Тема: Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати. Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток.

Про матеріал
Конспект уроку за темою "Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати. Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток". Мета: Дати уявлення про те, як вибирати друзів; назвати ознаки справжнього друга; навчити правильно знайомитися, спілкуватися і товаришувати; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати. Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток.
Мета: Дати уявлення про те, як вибирати друзів; назвати ознаки справжнього   друга;  навчити  правильно  знайомитися,  спілкуватися  і  товаришувати; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Навчальні завдання. Наприкінці  заняття учні повинні:
    Мати уявлення про вибір друзів.
    Називати ознаки справжнього друга.
    Дбайливо ставитися до себе самого та оточуючих.
Обладнання і матеріали:
1.    Таблиці.
2.    Фломастери.
3.    Аркуші паперу.
4.    Сердечка, сонечка, хмаринки.
5.    Скотч.
Хід уроку
І. Організація  класу

Пролунав  уже  дзвінок,(малюнок)

Починається  урок!

Усміхніться  всім  навколо:

Небу,  сонцю,  квітам, людям,

І  тоді,  обов’язково,

День  тобі  веселим  буде!

IІ.    Вступна частина . Оголошення  теми(7 хв.)
-    Діти, ми з вами вже говорили про найближчих і найдорожчих вам людей. Про тих, хто незважаючи ні на що, завжди готовий надати вам допомогу й підтримку, про тих, хто вас любить понад усе у світі. Хто ж вони? ( Це ваша родина)
-    Кого ще можна назвати близькою людиною, з ким вам хочеться товаришувати, гратися, учитися й спілкуватися? (Це ваші друзі, однокласники)
- Тож яка  тема  нашого  уроку? Так...

-    Сьогодні ми поговоримо про дівчат  і  хлопчиків,  дружбу й друзів,  про  те як  берегти  справжню  дружбу.

-   Прочитайте  тему  уроку.

 (Діти читають тему на дошці)
    

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.

-  А  з  якою  метою  ми  присвятимо  урок  цій  темі?

-Для  чого  потрібні  друзі?

Знайомство
   Вправа «Що моя улюблена іграшка скаже про мене»
-- Візьміть  у  руки   улюблену  іграшку  і  від  її  імені розкажіть   про себе,  про  ваші   особисті  якості.

(Учні  називають особисті  якості: веселий, добрий, гарний, наполегливий, активний, гордий, ввічливий, добрий друг, гостинний,  допитливий)
Висновок.  Ми  набагато  більше  про   вас  дізналися  і  ще  ближче  з  вами  познайомились.

 

Девіз.

-    Щоб наш урок  пройшов цікаво, попрацюємо   під  девізом: (малюнок)
Будемо  працювати  активно,

дисципліновано,  уважно,

зібрано  і  дружно.

  

Очікування.
-    Перед вами тендітна берізка – це деревце дружби. А чого  бракує нашому дереву? (Листя)
- У  вас  на  парті  маленькі  листячко у формі сердечка)
-    Діти, а чому наше листя має таку незвичайну форму? (Серце – символ дружби і любові)
-    Яким має бути серце справжнього друга? (Добрим і чуйним)
-    А якого кольору буде зле серце? (Чорним)
-    А тепер підніміть  сердечка  вгору  і  скажіть,  чого  ви очікуєте від уроку.   

-Я,  очікую, що  ви  станете  дружнішими.

(1. Дізнатися яким повинен бути справжній друг. 2. Хочеться стати ще дружнішими)
-    А що трапиться , коли дехто з нас забуде основні правила дружби? (Тоді в нашу берізку заберуться жучки, пошкодять кору, і дерево може засохнути)
-    Потрібно негайно пригадати «секрети спілкування». Зверніть увагу на дошку:  «Правила  дружби». (малюнок)

1.Не  сварися  з  друзями,  прагни  грати  з  ними  дружно;

 2.Не  зазнавайся,  якщо  у  вас  добре  щось  виходить;

3.Умій  прийняти  допомогу  і  зауваження  від  інших  дітей;

4.Зупини  товариша,  якщо  він   робить  щось  погане;

5.Поділися  з  товаришами,  якщо  в  тебе  цікаві  книги,  іграшки;

6.Допомагай   товаришеві,  якщо  умієш  щось  робити,   навчи  його.

Висновок. Ось  такі  правила  дружби.  Ми  ще  до  них будемо  повертатися.

ІV. Основна частина.
1.    «Мозковий штурм»
-    Чи можуть дружити хлопчики і дівчатка?(Так)

-  Чому? (Хлопчики і дівчатка мають багато спільного. Вони можуть цікаво проводити спільний час.)  (малюнок)

 

2.    Міні – лекція.                      
-    Дорогі діти, переступивши поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас є спільні завдання, інтереси, проблеми,  спільні радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Кожен із вас розумний, здібний та працьовитий. Одному із вас вдається краще малювати, інший добре виконує завдання з математики, а третій дуже гарно читає. Але кожен із вас має свої здібності. А тому, щоб бути гарним класом або колективом, потрібно допомагати один одному долати труднощі, казати один одному гарні та добрі слова, подавати руку  допомоги у складній ситуації.
 

3.    Вправа «Знайди собі подібного» ( об'єдналка і руханка)
-Станьте  в коло. Візьміть  більші    фігурки і пропоную  знайти собі подібного,   взявшись  за руки . (Один  учень залишається без пари).
-    Як почуває себе учень, який залишився без пари? (відповіді учнів)
-    Як ми будемо діяти в цій ситуації? (Учитель приєднує учня до групи.)
Висновок:   Молодці.  Ви  подали  руку  товаришу  у   складній  для  нього  ситуації.  

--Зібравши  прислів’я,  ми  дізнаємось , як  почувається  людина   без  друга.

 

4. Робота з прислів'ями.

    1)Гра « Збери прислів'я» 

  як 

                            без                  Людина друга

                        дитя                       матері                         без

-Прочитайте і поясніть, як ви розумієте прислів’я .

 

5. Робота  в  парах. Гра « З’єднай прислів'я»


Щасливо там жити,                                         а той,  хто  правду  каже.

Нових друзів наживай,                                  де вміють дружити.

Не той друг, хто медом маже,                     а старих не забувай

 

-Голосно,  виразно   прочитайте  прислів’я.  Поясніть їх.

 

6. - Послухайте вірш «Друзяки»  і поміркуйте, чи справжніми друзями були Кіт і Песик. Чому?

Кіт з Рябком були друзяки.

Котик нишком у собаки

Брав щоразу м'ясо, сало,

Бо котові завжди мало

А Рябко зітхав у тузі

"Хай бере, на те ми друзі".

Діти, ви скажіть мені:

Кіт був друг Рябкові?

(Ні)

-То  чи  справжніми  друзями  були   Кіт  і  Песик?  Чому? (Кіт  користувався  тим ,         що  Песик  до  нього  гарно  ставився).

--Але  іноді….

 

7. Гра „Помири друзів"

1) Розучування мирилок

Раз, два, три, чотири

Друзі в класі посварились.

 Що потрібно нам зробити,

 Щоби друзів помирити?

- Мудрий український народ знайшов вихід. Щоб примирити друзів, товариші ставали навколо них і розповідали мирилки.   Давайте  і   ми вивчимо мирилку.

Мир - миром, пироги з сиром,          Через тин вишня похилилася

Вареники в маслі                              А дружка з дружкою посварилася

Ми дружечки красні                         - Тобі яблучко, мені грушечка,

Обнімімося!                                     Не сварімося, помирімося, моя дружечко.

-  А  може  ви  знаєте  мирилки?

2)Повісим  в класі «Скриньку-мирилку» ,та   у разі  необхідності,   пропаную класти до неї  записку-мирилку  для свого друга з добрими побажаннями.
                        

                                            Рухавка«Так-ні»
-Діти, станьте у коло. Я буду   називати якість ваших друзів. Якщо вам ця якість подобається – плескаєте в долоні, якщо ні –  тупаєте ногами.( якості :добрий, веселий, щедрий, злий, дратівливий, чесний, сміливий, уважний, жадібний, люб'язний, хоробрий, розумний красивий, брехливий, забіяка, турботливий,здібний,талановитий.)
 

V. Закріплення вивченого  матеріалу.

1.Робота  з  підручником с 63
а) Опрацювання  правил

Б)   Практичнаробота"Розглядситуацій"


Ситуація.
Костя відчинив двері  класу, пропустив Наталку і   притримав  двері.

-  Як  би  ви вчинили? (Хлопці  повинні   пропускати  дівчат, виявляючи   повагу)

-Але  це  стосується  тільки  дівчат? (Жінок, літніх  жінок)

Ситуація.
Сергій  і  Тетянка   ідуть  до  школи.  Сергій  несе  портфель Тетянки. Стали підніматись по сходинкам: попереду Тетянка, за нею Сергій. Коли їх побачила вчителька, та сказала: «Який вихований хлопчик! Буде справжнім чоловіком».

--Чому у вчительки склалось таке враження?( Обговорення).
 

в)Робота  в  зошиті с. 23

1. Познач малюнок,  на  якому   діти  поводяться  правильно.  Поясни  свій  вибір.

2.Намалюй  одяг  для  хлопчиків  і  для  дівчаток.

- А   що  ви  можете  сказати  про  одяг? (малюнок)

3. Поясни    прислів’я.

Скажи  мені,  хто  твій   друг,  і  я  скажу,  хто  ти. 

 

2.  Вправа«Витинанки»
Дітям роздають аркуш паперу. Пропонують зігнути його, як хочеться і на згині надірвати по середині. Потім розправити, роздивитись, що вийшло і продемонструватиусімдітям.
-    Діти, подивіться немає жодної витинанки схожої одна на одну, тому що кожна дитина є унікальною. З притаманними тільки їй якостями і особливостями, кожна дитина дуже важлива й незамінна в суспільстві , є його частиною й окрасою. Я впевнена, що всі ви гідні поваги й любові.
-     А як же спілкуватися з людьми, щоб на вас не ображалися, а навпаки - раділи від спілкування з вами? Є одне золоте правило, роз’їднавши   слова, ви зможете його прочитати.«Стався до іншого так, як бажаєш,щобставилисядотебе»
-Як  розумієте  вислів?

VІ.    Заключна частина.
1.    Зворотній зв'язок.
-    Що найбільше сподобалось на уроці?
2.    3авершення уроку.
-    Подивіться на нашу берізку і пригадайте, на що ви сподівались на початку вивчення цієї теми. Чиї сподівання справдились,  візьміть своє сердечко і перемістіть його на гілочки берізки?
3.    Прощання.
Діти стають у коло , беруться за руки і тричі проговорюють «Давайте дружно будемо жити і нашою дружбою дорожити !»

 


 

docx
Додав(-ла)
Чалюк Лариса
Додано
13 жовтня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку