Урок "Будова рослини"

Про матеріал

МЕТА: Формувати в учнів уявлення про будову рослини; ознайомити з поняттям « орган рослини»; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; формувати вміння розрізняти органи рослини, називати їх; вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку;

розвивати пізнавальні здібності учнів, спостережливість, увагу;

виховувати естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу, дбайливе ставлення до природи

До підручника Бібік Н., Бондарчук Г. Я досліджую світ 2 клас

Перегляд файлу

ТЕМА : Рослини.  Яку будову має рослина

Клас – 2 – В

Вчитель: Авакіян Л.С.

МЕТА: Формувати в учнів уявлення про будову рослини; ознайомити з поняттям « орган рослини»; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; формувати вміння розрізняти органи рослини, називати їх; вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку;

 розвивати пізнавальні здібності учнів, спостережливість, увагу;

виховувати естетичне сприймання рослин,  моральну відповідальність за збереження рослинного світу,  дбайливе ставлення до природи

Забезпечення уроку: девіз уроку, запитання для гри, інформація для роботи в групах, картки для проведення гри, слова – перевертні, частини рослини, шість цеглинок лего

 

 

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

1.

Організація

Спостереження за змінами у природі

Учні налаштовуються на урок

Записують результати спостережень у календар погоди

2.

Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бліц – опитування
  2. Відгадування загадок
  3. Дослідження теми уроку

 

Активні учасники гри

 

Визначають тему уроку

3.

Робота на темою уроку

  1. Пояснення теми вчителем
  2. Складання рослини за допомогою цеглинок « Легго»
  3. Робота в групах

 

Учні отримують знання про органи рослини, функцію кожного органа. За допомогою вчителя складають із цеглинок легго рослинку. Продовжують навчатись працювати в групах

4.

Практичні вправляння

  1. Відтвори рослину
  2. Гра « Слова – перевертні»
  3. Гра « Так чи не так» Використання цеглинок Легго

Вміють відтворити рослину за її частинами. Розвивають мислення. Застосовують знання на практиці

5.

Пояснення вислову « Берегти рослини – зберігати життя на Землі»

  1. Робота з картками « Так можна, а так ні»

Вміють висловлювати власну думку, пояснювати вислів, висловлювати судження за світлинами

6.

Робота в зошиті

Вміють працювати самостійно

7.

Перегляд фільму «Ріст рослин»

Споглядають, роблять висновки

8.

Рефлексія уроку

Гра « Виправ помилки»

Розбираються  у вивченій темі, роблять висновки

 

1.Організаційний момент

  1.             Налаштування на позитив

Ось дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо

Я кажу Вам « Добрий день»

Привітайтесь до гостей « Добрий день»

  •           Працюємо за девізом: « Чути, бачити, міркувати. Дружно й плідно працювати»
  •           Створіть коло побажань, яким чи якою бажаєте бути на уроці.

 Вправа « Мікрофон»

  1.             Спостереження за погодою

Запишемо наші спостереження за погодою у календар погоди

  •           Який зараз місяць? Чому його так назвали?
  •           Яке число? Запишіть дату
  •           Який стан неба сьогодні? Позначимо його у таблиці
  •           Тепло чи холодно надворі? Відповідальний за температуру повітря скаже показники, а ми запишемо
  •           Чи є вітер? Позначте
  •           Чи були опади протягом ночі і ранку?
  •           А завершуємо, як завжди, цікавинкою і сьогодні це народні прикмети

• Жолудів, горіхів багато, а грибів мало – зима буде холодна;

• З’явились крапельки на листочках верби, буде негода.

  1.       Актуалізація опорних знань учнів
  •           Пригадайте і скажіть, що таке природа?
  •           Саме про природу ми активізуємо наші знання, згадаємо потрібну для нас інформацію. Пропоную бліц – опитування для любителів природи ( Барабан із запитаннями)

• На які дві групи поділяється природа? ( Жива і нежива)

• Що не належить до природи?( Речі, створені руками людей)

• Що належить до живої природи? ( Рослини, тварини, люди, гриби, бактерії, віруси)

• Доведи, що рослини – це жива природа ( Дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають)

• Що потрібно рослинам для життя? ( Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря)

• Що дає  рослинам світло і тепло? ( Сонце)

• Звідки рослини беруть воду і поживні речовини? ( З ґрунту)

  •           Про яку групу живої природи згадали? ( Про рослини)
  •           Тож відгадайте загадки про них

•І красива і пахуча. Квітка ця, нажаль, колюча. ( Троянда)

• Під землею народилась і для борщику згодилась. ( Картопля, морква)

• Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках. ( Капуста)

• До мене з повагою ставляться всі, хоч в лісі стою на одній нозі. ( Гриб)

• Воно для всіх нас – добрий друг, хоч диваком вважається, бо навесні вдяга кожух, на зиму ж – роздягається. ( Дерево)

  •           Об’єднайте відгадки одним словом. ( Рослини)
  •           Отже мова на уроці піде про рослини. Сьогодні ви дізнаєтесь цікаву та важливу інформацію про рослини, ми поговоримо про будову рослин та з’ясуємо яке ж значення для рослинки має кожна її частинка.
  1.       Робота над темою уроку
  1. Пояснення вчителя

Рослини зустрічаються майже скрізь: на суходолі, у річках, морях, океанах. Роль рослин у природі неоціненна. Вони є їжею для тварин і людей. З них виробляють усе потрібне для життя. Вони прикрашають наше життя. Царство рослин налічує майже півмільйона видів.

Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами і кожен орган має свою назву

  1. Практична робота
  •           Побудуємо рослину з цеглинок Легго і запам’ятаємо з яких органів складається рослина

( Синій – корінь, знаходиться у ґрунті;

Зелений – стебло;

Оранжевий – листки;

Червоний – квітка;

Жовтий – плід з насінням ( блакитний – насіння)  ;

У групах за поданою інформацією дослідіть, які функції виконує кожен орган.

Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.

Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. Воно утримує рослину, підводить до сонця. По стеблу поживні речовини рухаються і підтримують життя рослин.

Листки. Вони випаровують воду і добувають поживу з повітря. Бувають різні за формою, переважно зелені за кольором.

Квітка. Кожна квітка – це майбутній плід. Бувають різні. Квітка приваблює до себе комах, які запилюють її.

Плід з насінням. Бувають різними, гарними і смачними.

Насіння утворюється у плодах. За допомогою насіння рослини розмножуються.

  •           Створимо рослинку за допомогою всіх її органів

C:\Users\Фокс\Desktop\images.jpg 

C:\Users\Фокс\Desktop\images.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\images.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\images.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\images (1).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра зі словами перевертнями

РІНЬКО   БУСТОВР     ТЯСЛИ     КАКВІТ     КИГІЛ       ДІПЛ

  1. Гра « Так чи не так» ( Цеглинки Лего) Зелений колір – так, червоний - ні
  •           Корінь вбирає із ґрунту воду. ( Так)
  •           Стебло проводить воду від кореня до всіх органів ( Так)
  •           З листя утворюється під. ( Ні)
  •           З квітки утворюється плід. ( Так)
  •           На стеблі є корінь. ( Ні)
  •           Квітка перетворюється на плід ( Так)
  •           На стеблі є листки, квітка та плід з насінням. ( Так)

 

  1. Як ви розумієте вислів « Берегти рослини – зберігати життя на Землі»
  2. Робота з картками « Так можна, так не можна»
  1.       Рефлексія

Що нового ви дізнались про рослини на уроці?

Згадаємо ще раз органи рослини і виправимо помилки. Пропоную гру « Виправ помилки»

Ви на славу потрудились,Чого ж сьогодні ви навчились?

- Чи сподобався вам урок?

- Що робили на уроці? А що сподобалося?

- Які завдання було важко виконувати?

-  Покажіть зелену цеглинку, якщо ви все зрозуміли і у вас все вийшло.

- Жовту, якщо зрозуміли, але не все.

- Червону, якщо все було незрозуміле на уроці?

D:\МОЯ МОБИЛКА\20190214_082046.jpg 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

Картинки по запросу діти ламають пташині гніздаПохожее изображение 

 

 

 

https://lh4.googleusercontent.com/aleosdNWNDz7CgPJHDA_Je14vvc7jttroVU3Zg-BkrdsQ_Vy4LPKNk9yC4awQg2qmuS-ZnSM_17NeqDRkEBvDCJuQUxzI2cTV1_TDu5M8Rw9q96J1-1EJXW1ICYcEcMp4AT3e7s2Fix6whdDPA 

C:\Users\Фокс\Desktop\РАБОТА_Спиридонов-Кирилл-6-лет-Берегите-природу-.jpg 

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение 

 

Картинки по запросу діти ламають пташині гніздаКартинки по запросу діти ламають пташині гніздаКартинки по запросу діти ламають пташині гнізда 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Частини рослини

 

 

 

 

 

 

 Слова перевертні

РІНЬКО           СЕБЛОТ              ТЯСЛИ               КАКВІТ          КИГІЛ           ДІПЛ    

Запитання дидактичної гри « Колесо»

На які дві групи поділяється природа?

Що не належить до природи?

Що належить до живої природи?

Доведи, що рослини – це жива природа

Що потрібно рослинам для життя?

Що дає  рослинам світло і тепло?

Звідки рослини беруть воду і поживні речовини?

Інформація для роботи в групах

Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.

Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. Воно утримує рослину, підводить до сонця. По стеблу поживні речовини рухаються і підтримують життя рослин.

Листки. Вони випаровують воду і добувають поживу з повітря. Бувають різні за формою, переважно зелені за кольором.

Квітка. Кожна квітка – це майбутній плід. Бувають різні. Квітка приваблює до себе комах, які запилюють її.

Плід з насінням. Бувають різними, гарними і смачними. Насіння утворюється у плодах. За допомогою насіння рослини розмножуються.

Девіз уроку

« Чути, бачити, міркувати. Дружно й плідно працювати»

Гра « Так чи не так» ( Цеглинки Легго)Зелений колір – так, червоний - ні

-Корінь вбирає із ґрунту воду. ( Так)

-Стебло проводить воду від кореня до всіх органів ( Так)

-З листя утворюється під. ( Ні)

-З квітки утворюється плід. ( Так)

-На стеблі є корінь. ( Ні)

-Квітка перетворюється на плід ( Так)

-На стеблі є листки, квітка та плід з насінням.

( Так)

Відгадки

C:\Users\Фокс\Desktop\0611a-43.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\капуста бел(1).jpg 

 

 

 

 

 

C:\Users\Фокс\Desktop\0104u2.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\carrots_natuna_0.jpg 

 

 

 

C:\Users\Фокс\Desktop\tree_PNG3492.png 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Фокс\Desktop\images.jpg Виправ помилки

C:\Users\Фокс\Desktop\depositphotos_5777360-stock-photo-oak-leaf.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\1453887157_korist-zastosuvannya-kulbabi-v-lkuvalnih-clyah.jpegC:\Users\Фокс\Desktop\зеленые-жолуди-и-листья-дуба-125827469.jpg 

 

 

 

 

C:\Users\Фокс\Desktop\cherry-fruit-berry-leaf-isolated-33192.jpg 

C:\Users\Фокс\Desktop\ui14071787381.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\Лечебные-свойства-и-химический-состав-листьев-вишни.jpgC:\Users\Фокс\Desktop\cucurbita_pepo.jpg 

 

 

 

Матеріали до додатку частково взяті з інтернет ресурсу

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 жовтня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку