Тема « Діагноз - неуспішність. Причини неуспішності та шляхи подолання.»

Про матеріал
Даний матеріал може бути використаний для підготовки педради, метою якої є виявлення основних причин неуспішності школярів та способи вирішення даної проблеми.
Перегляд файлу

Тема  « Діагноз  - неуспішність. Причини неуспішності та шляхи подолання.»

Мета    На основі узагальнення досвіду, вивчення психолого – педагогічної   

              літератури виявити основні причини неуспішності школярів та   

              способи вирішення даної проблеми.

У нашій школі існує проблема слабовстигаючих учнів. Якщо розглянути питання з точки зору кадрового потенціалу, можна сказати, що всі наші педагоги  - висококваліфіковані спеціалісти зі значним педагогічним стажем і досвідом роботи. Ми маємо 16 вчителів – методистів, 6-«старших вчителів», 41 – вчителів вищої категорії , 6 відмінників освіти України.

Тому маємо знайти причини неуспішності та засоби її подолання. Але спочатку визначимо характерні ознаки невстигаючого учня. До вашої уваги міркування учнів 6- го класу. ( Фрагмент інтерв’ю з учнями 6 класу).

Перед вами характерні ознаки невстигаючого учня :

Ледачий

Пасивний

Неуважний

Безініціативний

Нездібний

Безвідповідальний

Неорганізований

Боязкий

Не вміє долати труднощі

Назвіть антитези критеріїв неуспішності.

Ледачий                                                            працелюбний

Пасивний                                                          активний

Неуважний                                                       уважний

Безініціативний                                                ініціативний

Нездібний                                                         тямущий

Безвідповідальний                                           відповідальний

Неорганізований                                              зібраний

Боязкий                                                             впевнений у собі

Не вміє долати труднощі                                легко справляється з труднощами

Спробуємо розглянути причини та наслідки неуспішності, попрацювавши в групах. Ми умовно розподілимо всіх присутніх на   5 груп :  «Діагностика» ,

«Терапія», «Профілактика», «Оптимісти», «Експерти». Кожній групі дається завдання. Потім  виступить один із представників кожної групи.

Група  «Діагностика» - дати визначення діагнозу «неуспішність», назвати основні причини неуспішності школярів .

Група «Терапія» -  назвати засоби лікування цього  діагнозу, навести приклади з особистого досвіду роботи, методи, які були ефективним засобом подолання неуспішності учнів.

Група «Профілактика» -  вказати, яким чином можна запобігти неуспішності школярів,  запропонувати конкретні способи вирішення цієї проблеми.

Група «Оптимісти» - назвати методи стимулювання учнів з метою запобігання неуспішності.

Група «Експерти» - запропонувати проект вирішення проблеми подолання неуспішності школярів.

Готуючись до педради, я відвідувала уроки вчителів початкової школи. Необхідно відмітити, що вчителі працюють над вдосконаленням методики викладання,  доступно розкривають новий матеріал.  Здійснюють

  • повторення недостатньо засвоєних тем;
  • контроль за роботою слабо встигаючих учнів;
  • диференціювання завдань;
  • дають індивідуальні завдання з вивчення пропущеного матеріалу;
  • працюють над розвитком уваги,  уяви,  памяті та мислення;
  • проводять індивідуальні консультації із слабовстигаючими учнями;
  • виховують інтерес до знань;
  • формують у слабких учнів впевненість у можливості вчитися .

А зараз до вашої уваги фрагменти уроків вчителів початкової школи.

( Фрагменти уроків )

Отже ми дали визначення діагнозу «неуспішність» та назвали основні причини.  Переходимо до роботи творчих груп (Виступи представників груп «Діагностика», «Терапія», «Профілактика» , «Оптимісти » , «Експерти»).

Ми розглянули причини неуспішності, що стосуються педагогіки, а тепер зясуємо психологічні.  ( Виступ психолога з теми «Психологічні причини неуспішності школярів»).

Повернімося до критеріїв неуспішного та успішного учня.  Давайте визначимо, як неуспішному школяреві допомогти стати успішним.

( Учителі пропонують варіанти.)

Ледачий  - заохочувати

Пасивний -  залучати до роботи на уроці

Неуважний – працювати над розвитком уваги

Безініціативний – давати доручення

Нездібний  - знайти до чогось здібності у кожної дитини

Безвідповідальний – довіряти виконувати якісь доручення

Неорганізований  - допомогти  дотримуватися режиму дня

Боязкий – працювати над розвитком впевненості в собі

Не вміє долати труднощі – вчити справлятися з труднощами.

Тепер шановні  експерти підіб’ють підсумок нашої педради.

( Виступає представник групи « Експерти» )

На основі вищесказаного вчителями – предметниками та психологом школи  необхідно дотримуватися наступних заходів щодо запобігання неуспішності :

  1. Підвищувати ефективність кожного уроку.
  2. Формувати пізнавальний інтерес до навчання та позитивну мотивацію.
  3. Здійснювати індивідуальний підхід до учня на уроці.
  4. На засіданнях методичного об’єднання розглянути питання про використання нових педагогічних технологій навчання з метою профілактики неуспішності та розробити систему індивідуальних домашніх завдань.
  5. Розробити систему зворотного зв’язку з батьками невстигаючих учнів.
  6. Практичний психолог може надавати допомогу  невстигаючим учням.
  7. Створити банк даних слабовстигаючих учнів.

 

Закінчити нашу педраду я б хотіла словами  В.О. Сухомлинського .

«Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, збудити в їх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здатні . Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів , бажання вчитися».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку