Тема: Читання за ролями фрагментів твору. Вправляння у правильній вимові слів. Позначення голосних та приголосних звуків буквами на письмі. Відтворення графічних знаків за зразком

Про матеріал
Тема: Читання за ролями фрагментів твору. Вправляння у правильній вимові слів. Позначення голосних та приголосних звуків буквами на письмі. Відтворення графічних знаків за зразком. Створення простих медіапродуктів з допомогою вчительки.
Перегляд файлу

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images (14).jpg                                             «У внутрішньому світі людини доброта – це с                                                                                         В. Гюго

Доброта роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі, й діти.

                                                  Урок: Українська мова   

                                                             13.11.2024р

                                                 Клас: 1–Б        Ліцей №1

                             Вчитель: Єфремова Алла Василівна

  Тема тижня: «Театр»

Тема: Читання за ролями фрагментів твору. Вправляння у правильній вимові слів. Позначення голосних та приголосних звуків буквами на письмі. Відтворення графічних знаків  за зразком. Створення простих медіапродуктів з допомогою вчительки.

 

Мета:  

  • продовжувати сформувати в учнів уявлення про голосні та приголосні
  • звуки вчити розрізняти їх на слух, позначати умовно фішками
  • розвивати вміння правильно артикулювати звуки, уміння висловлювати свої думки, збагачувати мовлення дітей
  • вчити розрізняти їх на слух голсні та приголосні звуки, позначати їх умовно фішками
  • розвивати вміння правильно артикулювати звуки, уміння висловлювати свої думки, збагачувати мовлення дітей
  • виховувати працелюбність

 

 

 

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
  • комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
  • соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
  • здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання;
  • інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

 Очікувані результати

  • читає за ролями фрагменти твору
  • позначає голосні та приголосні звуки на письмі
  • розповідає та переповідає правильно наголошуючи загальновживані слова
  • розвиває уміння, необхідні для написання
  • створює короткі письмові повідомлення
  • відтворює графічні символи і слово за зразком

 

 

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия (4).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

1. Налаштування.

  Треба всім нам привітатись: Добрий день!

Дружно весело сказати: Добрий день!

Вліво - вправо повернемось, туди-сюди усміхнемось.

Всіх гостей ми привітаєм: і здоров'я побажаєм.

2. Ознайомлення з темою та метою уроку

     Сьогодні у нас з вами незвичайний урок- урок подорож   стежинкою добра

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\250251 1.jpegМандруючи по стежинці ми

  • пригадаємо букви, звуки якими їх позначаємо
  • голосні, приголосні, тверді, м’які звуки
  • будемо правильно вимовляти слова читати склади з вивченими літерами
  • декламувати вірші, читати фрагменти твору за ролями
  • відтворювати гафічнні символи та слова за зразком
  • висловлювати свою думку та говорити про добро, добрі справи

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия (13).jpg         А щоб подорож була вдалою, необхідно бути уважними, допомагати один одному. Ви готові? Тоді вперед і з гарним настроєм!

 

 

http://laginlib.org.ua/ynfo/garny/foto/13.gif      II. Актуалізація опорних знань  1. Вступна бесіда.

       Пригадаймо з ранкової зустрічі, який сьогодні день?

 2. Вправа «Промінці добра»

   А як ви думаєте, що означає бути  добрим ?

   Так, правильно, добрий - це той, хто допомагає дорослим, не ображає молодших, захищає слабких, ввічливий і уважний до всіх, каже тільки добрі, гарні слова. Пригадаймо правила доброти, а допоможуть нам сонячні промінчики       (Допомагай слабким   Не заздри   Бережи природу Шануй працю людей. Допомагай друзям Прощавай іншим їхні помилки Не будь жадібним Люби своїх батьків Починай день з усмішки Допомагай тваринам)

     Отже, сьогодні 13 листопада всесвітній День доброти, і ми з вами будемо крокувати стежинкою добра до нових знань дотримуючись цих правил. А щоб вдало йти по стежинці, послухаємо тишу…

  1.    Вправа-цікавинка «Незвичайна гостя»

У двері стук… ви чули, хтоце? Сорока: Скре – ке – ке! Скре – ке - ке! Доброго дня! Це початкова школа?  Так! Я принесла вам звістку-запрошення на засідання КВД – Клубу Вихованих Дітей! (дає листівку) 

Вчитель: Добрий день! Діти, впізнали нашу гостю? Так, це сорока.  То що, діти, приймаємо запрошення?  (так!)

        Тоді рочинаємо засідання КВД - Клубу Вихованих Дітей! Тема нашого засідання «Життя дається на добрі справи».

              

  1.  Вправа «Співаючі дерева доброти»

    Мандруючи по стежинці, нам зустрічаються різні дерева.  

     Погляньте, та уважно виконайте завдання: недавно був вітер, розвіяв листочки. Ці листочки не прості, а звукові – голосні та приголосні (у дітей на парті, під партою листочки зі звуками) Дитина підходить до першого дерева прикріплює листочок та називає букву і який звук познача

       Давайте повторимо віршик про голосні звуки (діти розповідають, я кріплю квіти на перше дерево)

Шість ми звуків гарних знаємо                                                                                   Їм ми голосно співаємо                                                                                                    А  О  У  Е  І  И                                                                                                             Не соромся, повтори                                                                                                       И  І  Е  У  О  А                                                                                                              Гарна пісня голосна

        Чи змінилося деревце?(зацвіло)  Ми з вами зробили добру справу. А друге деревце, назвіть звуки…… які ці звуки?  Чим відрізняються голосні і приголосні? (немає першкоди, тобто ми їх вимовляємо вільно, а приголосні звуки при вимові мають перешкоди)

     Чи хотіли б ви, щоб деревце і це зацвіло?  Вам його шкода? Так, якщо ростуть і цвітуть дерева – це означає що наша Земля красива та родюча, щедра і співуча.        Що ж, давайте і для другого дерева зробимо добру справу. Промовляючи ввічливі словадіти, прикріплюють сердечка ( Доброго ранку!”   «Дякую»   «Будь ласка»  «Вибачте»  «Перепрошую»  „Доброго дня вам!   «Добрий вечір!»  «Спасибі»  «Доброї ночі»  «Добраніч»   «Вдячні вам»   «Бувайте здорові»)

   Такі чудові дерева у нас! І ви розумнички! Так і хочеться пригадати вірш про нашу мову

Ой, яка чудова українська мова!                                                                                          Ось яка чарівна, радує серденько         

 Наче рідна ненька 

Треба дякувати всім,   

Хто тобі допомагає.               

    Ну, а зараз ми усім нашу пісню заспіваєм!

                                                                      РУХАНКА

 

 

 

 

  1. Вправа «Чарівна скарбничка»

       Діти, ви вже зробили багато добрих справ, а чи знаєте ви, що означає слово ДОБРО  ДОБРОТА . Попередньо ви здійснили пошукову роботу (з допомогою батьків) та малювали малюнки про добрі справи, добро (у класі виставка) Чи знайшли ви пояснення цим словам?    (відповіді дітей) А я теж вам підготувала інформацію з тлумачного словника

  1. Вправа « В гості буква завітала»  Вивчення літери ер (Р), звука (Р) (приголосний, твердий , м’який)
  1. Робота з картинкою Рр, та з плакатом (вимова, читання складів, слів) письмо в повітрі, робота з LEGO
  2. Робота з карткою « Де сховалася літера?»

                                           Пальчикова гімнастика

  1. Робота у зошиті з друкованою основою
  2.               Відшукай літеру ер та поведи, скільки знайшли? Порахуйте

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия.jpg(творче завдання додому)

Дихальна фізкультхвилинка «Надуй кульку»

  1.               Скормовка «Говори скоро»

       РА-РА-РА  весела пора

       РІ-РІ-РІ       кролик у норі

       АР-АР-АР  мене вкусив комар

       ІР-ІР-ІР       купили папір

      То яку літеру ви чули та вимовляли частіше ?  Який звук позначає літера ер? Так, і знову добра справа

  1. Інсценування  вірша  «Сашко» Грицька Бойка

Послухаємо, які випадки, сталися з вашими ровесниками.

 САШКО

   В трамваї переповненім

  Сашко з м’ячем сидить.      

  А біля нього згорблений

  Старий дідусь стоїть .

  Хтось до Сашка звертається:

- Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,    

Як старість поважать?

- Та вчать,  – Сашко відказує, -     

Але у дану мить

Розпочались канікули                    

І нас ніхто не вчить...                                                

 

 - А як би ви вчинили ?    (Відповіді дітей : поступився місцем,  Сідайте , будь ласка. А серед вас є такі невиховані???

 

 

  1.         Читання за ролями уривка з  казки "Ромашка і Метелик" Маріяї Пономаренко

Ромашка: - Доброго дня! Я - Ромашка! Я росту на галявині одна. Мені так хочеться подружитися з ким-небудь! (Танцює метелик).

Метелик: - Привіт, Ромашко! Я прилетів сюди сам, без друзів. Давай дружити!

Автор: - Метелик вирішив оселитися поблизу, щоб прилітати до Ромашки кожен день і розповідати їй цікаві історії. А Ромашка, радісно зустрічала свого друга.

а) бесіда за казкою

- Хто з героїв казки був по-справжньому красивий душею і серцем?

- Як повела себе Ромашка по відношенню до метелики? (некрасиво, потворно, підставила, зрадила) - А, може, хтось вважає, що Ромашка поступила правильно, адже вона рятувала своє життя? - Хотіли б ви дружити з такою квіткою, якщо були б метеликом? - А вчинок Хлопчика вам сподобався? Яким словом можна назвати його вчинок? (добрий? жорстокий? потворний?) - Як добра людина ставиться до природи? (дбайливо)                            б) висновок

8. Вправа «Пригадай!»  А ми йдемо далі, продовжуючи робити добрі справи.          Саме сьогодні всі люди світу говорять про добро, про добрі справи. Як ви думаєте яке слово дня сьогодні? Правильно ДО\БРО. У вас на партах картки, розгляньте та виконайте завдання.

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images (2).jpg                                 СЛОВО  ДНЯ

                    Д ---_Б--- ---__ __

Скільки букв?_____

Перша буква  ____ ,  остання буква  _____

Скільки звуків? ______

Голосні звуки  ___________________

Приголосні  звуки   _______________

Скільки у слові складів? __________

Виконай звукову модель слова на парті (фішки)

 

      Отже, ми досліджували слово ДОБРО. Знаємо вже не тільки що це слово означає, а і кількість букв, звуків, складів

                                             РУХАНКА

  1.           Вправа  «В гості»

     А зараз я вам пропоную завітати в гості до іншого класу

Завдання: уважно послухайте вірш і дайте відповідь на запитання:

1 група  що можна сказати про дітей цього класу?

2 група  чи можна з такого класу брати приклад?

 

 

Нема ні миру, ні любові –

розтанули і щезли вмить.

Розбив Віталік носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

 

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

 

  Скубнули Таню за косичку,

вона ображена мовчить.

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

 

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час ,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

 

 

1група          То що можна сказати про дітей цього класу?

2 група         Чи можна з такого класу брати приклад?

     Тож давайте дамо поради дітям класу, щоб і в них запанувала доброта, та створимо пам’ятку-листівку

  Технологія «Закінчи речення»

            Отже, щоб бути вихованими, потрібно …(відповіді дітей)

  1.  Підсумок

    Гарна людина, це добра людина, яка зігріває своїм гарячим серденьком.

І я погоджусь зі словами В.Гюго   

   «У внутрішньому світі людини доброта – це сонце».

Доброта роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце , світить,

То радіють і дорослі , й діти.

 Вчитель: А зараз , на привалі Сонячний, я хочу , щоб ми всі стали промінчиками цього сонця і подарувати всім посмішку добра, щоб полетіли посмішки поміж люди і  несли  на крилах іскорки доброти  (сертифікат доброти)   а гостям на згадку листівку-пам’ятку дають діти)

    Що ж, мої любі дітки! На сьогоднішньому засіданні у Клубі Вихованих Дітей, я переконалася, що ви  справді хочете бути чемними і вихованими, доброзичливими і ввічливими.

  1. Рефлексія

 

Чи сподобався урок? Що корисного ви дізналися?  Про  хотіли б розказати своїм батькам? Що вразило, схвилювало? З яким настроєм закінчили подорож?

 

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия (1).jpg13 . Самооцінювання

docx
Додав(-ла)
Єфремова Алла
Додано
2 грудня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку