Тема. Розрізнення звуків « Т-Д»
Мета: вчити розрізняти звуки за допомогою всіх аналізаторів, вживати слова в прямому та переносному значенні, розвивати зв’язне мовлення та виховувати любов до тварин.
Обладнання: комп’ютерна програма «Живий звук», провіль звуків, таблиця складів, картинки.
Хід уроку:
1. Організаційний момент:
- привітання,
-мотивація вірно говорити.
2. Ритмічно-танцювальні вправи на розвиток координації рухів:
Вранці ми гулять ідем – листя сиплеться дощем.
Під ногами шелестить і летить, летить, летить!
3. Артикуляційні вправи: «маятник», жало «дятел», постукати кінчиком язика за верхніми зубами.
4. Аналіз звуків «Т-Д». Це звуки однієї сім’ї, бо вимовляються одинаково: кінчик кінчик язика упирається в верхні зуби. Але звук «Т» вимовляється без голосу, а звук «Д» з голосом.
Послухай та повтори: Д-Д-Д-Д-Д
Т-Т-Т-Т-Т
5. Читання складів та слів:( використовуємо програму «Живий звук»)
Та-да-та , ду-ту-ту - діти, дитина.
То-до-то, ди-ти ди- листопад, дорога, тополя.
6. Гра на слухове сприймання(вказати в якому слові є звук «Т», а в якому звук «Д»: тир, каток, диня, сліди, мед.
7. Слуховий диктант:
Д- дим, склад, підлога, сад;
Т- тіло, стіл, кит, птах.
8. Складання речень до серії картинок:
Денис мав собаку. Він гуляв з нею біля дому та тренував її. Дениско кидав палицю, а пес приносив її в зубах назад.
( Назвати слова в яких є звуки «т-д»)
8. Вживання в усній мові виразів; золота сережка, золоте колосся.
Мамі подарували золоті сережки.
У пшениці золоте колосся.
Біля дому росте каштанове дерево.
У мами каштанове волосся.
9.Замінити слова близькими по значенню:
Час біжить = іде, молоко біжить = витікає.
10. Підсумок уроку.