Жива і нежива природа.

Про матеріал

Розширити знання дітей про природу; формувати в учнів поняття «Жива природа», «Нежива природа»; розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти (тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Перегляд файлу

 

Тема. Жива і нежива природа.

Мета.  Розширити знання дітей про природу;  формувати в учнів поняття «Жива природа», «Нежива природа»;  розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти (тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання: малюнки із зображенням живої та неживої природи; підручник, зошит; картка з надписом «Природа» та колонками назв.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань, умінь і навичок

 

Хід уроку

I. Організація класу до уроку

1. Вітання з класом

- Добрий день

Вам, любі діти!

Вчимось світу ми радіти.

Дружно сонечку всміхніться,

Деревцям ви поклоніться.

Ми природу поважаємо,

Залюбки її вивчаємо.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

II. Організація підсумків спостережень за змінами в природі

 1. Вступна бесіда

- Як ми знаємо, у навколишньому середовищі відбувається дуже багато змін. Правда? Зараз у наших краях настала осінь і у навколишньому світі багато чого змінилось.

 2. Вправа «Погода»

— Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?

— Яке небо?

 

— Які опади?

— Який вітер?

— Яка температура повітря?

— Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

— Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми

живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це

словом довкілля, навколишній світ.

 

3. Вивчення вірша

Повітря, земля і вода — це Природа.

Природа — це Я. І ти — це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми — тільки частка цієї краси.

— На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи,

навчитеся розрізняти живу і неживу природу.

 

III.  Вивчення нового матеріалу

1.  Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів на уроці

-  Подивіться уважно навколо. Що ви бачите?

- Згадайте, де ви відпочивали влітку, що спостерігали? Як можна назвати все це одним словом? (Природа!)

-  Отже, темою нашого сьогоднішнього уроку буде природа! 

 - Як ви думаєте, що таке природа?

(На дошці вчитель виставляє декілька колонок з назвами: рослини, тварини, нежива природа; і якщо діти називають те, що зроблено руками людини, то розподіляє в іншу колонку)

 - Що це за групи?

- Зверніть увагу, що рослини розташовані поряд з тваринами. Чому?

- Чому кульки, портфель, глобус ... розташовані окремо від слова «природа»? Висновки дітей.

- Чи можна назвати природою школу, машини? (Ні)

- Чому?

 

- Отже, все, що створено руками людини, - це рукотворний світ навколо нас.

Умовно природу поділяють на живу і неживу. Як ви вважаєте, що належить до живої природи, а що – до неживої?

- Отже, усе живе: тварини, рослини тощо живі і належать до живої природи.  Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це?

- Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря. Уся природа є живою або неживою.

 

2. Гра «Я почну, а ти завершуй»

• Сьогодні дорогою до школи я бачив...

• Біля школи росте...

• Нашу землю вдень освітлює...

• Уночі я бачила на небі...

• Ми п’ємо...

• Риби живуть у...

• Ми дихаємо...

 

На дошці — малюнки.

— Як назвати одним словом усе, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо?

— Так, навколо нас. Це і є природа.

 

Фізкультвилинка

 

3. Гра «Уважний ряд»

Учитель готує предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку і показує їх по черзі. Діти першого ряду плескають у долоні, якщо показане належить до живої природи, другого — до неживої, а третього — до рукотворного світу.

 

IV. Закріплення нового матеріалу

1. Робота над узагальненням вивченого матеріалу

       - Отже, усе, що ми називаємо словом «природа», - це блакитне  небо,  золоті поля пшениці, швидкі води річки, рівнини і гори, родючі ґрунти, рослини і тварини. Природу ще називають ненькою. Природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною. Нашу рідну природу треба бережно охороняти, любити та піклуватися про неї. Не виривати квітки, не забруднювати ріки….

До неживої природи належать сонце, місяць, зорі, вода, повітря, а також різне каміння, пісок, глина, що є необхідною умовою для життя рослин і багатьох тварин. До живої природи належать людина, рослини і тварини.

2. Гра «Об'єкти живої природи»

Діти підводяться. Учитель упереміж називає об’єкти живої природи і вироби:

м’яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, сніжинка, річка, ложка,

бурулька, ранець, піщинка, гойдалки тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують термін, що характеризує об’єкт природи (не зроблений руками людини).

— Зверніть увагу на об’єкти, що не належить до природи, — міст, будівля,

пам’ятник. Вони теж зроблені руками людини.

3. Робота в зошитах «ЯДС»

4. Робота над загадками

Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу. Діти обов’язково пояснюють, чому вони визначили приналежність певного предмета до певної групи.

• Лиш торкнись до колючок —

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати? Це... (їжак).

• В небі хмарка пролітала,

Білий пух розсипала.

Він на землю міцно ліг.

Називають його... (сніг).

 

• Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш... (буквар).

 

 

V. Підсумок уроку

 1 Підсумкова бесіда

- Що таке природа?

- Що належить до неживої природи?

- Що належить до живої природи?

- Чим жива природа відрізняється від неживої?

- До якої природи належить людина? Чому?

- Наш урок підходить до кінця. Сьогодні ми ознайомилися з живою та неживою природою, зробили висновок, що природу кривдити не можна.

Зараз намалюйте свій настрій після уроку на сонечку, яке на парті.

     Запам’ятайте: природа – це те, що нас оточує. Природа нас любить і ми повинні теж любити і піклуватися про неї!

 До зустрічі!

 

docx
Додано
3 листопада
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку