Інтерактивна казка: Запропонуйте дітям разом вигадати продовження казки. Вчитель може почати речення, а кожен учень додаватиме свою частину. Наприклад: "Наступного дня каченя знову вирушило до лісу, але цього разу воно взяло з собою...".
  3. Розмальовка: Дайте дітям можливість розмалювати ілюстрацію до казки, на якій зображені головні герої: каченя, сніговик, сова та білочка. Попросіть дітей пояснити, чому вони обрали такі кольори для кожного персонажа.

 

Ці завдання допоможуть дітям не лише закріпити прочитане, але й розвинути уяву та мовні навички.

Такі завдання допоможуть дітям краще засвоїти матеріал і розвинути творчі навички.

 

 

 

 

Зимова пригода маленького каченяти.jpg
Перегляд файлу

Маленька Зірочка і її велика мрія

Далеко-далеко в нічному небі жила собі маленька зірочка на ім'я Зоринка. Вона була найменшою з усіх зірок на небі, але мріяла сяяти так яскраво, щоб її бачили з усіх куточків світу.

Щоночі Зоринка дивилася на інші великі зорі, які світилися яскраво та впевнено, і трохи сумувала. Вона хотіла, щоб її промінчик світив не гірше, ніж у великих зірок. Але маленька зірочка ще тільки вчилася сяяти і часто боялася, що її світла буде недостатньо.

Одного вечора до Зоринки підлетіла добра комета. Вона побачила, що маленька зірочка трохи засмучена, і вирішила підбадьорити її.

— Чому ти така сумна, маленька зірочко? — запитала комета.

— Я хочу світити яскраво, щоб усі діти на Землі могли побачити мене, — зітхнула Зоринка. — Але ж я така маленька...

Комета усміхнулася і сказала:

— Не розмір має значення, а твоє бажання світити! Ти просто повір у свою силу і сяй так, як тільки зможеш.

Зоринка замислилася над словами комети і вирішила спробувати. Вона зібрала всі свої сили, зосередилася і... засяяла так яскраво, як ніколи раніше! Її світло стало особливим — теплим і ніжним, воно тяглося крізь нічний туман до Землі.

Того вечора багато дітей, які вже лягли спати, раптом побачили у віконці маленьку зірочку, що миготіла для них. Вони усміхалися і загадували бажання, дивлячись на цю зірочку, а їхні сни ставали ще добрішими та світлішими.

Зоринка зрозуміла, що навіть маленьке світло може зробити велике диво. І з того часу вона сяяла з радістю та впевненістю, адже знала, що її світло потрібне комусь на Землі.

 

Завдання до казки:

  1. Запитання на розуміння тексту:
    • Як звали маленьку зірочку?
    • Хто допоміг Зоринці повірити в себе?
    • Чому діти на Землі раділи, коли бачили зірочку у віконці?
  2. Творче завдання:
    • Намалюй Зоринку на небі або придумай, яку ще добру справу вона могла зробити для дітей.
    • Уяви, що ти зірочка на нічному небі. Кому ти хочеш подарувати своє світло і чому?
  3. Гра "Загадай бажання":
    • Уяви, що ти бачиш зірочку на небі. Загадай найзаповітніше бажання і подумай, що потрібно, щоб воно здійснилося.
  1. Завдання на порівняння:
    • Чим Зоринка відрізнялася від великих зірок? Чи змінилася вона після зустрічі з кометою?
  2. Рольова гра "Зірочка":
    • Уяви, що ти - маленька зірочка, яка світить уночі. Розкажи іншим, як ти допомагаєш дітям відчувати себе щасливими та спокійними перед сном.
  3. Словникове завдання:
    • Знайди в тексті слова, що описують зірочку: "маленька", "тепла", "золотиста". Придумай ще три слова, які описують, як ти бачиш Зоринку.
  4. Вправа на уяву:
    • Напиши чи розкажи історію, що сталося з іншою зірочкою після зустрічі з кометою. Чи стала вона світити яскравіше?

 

 

Перегляд файлу

Пригода сніговиків Сніжка і Крутька

Одного зимового дня в невеликому селі два сніговики стояли посеред засніженого двору. Сніжок був великим і кругленьким, з блискучими чорними ґудзиками, а Крутько – трохи меншим, але з яскравим морквяним носиком. Їх зліпили діти напередодні Різдва.

— Як думаєш, Сніжку, що знаходиться за тим пагорбом? — спитав Крутько, поглядаючи на ліс у далечині.

— Може, великий крижаний палац? Або снігове королівство? — задумливо відповів Сніжок.

Раптом піднявся сильний вітер, і велика сніжна хмара насунулась на подвір'я. Вітер був такий сильний, що підхопив двох сніговиків і поніс їх прямо через пагорб у ліс!

— Тримайся, Крутько! Ми летимо в пригоди! — закричав Сніжок.

У лісі вони побачили дивовижну снігову галявину, де гуляли інші сніговики. Вони веселилися, кидали сніжки і грали на льодових ковзанках.

— Приєднуйтесь до нас! — запросив їх один із лісових сніговиків.

Сніжок і Крутько з радістю взяли участь у веселощах. Вони грали в хованки між ялинками, будували крижаний замок і навіть покаталися на санчатах із білочкою.

Коли ніч настала, на небі засвітилися яскраві зорі, і чарівний північний вітер повернув Сніжка і Крутька назад додому.

— Це був найкращий день у нашому сніговому житті, — сказав Крутько.
— Так, але тепер я мрію знову побачити лісових друзів, — погодився Сніжок.

З того дня Сніжок і Крутько кожної зими чекали вітру, щоб знову вирушити в пригоди.

 

 

 

 

 

Завдання до історії

Лексичні завдання

  1. Знайди синоніми:
    а) Морквяний – ___
    б) Великий – ___
    в) Зорі – ___
  2. Розшифруй слова:
    Ірфго ()
    Йанлинка ()
    Сатрихий (___)
  3. Закресли зайве:
    Сніг, ґудзики, носик, чайник, санчата.

 

Граматичні завдання

  1. Постав дієслова у правильній формі:
    Сніговики ___ (летіти) над пагорбом.
    Діти ___ (зліпити) сніговиків.
    Сніжок і Крутько ___ (гратися) в хованки.
  2. Закінчи речення:
    Сніжок був великий, а Крутько...
    У лісі сніговики...
  3. Склади речення з двома словами:
    Ліс, пригода.

 

Групові завдання

  1. Карта пригоди
    Діти у групах малюють карту подорожі сніговиків. Вони позначають двір, пагорб, ліс і чарівну галявину. Потім розповідають історію за допомогою карти.
  2. Продовження історії
    Кожна група вигадує нову пригоду для Сніжка і Крутька. Наприклад, зустріч із сніговими совами чи подорож на крижаний палац.
  3. Хто такий сніговик?
    Групи створюють список, що необхідно для сніговика (наприклад, сніг, морква, ґудзики), а потім вигадують і малюють нового незвичайного сніговика.

Додаткові завдання:

Лексичні завдання

  1. Доповни речення:
    Вітер підняв ___ (кого? що?).
    На галявині сніговики ___ (що робили?).
  2. Підбери антоніми:
    Великий – ___
    Теплий – ___
    Веселий – ___
  3. Слова у крижинках
    Складіть слова з букв у словах сніговик, зимовий, пригода.

Граматичні завдання

  1. Постав питання:
    Складіть питання до речення: Сніжок і Крутько грали в хованки між ялинками.
  2. Часові форми дієслів:
    Перетвори речення:
    Вітер підхопив сніговиків – у теперішній і майбутній часи.

 

Групові завдання

  1. Снігова історія
    Кожна група вигадує, що могли знайти Сніжок і Крутько у крижаному замку. Наприклад, чарівний ключ чи снігову королеву. Потім діти розповідають свою версію.
  2. Крижаний театр
    Групи ставлять коротку сценку за історією. Один учень може бути Сніжком, інший – Крутьком, а решта – вітром або іншими сніговиками.

 

Ці завдання розвивають уяву, моторику та мовлення.

 

 

Пригоди сніговиків.jpeg
Про маленьку зірочку.jpeg
Перегляд файлу

Різдвяне диво

На околиці невеликого села, за рікою й широкими полями, стояла маленька хатинка. Тут жила дівчинка на ім'я Марійка з бабусею, котра була відома на все село своїми чарами та добротою. Щоразу напередодні Різдва до їхньої домівки сходилися звідусіль люди з побажаннями й дарунками, і бабуся завжди дарувала їм щось маленьке, але особливе.

