Логопедичне заняття з учнями логопункту (3клас) Маріупольської загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІІ ступенів №21 Донецької обласної ради. Підготувала та провела:вихователь Каракуц Ірина Миколаївна.
Тема: « У світі професій» Диференціація звука «С»
Мета: учити продовжувати роботу над розвитком уміння виділяти певний звук,учити розрізняти та вимовляти потрібний звук на слуху і в вимові;розвивати мовне дихання,артикуляційну моторику,загальну і дрібну моторику,зорову та слухову пам ять,увагу,логічне мислення;створити позитивну атмосферу для формування інтересів,викликати бажання вступати в мовленнєву взаємодію з вчителем;виховувати уміння переключатися з одного виду діяльності на інший;закріпити набутті рані знання та навички.
Матеріали:мультимедійна дошка,проектор,ноутбук,відео-презентація до теми заняття,дзеркала,альбом з розвитку мовлення,ілюстрації,дидактичні ігри: «Лото-професії», «Кому,що потрібно для роботи»; надруковані:загадки,вірш,склади.
Хід заняття
І.Підготовча частина.
1.Привітання. Мовна вправа «Усміхнись» - Усміхнись сонечку: «Здраствуй,золоте!»(руки підняти вгору) - Усміхнись квіточці (усмішка) - Хай вона росте(показати на підлогу) -- Усміхнись дощику: «Лийся,мов з відра!»(руки підняти по черзі над головою) - Усміхнись друзям: «Бажаю вам добра!»(узятися за руки,усміхнутись)
2.Гра «Знайди звук» Послухайте уважно вірш та скажіть який звук ви чуєте найчастіше? – Тут один чарівний звук, Його знає сом,борсук, Сова,оса,лисичка, Ластівка й синичка, Сорока,ослик,слоненя, Соловейко й гусеня. Ця буква весело свистить,- Ти знаєш,як вона звучить?
– Так,правильно,це звук «С»
3.Артикуляція звука «С»
4.Промовте склади: -СА-СА-СА- -СУ-СУ-СУ- -СИ-СИ-СИ- -СО-СО-СО- -СА-СИ-СУ-СО- -СИ-СУ-СО-СА-
5.Послухайте та відгадайте загадки. Чітко промовляйте слова відгадки.
- Як рубанком дошку чистить, Летить стружка золотиста. З під рук майстра той-же колір. Як цей майстер зветься?(Столяр)
-Цвяхи,сокири,пила, Стружок ціла гора. Робить нам стільці….(Тесляр)
Мчить до нас сталевий віз. Потяг водить не таксист, Не пілот,а …(Машиніст)
Вправи перед дзеркалом: «Усмішка» «Парканчик» «Смачне варення» «Хованка»
ІІ. Основна частина.
1.Повідомлення теми заняття.
- Діти,сьогодні ми поговоримо про професії людей.(показ на мультимедійній дошці презентації по темі заняття)
1.СЛАЙД. Професія-рід занять трудової діяльності,що вимагає певних знань і навичок.
2.СЛАЙД. Професії людей. 2.Мовна гра «Назви професію»(діти разом за вихователем читають назву і чітко промовляють)
3.СЛАЙД. 3.Дидактична гра «Кому,що потрібно для роботи»(діти по черзі називають)
4.СЛАЙД. 4.Мовна гра «Назви професію у назві якої є звук «С»(діти називають та виділяють де є потрібний звук-на початку,в середині,наприкінці слова)
5.Логоритмічна пауза «Столяри»(діти сідають на килимок під музику виконують рухи відповідно до тексту) 5.СЛАЙД. СТОЛЯРИ-МОЛОДЦІ ТЕШУТЬ СТОЛИКИ Й СТІЛЬЦІ, ПИЛОЧКАМИ ЧИКИ-ЧИКИ, МОЛОТКАМИ ТУКИ-ТУКИ. ЧИК-ТУК-ТУКИ.ЧИК-ТУК-ТУКИ. В НАС ДО ПРАЦІ ЗДІБНІ РУКИ.
6.Дихальна вправа «Поливаємо квіти»
6.СЛАЙД.
Накачаем ми води,щоб поливати квіти. П.п.стоячи,ноги разом,руки опущені уздовж тіла 1-нахили тулуба в праву сторону(вдих) 2-руки ковзають при цьому вимовляти звук «с-с-с»(видих) Виконання. Робимо вдих,потім видихаючи,здійснюємо нахили тулуба убік, руки рухаються уздовж тіла,на видиху вимовляємо: «с-с-с»
7.Промов чистомовку. 7.СЛАЙД. Язик угору -со-со-со Укусила в ніс оса Язик до низу -си-си-си Бережись від оси
8.Робота в парах. Дидактична гра «Лото Професії»
9.Фізкультхвилинка:«Помічники» 8.СЛАЙД.
10.Вправа на релаксацію 9.СЛАЙД.
ІІІ Заключна частина
-З якими професіями ви сьогодні ознайомились? - Який звук найчастіше вимовляли? - Який у вас настрій після заняття?(діти виставляють у кутку настрою смайлики-настрою)