Тема. Активні й пасивні дієприкметники.
Мета: пояснити відмінність між активними й пасивними дієприкметниками, правила їхнього творення, формувати вміння розрізняти активні й пасивні дієприкметники, утворювати їх, правильно писати дієприкметникові суфікси; виховувати мовне чуття; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник.
Хід уроку
І. Оргмомент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Робота над темою уроку
Вгорі цвіте блакить, усіяна хмарками. (В.Сосюра.) Гарячі, пожовклі від болю стелились листки восени. (Д.Павличко.) Жовтіє туга двох листків промерзлих, прибитих вітром із чужого саду. (Б.Олійник.) А дрімаючій смереці лісова пожежа сниться. (Д.Павличко.) Руді стежки роз’їдені дощами. (Л.Костенко.) Жаліються комусь оголені баштани. (В.Сосюра.) Як звабливо малюється світанок в тумані над завмерлою рікою! (П.Воронько.)
3 . Розподільний диктант
Запишіть дієприкметники у дві колонки : А- активні, Б- пасивні
Незагороджений, працюючий, переконаний, закручений, посивілий, керуючий, бажаний, знижений, почорнілий, напоєний, нев'янучий, зів'ялий, повідомлений, діючий, оновлюючий, оновлений, досліджений, зашитий, випрасуваний, зображений, відтворюючий, відтворений.
4.Усно . Від поданих дієслів утворіть дієприкметники .
5. Переписати речення, утворюючи від поданих в дужках дієслів пасивні дієприкметники, суфікси виділити.
Степ у цю пору весь (залити) сонцем, (огорнути) голубими димками весняних випарів.
Сонце сховалося в гаї за горою, як в (зачарувати) храм.
(Покрити) травою висока могила, на ній я з тобою сидів, моя мила.
6. Робота з підручником : опрацювання теоретичного матеріалу .
7 . Робота з підручником: виконання вправи.
ІУ.Підсумок
У. Д/З. Оцінювання