ТЕМА 2 ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 1.Зміст та основні принципи планування діяльності підприємства 2.Поняття та види планів 3.Технологія планування. Дерево цілей та його побудова 4.Стратегічне планування діяльності підприємства. 5.Вибір та розробка стратегії. Види стратегій. 6.Тактичне та оперативне планування. 7.Методи планування окремих показників господарської діяльності підприємства. 8. Оцінка якості планів підприємства.
Об’єкти планування: розробка цілей та стратегії фірми; розподіл ресурсів та резервів; розроблення стандартів та нормативів; виробнича, фінансова, інноваційна діяльність. Суб’єкти планування: менеджери, планові відділи та організації. Предмет планування: планування цілей, засобів, процесів.
Технологія планування включає: визначення і обґрунтування основної мети і витікаючих з неї завдань підприємства; установлення конкретних показників і завдань для виконавців; деталізацію завдання за видами й обсягами робіт, конкретними робочими місцями і строками виконання; детальні розрахунки витрат й результатів
Стадії процесу планування Результати планової діяльності І. Процес розробки стратегічних, тактичних та оперативних планів ІІІ. Контроль результатів планування ІІ. Реалізація планів Система планів Фактичні показники діяльності підприємства Аналіз відхилень (аналіз виконання планових завдань)
1. метод РІМS (Prоfit Impact of Marketing Strategy) Показники діяльності компаній відображені приблизно в 30-ти основних змінних, що розподілені на три групи: конкурентна позиція бізнесу; характеристика й привабливість ринку, на якому діє підприємство; виробнича структура підприємства.