Цього року зима видалася холодною та сніжною. На Різдво Марійка мріяла про особливий подарунок — маленького білого коня, з яким вона могла б мандрувати лісами, як у казках, котрі розповідала бабуся. Але вона знала, що коня їм не купити, адже в хатині жили небагато.

Та одного вечора, за день до Різдва, коли дівчинка поралася біля печі, бабуся покликала її, мовивши: "Марійко, запам’ятай, у кожного з нас є свої дива, і найбільше диво — у нашому серці." Марійка трохи засумувала, але не показала цього бабусі. З любов'ю вона допомагала прикрашати ялинку шишками й горішками, які самі по собі здавалися малими чудесами.

І ось коли вже ніч вкрила землю, а сніг мерехтів під зоряним небом, Марійка задрімала біля теплої печі. Їй приснився чарівний сон. У цьому сні вона була одягнена у сяючий срібний кожушок, і раптом перед нею з'явився великий білий кінь, наче виліплений із снігу та зоряного світла. Марійка стрибнула на його спину, і кінь злетів у повітря, немов казковий птах. Вони разом мчали над засніженими полями, через ліси та міста, де у вікнах світилися різдвяні вогні.

Раптом Марійка прокинулася. Ззовні було тихо, лише місяць кидав своє сріблясте світло на землю. Марійка вже хотіла засмучено подумати, що це лише сон, як раптом почула тихий стукіт у двері. Коли вона обережно відчинила їх, перед нею стояв маленький білий кінь із теплою шерстю, і його великі очі світилися в темряві. Він ніжно схилив голову, наче запрошуючи Марійку на справжню зимову прогулянку.

Серце дівчинки завмерло від радості, і вона кинулася обіймати свого нового друга. Разом вони побігли засніженими стежками, де кожен крок видавався дивом. Коли ж вони повернулися додому, кінь повагом зник у передранковому тумані, залишивши за собою лише сліди на снігу й відчуття справжнього дива.

Марійка знала: це була різдвяна казка, що залишиться з нею назавжди. І відтоді кожного Різдва вона з теплотою згадувала свою нічну подорож із білим конем, як нагадування, що дива справді живуть у серці кожного, хто в них вірить.

 

Завдання до тексту

1. Тестові завдання на розуміння змісту

  1. Де жила Марійка зі своєю бабусею?
    • А) У великому місті
    • Б) На околиці села
    • В) У лісі
    • Г) На гірському хуторі
  2. Про що мріяла Марійка на Різдво?
    • А) Про поїздку до міста
    • Б) Про білий кінь
    • В) Про великий подарунок
    • Г) Про нові черевики
  3. Яким було ставлення бабусі до дива?
    • А) Бабуся не вірила в дива
    • Б) Бабуся казала, що найбільше диво у серці
    • В) Бабуся сподівалася на справжнє диво від Марійки
    • Г) Бабуся боялася дива
  4. Як зреагувала Марійка, коли прокинулася і побачила коня?
    • А) Злякалася
    • Б) Зраділа
    • В) Вирішила, що це сон
    • Г) Побігла за бабусею

 

2. Лексичні завдання

  1. Поясни значення слова "завмерло" в контексті тексту.
  2. Добери синоніми до слова "пригода", використовуючи зміст казки.

 

3. Граматичні завдання

  1. Знайди й випиши з тексту 2 прикметники, що описують коня.
  2. Випиши 2 слова з тексту, що є іменниками у формі родового відмінка.
  3. Визнач вид складного речення:
    • "І відтоді кожного Різдва вона з теплотою згадувала свою нічну подорож із білим конем, як нагадування, що дива справді живуть у серці кожного, хто в них вірить."
    • (А) Складносурядне
    • (Б) Складнопідрядне
    • (В) Безсполучникове складне

 

4. Творчі завдання

  1. Напиши продовження історії, уявивши, що наступного року Марійка знову зустріла білого коня.
  2. Яким, на твою думку, був характер Марійки? Обґрунтуй відповідь прикладами з тексту.
  3. Опиши, яке значення має ця історія для людей, які святкують Різдво. Чому важливо вірити у дива?

 

Ключі для вчителя

  1. Б
  2. Б
  3. Б
  4. Б
  5. Завмерло – затамувало, застигло, замерло.
  6. Синоніми: пригода, диво, мандрівка.
  7. Білий, великий.
  8. Серця, дива.
  9. В

Ці завдання будуть корисними для глибшого розуміння тексту й розвитку мовних навичок.

 

 

 

 

 

 

Різдвяне диво.jpeg
Різдвяний сюрприз  Марка і Софійки.jpeg
Перегляд файлу

Різдвяний сюрприз Марка і Софійки

Жили-були двоє сусідських дітей – Марко і Софійка. Їм було по дев’ять років, і вони завжди разом вигадували найрізноманітніші пригоди. Цього року, напередодні Різдва, вони вирішили влаштувати своїм батькам сюрприз і самотужки прикрасити подвір’я, де всі сусіди збиралися святкувати.

Марко з Софійкою вирішили не просто поставити ялинку, а прикрасити її власноруч зробленими іграшками. Вони вирізали з картону зірки та дзвіночки, обмотували їх кольоровими нитками і додавали блискітки. А ще у Софійки вдома вони знайшли стару гірлянду, яку вирішили повісити на найвище дерево у дворі.

Та коли вони нарешті вибралися на двір, щоб повісити гірлянду і прикраси, сніг раптово посилився, і дерева стали слизькими від снігової кірки. Марко, намагаючись причепити гірлянду на найвищій гілці, раптом послизнувся і застряг між двома гілками. Софійка, щоб допомогти йому, швидко полізла на дерево, але теж посковзнулася і впала просто в замет під деревом.

Темніло, а діти не могли самостійно вибратися. Вони почали хвилюватися, що батьки насварять їх за те, що вони вийшли на вулицю без дозволу. Однак, зібравши всю свою сміливість, Марко і Софійка вирішили закінчити прикрашання ялинки. Працюючи разом, вони нарешті впоралися з гірляндою, і врешті дерево загорілося кольоровими вогниками. Ялинка сяяла яскраво, мов різдвяна зірка, а діти, хоч і змучені, відчули, що їхня робота не була марною.

І тут із-за рогу показалися їхні батьки, які хвилювалися через їхню довгу відсутність. Спочатку батьки були готові насварити дітей, але коли побачили, як ялинка сяє на засніженому подвір'ї, лише усміхнулися і похвалили Марка і Софійку за старанність. А діти щасливо обійняли батьків і зрозуміли, що Різдво справді творить маленькі дива.

Тож того вечора всі сусіди зібралися навколо прикрашеного дерева, а діти радісно бігали довкола, насолоджуючись чудовим вечором. Їхній сюрприз таки вдався, і вони пообіцяли собі зробити це своєю різдвяною традицією.

1. Запитання на розуміння тексту

  • Хто головні герої цієї історії? Скільки їм років?
  • Що саме вирішили зробити Марко і Софійка для своїх батьків?
  • З чого вони робили прикраси для ялинки?
  • Що сталося, коли діти почали прикрашати ялинку на вулиці?
  • Як відреагували батьки, коли знайшли Марка і Софійку біля ялинки?

2. Завдання на розвиток уяви

  • Уяви, що ти також хочеш прикрасити подвір’я на Різдво. Які ще прикраси, окрім зірок і дзвіночків, ти б зробив/зробила? Намалюй ці прикраси.
  • Придумай, які пригоди могли б чекати на Марка і Софійку під час наступного Різдва. Напиши коротку історію або опиши її усно.

3. Завдання на творчість

  • Намалюй прикрашену ялинку Марка і Софійки. Покажи, які кольори та прикраси вони могли б використати.
  • Зроби просту різдвяну прикрасу з паперу чи картону, як це робили Марко і Софійка.

4. Логічне мислення

  • Розстав події в правильному порядку:
    1. Марко і Софійка вирішили зробити сюрприз.
    2. Вони зробили прикраси для ялинки.
    3. Діти вийшли на двір і почали прикрашати дерево.
    4. Марко застряг між гілками.
    5. Батьки знайшли дітей біля ялинки.
  • Чому, на твою думку, діти вирішили прикрасити дерево самостійно, не сказавши батькам?

5. Завдання на висловлення думки

  • Як ти думаєш, чому батьки вирішили не сварити дітей? Чи зробив би/зробила б ти так само на місці батьків?
  • Як би ти вчинив/вчинила на місці Марка, коли він застряг між гілками?

6. Групова робота (для класу або групи)

  • Поділіться на групи і придумайте свій різдвяний сценарій або план сюрпризу для ваших друзів чи батьків. Презентуйте свій план перед класом.

7 . Визначення частин мови

  • Знайди в тексті прикметники, які описують ялинку (наприклад, "засніжена"). Випиши їх.
  • Знайди іменники, які пов’язані з темою Різдва та свят (наприклад, "ялинка", "подарунок").
  • Знайди і випиши дієслова, які описують дії Марка і Софійки (наприклад, "вирізали", "обмотували").

8. Складання речень

  • Склади речення з наступними словами, пов’язаними з історією: "прикрасити", "друзі", "сюрприз", "сніг".
  • Продовжи речення: "Марко послизнувся, тому що..."
  • Придумай речення, в якому будуть слова "Різдво", "диво", і "ялинка".

9. Виправлення речень

  • Виправ помилки в реченнях:
    • Марко і Софійка знайшли стара гірлянда і прикрасили дерево.
    • Діти зібрали вся свою сміливість і прикрасивши дерево.
    • Батьки знайшов дітей біля яскрава ялинка.

10. Синоніми

  • Підбери синоніми до слова "сміливість" (наприклад, "відвага", "рішучість").
  • Підбери синоніми до слова "прикрасити" (наприклад, "оздобити", "прикрашати").

11. Утворення множини

  • Утвори множину від наступних іменників з тексту: "ялинка", "прикраса", "друг", "гілка", "сюрприз".

12. Робота з реченнями

  • Розділи наступне речення на два коротших: "Діти хотіли прикрасити ялинку, але раптом посилився сніг, і дерева стали слизькими."
  • Перебудуй речення так, щоб воно стало питальним: "Батьки похвалили Марка і Софійку за їхню роботу."

 

Ці завдання допоможуть дітям не лише краще зрозуміти текст, а й розвинути свою уяву, логічне мислення та здатність висловлювати думки. А також  поглиблюють розуміння тексту і спонукають до аналізу вчинків героїв та атмосфери твору.

Начало формы

Різдвяний сюрприз від сніговичків.jpeg
Перегляд файлу

Різдвяний сюрприз від Сніговичків

На самому краю маленького засніженого містечка, де сніг блищав, наче срібло, стояли два сніговички – Бублик і Кулька. Вони були найкращими друзями, і завжди придумували щось цікаве. Та в цю ніч вони вирішили зробити дещо особливе – підготувати сюрприз для дітей до Різдва!

Сніг падав пухнастими пластівцями, тиша огорнула містечко, всі діти міцно спали, чекаючи святкового ранку. Але для Бублика і Кульки ця ніч тільки починалася! Вони обережно підморгнули одне одному й почали таємну роботу.

Спочатку вони взялися за прикраси. Бублик, що мав найкрасивішу морквину замість носа, знайшов кілька гілочок ялинки та прикрасив ними маленьку хатинку біля школи. Кулька, яка була найспритнішою сніговичкою у всьому містечку, вміло навісила блискучі сніжинки на гілки дерев, щоб вони сяяли, наче зірки.

“Це ще не все!” – прошепотів Бублик, коли побачив, що Кулька зробила. Вони вирішили зробити невеличку крижану гірку, по якій діти зможуть з’їжджати санчатами. Сніговички дружно скотили велику кулю, зробили пагорб і змайстрували найкращу льодяну гірку в місті.

А коли їхня робота була майже завершена, Кулька додала останній штрих: посередині дитячого майданчика вони зробили крижане сердечко і написали в ньому свої снігові імена, щоби діти знали, хто приготував для них сюрприз.

Настав ранок, і коли дітлахи вибігли на майданчик, вони не повірили своїм очам! Красива гірка, блискучі прикраси на деревах, ялинкові гілочки й напис "Від Бублика і Кульки" – усе це чекало на них. Діти сміялися, каталися з гірки та дивувалися чуду, яке їм подарували сніговички.

А Бублик і Кулька, сховавшись за кучугурами снігу, раділи разом з дітьми, адже вони знали: різдвяний сюрприз вдався!

 

 

1. Тестові завдання

  1. Де стояли два сніговички, Бублик і Кулька?
    • а) На дитячому майданчику
    • б) На краю маленького містечка
    • в) Біля великої ялинки
  2. Який сюрприз підготували сніговички для дітей?
    • а) Прикраси для будинку
    • б) Святкові подарунки під ялинку
    • в) Крижану гірку та прикраси на майданчику
  3. Що Кулька зробила для прикраси дерев?
    • а) Повісила іграшки
    • б) Повісила блискучі сніжинки
    • в) Запалила ліхтарики
  4. Як діти дізналися, хто зробив сюрприз?
    • а) Сніговички залишили підказку
    • б) Вони побачили сніговичків
    • в) Їм розповіли дорослі
  5. Що написали сніговички на крижаному сердечку?
    • а) "Від сніговичків"
    • б) "З Різдвом!"
    • в) "Від Бублика і Кульки"

2. Граматичні завдання

  1. Знайдіть і запишіть речення з комами. Поясніть, для чого в цьому реченні кома.
  2. У тексті є дієслова, які описують дії сніговичків. Запишіть 3 дієслова з казки та поясніть, що робили сніговички.
  3. У тексті є дієслова в минулому часі. Випишіть три дієслова в минулому часі та змініть їх на теперішній час.

Наприклад: вирішили — вирішують

 

3. Частини мови

  1. Знайдіть у тексті іменники, які називають персонажів казки, та запишіть їх.

Наприклад: Бублик, Кулька

  1. Знайдіть у тексті прикметники, які описують сніговичків або предмети навколо них. Запишіть 3 прикметники та поясніть, яке слово вони описують.
  2. Випишіть із тексту будь-яке речення та позначте в ньому частини мови (іменник, прикметник, дієслово).

Приклад речення: Сніг падав пухнастими пластівцями.

Розбір:

  • Сніг – іменник
  • падав – дієслово
  • пухнастими – прикметник
  • пластівцями – іменник

 

4. Творче завдання

Придумайте, який ще сюрприз могли б приготувати сніговички для дітей. Напишіть короткий опис (3-4 речення).

5. Завдання на читання з розумінням

  1. Хто з двох сніговичків був найспритніший? Як це проявилося у казці?
  2. Чому сніговички зробили сюрприз саме вночі?
  3. Як діти відреагували на сюрприз від Бублика і Кульки? Опишіть їхні емоції.

6. Завдання на правильне формулювання речень

  1. Складіть речення з цими словами з тексту:
    • Сюрприз
    • Казка
    • Майданчик

Наприклад: Сюрприз від сніговичків був особливим для дітей.

  1. Переставте слова так, щоб утворилося правильне речення:
    • ночі / в / готували / сніговички / різдвяний / сюрприз
    • на / дерев / прикрасила / Кулька / сніжинки

Відповідь: Сніговички готували різдвяний сюрприз вночі.

7. Завдання на синоніми та антоніми

  1. Знайдіть у тексті слово "сюрприз". Придумайте до нього синоніми.

Наприклад: подарунок, несподіванка

  1. Знайдіть у тексті слово "спали". Придумайте до нього антонім.

Наприклад: не спали, прокинулися

 

8. Завдання на побудову опису

Опишіть Бублика або Кульку, використовуючи слова з тексту. Подумайте, який він чи вона за характером, що робить і чому це важливо для сюжету.

Приклад: Кулька – найспритніша серед сніговичків, вона повісила сніжинки на дерева, щоб вони блищали, наче зірки.

 

9. Завдання на створення діалогів

Уявіть, що Бублик і Кулька розмовляють між собою під час приготування сюрпризу. Придумайте діалог між ними (3-4 репліки).

Приклад:

  • Бублик: "Кулько, давай зробимо найкрасивішу ялинку для дітей!"
  • Кулька: "Так, у мене вже є кілька блискучих сніжинок для прикраси!"

 

10. Завдання на порівняння

  1. Порівняйте Бублика і Кульку за їхніми якостями. Що їх об’єднує, а чим вони відрізняються?

Приклад відповіді: Обидва сніговички добрі та щедрі, але Бублик – уважний і обережний, а Кулька – смілива і швидка.

 

Ці завдання розширять розуміння казки, збагачуватимуть словниковий запас та розвиватимуть мовленнєві навички .

Допоможуть дітям краще зрозуміти текст, попрацювати з граматикою та частинами мови, а також проявити креативність.

 

 

 

zip
Додав(-ла)
Вакун Лариса
Додано
2 грудня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку