«У внутрішньому світі людини доброта – це с В. Гюго
Доброта роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона, як сонце, світить,
То радіють і дорослі, й діти.
Урок: Українська мова
13.11.2024р
Клас: 1–Б Ліцей №1
Вчитель: Єфремова Алла Василівна
Тема тижня: «Театр»
Тема: Читання за ролями фрагментів твору. Вправляння у правильній вимові слів. Позначення голосних та приголосних звуків буквами на письмі. Відтворення графічних знаків за зразком. Створення простих медіапродуктів з допомогою вчительки.
Мета:
Формування ключових компетентностей:
Очікувані результати
І. Організаційний момент.
1. Налаштування.
Треба всім нам привітатись: Добрий день!
Дружно весело сказати: Добрий день!
Вліво - вправо повернемось, туди-сюди усміхнемось.
Всіх гостей ми привітаєм: і здоров'я побажаєм.
2. Ознайомлення з темою та метою уроку
Сьогодні у нас з вами незвичайний урок- урок подорож стежинкою добра
Мандруючи по стежинці ми
А щоб подорож була вдалою, необхідно бути уважними, допомагати один одному. Ви готові? Тоді вперед і з гарним настроєм!
II. Актуалізація опорних знань 1. Вступна бесіда.
Пригадаймо з ранкової зустрічі, який сьогодні день?
2. Вправа «Промінці добра»
А як ви думаєте, що означає бути добрим ?
Так, правильно, добрий - це той, хто допомагає дорослим, не ображає молодших, захищає слабких, ввічливий і уважний до всіх, каже тільки добрі, гарні слова. Пригадаймо правила доброти, а допоможуть нам сонячні промінчики (Допомагай слабким Не заздри Бережи природу Шануй працю людей. Допомагай друзям Прощавай іншим їхні помилки Не будь жадібним Люби своїх батьків Починай день з усмішки Допомагай тваринам)
Отже, сьогодні 13 листопада всесвітній День доброти, і ми з вами будемо крокувати стежинкою добра до нових знань дотримуючись цих правил. А щоб вдало йти по стежинці, послухаємо тишу…
У двері стук… ви чули, хтоце? Сорока: Скре – ке – ке! Скре – ке - ке! Доброго дня! Це початкова школа? Так! Я принесла вам звістку-запрошення на засідання КВД – Клубу Вихованих Дітей! (дає листівку)
Вчитель: Добрий день! Діти, впізнали нашу гостю? Так, це сорока. То що, діти, приймаємо запрошення? (так!)
Тоді рочинаємо засідання КВД - Клубу Вихованих Дітей! Тема нашого засідання «Життя дається на добрі справи».
Мандруючи по стежинці, нам зустрічаються різні дерева.
Погляньте, та уважно виконайте завдання: недавно був вітер, розвіяв листочки. Ці листочки не прості, а звукові – голосні та приголосні (у дітей на парті, під партою листочки зі звуками) Дитина підходить до першого дерева прикріплює листочок та називає букву і який звук познача
Давайте повторимо віршик про голосні звуки (діти розповідають, я кріплю квіти на перше дерево)
Шість ми звуків гарних знаємо Їм ми голосно співаємо А О У Е І И Не соромся, повтори И І Е У О А Гарна пісня голосна
Чи змінилося деревце?(зацвіло) Ми з вами зробили добру справу. А друге деревце, назвіть звуки…… які ці звуки? Чим відрізняються голосні і приголосні? (немає першкоди, тобто ми їх вимовляємо вільно, а приголосні звуки при вимові мають перешкоди)
Чи хотіли б ви, щоб деревце і це зацвіло? Вам його шкода? Так, якщо ростуть і цвітуть дерева – це означає що наша Земля красива та родюча, щедра і співуча. Що ж, давайте і для другого дерева зробимо добру справу. Промовляючи ввічливі словадіти, прикріплюють сердечка ( „Доброго ранку!” «Дякую» «Будь ласка» «Вибачте» «Перепрошую» „Доброго дня вам! «Добрий вечір!» «Спасибі» «Доброї ночі» «Добраніч» «Вдячні вам» «Бувайте здорові»)
Такі чудові дерева у нас! І ви розумнички! Так і хочеться пригадати вірш про нашу мову
Ой, яка чудова українська мова! Ось яка чарівна, радує серденько
Наче рідна ненька
Треба дякувати всім,
Хто тобі допомагає.
Ну, а зараз ми усім нашу пісню заспіваєм!
РУХАНКА
Діти, ви вже зробили багато добрих справ, а чи знаєте ви, що означає слово ДОБРО ДОБРОТА . Попередньо ви здійснили пошукову роботу (з допомогою батьків) та малювали малюнки про добрі справи, добро (у класі виставка) Чи знайшли ви пояснення цим словам? (відповіді дітей) А я теж вам підготувала інформацію з тлумачного словника
Пальчикова гімнастика
(творче завдання додому)
Дихальна фізкультхвилинка «Надуй кульку»
РА-РА-РА весела пора
РІ-РІ-РІ кролик у норі
АР-АР-АР мене вкусив комар
ІР-ІР-ІР купили папір
То яку літеру ви чули та вимовляли частіше ? Який звук позначає літера ер? Так, і знову добра справа
Послухаємо, які випадки, сталися з вашими ровесниками.
САШКО
В трамваї переповненім
Сашко з м’ячем сидить.
А біля нього згорблений
Старий дідусь стоїть .
Хтось до Сашка звертається:
- Чи вас у школі вчать,
Як місце дати старшому,
Як старість поважать?
- Та вчать, – Сашко відказує, -
Але у дану мить
Розпочались канікули
І нас ніхто не вчить...
- А як би ви вчинили ? (Відповіді дітей : поступився місцем, Сідайте , будь ласка. А серед вас є такі невиховані???
Ромашка: - Доброго дня! Я - Ромашка! Я росту на галявині одна. Мені так хочеться подружитися з ким-небудь! (Танцює метелик).
Метелик: - Привіт, Ромашко! Я прилетів сюди сам, без друзів. Давай дружити!
Автор: - Метелик вирішив оселитися поблизу, щоб прилітати до Ромашки кожен день і розповідати їй цікаві історії. А Ромашка, радісно зустрічала свого друга.
а) бесіда за казкою
- Хто з героїв казки був по-справжньому красивий душею і серцем?
- Як повела себе Ромашка по відношенню до метелики? (некрасиво, потворно, підставила, зрадила) - А, може, хтось вважає, що Ромашка поступила правильно, адже вона рятувала своє життя? - Хотіли б ви дружити з такою квіткою, якщо були б метеликом? - А вчинок Хлопчика вам сподобався? Яким словом можна назвати його вчинок? (добрий? жорстокий? потворний?) - Як добра людина ставиться до природи? (дбайливо) б) висновок
8. Вправа «Пригадай!» А ми йдемо далі, продовжуючи робити добрі справи. Саме сьогодні всі люди світу говорять про добро, про добрі справи. Як ви думаєте яке слово дня сьогодні? Правильно ДО\БРО. У вас на партах картки, розгляньте та виконайте завдання.
СЛОВО ДНЯ
Д ---_Б--- ---__ __
Скільки букв?_____
Перша буква ____ , остання буква _____
Скільки звуків? ______
Голосні звуки ___________________
Приголосні звуки _______________
Скільки у слові складів? __________
Виконай звукову модель слова на парті (фішки)
Отже, ми досліджували слово ДОБРО. Знаємо вже не тільки що це слово означає, а і кількість букв, звуків, складів
РУХАНКА
А зараз я вам пропоную завітати в гості до іншого класу
Завдання: уважно послухайте вірш і дайте відповідь на запитання:
1 група що можна сказати про дітей цього класу?
2 група чи можна з такого класу брати приклад?
Нема ні миру, ні любові –
розтанули і щезли вмить.
Розбив Віталік носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку,
вона ображена мовчить.
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час ,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
1група То що можна сказати про дітей цього класу?
2 група Чи можна з такого класу брати приклад?
Тож давайте дамо поради дітям класу, щоб і в них запанувала доброта, та створимо пам’ятку-листівку
Технологія «Закінчи речення»
Отже, щоб бути вихованими, потрібно …(відповіді дітей)
Гарна людина, це добра людина, яка зігріває своїм гарячим серденьком.
І я погоджусь зі словами В.Гюго
«У внутрішньому світі людини доброта – це сонце».
Доброта роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона, як сонце , світить,
То радіють і дорослі , й діти.
Вчитель: А зараз , на привалі Сонячний, я хочу , щоб ми всі стали промінчиками цього сонця і подарувати всім посмішку добра, щоб полетіли посмішки поміж люди і несли на крилах іскорки доброти (сертифікат доброти) а гостям на згадку листівку-пам’ятку дають діти)
Що ж, мої любі дітки! На сьогоднішньому засіданні у Клубі Вихованих Дітей, я переконалася, що ви справді хочете бути чемними і вихованими, доброзичливими і ввічливими.
Чи сподобався урок? Що корисного ви дізналися? Про хотіли б розказати своїм батькам? Що вразило, схвилювало? З яким настроєм закінчили подорож?
13 . Самооцінювання