Тексти контрольних робіт з ДПА з української мови та літературного читання.

Про матеріал

Шановні колеги, склала орієнтовні інтегровані контрольні роботи з української мови і літературного читання. Тексти контрольних містять завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Складала згідно орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)4 класів у системі загальної середньої освіти у 2017/2018 навчальному році за варіантом ІІ. Якщо будуть якісь корективи, то буду вам, шановні колеги, щиро вдячна.

Перегляд файлу

Прочитай уважно текст.

ПІДЗЕМНИЙ МЕШКАНЕЦЬ

За Віктором Приходьком

   На узлі…і  чорніют…  купки з…млі. Деякі зовсім свіжі, їх (на)сипав кріт: зайву землю з потайних ходів  повигортав. 

   Майже все своє жия він проводить під землею, шукає червяків, лчинок різних комах, а (на)поверхню виходит ріко. У лісі, на луках мені частенко траплялися такі купки, однак самого господаря зустрічати (не)доводилося. Мабуть, і цього разу, якби не було зі мною Миколи Лукича, я не побачив би підземного звірка.

   Ми зупинилися на узліссі. Микола Лукич прихиливсь до скривленого стовбура вільхи, я примостився поряд. Галявина перед нами як на долоні, а нас не одразу помітиш.

— Зачекаємо трохи. Звірок повинен вилізти, свіжим повітрям подихати.

  Тільки лісник замовк, просто перед нами раптом заворушилася земля. Спершу з’явилася мордочка з маленьким хоботком. Потім кріт виставив напоказ передні короткі лапки з довгими кігтями і нарешті виліз сам. Підправив вхід до нірки, відгорнув землю, постояв, принюхався, обтрусив свою чорно-буру шубку.

   Звірок видався мені дуже неповоротким. «Мабуть, він тільки повзати може», — подумав я. Але раптом кріт почав бігати по галявині. Він вовтузився в опалому листі, ховався в залишений після сінокосу оберемок сіна. Далі, прихопивши кілька листочків, поліз у нору.

   Кріт ще довго без відпочинку збирав на галявині листя, носив до нори сухі стебла трави.

   Повертаючись із лісу додому, Микола Лукич мовчав, а потім заговорив:

— Ти, мабуть, помітив: кріт брав не все, що йому під лапи потрапляло. На галявину вітер наніс листя різних дерев — він у нору носив тільки дубове. В оберемку сіна звіркові найбільше сподобалися стебла материнки та конюшини. Ці трави приємно пахнуть і так само, як листя дуба, довше зберігаються, менше вбирають вологи, ніж інші лісові рослини. Для підземелля кращої підстилки не знайдеш. Бачив, скільки сухого листя й трави наносив? Спальню свою утеплює. Отже, зима прийде малосніжна, холодна. А пізня осінь буде дощовою. Запитаєш, звідки такі прогнози? Пояснення просте. Раніше кріт жив на тому боці галявини. Там низина, їжі для нього більше, але і коли випаде багато дощів — усе затопить вода. Тому він і перебрався на нові квартири, тут невелике підвищення і вода норі не загрожує.  

(327 слів)

Виконай завдання.

  1. Визнач жанр прочитаного твору.

А  легенда

Б  оповідання

В  казка

 

  1. Коли відбувалися події, описані у творі?

______________________________________________________________

 

  1. Визнач послідовність у розташуванні пунктів плану до поданого тексту.

  Опис  тваринки.

  Купки землі на узліссі.

  Пояснення лісника.

  Зустріч з кротом.

  Праця звірка.

  Повернення з лісу додому.

 

  1. Вибери рядок,  у якому подано дієслова минулого часу.

А  чорніють, прийде,  вбирають

Б  підправив, пахнуть,  насипав

В  повигортав, виставив, постояв

 

  1. Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.

 

Раніше кріт жив на тому боці галявини.

 

  1. Поєднай слова і вислови та їх  тлумачення.

і носа не вистромить

на краю лісу

як на долоні

займався справами, які потребують багато праці і клопоту

він вовтузився

незграбний

примостився

зайняв місце

неповороткий

дуже добре видно

на узліссі

не виходить, не показується

 

  1. Поміркуй і запиши.  Чому кріт перебрався на інший бік галявини (3-4 речення).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Прочитай уважно текст.

КВАКША ГРОЗУ НАКРИЧАЛА

За Віктором Приходьком

От і осін…  вже чаклує (у)лісі. Відгуло, ві…звеніло лагідне літо. (Т, т)ихо над річкою Тясмин, сумно. Раніш, було, аж у вухах лящ…ло від пташиного щебета…я, а зараз лише коли-не-коли промайне якас…  зграйка, (не)голосно між собою перегукуючис, і знову тиша... Хіба що врона зовсім (не)сподівано  (над)вухом каркне. Та так голосно, що у бідних пічкурів¹ аж душа в п’яти тікає. Або сорока помітить мене з вудочкою, вмоститься недалечко й починає свої лісові новини з подробицями переказувати.

      І раптом над самісіньким вухом як залунає: крак-крак-крак... Хто це? Звідки? Голос долинав з молодого осокора, під яким я вмостився. Дивно, що це за птаха так виспівує? Скільки тут рибалю, ніколи не чув нічого подібного. А  над головою знову: крак-крак-крак...

   Підійшов я ближче, усі гілляки ретельно обдивився. Ніякої пташки й близько немає. Може, полетіла?

  І тут зненацька замість пташки світло-зелену жабку угледів. Притислася вона жовтавим животиком до гладенького стовбура, зачепилася за нього лапками... Ніби приклеїлася. Не відірвеш.

   Та це ж квакша. Жабка така, яка лиш уночі полює. А вдень перечікує, в густому листі від сонця ховається.

   Сидить собі отак в холодочку і ні-ні, та й подасть голос. Хто не знає, нізащо не  здогадається, що то жаба співає. 

   Я б цілий день ту квакшу слухав, та щось риба клювати перестала. І на обрії,  бачу,  хмари з’явилися. 

    Ого, та чи не гроза насувається? Заходився я вудочки змотувати, а квакша все голосніше, все настирливіше кричить.

   Що це з нею? Налякав хто?

   Вирішив я подивитися на неї і не впізнав. Сиділа жабка на тому ж місці, так само приклеївшись до стовбура, але як вона змінилася! Спинка зробилася темно-зеленою. Навіть коричнювато-зеленою. Якби не бачив її раніше, нізащо б не повірив у це перевтілення.

  Але згодом збагнув, що «перефарбувалася» жабка недаремно. І кричала не з доброго дива. Це вона грозу передчувала. Навіть приказка така у народі є: «Квакне квакша на суку — дощ застука по даху». 

   І справді. Після обіду розхвилювалися дерева, загримотів грім і на землю, на луки, як горох, посипався град.

(328 слів)

¹Пічкур – невелика срібляста рибка.

 

Виконай завдання.

  1. Визнач жанр прочитаного твору.

А оповідання

Б  казка

В  легенда

 

  1. Коли відбувалися події, описані у творі?

______________________________________________________________

  1. Визнач послідовність у розташуванні пунктів плану до поданого тексту.

  Опис жабки.

  Гроза.

  Хмари на обрії.

  Осінній ліс.

  Квакша «перефарбувалася».

  Невідоме «крак – карк – крак».

 

  1. Вибери рядок,  у якому подано дієслова теперішнього  часу.

А  чаклує,  відгуло, прислухаюся

Б  помітить, полетіла, переказувати

В  полює, ховається, тікає

 

  1. Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.

 

От і осінь уже чаклує  у лісі.

 

  1. Поєднай вислови та їх  тлумачення.

осінь чаклує

закінчилося

віддзвеніло літо

знайти зручне місце

лящало  у вухах

фарбує листя

вмоститься

колишуться, гнуться

розхвилювалися дерева

стало дуже страшно

душа в п яти тікає

голосно дзвеніло

 

  1. Поміркуй і запиши, як ти розумієш народну приказку «Квакне квакша на суку´ – дощ застука по даху»   (3-4 речення).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 42
Оцінки та відгуки
  1. Лисицька Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Данканич Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Корнюшкіна Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Samofalova Olena
    Дякую за допомогу у підготовці до ДПА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Можарова Галина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Слинько Ніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Васильева Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Артисюк Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Романів Галина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Слабоспицька Тетяна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Метечко Валентина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Сабурова Вероніка Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Курдіяшко Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Раннева Анастасия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Румеус Вікторія Вадимівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Лысенко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Шкуро Тетяна Вікторівна
    В умовах оновлених вимог до роботи ДПА з української мови ця доробка, звичайно, варта уваги. Автору- браво! Особисто я до уривку для списування внесла б невеличкі корективи. Не всі орфограми обіграні. А написання слова "личинок" , мабуть, не варто перевіряти. Наголосом не перевіриш, в списку для запам'ятовування його теж немає. Отже... На узлі(с,сс)і чорніют(ь,і) купки з(и,е)млі. Деякі зовсім свіжі, їх (на)сипав кріт: зайвий (г,ґ)рунт з потайних ходів пов(е,и)гортав. Майже все своє жи(т,тт)я він проводит(і,ь) під з(и,е)мл(е,ьо)ю, шукає черв(ь,’)яків, л(и,е)чинок різних комах, а (на)поверхню виходит(і,ь) рі(т,д)ко. У лісі, на луках мені частен(і,ь)ко траплялися такі купки, однак самого господаря зустрічати (не)доводилося. Мабуть, і ц(йо,ьо)го разу, якби не було зі мною (М,м)иколи (Л,л)укича, я (не)побачив би підземного звірка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Руденко Світлана Анатоліївна
    Дякую за Вашу творчість! Бажаю подальшого натхнення і хороших результатів вашим учням на ДПА.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Липецька Іванна Миколаївна
    А в тексті де пропущені букви, їх потрібно дописати?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Жук Вікторія
    Дякую за розробку! Успіхів та натхнення Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Береза Ірина Вікторівна
    Дякую за допомогу, бажаю Вашим учням успішного проходження ДПА.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Чернецкая Раиса
    Дякую за допомогу. Бажаю Вашим учням успішно написати ДПА.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Попач Оксана Василівна
    Бажаю творчої наснаги!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Нікончук Тамара Василівна
    Дякую за цікавий, доступний та своєчасний матеріал. Бажаю творчої наснаги!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Блошенко Людмила
    Дякую! Матеріал цікавий, змістовний, доступний.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Гречишкіна Ірина
    Частина для списування завелика.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  27. Гаврильман Валентина Федорівна
    Дякую!Як завантажити цей документ? Як роздрукувати?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Делаваль Олена Олександрівна
    за структурою робота повинна мати 9 завдань
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Ященко Ніна Іванівна
    Дякую за контрольну роботу, але текст для списування не більше 50 слів.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Одринская Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Бондаренко Валентина Володимирівна
    Де завдання на списування тексту?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  32. Гишка Надя
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Халіманенко Валентина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Лобур Олександра
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  35. Мацапура Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Габер Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Гончарова Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Омельяненко Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39.  Yana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Тарабанова Юлія Юріївна
    Як завантажити цей документ?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  41. Боліла Юлія Володимирівна
    Дякую за розробку. Дуже нагальна.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Василівна Олена
    Дякуємо за розробку тестів для контрольних робіт з ДПА з української мови та літературного читання. Матеріал змістовний, полегшує роботу вчителя.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 39 відгуків
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
100731
Оцінка розробки
4.9 (42 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку