Тема: Декоративно – прикладне мистецтво (Вишиванка). Заучування вірша В. Крищенка «Вишиванка».

Про матеріал

Тема: Декоративно – прикладне мистецтво (Вишиванка). Заучування вірша В. Крищенка «Вишиванка».

Мета: Збагачувати та розширювати знання про декоративно – прикладне мистецтво України. Ознайомити дітей з вишивкою, дати знання про народні традиції, про значення кольору. Збагатити словник словами – назвами виробів мистецтва. Вчити запам'ятовувати та виразно читати текст вірша. Вправляти в утворенні дієслів за допомогою префіксів. Розвивати інтонаційну виразність мовлення. Виховувати інтерес до мистецтва України. Коригувати вимову.

Перегляд файлу

БЕСІДА

Тема: Декоративно – прикладне мистецтво (Вишиванка). Заучування вірша В. Крищенка «Вишиванка».

Мета: Збагачувати та розширювати знання про декоративно – прикладне мистецтво України. Ознайомити дітей з вишивкою, дати знання про народні традиції, про значення кольору. Збагатити словник словами – назвами виробів мистецтва. Вчити запам’ятовувати та виразно читати текст вірша. Вправляти в утворенні дієслів за допомогою префіксів. Розвивати інтонаційну виразність мовлення. Виховувати інтерес до мистецтва України. Коригувати вимову.

Обладнання: малюнки, оздоблені вишивкою (серветки, рушники, сорочки), ілюстрації.

Словник: орнамент, повір’я, мандрівник, багряні пелюстки, родюче поле.

ХІД БЕСІДИ

  1. Організація класу

А вам цікаво дізнатись

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше

Й попрацюємо скоріше

  1. Вступне слово вихователя

Українська народна вишивка набула широкого визнання як у самій країні, так і за кордоном. В її орнаментах містяться символи чарівної природи. В Україні з давнини існують численні повір’я, пов’язані з вишивкою. Кожна вишита річ несе в собі тепло людських рук.

  1. Бесіда з учнями
  • Розгляньте малюнки, зверніть увагу на вишиванки. Чим ці предмети між собою схожі? Як можна назвати одним словом? (вишиванки).
  • Який матеріал використовують для вишивання?
  • Які кольори переважають в українській вишивці?

 

  1. Розповідь вихователя «Що означають кольори на вишиванці?»
  • Червона смуга означала: нехай подорожньому завжди світить сонечко, і люди нехай зігріють мандрівця, якщо він попроситься на ніч,і нагодують його. Зелена барва провіщала зустріч із добрими людьми, добрі покупки на базарі. Коричнева смуга означала доброту – щасливу, з чистим небом і ясним сонцем. Тому поряд з нею вишивали синю смужку, біля синьої – жовту. Жовта смужечка була символом здоров’я і удачі.
  • Як люди використовують вишиванки в побуті?

 

  1. Читання вірша В. Крищенка «Вишиванка»

Мама вишила мені

Квітами сорочку.

Квіти, гарні, весняні:

На, вдягай, синочку.

В нитці – сонце золоте,

Пелюстки багряні.

Ласка мамина цвіте

В тому вишиванні.

Вишиваночку візьму,

Швидко одягнуся.

Підійду і обійму

Я свою матусю.

 

  1. Відповіді на запитання
  • Для кого мама вишила сорочку?
  • Чим вона її прикрасила?
  • Які почуття до свого сина мама передала у вишиванці?
  • Як віддячив син мамі за подарунок?
    1.        Читання вірша дітьми
  • Вишивка – найкращий подарунок. Вона розповідає своїми кольорами про високі гори, про поле родюче, про життя минуле. Бережімо, шануймо вишиванку.
  1. Дидактична вправа.
  • Утворіть нові слова від слова «шити», додаючи частинки слова (префікси) :

на -, при -, за -, с-, пере -… .

  1. Підсумок
  • Про що ми сьогодні говорили?
  • Який найкращий подарунок можна зробити мамі? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.І. (учня, учениці) __________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.І. (учня, учениці) __________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.І. (учня, учениці) __________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.І. (учня, учениці) __________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.І. (учня, учениці) __________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.І. (учня, учениці) __________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку