ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. У лісі Презентація

Про матеріал
Закріплювати вміння планувати подорож; дати дітям інформацію про розташування Волинської області на мапі України; ознайомити їх з Волинською областю, її символікою; сформувати уявлення про поняття “природне угруповання”; ознайомити з лісом як природним угрупованням; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; закріплювати вміння писати слова в алфавітному порядку; активізувати пізнавальну діяльність дітей; розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати любов до природи, бажання берегти ліси, естетичний смак.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРИГОДА 4. У лісі

Номер слайду 2

Вправа “Кольорові мильні бульбашки”. А зараз потрібні ваші уява й фантазія. Уявіть, що кожен із вас може видути кольорову мильну бульбашку. Опишіть, якого вона розміру, форми й кольору. Розкажіть, кому ви хотіли б її подарувати. Наприклад: “Я видула велику круглу мильну бульбашку різнокольорового кольору. Дарую її всім, кому бракує позитивної енергії”.

Номер слайду 3

Вправа “Кольорові мильні бульбашки”. А зараз потрібні ваші уява й фантазія. Уявіть, що кожен із вас може видути кольорову мильну бульбашку. Опишіть, якого вона розміру, форми й кольору. Розкажіть, кому ви хотіли б її подарувати. Наприклад: “Я видула велику круглу мильну бульбашку різнокольорового кольору. Дарую її всім, кому бракує позитивної енергії”.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Чому жевжики вирішили шукати наступний об’єкт у лісі?Що відчув Пузлик, коли дізнався, що пошуки треба вести в лісі? Чому?Як змінився його стан після зустрічі з Лісовиком?Чи у вас були колись схожі відчуття? Розкажіть, коли саме. Як вдалося з ними впоратися?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Символіка Волині Герб Воли́нської о́бласті — в щиті із заокругленою нижньою частиною у червоному полі білий (срібний) хрест. Хрест є символом життя. Червона барва означає хоробрість, мужність, безстрашність, біла — чистоту. Прапор являє собою полотнище, у центрі якого на червоному (колір стиглої вишні) тлі рівнораменний хрест білого (срібного) кольору, що торкається кінцями країв прапора. У правому верхньому куті розміщено один із найдавніших варіантів історичних хрестів Волині XV-XVIII ст.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Природні компаси Сонце краще нагріває дерева з південного боку. Кора на південному боці дерева сухіша, твердіша й світліша. Це добре помітно на хвойних деревах: сосні, ялині. Легко визначити сторони горизонту й за корою листяних дерев. Наприклад, стовбури осик і тополь з північного боку часто вкриті лишайниками і зеленуватим мохом. Ще один природний компас, який завжди допоможе знайти потрібну сторону горизонту — мурашники. Вони здебільшого розташовані з південного боку дерева, пенька, куща. Південний бік мурашника положистий, а північний — значно крутіший. Ці ознаки ви маєте пам'ятати — щоб правильно визначити сторони горизонту, треба враховувати кілька ознак одночасно.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. У лісі

УРОК 22. Ліс – природне угруповання.
Які подорожі роблять нас щасливими?

Мета

  • закріплювати вміння планувати подорож;
  • дати дітям інформацію про розташування Волинської області на мапі України;
  • ознайомити їх з Волинською областю, її символікою;
  • сформувати уявлення про поняття “природне угруповання”;
  • ознайомити з лісом як природним угрупованням;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • закріплювати вміння писати слова в алфавітному порядку;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  • виховувати любов до природи, бажання берегти ліси, естетичний смак.

Очікувані результати навчання

  • дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  • об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями;
  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • уміє працювати з адміністративною мапою України;

Обладнання

  • підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
  • робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
  • звичайний зошит;
  • прищіпки, кольорові олівці;
  • картинки для гри “Дуб, калина, ромашка шукають родичів”;

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

1

Привітання.

Пропоную вам сьогодні привітатися, як це роблять в Тунісі — країні в Північній Африці. Поклоніться, піднесіть праву руку до чола, потім до губ, а потім до серця. “Я думаю про тебе, я говорю про тебе, я поважаю тебе” — ось таке значення має це привітання.

 

2. Повідомлення теми уроку

 

Портал допомагав жевжикам планувати подорож Україною. Щоб дізнатися маршрут їхньої подорожі, прочитаємо про плани жевжиків.

1

Читання уривка “У лісі” (підр. с. 30).

 

 

2

Запитання для обговорення.

  • Чому жевжики вирішили шукати наступний об’єкт у лісі?
  • Що відчув Пузлик, коли дізнався, що пошуки треба вести в лісі? Чому?
  • Як змінився його стан після зустрічі з Лісовиком?
  • Чи у вас були колись схожі відчуття? Розкажіть, коли саме. Як вдалося з ними впоратися?
  • Поміркуйте, як знахідка пов’язана з новою мандрівкою.

Отже, протягом тижня подорожуватимемо разом із жевжиками новою областю, дізнаватимемося, чим вона славиться, які в ній є природні багатства.

 

3

Розгадування ребусу (див. роздруківку “Ребус”).

Розгадайте ребус і дізнайтеся назву міста — обласного центру, в якому ми разом із персонажами оповідання мандруватимемо цього тижня.

Луцьк – обласний центр Волинської області. Складіть речення з назвою міста і запишіть його.

3. Робота з мапою України

1

Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).

  • Знайдіть на мапі Волинську область. У якій частині України вона розташована? (Волинська область розташована в північно-західній частині України.)
  • З якими областями межує Волинська область?

 

2

Робота з контурною мапою (зош. с. 32-33).

Знайдіть на контурній мапі (див. роздруківку “Контурна мапа України”) Волинську область і зафарбуйте її. Позначте обласний центр.

 

3

Робота з мапою Волинської області (див. роздруківку “Адміністративна мапа Волинської області”).

Подивіться на мапу Волинської області.

  • Дослідіть, із якою країною межує Волинська область на заході? (Польща). На півночі? (Білорусь).
  • Скільки районів у Волинській області? (4) Прочитайте їхні назви.

На сході й південному сході Волинь межує з Рівненською областю, на півдні — зі Львівською областю, на заході по річці Західний Буг має державний кордон із Польщею, а на півночі  — державний кордон із Білоруссю. Центром Волинської області є м. Луцьк.

 

4

Гра “Розвідники” (див. роздруківку “Фізична мапа Волинської області”).

  • Розгляньте територію Волинської області на мапі й розкажіть, які там є водойми.

На Волині 130 річок завдовжки понад 10 км кожна. Головними річками області є Західний Буг і Прип’ять.

4. Віртуальна подорож Волинню

1

Знайомство із символікою Волинської області (див. роздруківку “Символіка Волині”).

Кожна область має свою символіку. Подивіться на герб і прапор Волинської області. Що на них зображено? Як гадаєте, що це може символізувати? Опишіть прапор і герб Волині.

 

 

2

Походження назви Волинь.

Волинь – древня земля, невід’ємна частина України. Деякі історики вважають, що її назва походить від міста “Велиня”, про яке згадується в давніх літописах. Першу писемну згадку про волинян в історичних джерелах давньої України-Руси знаходимо в найдавнішому літописі — “Повісті минулих літ”, де вказується місце проживання тодішніх волинських племен: “…бужани сиділи по Бугу, а потім же волиняни”. І далі: “Дуліби тоді жили по Бугу, де нині волиняни…”.

 

3

Перегляд відео “Волинь — найцікавіші місця”.

Переглянь відео про Волинь та уяви себе там.

5. Фізкультхвилинка

 

Подорожуючи Україною, ми будемо знайомитися не лише з новими краєвидами, історичними місцями, а ще й пригадуватимемо українські мелодії і танці.

6. Уявна подорож до лісу

1

Орієнтування за місцевими орієнтирами.

Третина території Волині вкрита лісами. Ви пам’ятаєте, що до одного з лісів Волині потрапили жевжики? У них  залишилися незабутні спогади про пошуки шипшини й похід за грибами та ягодами, про відпочинок на  лісовій галявині. Але щоб не заблукати в лісі, треба знати й уміти орієнтуватися за місцевими орієнтирами.

Допоможіть жевжикам. Розгляньте малюнки, які допоможуть вам краще зрозуміти, як орієнтуватися в лісі (див. роздруківку “Природні компаси”).

 

2

“Лісова математика” (зош. с. 14, завд. 1).

  • Обчисліть вирази. Зіставте результати з ключем і  довідайтеся, які дерева ростуть у лісі, де опинилися жевжики.
  • Яким словом можна назвати такий ліс? Запишіть.
  • Які ще види лісів ви знаєте? (Листяні, мішані)
  • Хто знає, які ліси ростуть на  території нашого краю?
  • Як ви думаєте, які рослини в лісі найвищі? (Дерева)
  • А найнижчі? (Трав’янисті рослини і гриби)
  • Які рослини вищі за трав’янисті, але нижчі за дерева? (Кущі)
  • Чим вони відрізняються одне від одного?

 

 

zip
Додано
8 січня 2021
Переглядів
1331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку