Тема. Дикі та свійські тварини.
Мета: ознайомлення учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин: учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати
спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Очікуванні результати :
- запитує, щоб дізнатися більше;
- знайомиться з істотними ознаками диких і свійських тварин;
- порівнює свійських і диких тварин;
- розпізнає на малюнку свійські і дикі тварини, наводить приклади;
- доглядає за улюбленими тваринами.
І.Організаційний момент
Стали діти, підтягнулись
Один одному всміхнулись.
Сіли всі рівненько
Попрацюємо гарненько.
1. Ранкова зустріч
Вітання
Ходить шапка по кругу
І шукає собі друга.
Перед ким зупиняється,
Той вітається.
2. Щоденні новини
- Коли нам потрібна ця річ?
- А зараз ви одягаєте шапку? Чому?
- Яка зараз пора року?
- Який сьогодні день, число , місяць, стан неба, температура повітря, опади?
- А що ви , діти, ще помітили, коли йшли до школи?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на ранковій зустрічі ми використали такий « реквізит» ( показати
шапку)
- А з чого вона ?
- А це хутро якої тварини?
( Щоб пошити таку шапку потрібно вбити 6-8 тваринок. Це добре чи
погано? Щоб не вбивати тварин , натуральне хутро можна замінити
штучним.
-А цю шапку з чого зробили? ( показати в’язану шапку) ( показати вовну)
1. Загадки
1. Робота із загадками
Я в хазяйстві допомога
маю вим’я і два роги
Цілий день траву жую
Молоко смачне даю (Корова)
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий
Вдень ховається. Вночі
йде шукать собі харчі
Весь із тонких голочок
Це звичайно …(Їжачок)
Пасеться на лугу тварина:
Пухка і сіра, як хмарина
Вона нам вовною дає
Турботу і тепло своє.(Вівця)
В лісі у норі живе,
Дуже хитру вдачу має.
Невисока вона на зріст
Хутро руденьке, пишний хвіст.(Лисиця)
- Як назвати одним словом відгадки?(Тварини)
Отже тема нашого уроку: «Дикі та свійські тварини». Тварин дуже багато і всі вони різні. Тварини, як і рослини ,- це живі організми, що населяють нашу землю. Тварини – це звірі, які живуть у лісах; птахи, що літають в небесній синяві; змії, які люблять вигріватись на сонечку; жаби, які живуть у вологих місцях; риби, що плавають у воді; комахи, які зустрічаються на кожному кроці. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла.
- На які групи можна розділити цих тварин? (Дикі та свійські)
2. Вправа «Об’єднайте тварин у групи»
- На дошці картинки диких і свійських тварин. Об’єднайте їх у групи.
- Поставте питання, щоб ви ще хотіли дізнатися про тварин?
- Що спільного у цих тварин?
- Чим вони відрізняються між собою?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Гра «Подібності й відмінності.» Дикі тварини. Свійські тварини.
Дикі тварини.
Дикі тварини живуть самостійно в природі: добувають собі їжу, будують собі житла, доглядають за своїм потомством.
Свійські тварини.
Свійських тварин люди годують та захищають, будують для них житла,турбуються про їх потомство.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
Сплять маленькі совенята.
Враз відкрились оченята.
Подивились: вправо, вліво, навкруги,
оченята: блим, блим, блим.
Відпочити треба їм
2. Робота в підручнику
- Розгляньте уважно фото, назвіть зображених тварин.
- Які тварини дикі? Що вам про них відомо? (ластівка –це птах, який поїдає шкідливих комах; ведмідь- велика , всеїдна тварина,взимку спить у барлозі; олень-рослиноїдна тварина).
- Які тварини свійські? Що вам про них відомо?(корова-свійська тварина, яка дає людям молоко. Цікаво знати, що корова в середньому дає 90 склянок молока на добу, тобто приблизно 200 тис. склянок за все життя. Корова-розумна і спостережлива тварина. Вони здатні вчитися на тих помилках, які здійснюють інші тварини; порося свійська тварина, яка дає людям м'ясо. Цікавий факт - у свиней дуже розвинений нюх. Їх навіть використовує поліція при пошуку наркотиків. А також вони чудові плавці і рибалки. Свині за своїми розумовими здібностями не поступаються собакам; півень свійський птах, який своїм криком повідомляє всьому селу про свої права на двір з курником, та вони ще відомі забіяки ).
3. Робота в парах.
Обвести «зайву» тварину в кожному ряду. Пояснити свій вибір.
4. Гра «Пастухи» і «Мисливці»
Клас ділиться на дві групи -«Пастухи» і «Мисливці».
Якщо свійська тварина – плескають у долоні «Пастухи», дика тварина – плескають «Мисливці».
ІV. Підсумок уроку «Фахівці – журналістам»
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Яких тварин називають свійськими?
- Яких тварин називають дикими?
1. Завдання на кмітливість.
*Хижий звір у хащі спить,
Грізний вигляд має,
Як зареве, як закричить.(Тигр)
*По полю гасає,
овечок хапає.(Вовк)
*Влітку сірий, взимку білий. (Заєць)
*Голодна - реве,
нагодуєш – жує, дітям молоко дає.(Корова)
*В темнім лісі проживає,
довгий хвіст пухнастий має.(Лис)
*Копитами – туп-туп-туп.
По камінню цок, цок, цок.(Кінь)
*Маю довгу шию,
На всіх звисока поглядаю
з дерев листя зриваю.(Жираф)
2. Догляд за улюбленими тваринами
- У кого є тваринка вдома? Як ви за нею доглядаєте? ( Розповіді дітей)
3. Вправа «Незакінчене речення»
Мені було дуже важко.
Мені не все вдалося зробити.
Мені допомагали.
Мені вдалося все, але не відразу.
Мені вдалося все зробити!
Це було дуже просто!