Тема: Буква ї. Вправи на закріплення звукових значень букви ї. Вживання великої літери в географічних назвах.

Про матеріал

Конспект уроку з навчання грамоти в післябукварний період 1 клас на тему "Тема: Буква ї. Вправи на закріплення звукових значень букви ї. Вживання великої літери в географічних назвах." Діти здійснять уявну подорож містои Київ, будуть вивчати новий матеріал, знайомитись з визначними місцями нашої столиці, працювати самостійно, в групі.

Перегляд файлу

Тема: Буква ї. Вправи на закріплення звукових значень букви ї. Вживання великої літери в географічних назвах.

Мета: повторити знання учнів про звукове значення букви ї; закріпити навички письма вивчених букв; удосконалювати навички звуко-буквенного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уважність;розширити знання про столицю держави; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: мультимедійна презентація, ТЗН, плакат «Подорожуємо Києвом», квитки, картки для списування, підручник Захарійчук М.Д. «Українська мова 1 клас: Післябукварна частина».

 

Хід уроку

I. Організація класу

Встаньте, діти, всі рівненько

Підрівняйтеся гарненько

Посміхніться до гостей,

Привітайтесь : «Добрий день!»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-подорож. У подорож візьмемо багаж знань.

 – Пригадаємо, як називається наша Батьківщина? (Україна)

— Як називається столиця України? (Київ)

 – Складіть речення зі словом Київ.

 – Отже, Київ – столиця України.

— А хто з вас бував у цьому місті? Хто хотів би побувати? Ось сьогодні ми і відвідаємо визначні місця нашої столиці.

Подорожуй по Києву!

В радості живи!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.

— Для подорожі нам треба обрати транспорт. На чому ми поїдемо ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.


Срібна стрічечка лежить,

ланцюжок по ній біжить.

І на станціях гудок

подає той ланцюжок. (Поїзд)


 – Скажіть, скільки складів у слові поїзд? (2) Який склад наголошений? (Перший) Скільки букв у слові поїзд? (5) А скільки звуків у слові? (6)Чому? (Буква ї позначає два звуки)

 – Тож сьогодні на уроці ми закріпимо знання про букву ї.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Хвилинка каліграфії

— Без чого не можна їхати?

— Правильно, без квитків!

 – Щоб отримати квиток ми повинні написати назву міста, до якого вирушаємо в подорож.

Пригадаємо як правильно сидіти за партою під час письма.

Зошит свій я відкриваю,

Так як вчили покладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

А щоб гарно написати треба пригадати поєднання. З якої літери пишемо слово Київ? (З великої) Чому? (Назва міста) Яке поєднання літер Ки? (Верхнє безвідривне) иї? (Верхнє безвідривне) їв(Верхнє відривне)

 – Напишіть каліграфічно за зразком.

– Отже, квитки ми отримали, тож проходимо до нашого потяга, який повезе нас вулицями Києва.

- Просимо в салоні поводити себе - тихо, слухати – уважно, працювати – активно.

- До подорожі готові?

- 3, 2, 1 – поїхали! ( Звучить потяг)

2. Гра «Збери слово»

 – Щоб в дорозі ми не сумували, виконаємо завдання. Відкрийте підручники на с. 26, впр. 2. Складіть слова, рухаючись за стрілочками. Запишіть їх.

Солов’ї, краї, змії, мої, твої, свої. (Зверніть увагу на апостроф. Скільки звуків позначає буква ї в слові?)

Фізкультхвилинка

 – В дорозі ми втомилися. Треба трохи відпочити.

 – З новими силами будемо мандрувати визначними містами нашої столиці..

3. Самостійна робота

 – Попрацюємо за варіантами.

 – Прочитайте речення і скажіть, що можна побачити в Києві.

Київ багатий на музеї, картинні галереї, театри. Вулицями міста їздять трамваї, тролейбуси.

І група – випишіть слова з буквою ї в першому реченні.

ІІ група – випишіть слова, в яких зустрічається буква ї з другого речення. Які це слова?

ІІІ група  – попрацює з картками. Випишіть виділені слова.

 – Які слова виписали учні І групи? (Київ, музеї, галереї)

 – Які слова виписали учні ІІ групи? (Їздять, трамваї)

 – Які слова виписали учні ІІІ групи? (Поїзд, станції)

 – Отже, завдяки І групі ми побували на Майдані Незалежності. ІІ група допомогла побачити Софіївську площу. А з ІІІ групою ми побували в Києво-Печерській лаврі.

Майдан Незалежності  – центральна площа міста Києва. В центрі  – монумент Незалежності  – колона, увінчана фігурою жінки-берегині з калиновою гілкою у руках.

Софіївська площа  – найкрасивіша площа міста. На ній знаходиться пам’ятник гетьману Б.Хмельницькому та Софіївський собор.

Києво-Печерська лавра  – одна з найбільших православних святинь.

(Скільки букв у слові? Скільки звуків? Назвіть слова з буквою ї.)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Коментоване письмо

 – Погляньте скільки цікавого ми побачили у Києві. Своїми враженнями ми поділимось з друзями. В цьому нам допоможе впр.4 на с. 27.

Спишіть текст, вставляючи пропущені букви.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Гра «Впіймай звук ї»

  Молодці, плідно попрацювали і час повертатись додому. На зворотному шляху пограємо в гру «Впіймайте слова  з буквою ї».

Під’їзд, яблуко, їжак, столиця, місяць, їжа, їхати, місто, їдальня, сироїжки, театр, метро, мрії.

 – Скільки звуків позначає буква ї у цих словах?

2. Бесіда

 – Яким містом подорожували?

 – Знання про яку букву закріплювали? Які слова з буквою ї запам’ятали? Чим особлива буква ї?

 – Що найбільше сподобалось на уроці?

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку