Літературне читання
Тема. Чарівний образ квітки. Порівняння творів. І.Калинець «Про що розповіла нагідка» (уривки).
Мета. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання, розвивати вміння аналізувати , узагальнювати, робити висновки з прочитаного, порівнювати прозові тексти та віршовані твори, виховувати любов до природи.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Обладнання. Картки, малюнок нагідки, презентація.
Форми роботи: індивідуальна,фронтальна,парна.
Методи і прийоми навчання:слово вчителя,робота з підручником,робота в парах,індивідуальна робота,ігри «Переплутанка», «У художньому музеї».
Перебіг уроку
1. Привітання
Усміхнемось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково
День для нас привітним буде.
Хто багато читає, той багато знає.
Хто швидко читає, той багато зробити встигає.
-Тож я пропоную дотримуватися цього девізу протягом усього уроку.
II. Мовна розминка.
1.Фонетична зарядка (озвучуємо малюнки)
2. Гра «Читай швидко»
III. Мотивиція навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.
- Які квіти ще ви знаєте?
- Пригадайте, назву квітки про яку ми з вами вивчали вірш на минулому уроці?
- Хто автор цього вірша?
2. Конкурс на кращого читця вірша «Нагідка»
3. Гра «У художньому музеї»
Діти виходять до дошки, де розміщена виставка їх робіт, коментують кожен свою роботу.
Автор у вірші доводить, що кожна квітка красива, до того ж неповторна і цим особливо цінна.
IV Повідомлення теми і мети уроку
– Сьогодні ми знову зустрінемося із цією квіткою. Про неї розповість нам І. Калинець. Ми прочитаємо уривки з казки . А як вона називається ви дізнаєтесь коли прочитаєте лабіринт. («Про що розповіла нагідка»).
Ігор Калинець — живе і працює у Львові. З раннього дитинства майбутній поет цікавився історією своєї Батьківщини, культурою рідного народу. І, звичайно, коли почав писати свої твори, то в них висловлював любов до неньки - України, до звичаїв рідного народу.
Писати такі мудрі, добрі, красиві твори допомагала поетові його маленька донечка Дзвінка. Для неї тато написав цілу книжечку, яка так і називається «Книжечка для Дзвінки». ; У ній поет учить нас у буденному бачити незвичайну, дивовижну красу.
V. Опрацювання тексту «Про що розповіла нагідка»
– Діти, давайте спробуємо передбачити про що могла розповісти нагідка?
– Складіть продовження казки. Розкажіть, як нагідка побачила світ, як пережила зиму.
- Прочитайте самостійно заключну частину казки.
- Як прозвали Календулу на новій Батьківщині?
- Чому її називають Нігтики?
VІ. Закріплення набутих знань
-А зараз я хочу послухати, як прочитаєте цей текст ви. До кого потрапить на парту нагідка,той і буде читати.
-Де жила нагідка і як вона називалася?
-Чи шанували квітку в Італії?
-За що вона була в пошані?
-Що побудували на честь цієї квітки?
-Чому квітка втратила спокій?
-Чи взяв її з собою музикант?
-Як вигадаєте, чи сподобалось нагідці в країні, куди вона хотіла потрапити?
- Якою ви уявляєте нагідку з цього тексту?
VІІ. Порівняння тексту казки з віршем «Нагідка» Т. Коломієць.
– Пригадайте вірш Т. Коломієць «Нагідка». Давайте порівняємо нагідку з вірша та нагідку з казки.
Пригадайте вірш Т. Коломієць «Нагідка». Давайте порівняємо нагідку з вірша та нагідку з казки.
Нагідка з вірша «Нагідка» Т. Коломієць |
Нагідка з казки «Про що розповіла нагідка» І. Калинця |
сором’язлива, невпевнена в собі, вважала себе не привабливою, про неї розповіли інші квіти |
весела, активна, знала про свою красу та потрібність людям, хотіла мандрувати, показала себе людям у різних країнах, розповідає про себе сама |
2. Вибіркове читання
Озвучте малюнки
3.Цікаво знати.
► Шекспір теж був вражений цією квіткою і згадав нагідку у виставі “Зимова казка”.
► Календула міцно асоціюється з сонцем через свій яскраво жовтий і золотий колір і символізує пристрасть і творчість. Вона стимулює творчу сторону людини і робить його більш творчим і натхненним у житті.
► Нігтики широко культивуються в Індії, щоб робити гірлянди для декоративних цілей для шлюбів і фестивалів. Люди прикрашають свої автомобілі і будинки гірляндами нагідок. Вважається, що вони притягують сприятливі сили.
VIІІ. Підсумок уроку. Релаксація
-Пропоную переглянути відео про нагідку—квітку сонця.
Сьогодні на уроці ми прочитали …..
Я дізнався…..
Найбільше цікавим мені було…
ІХ. Домашнє завдання.
Виразно читати і переказувати казку.