Тема. Чарівний образ квітки. Порівняння творів. І.Калинець «Про що розповіла нагідка» (уривки).

Про матеріал
Тема. Чарівний образ квітки. Порівняння творів. І.Калинець «Про що розповіла нагідка» (уривки).
Перегляд файлу

                      Літературне читання                  

Тема. Чарівний образ квітки. Порівняння творів. І.Калинець «Про що розповіла нагідка» (уривки).

Мета. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання, розвивати вміння аналізувати , узагальнювати, робити висновки з прочитаного, порівнювати прозові тексти та віршовані твори, виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Картки, малюнок нагідки, презентація.

Форми роботи: індивідуальна,фронтальна,парна.

Методи і прийоми навчання:слово вчителя,робота з підручником,робота в парах,індивідуальна робота,ігри «Переплутанка», «У художньому музеї».

 Перебіг  уроку

  1. Організаційний момент.

1.  Привітання

Усміхнемось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям –

І тоді обов’язково

         День для нас привітним буде.

  1. Девіз уроку:

Хто багато читає, той багато знає.

Хто швидко читає, той багато зробити встигає.

 -Тож я пропоную дотримуватися цього девізу протягом усього уроку.

II. Мовна розминка.

1.Фонетична зарядка (озвучуємо малюнки)

     2. Гра «Читай швидко»

III. Мотивиція навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.

  1. Гра «Переплутанка».
  • Як одним словом можна назвати ці слова?

-  Які квіти ще  ви знаєте?

- Пригадайте, назву квітки про яку ми з вами вивчали вірш на минулому уроці?

- Хто  автор цього вірша?

2.  Конкурс на кращого читця вірша «Нагідка»

3. Гра «У художньому музеї»

Діти виходять до дошки, де розміщена виставка їх робіт, коментують кожен свою роботу.

Автор у вірші доводить, що кожна квітка красива, до того ж неповторна і цим особливо цінна.

IV Повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні ми знову зустрінемося із цією квіткою. Про неї розповість нам І. Калинець. Ми прочитаємо уривки з  казки . А  як вона називається ви дізнаєтесь коли прочитаєте лабіринт. («Про що розповіла нагідка»).

  1. Розповідь про Ігоря Калинця.
  • А зараз ми з вами дізнаємось хто такий Ігор Калинець.

        Ігор Калинець — живе і працює у Львові. З раннього дитинства майбутній поет цікавився історією своєї Батьківщини, культурою рідного народу. І, звичайно, коли почав писати свої твори, то в них висловлював любов до неньки - України, до звичаїв рідного народу.

       Писати такі мудрі,  добрі, красиві твори допомагала поетові його маленька  донечка Дзвінка. Для неї тато написав цілу книжечку,  яка так і називається «Книжечка для Дзвінки». ; У ній поет учить нас у буденному бачити незвичайну, дивовижну красу.

V. Опрацювання тексту «Про що розповіла нагідка»

  1. Передбачення за заголовком.

– Діти, давайте спробуємо передбачити про що могла розповісти нагідка?

  1. Словникова робота.
  1. Виразне читання тексту вчителем до слів «…гаї і сади…»
  • Де жила нагідка?
  • Як вона називалась?
  • Як ій жилось в Італії?
  • Про що довідалася квітка?
  • Про що почала мріяти?
  • Як утілила в життя свою мрію?
  • Чи здогадались до якої країни вирушила нагідка?
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Індивідуальна робота.

– Складіть продовження казки. Розкажіть, як нагідка побачила світ, як пережила зиму.

 

  1. Гра «Рибки».

- Прочитайте самостійно заключну частину казки.

- Як прозвали Календулу на новій Батьківщині?

- Чому її називають Нігтики?

              VІ. Закріплення набутих знань

  1. Читання казки учнями «ланцюжком». Аналіз тексту.

-А зараз я хочу послухати, як прочитаєте цей текст ви. До кого потрапить на парту нагідка,той і буде читати.

-Де жила нагідка і як вона називалася?

-Чи шанували квітку в Італії?

-За що вона була в пошані?

-Що побудували на честь цієї квітки?

-Чому квітка втратила спокій?

-Чи взяв її з собою музикант?

-Як вигадаєте, чи сподобалось нагідці в країні, куди вона хотіла потрапити?

- Якою ви уявляєте нагідку з цього тексту?

VІІ. Порівняння тексту казки з віршем «Нагідка» Т. Коломієць.

– Пригадайте вірш Т. Коломієць «Нагідка». Давайте порівняємо нагідку з вірша та нагідку з казки.

Пригадайте вірш Т. Коломієць «Нагідка». Давайте порівняємо нагідку з вірша та нагідку з казки.

Нагідка з вірша «Нагідка»                                             Т. Коломієць

Нагідка з казки «Про що розповіла нагідка» І. Калинця

соромязлива, невпевнена в собі,  вважала себе не привабливою, про неї розповіли інші квіти

весела, активна, знала про свою красу та потрібність людям, хотіла мандрувати, показала себе людям у різних країнах, розповідає про себе сама

 

2. Вибіркове читання

Озвучте малюнки

  3.Цікаво знати.

► Шекспір теж був вражений цією квіткою і згадав нагідку у виставі “Зимова казка”.

► Календула міцно асоціюється з сонцем через свій яскраво жовтий і золотий колір і символізує пристрасть і творчість. Вона стимулює творчу сторону людини і робить його більш творчим і натхненним у житті.

► Нігтики широко культивуються в Індії, щоб робити гірлянди для декоративних цілей для шлюбів і фестивалів. Люди прикрашають свої автомобілі і будинки гірляндами нагідок. Вважається, що вони притягують сприятливі сили.

VIІІ. Підсумок уроку. Релаксація

  1. Перегдяд відео про нагідку.

-Пропоную переглянути відео про нагідку—квітку сонця.

  1. Вправа «Закінчити речення »

Сьогодні на уроці ми прочитали …..

Я дізнався…..

Найбільше цікавим мені було…

ІХ. Домашнє завдання.

Виразно читати і переказувати казку.

 

docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку